جاهای دیدنی تهران ابر شهری در دامنه البرز

با جاهای دیدنی تهران آشنا شوید

قبل از معرفی جاهای دیدنی تهران لازم است شهر تهران را بشناسید. تهران یا به قول قدیمی‌ترها طهران پایتخت کشور ایران و بزرگترین شهر کشور محسوب می شود که در شمال جغرافیایی و جنوب دامنهٔ رشته‌ کوه البرز قرار دارد و دارای 22 منطقه و 134 ناحیه است. تهران شهری است که شما را به چهره مدرن ایران نزدیک می کند و در عین حال 250 سال تاریخ ایران را به زیبایی به تصویر می کشد. از زیبایی های خیره کننده کاخ گلستان، عمارت مسعودیه، برج آزادی تا موزه های بی شمار این شهر و گشت و گذار در بازار بزرگ تهران تا  مراکز خرید مدرن و تفریح های پرهیجان، همگی تجربه خوشایند و متفاوتی را برای تان رقم خواهد زد.

سفر کردن به تهران دلایل متفاوتی دارد زیرا پایتخت و مرکز ثقل سیاسی اداری کشور است، بنابراین علاوه بر اهداف تفریحی، می تواند دلایل مختلفی نظیر استفاده از امکانات پزشکی و کارهای اداری و غیره باعث سفر کردن به تهران شود. به همین جهت لازم دانستیم شناختی کامل در مورد مسایلی که در سفر به تهران از جمله اقامت و معرفی جاهای دیدنی تهران لازم است بدانید در اختیارتان قرار دهیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو


برای مطالعه هر بخش روی تیتر آن کلیک کنید:

مقایسه قیمت واجاره ویلا و سوئیت در تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی تهران : آثار تاریخی 

کاخ گلستان

کاخ گلستان در تهران

مجموعه تاریخی کاخ گلستان از جمله جاهای دیدنی تهران است که شامل گروهی از ساختمان های سلطنتی متعلق به دوره قاجار است و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. این مجموعه درهم آمیختگی خاصی را از معماری ایرانی و اروپایی به نمایش می گذارد. از یک سو بادگیر سنتی ایرانی در پیش چشم شما قرار می گیرد و در سوی دیگر موزاییک های کوچک رنگی که در کنار هم نقش و نگاری تماشایی را تشکیل داده اند، شما را مسحور خود می کنند. همچنین تالار آیینه کاخ گلستان یکی از اتاق های زیبای کاخ گلستان و از آثار تاریخی تهران در دوره قاجار می باشد که دیدن آن هر بیننده ای را مسحور می کند. روزهای بازدید از کاخ گلستان تمام روزهای سال به جز چند مناسبت مذهبی از جمله تاسوعا و عاشورا، رحلت‌ پیامبر (ص)، شهادت‌ امام‌ جعفر صادق (ع)، شهادت‌ حضرت‌ علی (ع)، رحلت‌ امام‌ خمینی (ره) می باشد.
آدرس: پانزده خرداد
ساعات بازدید کاخ گلستان: شش ماه اول سال ۹:۰۰ الی ۱۸:۰۰و در شش ماه دوم سال ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

مقایسه قیمت و رزرو هتل هما تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

شمس العماره تهران

شمس العماره - جاهای دیدنی تهران

ممکن است برای شما هم سوال باشد که شمس العماره کجای تهران است؟ درواقع عمارت شمس العماره تهران بخشی از مجموعه‌ی کاخ گلستان است اما شاهکاری شایسته معرفی و بررسی جداگانه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران و بناهای تاریخی تهران قدیم است. ناصرالدین شاه برای آنکه به نمای پانوراما از تهران دست یابد، دستور ساخت این بنا را داد. ساخت این بنا ۲ سال به طول انجامید و به عمارتی بی نظیر در تهران تبدیل شد. کاشی کاری های پیچیده و ظریف و سالن زیبا از دیگر ویژگی های این ساختمان تاریخی هستند.
آدرس: خیابان پانزده خرداد
ساعت بازدید : شش ماه اول سال ۹:۰۰ الی ۱۸:۰۰و در شش ماه دوم سال ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

مقایسه قیمت و رزرو هتل المپیک تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

موزه سینما

باغ-فردوس

باغ‌موزه سینما یکی از موزه‌های تهران است که بنای آن با نام «عمارت باغ فردوس» شناخته می‌شود. این عمارت مربوط به دوره قاجار است و به دستور محمدشاه قاجار ساخته شده است.
به معماری  این باغ‌موزه و فضای سبز آن اهمیت بالایی داده می‌شود که به محض حضور در آن متوجه این موضوع خواهید شد و همین مساله این باغ را در لیست جاهای دیدنی تهران روز جمعه قرار داده است. در این موزه ۲ کافه  از جمله کافه سینما باغ فردوس نیز وجود دارد که به ارائه سرویس به شما می‌پردازند. همچنین می‌توانید از فروشگاه‌های محصولات فرهنگی در این مجموعه دیدن کنید و محصولاتی مثل آلبوم‌های موسیقی و کتاب خریداری کنید.
موزه سینما کجاست؟ موزه سینما در خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، عمارت باغ فردوس قرار دارد.
ساعات کاری موزه سینما : یکشنبه تا پنجشنبه ۹ الی ۱۷
جمعه ها و ایام تعطیل ۱۴ الی ۱۷

کاخ سبز سعدآباد

کاخ سبز سعدآباد - جاهای دیدنی تهران

کاخ سبز یکی از زیباترین کاخ های ایران و جاهای دیدنی تهران است که در گذشته با عنوان کاخ شهوند شناخته می شد و هم اکنون با عنوان «کاخ موزه سبز» از آن یاد می‌شود. در نمای این بنا از سنگ‌های سبز منحصر به فردی استفاده شده که آنها را از معادن خمسه زنجان آورده اند. به کار بردن همین سنگ ها باعث شده تا این ساختمان نام کاخ سبز نامیده شود. این بنا، اولین کاخ مجموعه سعدآباد است که در زمان پهلوی به بهره برداری رسید و اکنون به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران در محموعه سعدآباد شناخته می شود. از جنوب این ساختمان می توان شاهد چشم اندازی از تهران بود.
بخش های مختلف کاخ سبز شامل:  پلکان ورودی و سرسرا، زیرزمین کاخ سبز، اتاق غذاخوری، ناهارخوری خصوصی، اتاق انتظار، اتاق خواب، تالار آیینه، دفتر کار پهلوی اول می‌باشد که دیدن هر کدام از این بخش ها خالی از لطف نیست.
آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید کمال طاهری
ساعات بازدید کاخ سبز سعدآباد:
شش ماه اول سال ۹:۰۰ الی ۱۹:۰۰و فروش بلیت تا ۱۷:۰۰
 شش ماه دوم سال ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰ و فروش بلیت تا ۱۵:۳۰

مقایسه قیمت و رزرو هتل های ارزان تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

عمارت مسعودیه 

عمارت مسعودیه در تهران

عمارت مسعودیه تهران یکی از بناهای تاریخی به جا مانده از تهران قدیم در دوره قاجار و از جاهای دیدنی تهران واقع در میدان بهارستان تهران است. این بنا از لحاظ معماری و همچنین رویدادهای تاریخی که در آن اتفاق افتاده، بسیار با اهمیت و باارزش است. معمار آن استاد شعبان معمار باشی وناظر آن میرزا رضا قلی خانی ملقب به سراج الملک هستند.
نام این عمارت از نام بانی ساخت آن یعنی مسعود میرزا گرفته شده است که دستور ساخت آن را در سال 1295 هجری قمری داده است. هفت کتیبه ی ارزشمند در این بنا وجود دارد؛ یک کتیبه در سردر کالسکه رو، دو کتیبه در سردر اصلی، دو کتیبه در عمارت مشیریه و دو کتیبه هم در عمارت دیوان خانه قرار دارد. هنرهایی چون کاشی کاری، گچ بری، نقاشی دیواری، خطاطی و تزیینات نفیس از جمله جذابیت های این عمارت تاریخی نیز هست.
آدرس عمارت مسعودیه: میدان بهارستان، ضلع جنوب غربی، خیابان اکباتان
ساعات بازدید عمارت مسعودیه:  یکشنبه تا جمعه ، ۹:۰۰ صبح تا ۸:۰۰ شب

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارسیان آزادی تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو


موزه آبگینه تهران

موزه-آبگینه

موزه آبگینه و سفالینه تهران در عمارتی آجری و سنتی با الهام از معماری ایرانی و اروپایی در میان باغی به مساحت 7000 متر قرار گرفته است. این عمارت و باغ زیبا که در سال 1307 هجری شمسی به دستور احمد قوام که از سیاست مداران دوران "قاجاریه" و "پهلوی" بود ساخته شد. "قوام السلطنه" تا حدود سال 1331 هجری شمسی این عمارت را محل کار و زندگی خود قرار داد. این عمارت زیبا در سال های اخیر در بین بسیاری از مقامات و دولت مردان گذشته دست به دست شده و هم اکنون به صورت موزه ای زیبا می درخشد و از جاهای دیدنی تهران محسوب می شود.
آدرس: خیابان سی تیر
ساعات بازدید: شش ماه اول سال ۹:۰۰ الی ۱۹.۰۰ و شش ماه دوم سال ۸:۰۰ الی ۱۷:۰۰

سرای روشن تهران 

سرای روشن تهران

عمارت سرای روشن در تهران در خیابان ناصرخسرو و نزدیک به کوچه مروی واقع شده است. تاریخ ساخت آن به سال 1311 خورشیدی، دوره پهلوی اول  برمیگردد. سرای روشن، مانند بسیاری از سراهای بازار بزرگ تهران، کاربری تجاری دارد.
چند مغازه در پیاده‌رو خیابان اصلی (ناصرخسرو)، و تعداد بیش‌تری دفتر و دکان در حیاط و طبقات آن قرار گرفته‌اند. حیاط سرا، مثل موارد مشابه، محلی برای تخلیه‌ی بار است و فضای داخلی، برخلاف جداره‌ی بیرونی که به نظر می‌رسد با دقت مرمت شده است. این ساختمان ظاهری بسیار متفاوت با بناهای ایرانی دارد و جلوه هایی از معماری اروپایی و سبک معماری گوتیک را به نمایش می گذارد به همین سبب پیشنهاد می کنیم در بازدید از جاهای دیدنی تهران این جاذبه را نیز از یاد نبرید.
آدرس: خیابان ناصرخسرو - در نزدیکی کوچه مروی

مقایسه قیمت و رزرو هتل بزرگ فردوسی تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کلیسای سنت‌سرکیس

کلیسای سنت سرکیس - جاهای دیدنی تهران

کلیسای سرکیس مقدس تهران یا کلیسای سارکیس مقدس یک کلیسای ارمنی واقع در خیابان کریمخان زند، ابتدای خیابان نجات الهی در تهران است. این کلیسا به نام یکی از قدیسان کلیسای ارمنی، یعنی «سرکیس مقدس» نام گذاری شد. کلیسای سنت سرکیس توسط برادران سرکیسیان به یاد والدین آنها ساخته شد و یکی از کلیساهای قابل بازدید در لیست جاهای دیدنی تهران است. ساعت بازدید از کلیسای سرکیس مقدس در بعضی روزهای هفته 8:30 تا 14 و در برخی روزها تا17:30 می باشد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل اسپیناس پالاس تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی تهران : مکان های مذهبی 

امامزاده صالح تهران

امامزاده صالح - جاهای دیدنی تهران

یکی از قدیمی ترین و مشهورترین مکان های مذهبی و جاهای دیدنی تهران امامزاده صالح تهران در تجریش است. این منطقه یکی از خوش آب و هواترین مناطق تهران است که در مقابل آن رشته کوه های البرز قرار دارد.  این محل از دیرباز مورد احترام تهرانی ها و به طور کلی ایرانیان بوده و از اهمیت مذهبی خاصی برخوردار است.

امامزاده داوود تهران

بقعه قدیمی امامزاده داوود تهران در دوران صفویان بنا شد که متاسفانه سال ها پیش بر اثر سیل از بین رفت و تنها یک بقعه هشت ضلعی از آن به جا مانده است.  پس از آن بقعه ای که امروز می بینیم در زمان قاجار ساخته شد. یک شعر روی سر در آن حک شده که نام فتحعلی شاه در آن آمده است. در داخل حریم وسیع امامزاده داوود صندوقی چوبین موجود است که احتمالا به اواخر دوران صفوی یا افشار تعلق دارد. این آرامگاه در غرب تهران و در انتهای جاده کن قرار دارد و از جاهای دیدنی نزدیک تهران به شمار می رود. طول جاده منتهی به آرامگاه ، حدود ۲۵ کیلومتر بوده و آسفالته می باشد که در واقع به عنوان مسیر اصلی این امامزاده تلقی می شود. اگر می خواهید زمان بیشتری را در این مکان دیدنی تهران سپری کنید می توانید به دنبال اجاره سوییت در امامزاده داوود باشید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل پامچال تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

حرم شاه عبدالعظیم 

حرم شاه عبدالعظیم شهر ری تهران

حرم شاه‌عبدالعظیم محل دفن عبدالعظیم حسنی است که در شهر ری (در جنوب تهران) قرار دارد. این آرامگاه مربوط به دوره ایلخانی - دوره صفوی - دوره قاجار است. این اثر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است،  که در حال حاضر گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. مقبره‌ی ناصرالدین‌شاه قاجار و برخی از وابستگان و شاهزادگان پهلوی نیز در جوار حرم شاه عبدالعظیم واقع بود که اکنون ویران شده است. دو لوحه کتیبه چوبی روی یک جفت در چوبی جدید نصب شده که تاریخ ساخت لوحه‌ها ۸۴۸ هجری قمری مطابق با ۱۴۴۴ میلادی است.

آتشکده زرتشتیان تهران(آدریان)

آتشکده-زرتشتیان-تهران

تنها آتشکده شهر تهران ، بنای آتشکده آدریان تهران، آتشکده ای است ۱۰۰ ساله است که از جاهای دیدنی تهران و محل نگهداری آتش و عبادتگاه زرتشتیان بوده است. آنچه که در ابتدا توجه هر کسی را به خود جلب می کند دیوار آجرکاری شده بیرون آتشکده است. درِ ورودی آدریان، چوبی است و بر بالای آن کتیبه ای با سنگ مرمر دیده می شود که 2 فرشته آن را در دست گرفته اند. سال ساخت بنا در این کتیبه آمده است : خشنوتره اهور همه مزدا ۱۲۸۶که خشنوتره به معنای خشنودی اهورامزداست.
آتشکده آدریان بسیار دیدنی و جذاب و پر از رمز و راز است که البته از بخش های مختلفی تشکیل شده مثل : حیاطی که درختان کاج در آن خودنمایی می کنند ، ساختمان مرکزی که همان نیایشگاه است که خود شامل نمازگاه یا سالن نیایش، محل نگهداری آتش، اتاق یشت، می شود. از دیگر قسمت ها می توان آشپزخانه، مجموعه سالن های پذیرایی و دیگر ساختمان های درون محوطه را نام برد. ساعت بازدید از آتشکده آدریان شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۵ و پنجشنبه ها ۸ تا ۱۲ بازدید با هماهنگی قبلی امکان پذیر است. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل های لوکس تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

امامزاده قاسم (ع) در منطقه شمیران

یکی از مکان های مذهبی و جاهای دیدنی تهران امامزاده قاسم است که در منطقه شمیرانات واقع شده است. امامزاده قاسم از نوادگان امام حسن مجتبی (ع) می باشد. بنای اصلی امامزاده برجی هشت ضعلی است که هر ضلع آن از داخل ۲٫۲۵ متر عرض دارد و از آجر ساخته شده است. این بقعه امروزه دارای صحن، ایوان، رواق و گنبد کاشی کاری است. این امامزاده در دو کیلومتری شمال تجریش، شرق دربند و گلاب دره و در دامنه کوه سرچال کوچک قرار دارد .

مسجد مصلی تهران

مسجد-مصلی-تهران

یکی از جدیدترین مکان های مذهبی در تهران مسجد مصلی است که در سال ۱۳۶۹ ساخته شده است. مساحت این بنا حدود ۶۵۰۰۰۰ متر مربع است. جالب است بدانید که در ساخت این مسجد از معماری سنتی و مدرن استفاده شده است. هر ساله نمایشگاه بین ‌المللی کتاب در این مکان برگزار می‌ شود که میلیون‌ ها بازدید کننده را به خود جذب می ‌کند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل استقلال تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

امامزاده یحیی (ع) در تهران

امامزاده یحیی - جاهای دیدنی تهران

از دیگر امامزاده ها و مکان های مذهبی در تهران می توان امامزاده یحیی (ع) را نام برد که بسیار مکان دلنشینی برای راز و نیاز و زیارت این امامزاده است. موضوع جالبی که در مورد امامزاده یحیی وجود دارد درخت چنار قدیمی است که درون حیاط این امامزاده قرار دارد. این درخت قدمتی به اندازه ۹۰۰ سال دارد و یکی از کهن ترین درختان تهران به شمار می رود. این بنا دارای صحن وسیع، مسجد، ایوان، رواق، ضریح، حرم آیینه کاری، سرداب، گنبد کاشی مخروطی شکل و سقاخانه‌ است. قدیمی‌ ترین اثر منقول این بقعه تاریخی که ساختمان اصلی بنای آن نیز به دوره مغول نسبت داده می شود، صندوق چوبی روی مرقد است که دارای تاریخ ۸۹۵ هجری قمری است. با رفتن به این امامزاده تجربه بازدید از یک اثر تاریخی و مذهبی را در بین جاهای دیدنی تهران خواهید داشت.

مقایسه قیمت و رزرو هتل شهر تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مسجد سید عزیز الله تهران

مسجد سید عزیز الله در محله بازار، نزدیک چهارسوق بزرگ و کوچک قرار دارد و از بناهای زیبای دوره فتحعلی شاه قاجار در لیست جاهای دیدنی تهران به شمار می آید. مسجد از نظر طرح و هیأت گنبد دوپوش و کاشیکاری های داخل ایوان ها و رعایت تناسب ابعاد ساختمانی، بنای قابل توجهی به شمار می رود . سقف و ایوان این مسجد در زمان آیت الله بروجردی و با کمک های ایشان مرمت شده است.

امامزاده عینعلی و زینعلی تهران 

امامزاده عینعلی زینعلی در پونک تهران

 روایت است که عینعلی ۱۱ ساله و زینعلی ۱۵ ساله فرزندان امام سجاد (ع) بودند که ۱۱۵۳ سال پیش، در این محل توسط مأموران کشته و در کنار درخت چناری به خاک سپرده شدند. از آن زمان تاکنون این مکان محل زیارت معتقدان، خصوصاً اهالی محل است. امامزاده عینعلی و زینعلی تهران در انتهای پونک واقع در کوچه باغ های زیبا و قدیمی در شمال غرب تهران واقع شده است.

جاهای دیدنی تهران : جاذبه های طبیعی 

دره دارآباد

دره دارآباد در حال حاضر به یکی از نقاط مهم گردشگری شهر تهران تبدیل شده است. دره دارآباد واقع در شمال شرق تهران یکی از مکان‌های زیبا برای کوهنوردی محسوب می‌شود. محله‌ی دارآباد در شمال شرقی شمیران است. 
 در این مکان زیبا می‌توان با ۱۵ دقیقه پیاده روی در جایی باصفا کنار رودخانه مستقر شد، یا با پیاده روی چند ساعته به سمت آبشارها و قله‌های آن پیش رفت. دارآباد همچنین به دلیل همجواری با کوه، یکی از مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تهران  برای  پیاده‌روی و کوهنوردی بومیان تهرانی در ایام تعطیل و روزهای آخر هفته نیز به شمار می‌رود. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل لاله تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار ده تنگه

آبشار ده تنگه لواسان یا چهل پله واقع در استان تهران و در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می‌باشد، قرار دارد که بقیه مسیر پیاده باید طی شود. روستای آهار روستایی در شمال شرقی تهران در بخش اوشان منطقه رودبار قصران است. این منطقه که در البرز مرکزی و پشت ارتفاعات توچال قرار دارد، از جاهای دیدنی تهران است که از اوایل اردیبهشت تا اواسط آن بسیار دیدنی و با صفاست.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان در  تهران

پارک لویزان فضای مناسبی برای تفریح خانواده‌ها می‌باشد. با توجه به فضای طبیعی و مسیری که از میان طبیعت این پارک عبور می‌کند، مناظر دلنشینی را ایجاد می‌کند و می‌توانید اوقات خوشی را بگذرانید. این پارک در حدود ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران قرار دارد، برای یکبار هم که شده در آن قدم بزنید.
ساعت کاری پارک جنگلی لویزان از ساعت 9 تا 18 می‌باشد
شماره تماس هتل رستوران شیان : 20- 16 79 94 22 -021
شماره تماس باغ پرندگان : 14 52 07 77 -021

جنگل کارا

در تهران، ولنجک، محله درکه جنگلی زیبا نهان است به نام جنگل کارا که جزو جاهای دیدنی نزدیک تهران است. اگر می‌خواهید با یک پیاده‌روی و کوهپیمایی سبک، کنار چشمه آب گوارا و زیر سایه درختان جنگل، ساعاتی را به دور از سر و صدا و آلودگی هوای تهران سپری کنید تا آرامش را حس کنید، جایی بهتر و در دسترس تر از جنگل کارا نیست. بازدید از جنگل کارا که از تفرجگاههای تهران است در فصل پاییز برگ ریز نیز زیبایی و جلوه خاص خودش را دارد. قدم زدن بر روی انبوه برگهای فرش شده در پای درختان میتواند برایتان روز تعطیل خوش و خاطره انگیزی را رقم بزند

مقایسه قیمت و رزرو هتل های 2 ستاره تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کوه کلون بستک

 از دیگر جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی تهران کوه کلون بستک یا کلون بسته است. بلندترین نقطه این کوه قله کلون بستک نام دارد که روی خط‌ الرأس اصلی البرز مرکزی و شمال روستای دربند سر قرار دارد که ادامه خط‌ الرأس آن به سمت شرق از قلل سرکچال و برج و در نهایت قله خلنو می‌گذرد. اگر به کوه نوردی و کوهستان علاقه مندید می توانید روز خیلی خوبی را با دیدن کوه کلون بستک سپری کنید.

تنگه واشی

تنگه واشی از جاهای دیدنی اطراف تهران

از جمله جاذبه‌های گردشگری تهران تنگه واشی یا همان تنگه ساواشی است. در حرکت از سمت تهران به دماوند ۱۷ کیلومتر بعد از فیروزکوه ، خروجی به سمت چپ به تنگه واشی خواهید رسید. همه ساله تورهای یک روزه طبیعت تهران گردی  بسیاری به سمت تنگه واشی حرکت می کنند و به دلیل طبیعت خاص آن طرفدارن بسیاری دارد. تنگه واشی علاوه بر اینکه از جاذبه های طبیعی  و جاهای دیدنی تهران است، دارای آثار تاریخی بسیاری نیز هست که از جمله ی آن ها می توان کتیبه های دوره قاجار در را نام برد. 

آبشار کفترلو

آبشار کفترلو یا کبوترخوان واقع در ضلع شمالی روستای کند علیا از توابع شهرستان شمیرانات می باشد. قطعا از تماشای باغ های سرسبز درختان گیلاس و آلبالو و انبوه میوه‌های آنها سیر نخواهید شد هرچه جلوتر می‌روید به زیبایی های مسیر و باغ‌ها افزوده می‌شود و شاخه‌های پر بار درختان گیلاس که دو طرف جاده به شما لبخند میزنند، را خواهید دید. بدون شک دیدن این آبشار به تمامی طبیعت دوستان توصیه می‌شود.

مقایسه قیمت و رزرو هتل اسپیناس تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دره و رودخانه کن

از دیگر جاذبه‌های طبیعی تهران رودخانه ای فصلی به نام رودخانه کن و یا سولقان است که از رشته کوه توچال سرچشمه می‌گیرد و به سمت جنوب تهران حرکت می‌کند، می‌باشد. دره و رودخانهٔ کن از تجمع آب برف تمام قلل غربی رشته کوه توچال پدید آمده است و امروزه پرآب ترین رود تهران شمرده می شود.
مسیر کوهپیمایی درکه در شمال غرب تهران قرار دارد و آغاز یکی از مسیرهای محبوب کوهپیمایی در تهران است، درکه یکی از تفرجگاه‌های قدیمی و جاهای دیدنی تهران است که نباید هیچوقت آن را فراموش کرد. ییلاق خوش آب و هوایی در پای کوه‌های بلند البرز با دسترسی آسان که می‌توان برای کوه پیمایی سبک و گشت و گذار و تفریح کردن به آنجا رفت. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل ویستریا تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دره ناصرآباد

دره ناصرآباد، یکی از دره‌های شمال شهر تهران در دامنه‌های رشته‌کوه البرز است که از سمت غرب به یال دارآباد منتهی می‌شود. با وجود ساخت و سازهای بی‌رویه در داخل این دره، کماکان از معدود دره‌های بکر و دست نخورده شمال شهر تهران محسوب می‌شود. طول این دره در حدود ۳ کیلومتر است که در میانه به دو دره مجزا تقسیم می‌شود. در این دره ۳ آبشار کوچک فصلی وجود دارد که مناظر بسیار زیبایی پدید آورده است. 

جاهای دیدنی تهران : موزه ها 

موزه های کاخ موزه سعدآباد تهران

موزه-های-کاخ-موزه-سعدآباد-تهران

مجموعه سعدآباد تهران با هیجده کاخ بزرگ و کوچک از دوره‌های قاجار و پهلوی، یکی از بزرگ ترین و مهم ترین مجموعه موزه های ایران و از بهترین جاهای دیدنی تهران است که شامل بخش های زیر می باشد : 
موزه محمود فرشچیان، موزه استاد بهزاد (کاخ کرباس، کاخ ولیعهدی)، موزه آب (دفتر رییس تشریفات کاخ، دفتر مسیول حفاظت ارتش)، موزه آشپزخانه سلطنتی، موزه ظروف سلطنتی (موزه ظروف، کاخ اشرف پهلوی)، موزه آلبوم های سلطنتی و اسناد سعدآباد، موزه اتومبیل های سلطنتی سعدآباد، موزه سلاح های دربار کاخ سعدآباد، موزه برادران امیدوار کاخ موزه سعداباد (کالسکه‌خانه قجری)، موزه خط و کتابت میرعماد کاخ موزه سعدآباد (کاخ فرحناز و علی‌رضا)، باغ موزه کاخ سعدآباد، موزه چهره‌های ماندگار کاخ سعدآباد (کاخ ملکه توران امیرسلیمانی، همسر رضا شاه پهلوی)، موزه مردم ‌شناسی سعدآباد (کاخ شمس پهلوی)، موزه مینیاتور استاد آبکار سعدآباد (کاخ لیلا پهلوی)، موزه نظامی کاخ سعدآباد (کاخ شهرام)، موزه هنر ملل سعدآباد (گلخانه کاخ سفید، موزه هنر اختصاصی فرح پهلوی)، موزه نگارستان سعدآباد (کاخ فرح پهلوی) و موزه هنر و مردم سعدآباد
حال می بینید که بازدید از کاخ موزه سعد آباد تهران یک تیر و چند نشان است در نتیجه دیدن از آن به تمام علاقه مندان توصیه می شود.

عمارت کاخ موزه نیاوران تهران

مجموعه کاخ کوزه نیاوران در تهران

باغ ییلاقی فتحعلی‌شاه قاجار که در نیزاری در همسایگی روستا گرده وی ایجاد شد را «نی آوران» نامیدند که بعدها به نام «نیاوران» مشهور شد. مجموعه کاخ موزه نیاوران شامل؛ کتابخانه اختصاصی نیاوران، کاخ نیاوران ، کوشک احمدشاهی، کاخ صاحبقرانیه، موزه جهان نما، باغ کتیبه ها، موزه حوضخانه، موزه خودروهای کاخ نیاوران، مدرسه اختصاصی است. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارسیان انقلاب از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

باغ موزه قصر تهران

باغ موزه قصر تهران که در خیابان شریعتی، خیابان پلیس تهران واقع شده است از موزه ها و جاهای دیدنی تهران است. جالب است بدانید که زندان قصر در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۰۸ به دست رضا شاه افتتاح گردید و اولین زندان متمرکز تهران بود. 

موزه هنرهای معاصر تهران

موزه هنرهای معاصر تهران که در ضلع شمالی بلوار کشاورز و غرب پارک لاله تهران واقع شده است در سال ۱۳۵۶ خورشیدی به کوشش و ابتکار کامران دیبا و با پشتیبانی فرح پهلوی در زمینی به مساحت ۲۰۰۰ متر مربع (به جز باغ تندیس‌ها) بنا شد. ساختمان موزه تلفیقی ازمعماری مدرن و سنتی است که با الهام از بادگیرهای مناطق حاشیه کویر ایران ساخته شده است‌ و جاذبه ای زیبا در بین جاهای دیدنی تهران است که نباید  بازدید از آن را از دست داد. موزه هنر های معاصر تهران مجموعه‌ای است متشکل و نظام یافته از بخش‌های امور هنری‌، امور اداری‌، روابط‌عمومی‌، کتاب‌خانه تخصصی‌، روابط بین‌الملل‌، سینما تک‌، سمعی و بصری‌، خدمات نمایشگاهی‌، راهنمایان هنری‌، مراقبان‌، حراست‌، آرشیو آثار هنری‌، دبیرخانه دایمی نمایشگاه‌ها، فروشگاه کتاب و همچنین کافی‌شاپ‌ است. 

باغ موزه هنر ایرانی

باغ موزه هنر ایرانی در تهران

از دیگر جاهای دیدنی تهران می توان به باغ موزه هنر ایرانی تهران اشاره کرد. در این باغ سعی شده با توجه به پیشینه تاریخی ایران از دوره باستان تا‌کنون آثار به‌جای مانده به‌عنوان نماد در فضایی سبز که یادآور ایرانی کوچک است، جمع آوری شود. قسمت های فعلی باغ عبارت است از : نگارخانه، پخش فیلم، کارگاه های هنری، فروشگاه محصولات فرهنگی و ارایه آثار حجمی مجسمه سازان ایران. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارسیان اوین از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

موزه صبا تهران

موزه صبا یا موزه استاد ابوالحسن صبا که در کوچه صبا در اواسط خیابان ظهیرالاسلام در خیابان جمهوری نرسیده به میدان بهارستان تهران  و در نزدیکی ساختمان مجلس ایران قرار دارد. موزه صبا در تهران به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش اول شامل سازها، لوازم شخصی و آثار استاد صبا است
بخش دوم مربوط به کارهای دستی همسر استاد صبا است که شامل مجموعه تندیس‌های مومی و لباس‌های محلی و سنتی ایران قدیم است. 

موزه جهان نما تهران

این مجموعه در میدان شهید باهنر (نیاوران) واقع است، موزه جهان نما تهران در ضلع غربی کاخ صاحبقرانیه قرار دارد و در واقع جزیی از بنای کاخ محسوب میشود. آثار موجود در موزه جهان نما تهران در دو بخش هنر پیش از تاریخ و آثار هنرهای تجسمی معاصر ایران و جهان به نمایش درآمده اند. همچنین  آثاری از هنرمندان معاصر ایرانی در این موزه به نمایش گذاشته شده است. 

در تهران موزه های بسیار دیگری نیز وجود دارد که از آن ها می توان موارد زیر را نام برد: 

جاهای دیدنی تهران : مکان های تفریحی

اگر در موازات تهران گردی‌هایتان احتیاج به تفریحات بیشتری داشتید  دغدغه شما جواب به این سوال خواهد بود که برای تفریح در تهران کجا بریم؟ میتوانید به مکان هایی که به شما معرفی می کنیم سر بزنید و در فرصت کوتاهی که دارید از اصلی ترین مکان‌های تفریحی تهران لذت ببرید. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل نووتا تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

بام تهران، توچال

در  مجموعه بام تهران علاوه بر لذت از طبیعت زیبا و کوهنوردی می توانید از امکاناتی نظیر سینما 5 بعدی، تله کابین، زیپ لاین ، سورتمه و اسکی و ... نیز بهره مند شوید. 

دربند 

منطقه تفریحی دربند - جاهای دیدنی تهران

 آب و هوای بی نظیر منطقه دربند به خاطر قرارگیری در کوهپایه البرز است، که  آن را به یکی از اصلی‌ترین و شلوغ‌ترین مکان‌های تفریحی تهران تبدیل کرده است. شما در دربند می توانید علاوه بر کوهنوردی و طبیعت گردی از سورتمه سواری و بادی جامپینگ نیز لذت ببرید. 

پل طبیعت تهران 

پل طبیعت - جاهای دیدنی تهران

این پل، تماشای چشم اندازی کم نظیر از پایتخت همیشه بیدار ایران را برای شما ممکن می کند. پل طبیعت به عنوان سازه ای منحصر به فرد، بارها در سطح جهانی مطرح شده و جایزه هایی را نیز به خود اختصاص داده است. این پل همچنین دارای کافه ها و رستوران های بسیاری است که می توانید لحظات خود را در آن دلنشین تر کنید. این پل بوستان طالقانی و پارک آب و آتش را به یکدیگر متصل می کند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل کوثر تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

باغ پرندگان تهران

یکی از بزرگترین باغ پرندگان خاورمیانه باغ پرندگان تهران است که در میان یکی از پارک های جنگلی زیبای تهران، پارک لویزان قرار گرفته است. که شامل 3000 نوع پرنده مختلف از سراسر دنیا نظیر طاووس، شترمرغ، طوطی، عقاب، شاهین می باشد. 

پارک هنرمندان تهران 

این پارک در خیابان طالقانی قرار دارد که جشنواره ها و بازارهای فصلی متفاوتی در این بوستان برگزار می شود. در بازار فصلی این بوستان صنایع دستی و هنری متنوع و زیادی برای فروش وجود دارد. در سالن تئاتر پارک هنرمندان تهران کنسرت های متنوع ای برگزار می شود. این بوستان دارای هشت فضای گالری است.

پارک آب و آتش 

پارک آب و آتش در خیابان آفریقا واقع شده است و دارای چهار برج آتش، پل ابریشم، لانه ی کبوتر، فانوس دریایی، آبنما و مسیر کالسکه رانی است که باعث متفاوت تر شدن این پارک نسبت به پارک های دیگر شده است. و جزو جاهای دیدنی تهران در شب است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل هویزه تهران از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه در شمال تهران قرار دارد و با آب و هوای نسبتا خوب می تواند گردشی متفاوت را برایتان رقم بزند. جمشیدیه یکی از پارک های پرطرفدار  در بین مکان های تفریحی و جاهای دیدنی تهران برای قدم زدن است و کفپوش سنگی آن باعث شده تا فضایی خاص در این پارک به وجود آید. دریاچه، آبشار و آبنماهای سنگی، گذرگاه های سنگی و رویایی، حیوانات و تندیس های سنگی، بوستان فردوسی، نمایشگاه های فصلی از جمله جذابیت های این پارک زیباست. 

جاهای دیدنی تهران در شب

اگر شما هم از طرفداران شب گردی در تهران هستید و یا به دلیل کمبود وقت ترجیح می دهید جاهای دیدنی تهران را در شب مشاهده کنید. اولین سوال این است که شب در تهران کجا بریم؟ سلطان سفر لیستی از جاهای دیدنی تهران در شب را برای شما آماده کرده است که معرفی هر کدام در بخش های مختلف این مقاله قرار دارد.

  • پارک آب و آتش
  • پل طبیعت
  • دریاچه چیتگر
  • بام تهران
  • خیابان سی تیر
  • دربند
  • تجریش
  • پارک پرواز
  • برج میلاد

هتل های لوکس تهران

 همانطور که در ابتدا اشاره کردیم تهران به عنوان پایتخت سیاسی ایران، مهمترین شهر کشورمان است که هر ساله علاوه بر اینکه میزبان هزاران گردشگر از سراسر جهان است، در ایام مختلف سال نیز معمولا از میهمان های سیاسی خارجی دولت یا تیم های ملی فوتبال و دیگر ورزش های سایر کشورها میزبانی می کند بنا براین دارای هتل هایی با استاندارهای بالا هست.

هتل استقلال تهران 

هتل پنج ستاره استقلال تهران یکی از بزرگ‌ترین هتل های کشورمان ایران که در شمال تهران واقع شده است. یکی از بارزترین شاخصه های این هتل موقعیت مناسب آن در پایتخت است که باعث شده تا دسترسی توریست ها به جاذبه های گردشگری معروف شهر از جمله کاخ های سعدآباد و نیاوران، تله کابین توچال و پارک های زیبای ملت و ساعی بسیار آسان و سریع باشد. 
آدرس هتل استقلال تهران : تهران، خیابان ولیعصر، تقاطع بزرگراه شهید چمران

هتل اسپیناس پالاس تهران

هتل مجلل پنج ستاره اسپیناس پالاس در بهترین نقطه پایتخت، سعادت آباد در سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرد. ساختمان هتل با طراحی مدرن معاصر و متاثر از معماری حیرت انگیز گذشته در ۲۱ طبقه بنا و دارای ۴۰۰ باب اتاق و سوییت مجهز و استاندارد می‌باشد. این مجموعه یکی از بهترین ساختمان‌های موجود در تهران است که با فضایی چشم نواز شامل یک لابی باشکوه، فضاهای عمومی شگرف و ارایه خدماتی لوکس، همه انتظاراتی که از یک هتل پنج ستاره می رود را به بهترین نحو پاسخ می‌دهد.  
آدرس هتل اسپیناس پالاس تهران: تهران، سعادت آباد، انتهای بزرگراه یادگار امام، میدان بهرود

هتل آزادی تهران 

هتل پنج ستاره پارسیان آزادی از جمله هتل‌های مدرن و مجلل تهران می‌باشد که پس از بازسازی و تغییر دکوراسیون کامل توسط کارشناسان خارجی، بازگشایی گردید. این هتل با ۴۷۵ واحد اقامتی لوکس همراه با طراحی و دکوراسیون زیبا در ۲۶ طبقه که مشرف به سلسله جبال البرز و شهر زیبای تهران می‌باشد، بنا گردیده است. از امتیازات هتل آزادی می‌توان به دسترسی مناسب به نمایشگاه بین المللی، مرکز اجتماعات سازمان صدا و سیما، سالن اجلاس سران اسلامی و جاذبه های گردشگری چون مجموعه تاریخی سعد آباد، مجموعه تفریحی توچال و پارک ژوراسیک تهران اشاره کرد.
آدرس هتل آزادی تهران: تهران، تقاطع بزرگراه چمران و یادگار امام

هتل اسپیناس تهران 

هتل لوکس پنج ستاره اسپیناس واقع در یکی از خوش آب و هواترین و زیباترین مناطق پایتخت، بلوار کشاورز در سال ۱۳۸۸ افتتاح گردید. هتل دارای ۲۸۴ باب اتاق و سوییت اقامتی مجلل با امکانات و تجهیزات رفاهی مدرن می‌باشد. موقعیت جغرافیایی هتل در بلوار کشاورز موجب دسترسی آسان به پارک لاله، موزه هنرهای معاصر، موزه‌ فرش، میدان ولیعصر و مراکز خرید و اماکن دیدنی پایتخت گردیده است. 
آدرس هتل اسپیناس تهران: تهران، بلوار کشاورز، بین خیابان فلسطین و نادری، پلاک ۱۲۶

هتل و اقامتگاه قیمت مناسب در تهران 

بهترین راه برای پیدا کردن هتل‌ و اقامتگاه با قیمت مناسب در هر شهری این است که هتل‌ها را به صورت آنلاین جستجو کنید تا بهترین و مناسب ترین مورد را با توجه به شرایط‌تان پیدا کنید. همانطور که می‌دانید قیمت هتل‌ها با توجه به عوامل مختلف از جمله فصلی که در آن سفر می‌کنید متفاوت است. 
برای اقامت در تهران بسته به اینکه چه هتلی، با چه امکاناتی، در چه محدوده ای و با چه هزینه ای مورد نظر شماست می‌توانید هتل را از سایت‌های رزرو هتل، جستجو و رزرو نمایید. با مقایسه قیمت‌های ۵ سایت برتر رزرو برای یک هتل‌ در سایت سلطان سفر می‌توانید سریع‌تر و ساده‌تر به هدف خود دست پیدا کنید.


برای رزرو هتل تهران یا اجاره سوییت در تهران میتوانید با مراجعه به سایت سلطان سفر قیمت هتل ها و اقامتگاه ها را بر روی بیش از ده سایت رزرواسیون مقایسه کنید و بهترین هتل ها را با ارزان ترین قیمت رزرو کنید.

قیمت هتل های تهران را بر روی سایت های مختلف مقایسه کنید

مشاهده و رزرو

بهترین سینماهای تهران 

پردیس سینمایی کورش

پردیس سینمایی کوروش تهران

بزرگترین پردیس سینمایی کشور در حال حاضر پردیس سینمایی کوروش است که در مرکز تجاری کوروش مال قرار دارد. این پردیس سینمایی در 3 طبقه دارای ۱۲ سالن چند منظوره کنسرت، سینما و آمفی تیاتر با ظرفیت ۳۲۰۰ صندلی می باشد. 
آدرس : تهران، بزرگراه ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی، مرکز خرید کورش، پردیس سینمایی کورش تهران

پردیس سینمایی مگامال

پردیس سینمایی مگامال اکباتان یکی از بزرگترین پردیس‌های سینمایی تهران است و در مجتمع تجاری مگامال قرار دارد. این مجموعه با ۱۰ سالن سینما و ظرفیت ۱۴۰۰ صندلی، پذیرای علاقه مندان به تماشای فیلم‌های روز ایران و جهان و همچنین نمایش های جدید تیاتر است. 
آدرس : تهران ، شهرک اکباتان فاز ۲، جنب مترو اکباتان، مرکز خرید مگامال، پردیس سینمایی مگامال تهران

پردیس سینمایی پارک ملت

یکی از سینماهای نام آشنای تهران پردیس سینمایی پارک ملت است و در جنوب غربی پارک ملت قرار دارد. در این پردیس شما می توانید از چهار سالن نمایش فیلم با ظرفیت ۲۸۰ نفر و یک سینماتک (سینمای ویژه) با ظرفیت ۳۰ نفر استفاده کنید و به تماشای فیلم های روز ایران بنشینید. همچنین در پردیس سینمایی پارک ملت امکان برگزاری گالری های مختلف هنری وجود دارد. 
آدرس : تهران، خیابان ولی عصر، بزرگراه هاشمی رفسنجانی، روبروی کردستان، پردیس سینمایی ملت

پردیس سینما آزادی

پردیس سینمایی آزادی یکی از سینماهای قدیمی کشور است که پیش از انقلاب با نام شهر فرنگ بین مردم شناخته می شد. در سال 86 مجددا با چهره ای مدرن و تجهیزات و طراحی پیشرفته به بهره برداری رسید. هم اکنون این مجموعه دارای ۵ سالن سینمایی شامل یک سالن اصلی با گنجایش ۶۰۰ نفر و چهار سالن ۲۰۰ نفره، که همگی در کنار هم به پخش فیلم های روز ایران مشغول هستند، می باشد.
آدرس : تهران، خیابان شهید بهشتی نبش خالد اسلامبولی (وزرا)

بهترین رستوران های تهران کجا هستند؟ 

اگر می خواهید برای خوردن غذایی دلچسب و حسابی در پایتخت کشورمان سرگردان نمانید این لیست را به همراه داشته باشید. در اینجا تعدادی از رستوران های تهران که از طرف مردم برگزیده شده اند برایتان می گذاریم، بهترین رستوران های تهران لزوماً به گران ترین رستوران های تهران یا شیک ترین رستوران های تهران محدود نمی شوند و کیفیت غذا همیشه حرف اول را می زند. 

رستوران کوبابا جردن

رستوران کوبابا جردن یکی از بهترین رستوران های تهران هست که غذاهای خاور میانه ای و عربی سرو میکند و محیطی بسیار شیک و دلنشین دارد. 
آدرس کوبابا : جردن، خیابان گلخانه، شماره ۲۵۷، طبقه اول

کافه کباب هیوا

 کافه کبابی هیوا در خیابان دربندی با فاصله کمی از میدان تجریش قرار دارد و معروف ترین غذاهای ایرانی را با بهترین کیفیت سرو می کند و همواره بیشترین رای مردمی را به خود اختصاص داده است. جالب است بدانید در سایت تریپ ادوایزر رتبه اول را به خود اختصاص داده است. 
آدرس کباب هیوا: تجریش ، خیابان دربندی

رستوران شمرون کباب تهران 

می توانید بهترین چلوکباب تهران را در شمرون کباب پیدا کنید و خاطره ی خوش طعم کباب را برای خود ثبت کنید. فضای این رستوران کوچک و دلنشین است. 
آدرس شمرون کباب: میدان تجریش، جنب کفش ملی

رستوران دیوان

اگر به دنبال محیط لوکس به همراه غذای خوشمزه هستید رستوران دیوان را به شما پیشنهاد می کنیم. این رستوران از جمله بهترین و لوکس ترین رستوران های تهران به شمار می رود که البته حق طبیعی اوست. 
آدرس رستوران دیوان: خیابان فرشته، بعد از خیابان کوهیار، مجتمع تجاری سام سنتر

رستوران مسلم

رستوران مسلم رستوران ساده با قیمت مناسب است که عاری از هرگونه تجملات می باشد اما می تواند با غذایی که برای شما سرو می کند نام خود را برای سال ها در خاطر شما بنشاند. رستوران مسلم در بازار بزرگ تهران قرار دارد و خیلی از بازاری ها برای خوردن ناهار به این رستوران مراجعه میکنند و پیدا کردن میز خالی در این رستوران هنر است. 
آدرس رستوران مسلم: بازار، نبش سبزه میدان ، کوچه حج رحیم خان ،پلاک۴

بهترین دیزی را در کجای تهران بخوریم؟ 

رستوران دیزی 

در تهران دیزی سرا های بسیاری هستند که همه آن ها از کیفیت خوبی برخوردارند اما اگر میخواهید علاوه بر خوردن دیزی از حال و هوای رستوران هم لذت ببرید پس به رستوران دیزی بروید. 
آدرس رستوران دیزی: ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 52‏  

بهترین برگرهای تهران

اگر در تهران به دنبال فست فود خوب میگردید باید بدانید که فست فود خورها در تهران به کجا می روند؟! ما در اینجا تعدادی از بهترین‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. 

برگر فکتوری

ویژگی خاصی که برگر فکتوری را متمایز می کند سس های بی نظیری است که روی پیتزاها، برگرها و مخصوصا سیب زمینی های آن ریخته می شود. 
آدرس برگر فکتوری تهران: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، بعد از میدان الف، جنب کوچه عروضی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم شمال، برگر فکتوری

استریت برگر

استریت برگر یکی از بهترین فست فود های تهران است که به برگر های رنگی رنگی معرف است. 
آدرس استریت برگر: شهرک غرب، بلوار فرحزادی؛ بعد از نیایش ساختمان افق

برگر لند

اگر اهل موسیقی های امروزی باشید، احتمالا گروه بروبکس را می شناسید، این گروه موسیقی که اتفاقا دوستان بسیار خوب و صمیمی ای هم هستند، فست فودی را با همکاری هم راه اندازی کرده اند تا بیشتر با طرفدارانشان در تماس باشند. این فست فود که به نام برگر لند شناخته می شود حسابی هم طرفدار دارد. 
آدرس: سعادت آباد، نبش خیابان سی ام

گاراژ برگر

خلاقیت در طراحی دکوراسیون داخلی این فست فود و تهیه مواد اولیه به صورت روزانه و تازه باعث شده است گاراژ برگر بر سر زبان ها بیوفتد. از نکات جالب توجه آن صفحه گریل قسمت جلوی یک ماشین مینی ماینر است که جلوی دید همگان گذاشته شده است. 
آدرس گاراژ برگر: خیابان نیاوران، بعد از سه راه یاسر، روبروی پمپ بنزین، پلاک ۲۱۳

پرپروک

این فست فود که بی شک یکی از بهترین فست فود های تهران است، دارای شعبه های زیادی در سطح شهر است که این امکان را به شما می دهد در هر نقطه ای که هستید بتوان به آن دسترسی پیدا کنید
آدرس پرپروک: سعادت آباد ، خیابان سرو غربی، خیابان بخشایش، چهارراه شهرداری

 جاهای دیدنی تهران : بهترین مراکز خرید در تهران 

بازار بزرگ تهران

بازار بزرگ تهران

این بازار در منطقه 12 شهری تهران واقع شده‌است و دارای معماری بسیار پیچیده و سنتی است که می‌تواند برای گردشگران و علاقه‌مندان به تاریخ یا گردشگری به منزله یک تفریح نیز به حساب بیاید. هرچند که برای مراجعه به این بازار باید حوصله شلوغی و رفت‌و‌آمد بی‌وقفه مردم را داشته باشید زیرا بازار بزرگ تهران، بدون تردید شلوغ‌ترین مرکز خرید تهران به شمار می‌رود. 

مرکز خرید کوروش

تنوع اجناس در مرکز خرید کوروش بسیار زیاد است. به طوری که به جرات می‌توان گفت برای هر سلیقه و هر سطح مالی‌ کالایی یافت می‌شود. از کالاهای ارزان قیمت‌ گرفته تا کالاهای برند و لوکس و از هر دسته‌بندی‌ که فکر کنید و بخواهید، در این مرکز خرید موجود است. کالاهایی نظیر طلا و جواهرات، لوازم خانگی، پوشاک، کیف و کفش، سیسمونی نوزاد، عطر، لوازم آرایش، لوازم آشپزخانه، اسباب بازی، مواد غذایی و خشکبار و هر دسته کالای دیگری به راحتی در مرکز خرید کوروش یافت می‌شوند. 

مرکز خرید پالادیوم

در مرکز خرید پالادیوم می‌توانید از امکانات رفاهی بسیاری بهره‌مند شوید. امکاناتی نظیر سالن بدنسازی، استخر، سونا، جکوزی، ماساژ پوست و بدن، سالن زیبایی و کلینیک‌های زیبایی، داروخانه، شهربازی و حتی کارواش نیز در این مرکز خرید گنجانده شده‌اند و در حال حاضر جز مراکز خرید لوکس تهران به شمار می‌رود. 

مرکز خرید تیراژه

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید تهران، مرکز خرید تیراژه است که در غرب تهران قرار دارد. عمده‌ فعالیت مجتمع تیراژه روی پوشاک و کیف و کفش متمرکز شده‌است و زمانی که پایتان را در این مرکز خرید می‌گذارید به خوبی متوجه این موضوع می‌شوید. تا چشم کار می‌کند فروشگاه‌های لباس و کیف و کفش را خواهید دید. 

مرکز خرید میلاد نور

مرکز خرید میلاد نور در شهرک غرب تهران

مرکز خرید میلاد نور در شمال تهران قرار دارد و به رسم اکثر مراکز خرید شمال تهران، بیشتر ارایه‌دهنده محصولات برندهای باکیفیت و البته گران قیمت است. این مجتمع تجاری دارای شش طبقه است که 
طبقه ششم آن بیشتر به ارایه امکانات رفاهی و خدماتی اختصاص یافته‌است. 

مرکز خرید میرداماد

منطقه میرداماد یکی از تجاری‌ترین مناطق تهران است و شهرتش نیز از همین تجاری بودن است. مرکز خرید میرداماد گل سر سبد فضای تجاری حاکم بر میرداماد است. این مرکز خرید در ابتدای خیابان رودبار در حوالی خیابان میرداماد قرار دارد و یکی از طولانی‌ترین مراکز خرید تهران نیز به شمار می‌رود.

چگونه به تهران برویم؟

راه های رسیدن به تهران همواره در دسترس و گسترده است و این انتخاب با شماست که کدامین راه و وسیله نقلیه را انتخاب خواهید کرد. و مکان های متنوع برای اقامت در تهران وجود دارد. از رزرو هتل در تهران تا اجاره سوئیت در تهران ، انتخاب با شماست.

سفر به تهران با خودرو شخصی

اولین راهی که برای سفر به ذهن هر کسی خطور می کند سفر با خودرو شخصی است چرا که در عین راحتی برای رفتن به جاهای دیدنی تهران ، مقرون به صرفه نیز هست. اما موضوعی که باید در سفر با خودرو شخصی حتما در نظر گرفت مسافت و مدت زمانی است که شما صرف می کنید.

  • فاصله مشهد تا تهران 894 کیلومتر
  • فاصله اراک تا تهران 288 کیلومتر
  • فاصله قم تا تهران 148 کیلومتر
  • فاصله همدان تا تهران 333 کیلومتر
  • فاصله کاشان تا تهران 247 کیلومتر
  • فاصله شیراز تا تهران 935 کیلومتر
  • فاصله اصفهان تا تهران 450 کیلومتر
  • فاصله گرگان تا تهران 410 کیلومتر
  • فاصله اهواز تا تهران 834 کیلومتر

پایانه های مسافربری اتوبوس در تهران

از دیگر وسایل حمل و نقل که غالبا مورد استفاده قرار میگیرد اتوبوس هست. شما در هر شهری که باشید همیشه می توانید به راحتی بلیط اتوبوس تهران تهیه کنید. مدت زمان سفر با اتوبوس کمی از خودرو شخصی بیشتر است. برای کسب اطلاعات درباره ترمینال های تهران موارد زیر را به خاطر بسپارید.

ترمینال غرب

ترمینال غرب یکی از بزرگترین ترمینال های تهران است که اکثر تعاونی های اتوبوسرانی کشور در آن نمایندگی فعال دارند و برای بیشتر شهرهای کشور به ویژه شهرهای غربی خدمات ارائه می کنند. از جمله شهر های بزرگی که در این ترمینال برای آن ها سرویس ارایه می شود :  کرمانشاه، مشهد، اردبیل، استانبول، آنکارا، ایروان، زنجان، اصفهان، رشت و ... است.
آدرس ترمینال غرب: تهران، ضلع شمالی میدان آزادی، پایانه مسافربری آزادی
شماره تلفن ترمینال غرب: ۰۲۱۴۴۶۶۳۹۵۴

ترمینال جنوب

ترمینال خزانه یا ترمینال جنوب قدیمی ترین پایانه شهر تهران است. برای دسترسی به این مورد از ترمینال های شهر تهران می توانید از بی آر تی یا مترو (ایستگاه متروی پایانه جنوب) استفاده کنید که یکی از درب های آن مستقیما وارد ترمینال می شود. از جمله شهر هایی که در این ترمینال برای آن ها سرویس ارائه می شود :  بندرعباس، دامغان، شهرکرد، کرمان، زاهدان، عسلویه، مسجد سلیمان، سبزوار، سمنان و ... است.
آدرس ترمینال جنوب: تهران، بزرگراه بعثت، روبروی کارخانه روغن نباتی قو، پایانه مسافربری خزانه
شماره تلفن ترمینال جنوب: ۰۲۱۵۵۱۸۵۳۹۰

ترمینال شرق

این ترمینال بیشتر برای شرق و شمال شرقی کشور خدمات ارائه می دهد. برای رسیدن به آن می توانید از بی آر تی  تهران پارس استفاده کنید. در حال حاضر ۶ تعاونی در آن فعال هستند و روزانه ۲۵ سفر در این پایانه انجام می شوند. از جمله شهر هایی که در این ترمینال برای آن ها سرویس ارایه می شود: بابل، گنبد، قوچان، گلپایگان و... است.
آدرس ترمینال شرق: تهران، خیابان دماوند، سه راه تهران پارس، پایانه مسافربری تهران پارس
شماره تلفن ترمینال شرق: ۰۲۱۷۷۸۶۴۳۵۵

ترمینال بیهقی (آرژانتین)

پایانه بیهقی یا ترمینال آرژانتین از دیگر ترمینال های تهران است که دسترسی آسانی دارد. برای استفاده به این ترمینال می توانید از خطوط بی آر تی (تهران پارس و انقلاب) استفاده کنید. البته پایانه اتوبوسرانی داخل شهری بیهقی نیز در کنار آن است و می توانید از آن هم استفاده کنید. در حال حاضر ۴ تعاونی مسافربری در آن خدمات ارائه می کنند و روزانه ۴۷ سفر در آن انجام می شود. از جمله شهر هایی که در این ترمینال برای آن ها سرویس ارائه می شود: شبستر،شهرکرد، شیراز، کرمان، کرمانشاه، گرگان، همدان،کلاچای و ... است.
آدرس ترمینال بیهقی: تهران، میدان آرژانتین، پارک سوار بیهقی، پایانه مسافربری بیهقی
شماره تلفن ترمینال آرژانتین: ۰۲۱۸۸۵۳۴۳۸۴

سفر به تهران با قطار

در حال حاضر بالغ بر ۱۳۰۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور وجود دارد که تردد با قطار را بین شهرها و استان های مختلف کشور فراهم کرده است. بیشترین مسیرهای ریلی کشور از تهران به شهرهای دیگر است.  تعدادی از مهمترین مسیرهای ریلی کشور که از تهران عبور می کنند و میانگین زمان سفر با قطار عبارتند از :

  • قطار تهران مشهد: میانگین ۱۲ ساعت
  • قطار تهران اصفهان: میانگین ۹ ساعت
  • قطار تهران اهواز: میانگین ۱۵ ساعت
  • قطار تهران یزد: میانگین ۸ ساعت
  • قطار تهران بندرعباس: میانگین ۱۵ ساعت
  • قطار تهران تبریز: میانگین ۱۲ ساعت
  • قطار تهران شیراز: میانگین ۱۵.۵ ساعت
  • قطار تهران کرمان: میانگین ۱۴ ساعت
  • قطار تهران ساری: میانگین ۷ ساعت

علاوه بر مسیر های داخلی شما می توانید نیز برای خرید بلیط قطار تهران استانبول و برخی از کشورهای همسایه نیز به راحتی اقدام کنید.

سفر به تهران با هواپیما

اگر شهر محل زندگی شما خطوط هوایی و فرودگاه دارد پس می توانید خیلی راحت در مدت زمان خیلی کوتاه به تهران برسید. تهران به دلیل داشتن دو فرودگاه بین المللی مهرآباد و امام خمینی و همینطور خطوط هوایی بسیار زیاد، مرکز بیشتر سفرهای خارجی نیز هست. در فرودگاه تهران نیز باید با توجه به ایرلاینی که برای سفر انتخاب کرده اید وارد ترمینال مورد نظر شوید، که لیست آن به صورت زیر است:

  • ترمینال 1: کیش ایر، زاگرس 
  • ترمینال 2: ایران ایر، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، معراج، نفت 
  • ترمینال 4: ماهان، کاسپین، آسمان، اترک، تابان، سپاهان، ساها، سپهران

در ادامه فاصله هوایی شهرهای مختلف ایران تا تهران و زمانی که پروازهای بین این شهرها تا تهران طول میکشد را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید زمان‌بندی بهتری برای مسافرت داشته باشید.

  • پرواز اصفهان تا تهران : میانگین 55 دقیقه
  • پرواز  یزد تا تهران :  میانگین 60 دقیقه
  • پرواز قشم تا تهران : میانگین 1 ساعت و 50 دقیقه
  • پرواز شیراز تا تهران : میانگین 1 ساعت و 20 دقیقه
  • پرواز رامسر تا تهران : میانگین 41 دقیقه
  • پرواز بندر عباس تا تهران : میانگین 1 ساعت و 50 دقیقه
  • پرواز کرمانشاه تا تهران : میانگین 36 دقیقه
  • پرواز گرگان تا تهران : میانگین 52 دقیقه
  • پرواز مشهد تا تهران : میانگین 1 ساعت و 25 دقیقه

نام قدیم خیابان های تهران

تهران به عنوان پایتخت کشورمان ایران، شاهد وقایع سیاسی و اجتماعی مختلفی بوده است، در تمام تغییرات اجتماعی و سیاسی، نام‌های افراد گوناگونی بر خیابان‌های آن نشسته است.ما در اینجا تعداد زیادی از خیابان‌هایی که در طی عمر تهران، نام‌هایشان تغییر کرده است را در اختیارتان قرار داده ایم. این خیابان ها قدمت بالایی دارند و برخی از جاهای دیدنی در تهران نیز در محدوده همین خیابان ها قرار دارد.

  • بزرگراه داریوش : بزرگراه رسالت – حکیم
  • خیابان آپادانا: خیابان خرمشهر
  • بزرگراه آتاتورک: بزرگراه آیت‌الله کاشانی
  • خیابان آریامهر: خیابان دکتر فاطمی
  • بزرگراه پارک وی : بزرگراه چمران
  • خیابان سپه : خیابان امام خمینی (ره)
  • خیابان تاج: خیابان ستارخان
  • خیابان تخت‌جمشید: خیابان آیت‌الله طالقانی
  • میدان ژاله: میدان شهدا
  • خیابان آجودانیه:‌ خیابان سباری
  • بلوار پهلوی: بلوار میرداماد
  • خیابان تخت طاووس : خیابان شهید مطهری
  • میدان توپخانه : میدان امام خمینی (ره)
  • بزرگراه نیاوران: بزرگراه صیاد شیرازی
  • خیابان زعفرانیه: خیابان سرلشکر فلاحی
  • خیابان شاهرضا : خیابان انقلاب
  • خیابان نیاوران: خیابان شهید باهنر
  • خیابان جردن : خیابان آفریقا یا ماندلا
  • خیابان گیشا : کوی نصر
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: