جاهای دیدنی کیش سفر به مروارید خلیج فارس

جاهای دیدنی کیش را می‌شناسید؟ جزیره کیش را می توان مهم ترین جزیره مسکونی ایران دانست که همچون الماسی در خلیج فارس می درخشد و سالانه میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور می باشد. این جزیره زیبا و بیضی شکل از توابع بندر لنگه در استان هرمزگان محسوب می شود. جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور دارای ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی می باشد که موجب شده هر سال چیزی نزدیک به 2 میلیون گردشگر داشته باشد. با توجه جذابیت این جزیره بزرگ برای گردشگران قصد داریم تا در این مطلب به معرفی جاهای دیدنی کیش و مهم ترین نکات سفر به کیش بپردازیم.

جاهای دیدنی کیش و مکان های تفریحی کیش

دیدنی های کیش

همانطور که میدانید کیش بهشت گردشگری ایران محسوب می شود و تا دلتان بخواهد در این جزیره زیبا مراکز تفریحی و گردشگری وجود دارد. در ادامه به عنوان راهنمای گردشگری کیش قصد داریم تا مهم ترین مکان های تفریحی و جاهای دیدنی کیش را معرفی کنیم.

اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش - جاهای دیدنی کیش

این اسکله در ساحل جزیره کیش واقع شده و دارای عرشه ای زیبا و چوبی می باشد. اسکله تفریحی کیش یکی از بهترین نقاط جزیره برای قدم زدن و تماشای آب های نیلگون خلیج فارس محسوب می شود. این اسکله تفریحی یکی از جاهای دیدنی کیش است که شامل امکانات تفریحی گوناگونی نظیر قایق های پارویی و ماهیگیری، جت اسکی و... بوده و به مراکز تفریحی دیگری همچون باشگاه تفریحات دریایی ساحل مریم و بولینگ مریم کیش هم نزدیک است. از دیگر امکانات اطراف این اسکله زیبا می توان به وجود انواع و اقسام کافه ها و رستوران ها اشاره داشت.


بیشتر بخوانید: بهترین جاهای دیدنی قشم ( راهنمای قشم گردی + عکس + آدرس )

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از زیباترین جاهای دیدنی کیش می باشد که در خیابان فردوسی واقع شده است. این بوستان با تمام بوستان هایی که در ذهن تان است تفاوت دارد زیرا در آن گونه های جانوری مختلف از جمله آهو، روباه، شیر، گوزن، میمون و همچنین انواع پرنده ها از جمله تعدادی پرنده استرالیایی نگهداری می شود. جالب است بدانید که آهوهای این پارک برخلاف سایر حیوانات در قفس نبوده و آزادانه زندگی می کنند. در این پارک زیبا می توانید علاوه بر لذت بردن از دیدن حیوانات از وسایل بازی موجود برای سرگرم شدن کودکان استفاده کنید. نکته هیجان انگیز دیگری که در پارک آهوان کیش وجود دارد این است که بازدید از بخش های مختلف پارک با یک قطار کوچک انجام می شود.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

خانه بومیان کیش

خانه بومیان کیش- جاهای دیدنی کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش از جمله اماکن تاریخی و دیدنی کیش است که قدمتی در حدود 200 سال دارد. این بنای زیبا به سبک معماری بومی و در یکی از محلات قدیمی جزیره ساخته شده است. خانه بومیان کیش روزگاری متعلق به یکی از شخصیت های مشهور این جزیره بوده و در حال حاضر تبدیل به خانه مردم شناسی شده تا نمایشگر سبک زندگی و فرهنگ بومی مردم جزیره کیش در طول تاریخ باشد.

ساحل مرجان کیش

ساحل مرجانی کیش یکی از محبوب ترین نقاط گردشگری و جاهای دیدنی کیش است که گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می کند. در خط ساحلی این منطقه شاهد محوطه سازی و تعبیه آلاچیق های زیادی هستیم که باعث شده فضای مناسبی برای گذران اوقات فراغت و استراحت به وجود بیاید. این ساحل زیبا مجهز به باشگاه تفریحات ورزشی نیز می باشد. امکانات و زیبایی ساحل مرجان کیش موجب شده تا گردشگران زمان زیادی را در آن صرف نمایند. تماشای خلیج فارس و غروب آفتاب از این ساحل مرجانی، فوق العاده چشم نواز خواهد بود.

مقایسه قیمت و رزرو تور کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کشتی یونانی

کشتی یونانی به گل نشسته در جزیره کیش تحت عنوان کولااف متعلق به کشور یونان بوده و در بندر گلاسکوی کشور اسکاتلند ساخته شده است. این کشتی غول پیکر در سال 1345 به علت هوای مه آلود و فقدان فانوس دریایی در ساحل جزیره کیش به گل نشست و تلاش های یونانیان برای بیرون کشیدن آن ناموفق بود. در حال حاضر کشتی یونانی جزو جاهای دیدنی کیش بوده و گردشگران زیادی به تماشای این کشتی می نشینند.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز - جاهای دیدنی کیش

همانطور که می دانید در گذشته از قنات ها به منظور تامین آب شهرها استفاده می شد. قدمت قنات موجود در جزیره کیش حتی به 2500 سال نیز می رسد. امروزه قنات های این جزیره به یکدیگر متصل شده و شهری زیرزمینی را به وجود آورده اند که به کاریز کیش معروف است. شهر زیرزمینی کاریز مساحتی بالای 10 هزار متر مربع داشته و تا عمق 16 متری زمین پایین رفته است. این شهر زیرزمینی که سقف آن 8 متر ارتفاع دارد پر از انواع سنگواره، صدف و مرجان دریایی می باشد که قدمت برخی از آنها تا 570 میلیون سال نیز می رسد. کاریز کیش یک شهر کامل است که در آن انواع غرفه های مربوط به صنایع دستی، رستوران های مختلف، سالن آمفی تئاتر، موزه، گالری هنری و سالن کنفرانس وجود دارد. شهر زیرزمینی کاریز یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی و دیدنی کیش محسوب می شود که با ویژگی های منحصر به فرد خود همواره پذیرای تعداد زیادی گردشگر می باشد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های 5 ستاره کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تفریحات آبی کیش

در سفر به جزیره کیش، می توانید علاوه بر بازدید از جاهای دیدنی کیش تفریحاتی جذاب و پرهیجان را تجربه کنید. در واقع کیش را می توان معدن تفریحات آبی کشور به حساب آورد. تفریحات آبی کیش شامل موارد مختلفی از جمله غواصی، موج سواری، جت اسکی، پاراسیلینگ، قایق سواری و... می شود. در صورتی که به دنیای زیر آب و تماشای موجودات و گیاهان در زیر آب علاقه دارید می توانید از امکانات غواصی این جزیره استفاده کنید. همچنین اگر دنبال هیجان و ماجراجویی هستید می توانید سراغ جت اسکی و اسکی روی آب بروید. پاراسل برای کسانی مناسب است که علاقه به پرواز روی آب دارند.


بیشتر بخوانید: تفریحات دریایی قشم | لیست کامل تفریحات پر هیجان


همچنین اگر می خواهید یک قایق سواری خاص، لذت بخش و چند نفره را تجربه کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از شاتل و بنانا می باشد. اما اگر به هیچ کدام از این موارد علاقه ندارید و دنبال هیجان نیستید این امکان را دارید تا سوار بر قایق های کف شیشه ای جزیره، گشتی روی آبهای خلیج فارس بزنید و از تماشای زیبایی و شکوه آن لذت ببرید.

پارک آبی اوشن

پارک آبی اوشن - جاهای دیدنی کیش

پارک آبی اوشن یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک های آبی ایران است که در آن رایدهای گوناگون به سه گروه آرام، تند و هولناک تقسیم بندی شده است. علاوه بر این رایدها شما می توانید از انواع استخر و جکوزی نیز در این پارک آبی استفاده نمایید. ضمن اینکه رستوران و مجموعه فروشگاهی نیز در پارک آبی اوشن تعبیه شده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل شایان کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کشتی های تفریحی کیش

کشتی های تفریحی کیش- جاهای دیدنی کیش

گشت و گذار روی آبهای خلیج فارس با کشتی های تفریحی یکی دیگر از تفریحات جذاب در جزیره کیش محسوب می شود. این کشتی های تفریحی شب ها از ساعت 21 تا 1 بامداد میزبان گردشگران بوده و با شام و موسیقی زنده و جنگ های شادی از آنها پذیرایی می کنند. همچنین می توانید با کشتی های آکواریومی به مکان هایی از خلیج بروید که موجودات دریایی در آنجا زندگی می کنند. برای کشتی سواری می توانید به اسکله تفریحی کیش بروید.

گذر هنرمندان جزیره کیش

گذر هنرمندان جزیره کیش مسیری در غرب این جزیره است که در آن تندیس هنرمندان بزرگ ایران از جمله پروین اعتصامی، حسین بهزاد، غلامحسین بنان و مشاهیر دیگری ساخته شده است. گذر هنرمندان جزیره کیش مسیری بسیار جذاب برای پیاده روی در جزیره محسوب می شود که به علت فضای خاص و همچنین نزدیکی به ساحل مرجان مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های 2 ستاره کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مسیرهای دوچرخه سواری کیش

مسیر دوچرخه سواری کیش - جاهای دیدنی کیش

مسیرهای دوچرخه سواری کیش را می توان زیباترین و طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری کشور دانست که قسمت قابل توجهی از آن در حاشیه خط ساحلی احداث شده است. شما می توانید در ایستگاه های ویژه اقدام به کرایه کردن یک دوچرخه کرده و ضمن دوچرخه سواری در سطح جزیره از چشم اندازهای فوق العاده آن نیز لذت ببرید. البته بهتر است برنامه دوچرخه سواری را برای ساعات پایانی روز که هوا بهتر است در نظر بگیرید.

پلاژ و کلوب بانوان کیش

وجود یک ساحل اختصاصی برای بانوان یکی از جذاب ترین مواردی است که در جزیره کیش وجود دارد. مجموعه پلاژ و کلوب بانوان با وسعتی در حدود 14 هزار متر مربع این امکان را برای بانوان به وجود آورده تا با شرایط آزاد و راحت به تفریح در ساحل خلیج فارس بپردازند. این مجموعه که قسمت ساحلی آن مسقف می باشد دارای امکانات تفریحی و رفاهی زیادی از جمله زمین والیبال ساحلی، سالن های مد و زیبایی، سالن های ورزشی و بدنسازی، استخر و رختکن می باشد. همچنین بانوان این امکان را دارند تا در فاصله چند متری از خشکی شنا کنند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های لوکس کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک ساحلی میرمهنا کیش

پارک ساحلی میرمهنا کیش یکی از مهم ترین نقاط گردشگری جزیره کیش است که علاوه بر آلاچیق های زیبا از یک اسکله تفریحی نیز برخوردار می باشد. با توجه به امکانات رفاهی که در این پارک فراهم شده گردشگران زیادی برای گذران اوقات فراغت و کمپینگ به این محل می آیند. وجود چندین بازار از جمله بازار عرب ها و همچنین مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری مناسب باعث افزایش جذابیت پارک ساحلی میرمهنا برای گردشگران شده است. ضمن اینکه اگر به تماشای لاک پشت علاقه دارید می توانید به اسکله ماهیگیری این پارک بروید.

پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش

دلفیناریوم کیش - جاهای دیدنی کیش

کمتر کسی پیدا می شود که دلفین ها را دوست نداشته باشد و از تماشای آنها هنگام بازی کردن لذت نبرد. پارک دلفین ها یا دلفیناریوم کیش این امکان را به گردشگران داده تا بتوانند نمایش دلفین ها را از نزدیک تماشا کرده و تجربه ای بی نظیر را برای خود رقم بزنند. پارک دلفین ها یکی از بهترین نقاط گردشگری و جاهای دیدنی کیش است که به ویژه در فصول گرم سال می تواند گزینه خیلی خوبی برای تفریح و سرگرمی خانواده ها محسوب شود.

البته دلفیناریوم کیش یک مجموعه تفریحی-گردشگری عظیم است که در آن علاوه بر پارک دلفین ها می توانید از پاغ پرندگان و سالن آمفی تئاتر هم بازدید داشته باشید. در باغ پرندگان کیش می توانید نظاره گر زیبایی پرنده های کمیابی همچون طوطی، پلیکان، طاووس و سایر پرندگان باشید. در قسمت دیگری از این پارک هم موجودات دریایی جذابی همچون شیر دریایی، پنگوین، گربه دریایی و... نگهداری می شوند. ضمن اینکه در این مجموعه تعدادی سفره خانه سنتی هم وجود دارد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ویدا کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تور سافاری کیش

سافاری کیش - تفریحات کیش

تور سافاری کیش یکی دیگر از تفریحات جذاب و هیجان انگیز این جزیره محسوب می شود که در صحراهای این جزیره وجود دارد. گشت و گذار در تپه های شنی این جزیره با خودرو لندکروز می توان بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد که می توانید آن را در مجموعه تفریحی پارس سافاری کیش تجربه کنید.
باگی کیش در یک محدوده ۴۰۰ متری در جزیره کیش قرار دارد و باگی در‌ واقع همان ماشین‌های مخصوص شن نوردی است که در یک پیست خاکی و دارای پست و بلندی قادر به حرکت با سرعت زیاد هستند. وقتی در طول مسیر با این ماشین‌ها در حال حرکت هستید یک موتور یا باگی راهنما از جلو‌تر حرکت می‌کند تا شما را در مسیر درست راهنمایی کند و مراقب افراد آماتور باشد که بعد از فرود از بلندی‌ها، صدمه نبینند. مسیری که با باگی‌ها می‌توانید طی کنید محدود است ولی این محوطه در قسمت‌های جالبی از جزیره قرار گرفته است که با همراه شدن با تور باگی کیش می‌توانید بسیاری از این زیبا‌یی‌ها مانند ساحلی کشتی یونانی، عبور گله‌های آهو، درخت همیشه سبز و... را مشاهده نمایید. اگر اهل هیجان هستید حتماً باگی کیش را امتحان کنید. کارتینگ و موتور سواری از دیگر تفریحات این مجموعه می باشد. البته اگر چندان علاقه ای به تجربه های پر از هیجان ندارید می توانید از شترسواری در صحرا هم لذت ببرید!

مقایسه قیمت و رزرو هتل داریوش کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

لاک پشت های دریایی کیش

منطقه حفاظت شده سواحل غربی و جنوبی جزیره کیش محل تخم گذاری لاک پشت های دریایی می باشد. اگر دوست دارید تا این لاک پشت های پوزه عقابی زیبا را تماشا کنید می توانید بین اسفند تا مرداد ماه به جزیره کیش سفر کرده و آنها را از دور تماشا کنید. لاک پشت های دریایی در این بازه زمانی به سمت ساحل شنا کرده و برای تخم گذاری اقدام به کندن چاله در ساحل می کنند.

هتل ترنج کیش (هتل ساحلی ترنج)

هتل ترنج کیش

شاید قرار گرفتن نام یک هتل در لیست جاهای دیدنی کیش چندان معمول نباشد اما هتل ترنج کیش ویژگی هایی دارد که آن را تبدیل به چیزی فراتر از یک هتل معمولی کرده است.  این هتل 5 ستاره 100 سوییت داشته و روی آب ساخته شده است. هتل ساحلی ترنج دارای امکانات مختلفی از جمله رستوران و فست فود ساحلی، کافی شاپ، سالن اسپا، سالن ورزشی با کف شیشه ای روی آب، خانه بازی کودکان، مزون، سالن بیلیارد و... می باشد. ضمن اینکه رستوران های بزرگی همچون رستوران خورشید و رستوران تاج ترنج نیز با کف شیشه ای روی آب قرار گرفته اند که غذا خوردن در آنها تجربه ای بی نظیر را برای شما ثبت خواهد کرد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ترنج کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ - جاهای دیدنی کیش

پارک ساحلی سیمرغ کیش از جمله مراکز تفریحی این جزیره است که در مجاورت دلفیناریوم و همچنین هتل سیمرغ قرار گرفته است. پارک ساحلی سیمرغ دارای وسایل بازی کودکان و همچنین امکانات ورزشی همچون میز پینگ پنگ، زمین بدمینتون، پیست اسکیت و... می باشد. این پارک زیبا دارای ساحلی شنی بوده و چشم اندازی بسیار زیبا را دارد.

آب انبار کیش

آب انبار کیش - جاهای دیدنی کیش

آب انبار کیش که به آن آب انبار دو قلو هم گفته می شود یکی از جاذبه های تاریخی این جزیره می باشد. اولین باری که این آب انبار را ببینید احتمالا به یاد شهر یزد و معماری بناهای آن خواهید افتاد. آب انبار دو قلو دارای دو گنبد بسیار زیبا با معماری جذاب می باشد که 5 بادگیر نیز در پیرامون آنها قرار گرفته که وظیفه خنک کردن آب را داشته اند.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی - جاهای دیدنی کیش

جزیره هندورابی از توابع جزیره کیش محسوب می شود و دارای ساحلی زیبا و شنی می باشد. این جزیره روزگاری در تصرف پرتغالی ها بوده و از آن به عنوان یک پایگاه نظامی و تجاری استفاده می شده است. بقایای پایگاه پرتغالی ها هنوز هم در این جزیره وجود دارد و گردشگران می توانند از آن دیدن کنند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های یک ستاره کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

شهر باستانی حریره

شهر باستانی حریره یکی از جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی کیش محسوب می شود که قدمت آن به قرن 8 هجری قمری باز می گردد. این شهر باستانی در قسمت شمالی جزیره واقع شده و ظاهر در گذشته رونق زیادی داشته است. در صورتی که به بازدید از مکان های تاریخی علاقه دارید توصیه می کنیم در سفر به کیش حتما از شهر حریره هم دیدن کنید.

روستای باغو کیش

روستای باغو از جمله قدیمی ترین روستاهای جزیره کیش است که در مکانی دورتر از فضای مدرن کیش قرار گرفته و شیوه زندگی ساکنان بومی این منطقه را در روزگاران قدیم نشان می دهد. اگر علاقه دارید تا در مدت اقامت در جزیره کیش ساعاتی را دور از هیاهوی مرکز شهر باشید و بافت سنتی این جزیره را نیز ببینید می توانید به روستای باغو سر بزنید و از خانه ها و مسجد تاریخی آن بازدید کنید. ضمن اینکه وجود درختان کهنسال لور در این روستا از دیگر جاذبه های آن محسوب می شود.

درخت لور یا انجیر معابد کیش

انجیر معابد کیش- جاهای دیدنی کیش

درخت لور یا انجیر معابد یکی از معروف ترین درخت های جزیره کیش است که به طور کلی در مناطق جنوبی رشد می کند و با نام درخت سبز کیش نیز شناخته می شود. نحوه شکل گیری ریشه های درخت لور بسیار جذاب بوده و تصویری چتر مانند را به وجود می آورد. زیبایی این درخت به قدری است که تبدیل به یک جاذبه گردشگری طبیعی شده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل مارینا پارک کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

لیست رستوران های کیش

رستوران گردی یکی از تفریحاتی است که با توجه به وجود رستوران ها متنوع در کیش می توانید آن را در برنامه های خود قرار دهید. با توجه به طیف گسترده افرادی که به جزیره کیش سفر می کنند رستوران ها را در دو دسته لوکس و متوسط دسته بندی می کنیم.

رستوران های لوکس کیش

کوه نور، نهنگ سفید، نقش جهان، پدیده شاندیز، رویال استار، پایاب، رستوران توتی فروتی، رستوران بین المللی سالود با موسیقی زنده، رستوران شاندیز صفدری

رستوران کوه نور کیش - جاهای دیدنی کیش

رستوران های کیش با قیمت مناسب

فود کورت دامون کیش، رستوران پدیده البرز، سرزمین غذای کیش، رستوران خاطره، رستوران بناب، رستوران اسپادانا، آشپزخانه پردیس

هتل های کیش

هتل های مختلفی در کیش وجود دارد که قیمت اقامت هر یک از آنها بر اساس امکانات و خدماتی که ارایه می دهد متفاوت می باشد. به همین دلیل هتل های کیش را در سه دسته هتل های لوکس، هتل های متوسط و هتل های اقتصادی معرفی خواهیم کرد.

هتل های لوکس کیش

این هتل ها امکانات فوق العاده ای را داشته و در سطح استانداردهای جهانی می باشند. از جمله این هتل ها می توان به هتل داریوش کیش اشاره داشت که خود این هتل به نوعی یک جاذبه گردشگری محسوب می شود. در ادامه تعدادی از هتل های لوکس کیش معرفی می شود:
هتل داریوش، هتل دریایی ترنج، هتل مارینا پارک، هتل شایگان، هتل گاردنیا، هتل فلامینگو، هتل گامبرون

هتل داریوش کیش

هتل های متوسط کیش

هتل های متوسط یا میان رده کیش نیز دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی هستند و هزینه آنها نیز مناسب می باشد. هتل ستاره‌ی سان رایز، هتل سیمرغ با ساحلی اختصاصی، هتل گراند، هتل هلیا، هتل آفتاب شرق، هتل تعطیلات و هتل گلدیس در این دسته قرار می گیرند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های 4 ستاره کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو


هتل های اقتصادی کیش

اگر مهم ترین نکته ای که در انتخاب هتل مد نظر قرار می دهید هزینه آن می باشد می توانید در هتل های اقتصادی کیش اقامت داشته باشید که کیفیت قابل قبولی را ارائه می دهند و قیمت بسیار مناسبی را دارند. از جمله این هتل ها می توان به هتل آبادگران، هتل شباویز و هتل ققنوس اشاره داشت که جزو هتل های 2 ستاره و 1 ستاره کیش محسوب می شوند.
همانطور که قبلا هم گفته شد در انتخاب هتل محل اقامت خود علاوه بر قیمت هتل باید به موقعیت مکانی آن و نزدیکی به مراکز مورد نظرتان از جمله مراکز خرید و مراکز تفریحی هم توجه داشته باشید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ارزان کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مراکز خرید کیش

مراکز خرید کیش

پاساژگردی و خرید در کیش یکی دیگر از تفریحات مهم گردشگران بعد از بازدید از جاهای دیدنی کیش محسوب می شود. در صورتی که قصد خرید از بازارها و مجتمع های تجاری کیش را دارید به این نکته دقت کنید که بسیاری از کالاها هم قیمت با سایر شهرها و حتی گران تر هستند. اما برخی از کالاها به خصوص پوشاک تا حدودی ارزان تر از نقاط دیگر کشور می باشد. بهترین سوغاتی هایی که گردشگران می توانند آنها را بخرند پوشاک، قهوه، شکلات، خرما و صنایع دستی می باشد. در ادامه قصد داریم برخی از بازارها و مراکز خرید کیش را معرفی کنیم:
مرکز خرید دامون، مرکز خرید سارینا ۱، بازار مرجان، بازار مریم، بازار پارس خلیج، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید ونوس، بازار صفین، بازار پردیس ۱ و 2، مرکز خرید پانیذ.

بهترین فصل سفر به کیش

کیش در نقطه ای از کشورمان قرار گرفته که دارای آب و هوای گرم بوده و در نتیجه تابستان های آن بسیار گرم و زمستان های آن معتدل و کوتاه می باشد. میزان رطوبت هوای کیش بالا بوده و به ویژه در فصل تابستان به بیشترین حد خود می رسد. با توجه به همین شرایط آب و هوایی می توان گفت که بهترین فصل سفر به کیش از اواخر پاییز تا اوایل بهار می باشد. در این بازه زمانی، جزیره کیش دارای آب و هوای بسیار مطبوعی است و می توانید از گشت و گذار در سطح جزیره و جاهای دیدنی کیش لذت ببرید. اما با وجود این موضوع شاهد این هستیم که حتی در گرمترین ماه های سال نیز گردشگران زیادی برای استفاده از امکانات رفاهی و همچنین خرید به این جزیره سفر می کنند.

جاهای تفریحی کیش برای کودکان

برای خانواده های که همراه فرزندان خود به جزیره کیش سفر می کنند، یکی از دغدغه های سفر داشتن تفریح و سرگرمی برای کودکان است. اگر شما نیز به دنبال جاهای تفریحی کیش برای کودکان هستید، در ادامه لیستی از تفریحات کیش برای کودکان را معرفی کرده ایم:

راهنمای سفر به کیش

یکی از مواردی که در سفر به کیش دارای اهمیت میباشد نحوه سفر به این جزیره زیباست. در ادامه انواع شیوه های دسترسی به این جزیره را بررسی خواهیم کرد. در این مقاله به عنوان راهنمای گردشگری کیش علاوه بر شناخت جاهای دیدنی و مکان های بکر کیش، برخی اطلاعات کاربردی دیگر درباره راه های مختلف سفر به کیش و هزینه ها و بهترین زمان سفر به کیش در اختیارتان قرار داده ایم.

سفر به کیش با هواپیما

راحت ترین راه سفر به کیش استفاده از هواپیما می باشد و با توجه به تعداد زیاد پرواز کیش شما این امکان را دارید تا در هر روز و ساعتی بلیط هواپیما کیش بگیرید. مدت زمان سفر هوایی از تهران به کیش حدود 1 ساعت و 40 دقیقه می باشد. در بعضی ایام سال قیمت بلیط کیش کاهش پیدا می کند و می توانید با بلیط چارتر کیش سفر ارزان تری داشته باشید.

سفر به کیش با وسیله شخصی

اگر علاقه دارید که با ماشین شخصی خودتان سفر کنید و شهرهای مختلف را در مسیر رسیدن به کیش ببینید باید در نظر داشته باشید که فاصله زمینی تهران تا کیش 1600 کیلومتر است و حدود 20 ساعت در راه خواهید بود. بهترین مسیری که دارید حرکت به سمت بندرعباس و سپس رفتن به یکی از دو بندر آفتاب و چارک می باشد. با توجه به فاصله کمتر بندر آفتاب با جزیره کیش بهتر است که به این بندر بروید. از بندر نیز با تحویل خودروی خود به شناورها و طی کردن مسیر دریایی کوتاه به جزیره می رسید. دقت داشته باشید که برای جابه جایی خودروی تا جزیره باید هزینه ای را پرداخت کنید. حتما مدارک خودرو اعم از کارت خودرو و برگه معاینه فنی را همراه داشته باشید.

سفر به کیش با تور

سفر به کیش با تور نیز یکی دیگر از شیوه های سفر به این جزیره می باشد که با هواپیما انجام می شود. در حال حاضر تورهای مختلفی در زمینه سفر به کیش فعال هستند که دارای تفاوت هایی از لحاظ نوع خدمات رسانی دارند. اکثر افراد مایل اند بدانند گزینه مقرون به صرفه کدام است سفر به کیش با تور یا شخصی؟  سفر به کیش با تور می تواند تا حد زیادی فرآیند سفر شما را راحت تر کرده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه باشد زیرا هتل و پرواز توسط آژانس هایی رزرو می شود که با قیمت کمتری آن را دریافت کرده اند. همچنین در بعضی آژانس ها هزینه بازدید از جاهای دیدنی کیش و یا مکان های تفریحی با قیمت کمتری همراه تور ارائه می شود.

مقایسه قیمت و رزرو تور کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

سفر به کیش با قطار

اگر علاقه داشته باشید که سفر به کیش با قطار را تجربه کنید می توانید بلیط قطار بندرعباس را تهیه کرده و بعد از رسیدن به این شهر از طریق اتوبوس و تاکسی خودتان را به یکی از بنادر آفتاب یا پارک برسانید. از این دو بندر هم می توانید به وسیله یک شناور مسافربری به جزیره کیش برسید.

لیست لوازم سفر به کیش

قبل از سفر به کیش بهتر است که فهرستی از لوازم مورد نیاز را تهیه کنید تا در طول سفر با مشکل مواجه نشوید. برخی از لوازمی که اکثر مسافران موقع سفر به کیش به آنها نیاز پیدا می کنند شامل لباس خنک و سبک، کفش راحتی، عینک آفتابی، جوراب، شانه، مسواک و خمیردندان، وسایل شنا، صابون و شامپو، لوازم آرایشی و بهداشتی، کیسه‌های نایلونی و زیپ ‌‌کیپ، داروها و بعضی قرص‌های مسکن، شارژر گوشی و لپ‌تاپ و پاوربانک می شود. البته دقت داشته باشید که یک سری از این لوازم با توجه به محل اقامت شما حذف می شوند؛ به عنوان مثال خیلی از هتل ‌ها لوازمی همچون مسواک، خمیردندان، شارژر، حوله و لوازم شنا را در به شما خواهند داد.

هزینه سفر به کیش

همانطور که میدانید جزیره کیش یکی از نقاط گردشگری لوکس کشورمان محسوب می شود که بسیاری از خدمات و امکانات آن دارای قیمت بالایی هستند. اما نگران نباشید زیرا در صورت توجه کردن به برخی نکات می توانید با هزینه ای معقول و مناسب سفری جذاب را به این جزیره زیبا تجربه کنید. در ادامه قصد داریم تا هزینه های سفر به کیش را در ابعاد مختلف آن بررسی کرده و راهکارهای کاهش هزینه ها را نیز بیان کنیم.

هزینه اقامت در کیش

هزینه اقامت در کیش بستگی به این دارد که بخواهید در کجا اقامت داشته باشید. هتل های کیش به سه دسته هتل های لوکس متوسط و اقتصادی تقسیم می شوند. هتل های لوکس کیش مانند هتل ترنج کیش، هتل داریوش کیش، هتل مارینا پارک کیش دارای امکانات رفاهی فوق العاده ای بوده و قیمت یک شب اقامت در یک اتاق دو تخته آنها گاهی تا 1میلیون و 500 هزار تومان هم می رسد. هتل های متوسط کیش برای یک شب اقامت در اتاق دو تخته در حدود 300 هزار تومان می باشد. اما اقامت در هتل های ارزان کیش همچنین هتل آپارتمان که امکانات و خدمات کمتری را دارند با مبلغی بین 100 تا 200 هزار تومان هم امکان پذیر است. بنابراین قبل از سفر به کیش بهتر است که با مقایسه هتل های مختلف و دریافت قیمت آنها نسبت به رزرو هتل مورد نظر خود اقدام نمایید.

شیوه دیگری که برای اقامت در کیش وجود دارد اجاره سوئیت در کیش می باشد. شما می توانید از طریق سایت ها و اپلیکیشن ها موجود اقدام به رزرو سوئیت در کیش کنید. قیمت این سوییت ها بر اساس متراژ و امکاناتی که دارند و همچنین منطقه ای که در آن قرار گرفته اند از حدود 80 هزار تومان شروع می شود و در زمان های مختلف سال تغییر می کند.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت در کیش از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

این نکته را در نظر داشته باشید که سفر به کیش در زمان هایی که مسافر کمتری دارد می تواند موجب کاهش هزینه اقامت شما شود. همچنین هزینه کمپ استقرار چادر که در نوروز در کیش برپا می شود تنها 40 هزار تومان است که باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل به دو بخش شامل حمل و نقل تا کیش و حمل و نقل درون شهری تقسیم می شود که در ادامه به توضیح آنها خواهیم پرداخت.

هزینه رفتن به کیش

در صورتی که قصد سفر به کیش با هواپیما را باید این نکته را در نظر بگیرید که قیمت بلیط هواپیما برای کیش بسته به زمان سفر شما و شرکت هواپیمایی که مد نظر شماست دارای تفاوت خواهد بود. برای کاهش هزینه بلیط هواپیما بهتر است در ایام تعطیل و شلوغ سال به کیش سفر نکنید. همچنین قیمت بلیط هواپیما از تهران به کیش به طور معمول عصرها ارزان تر می شود بنابراین اگر ضرورت ندارد صبح ها به سمت کیش حرکت نکنید. خرید بلیط های لحظه آخری راهکار دیگری برای کاهش هزینه سفر شماست. اما در صورتی که با ماشین شخصی به کیش سفر کنید علاوه بر هزینه سوخت خودرو باید به هزینه حمل ماشین به کیش نیز فکر کرده باشید. در ادامه هزینه حمل خودرو به کیش در سال 98 ارایه می شود:

  •  هزینه حمل سواری با لندینگ کرافت به جزیره کیش از بندر آفتاب: 360 هزار تومان
  • هزینه حمل سواری با لندینگ کرافت به جزیره کیش از بندر چارک: 400 هزار تومان

دقت داشته باشید که این مبلغ برای 5 روز بوده و در صورت اقامت بیشتر از 5 روز باید به ازای هر روز اضافی مبلغ 70 هزار تومان بپردازید. ضمن اینکه به این مبالغ باید هزینه هر نفر سرنشین ماشین را نیز در نظر بگیرید که برای هر نفر از بندر چارک 20 هزار تومان و از بندر لنگه 30 هزار تومان می باشد. در صورت سفر با قطار علاوه بر هزینه بلیط قطار باید هزینه های مربوط به جابجایی از بندرعباس تا بنادر چارک و آفتاب و همچنین هزینه شناور مسافربری را در نظر بگیرید.

هزینه حمل و نقل در کیش

دومین بخش مربوط به حمل و نقل درون شهری می شود که دارای سه نوع مختلف تاکسی زرد، تاکسی سفید دربستی و مینی بوس می باشد. هر یک از این انواع حمل و نقل عمومی در کیش دارای نرخ مخصوص به خود می باشد که با توجه به مسافت پیموده شده و همچنین شب و روز دارای نوسان می باشد. اما به طور کلی هزینه تردد در جزیره برای بازدید از جاهای دیدنی کیش چندان ارزان نیست و به عنوان مثال هزینه رفتن از هر نقطه جزیره تا فرودگاه 17 هزار تومان می باشد. در صورت استفاده از تاکسی های خطی زرد رنگ و مینی بوس هزینه شما کاهش پیدا خواهد کرد.

اما در صورتی که ماشین شخصی خود را همراهتان نیاورده اید و علاقه ای به استفاده از حمل و نقل عمومی هم ندارید میتوانید یک ماشین را اجاره کنید. اجاره خودرو در کیش موضوعی کاملا مرسوم می باشد که با توجه به وجود خودروهای لوکس و مدل بالای خارجی در این جزیره بسیار مورد توجه قرار گرفته است. هزینه اجاره خودرو در کیش با توجه به نوع خودرویی که قصد اجاره آن را دارید متغیر خواهد بود. به عنوان مثال برای اجاره 24 ساعته یک اسپورتیج NEW باید مبلغی در حدود 300 هزار تومان را بپردازید. البته بهتر است قبل از اجاره خودرو سایت های مختلف اجاره خودرو در کیش را چک کنید تا بتوانید با هزینه کمتری ماشین را اجاره کنید.

یکی از راهکارهای کاهش هزینه های حمل و نقل در کیش دقت در انتخاب موقعیت هتل می باشد. در انتخاب هتل علاوه بر قیمت هتل باید به این نکته نیز دقت داشته باشید که قرار است وقت خود را در این جزیره بیشتر صرف چه مواردی کنید. در صورتی که بیشتر اهل خرید و بازارگردی هستید بهتر است هتل خود را در نزدیکی مراکز خرید و بازارها انتخاب کنید. اما اگر تفریحات آبی برای شما جذاب تر می باشد بهتر است که هتل خود را نزدیک به اسکله های تفریحی کیش انتخاب کنید تا بدین صورت هزینه های حمل و نقل شما کمتر شود و وقت کمتری را برای رفتن به این مراکز صرف نمایید.

هزینه خورد و خوراک در کیش

به طور کلی هزینه خورد و خوراک در کیش تا حدودی بالاست و در صورتی که بخواهید در رستوران های لوکس جزیره کیش غذا بخورید هزینه هایتان بسیار بالا می رود. اما اگر سخت نگیرید می توانید با هزینه های کمتر وعده های غذایی خود را بگذرانید. ضمن اینکه با توجه به تنوع رستوران های این جزیره این امکان را خواهید داشت تا متناسب با بودجه خود یکی از آنها را برای صرف غذا انتخاب کنید. دقت داشته باشید که با توجه به بالا بودن قیمت مواد غذایی در کیش در صورتی که خودتان بخواهید غذا درست کنید برایتان مقرون به صرفه نخواهد بود.

هزینه تفریح در کیش

هزینه تفریح در کیش شامل هزینه بازدید از جاذبه های گردشگری کیش و همچنین هزینه استفاده از امکانات تفریحی نظیر ورزش های آبی می شود. هزینه بازدید از جاهای دیدنی کیش تا حد زیادی مناسب است اما هزینه ورزش های آبی تا حدودی بالاست و بهتر است که استفاده از آنها را مدیریت کنید. به عنوان مثال می توانید دوچرخه سواری در کیش را تجربه کنید که بسیار لذت بخش و در عین حال ارزان قیمت می باشد. اما تفریحاتی همچون غواصی و سافاری نیز وجود دارند که گران تر هستند.

کاهش هزینه سفر به کیش

همانطور که گفته شد سفر به کیش شامل هزینه های زیادی می شود که در صورت مدیریت صحیح می توانید این هزینه ها را تا حد زیادی کاهش دهید. در بخش هزینه های سفر به کیش راهکارهای مختلفی به منظور کاهش هزینه ها ارایه شده اما یکی از بهترین روشهایی که برای کاهش هزینه سفر به کیش وجود دارد سفر به کیش با تور می باشد. در صورتی که با یک تور یا بهتر از آن با یک تور لحظه آخری کیش اقدام به سفر کنید هزینه های شما تا حد قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

سفر به کیش با تور باعث رایگان شدن یا کاهش هزینه هایی همچون ترانسفر و فرودگاه و همچنین بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحی می شود. ضمن اینکه می توانید از تخفیف های مربوط به هتل ها نیز برخوردار گردید. آژانس های مسافرتی به شکل سالیانه و با قیمتی بسیار مناسب صندلی هواپیما و همچنین هتل ها را اجاره می کنند و در نتیجه هزینه تمام شده مسافر کاهش پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، برخی تورها با مراکز تفریحی و گردشگری و رستوران ها قرارداد دارند و به همین دلیل هزینه های مسافران این تورها در این مراکز شامل تخفیف خواهد شد.

به طور کلی می توان گفت که سفر به کیش با تور از طرفی راحت تر و کم دردسرتر بوده و از سوی دیگر مقرون به صرفه می باشد. هزینه تور کیش بر اساس نوع خدماتی که ارائه می دهند با یکدیگر تفاوت داشته و در ایام مختلف سال نیز متغیر می باشد.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: