جاهای دیدنی چالوس : آشنایی با بهشت گردشگران

چالوس یکی از شهرهای استان مازندران است که در جلگه میانی ساحل‌های دریای خزر قرار دارد و از نظر جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی چالوس یکی از مناطق بسیار پربار ایران است. مردم چالوس مازنی و گیلکی صحبت می کنند. حتما تا به حال نام جاده چالوس را شنیده‌اید یا از آن مسیر عبور کردید و مجذوب زیبایی‌های آن شده اید. در ادامه این مطلب قصد داریم که در مورد جاذبه‌های چالوس که از اصلی ترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود با هم صحبت کنیم، پس با ما همراه باشید! البته می توانید برای رزرو هتل چالوس و یا اجاره ویلا در چالوس نیز از سایت سلطان سفر کمک بگیرید.

 لیست کامل جاهای دیدنی چالوس

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود چالوس

شهرک توریستی و ویلایی نمک آبرود در فاصله 12 کیلومتری از غرب چالوس و بین چالوس و تنکابن قرار دارد. این شهرک دارای شرایط مناسب آب و هوایی، طبیعت زیبا، امکانات تفریحی بسیار عالی و بی نظیر است و از پر طرفدارترین جاهای دیدنی چالوس در بین گردشگران می باشد. مکان‌های تفریحی و دیدنی این شهرک عبارتند از:

  • تفریحگاه‌های ساحلی ماسه‌ای
  • دریاچه زیبای لاک پشت‌ها
  • سورتمه سواری
  • دو خط تله کابین با نمایی بسیار زیبا
  • باشگاه تیراندازی
  • پرواز تفریحی و آموزشی با هلیکوپتر و هواپیما
  • داشتن مراکز خرید و محل های بسیار زیبا و عالی برای پیاده روی.
  • منظره‌های بسیار زیبا

مقایسه قیمت و اجاره ویلا نمک آبرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار اکاپل چالوس

آبشار اکاپل چالوسآبشار اکاپل دارای چشم‌اندازی سرسبز و زیباست و در میان جنگل کوهستانی سردی‌چال کلاردشت قرار دارد. این آبشار یکی از پدیده‌های طبیعی منحصر به فرد کلاردشت است که همراه با دریاچه ولشت و جنگل‌های زیبا از جاذبه های چشمگیر و جاهای دیدنی چالوس است و یک مکان عالی برای گردشگران می باشد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کاخ چایخوران چالوس

کاخ چایخوران چالوسکاخ چایخوران چالوس یک اثر تاریخی در میان جاهای دیدنی چالوس است که استراحتگاه موقت و کوتاه مدت مربوط به دوره پهلوی اول بوده است و حدود هفتاد سال قبل ساخته شده است و حدود 4000 متر مربع وسعت دارد این کاخ در جنوب میدان معلم واقع شده و به سبک معماری اروپایی ساخته شده است. کاخ چای خوران همان طور که از نامش پیداست محلی برای استراحتی کوتاه در حد چای خوردن بوده است. این کاخ نسبت به دیگر کاخهای ساخته شده در دوره پهلوی و قاجار کاخی سادهتر محسوب میشود به طوری که تزئینات آن تنها در کاشیکاریهای منحصر به فرد و گچبریهای جذاب آن خلاصه میشود.

کاخ چای خوران چالوس دارای دو ورودی در بخشهای شرقی و غربی عمارت است. خوب است بدانید این کاخ از دو بخش خدماتی و اصلی تشکیل شده و دارای یک طبقه و یک زیرزمین است. بخش اصلی عمارت شامل یک بالکن ستون دار شمالی، دو تالار مربع شکل در جونب عمارت و یک تالار مستطیل شکل در بخش شمالی و جنوبی است. کاخ چای خوران در دورهای مورد بی اهمیتی واقع شده بود و به همین دلیل در شرف تبدیل شدن به یک مخروبه بود ولی در سال 1354 مورد بازسازی قرار گرفت و از خطر مخروبه شدن دور شد. همچنین در همان سال در لیست آثار ملی کشورمان ایران نیز به ثبت رسید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل چالوس از سایت های معتبر

مشاهده قیمت

کاخ اجابت چالوس

کاخ اجابت چالوساین کاخ در شهر کلاردشت و در دامنه‌های بلندی که بر روی شهر مشرف هستند واقع شده‌اند و تقریبا 50 کیلومتر با چالوس فاصله دارد، کاخ اجابت چالوس در اوایل دوران پهلوی ساخته شده است دارای تزیینات گچ‌بری، سنگ و نقش‌های بسیار زیباست که معماری آن به سبک معماری اروپایی و داخل آن نیز دارای اشیا و لوسترهای زیبا و نفیس می‌باشد. حیاط زیبای آن نیز پوشیده از درختان نراد است که حس بسیار خوبی به این بنای باشکوه دادند. از این جهت کسانی که به بازدید از آثار تاریخی علاقه مند هستند می توانند در لیست جاهای دیدنی چالوس بازدید از این کاخ را در اولویت قرار دهند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه ولشت چالوس

دریاچه ولشت چالوس

دریاچه ها در بین جاذبه های طبیعی همیشه مورد استقبال گردشگران هستند و چالوس نیز از این جاذبه بی بهره نبوده است. دریاچه ولشت یکی از جاهای دیدنی چالوس است که در میان دره‌ای عمیق در نزدیکی منطقه کوهستانی تخت سلیمانِ علم کوه قرار دارد. این دریاچه حدود 13 هکتار وسعت دارد و آب آن شیرین است، عمق آن به بیش از 20 متر می‌رسد و محل زندگی پرندگان مهاجر و ماهی‌های گوناگونی می‌باشد. این دریاچه مناظر بکر و دیدنی دارد که می تواند شما را شگفت زده کند. دریاچه ولشت در مهرماه سال 1388 در فهرست میراث طبیعی ایران ثبت شد. از جمله فعالیت های مورد استقبال گردشگران در این دریاچه می توان به ماهیگیری، قایق سواری و دوچرخه سواری اشاره کرد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا در چالوس از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

غار یخ مراد 

غار یخ مراد چالوسغار یخ مراد یکی از نمونه های کم نظیر در ایران به شمار می رود که در شهرستان کرج، بخش مرکزی و در 4 کیلومتری جنوب گچسر واقع شده است و درواقع یکی از جاهای دیدنی جاده چالوس به حساب می آید. این غار یکی از پرپیچ و خم ترین غار های ایران است که دریچه ی ورودی غار در ارتفاعات بلند کوه های منطقه واقع شده است و مسیر آن دارای شیب زیادیست به طوری که ورود را کمی مشکل میکند. دهانه ی غار 3 متر پهنا و 8 متر ارتفاع دارد.
سه تالار بزرگ ، سه یخچال زیرزمینی و هفت حلقه چاه تا عمق 30 متر از قسمت های مختلف این غار می باشند. در ابتدای ورود به یک تالار سنگلاخی 12 در 18 متر و به ارتفاع 6 متر می رسیم، چیزی که در ابتدای ورود جلب توجه می کند تخته سنگی گود و صیقل داده است که گودی آن حکایت از جریان طولانی مدتِ آب اسید دارد.
در ماه اسفند و فروردین شاهد زیباترین قندیل های این غار هستیم. این قندیل ها در گذشته برای مردم محلی مقدس بوده اند به طوریکه آنها باور داشتند که هرکس از این قندیل ها بخورد تا سال بعد به مراد دلش می رسد و اصلا علت نام گذاری این غار به غار یخ مراد همین بوده است.
این جاذبه در استان البرز قرار دارد و در تاریخ 10 دی 1381 به ثبت ملی رسید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل 5 ستاره آزادی خزر چالوس

مشاهده و رزرو

آبشار هریجان چالوس

ابشار هریجان چالوسزمانی که در حال عبور از جاده چالوس هستید، فرعی های بسیاری وجود دارد که هر کدام شما را به مناطقی دیدنی می‌رساند، یکی از این مناطق دیدنی، روستای «هریجان» است که آبشاری بلند دارد و با کمتر از 10 کیلومتر فاصله از جاده چالوس و پیچ‌های مختلف به یک آبشار بکر با طبیعتی بسیار زیبا خواهید رسید. آبشار هریجان با حدود 80 متر ارتفاع دارد می‌تواند یکی از استراحتگاه‌های بسیار دم دست و راحت برای ساکنین تهران مناسب می‌باشد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل 5 ستاره ونوس پلاس چالوس

مشاهده و رزرو

دریاچه سد دریوک چالوس

دریاچه سد دریوک چالوسدریاچه سد دریوک چالوس با وسعتی حدود 1 هکتار و عمق 5 متر؛ رو به روی دره ولی آباد هزارچم واقع شده است و محل زندگی پرندگان بومی و وحشی است. پیشنهاد می‌شود برای بازدید از این دریاچه آب شیرین و پرندگان بی‌نظیر آن مانند غاز و مرغابی، زمستان به آنجا سفر کنید.

آبشار سواسره چالوس

آبشار سواسره چالوس

این آبشار نزدیک به 100 متر ارتفاع دارد، در بالادست ناحیه ای از بلده قرار گرفته و دارای آب فراوان می‌باشد. فضای آن کوهستانی و بیشه‌ای است و چشم اندازهای بکر و شگفت‌انگیز زیبایی این منطقه را دوچندان کرده است. آبشار سواسره منطقه ای بسیار خوش آب و هوا و دارای چشم اندازهای فوق العاده ای است. واژه سواسره به معنای نسیم صبحگاهی است. البته گفتنی است که شما می توانید در منطقه بلده چندین آبشار دیگه را نیز بازدید کنید که هر کدام زیبایی های خود را دارند.

پارک جنگلی چالوس (پارک جنگلی فین)

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس 7 کیلومتری چالوس بین چالوس و مرزن آباد، بعد از پلیس راه چالوس قرار دارد و می‌توانید از آن دیدن کنید. در دل جنگلهای انبوه و سرسبز پارک جنگلی فین چالوس تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی که سطح و اطراف آن پوشیده از نیلوفر آبی می‌باشد. پیشنهاد ما این است که یک سفر دلچسب برای اردیبهشت ماه به این پارک جنگلی برنامه ریزی کنید.

دریاچه حصارچال چالوس

دریاچه حصارچال چالوس

دریاچه حصارچال چالوس محل بسیار دلنشینی برای علاقه‌مندان به طبیعت در ماه‌های گرم سال است. این دریاچه از طرف شمال بعد از دشت حصارچال قرار گرفته است و حدود 3800 متر از سطح دریای خزر ارتفاع دارد. در فصل تابستان شما گردشگران زیادی را در اطراف این دریاچه خواهید دید، رنگ آب دریاچه حصار چال به سان آسمان آبی رنگ به نظر می‌رسد و از جمله دریاچه‌های متعلق به دوران چهارم زمین‌شناسی محسوب می‌شود.

تالاب کندوچال چالوس

 تالاب کندوچال چالوس

مرداب کندوچال یکی از مکان های دیدنی و ناشناخته استان مازندران و البته شهرستان چالوس است که در میان جنگل فین چالوس در ارتفاع 730 متری از سطح دریا قرار گرفته. این تالاب یک هکتار وسعت و حدود ۴ تا ۵ متر عمق دارد، آب این مرداب از چشمه های اطراف تامین می شود و شیرین است. غیر از درختان جنگلی که دورتادور آن را فرا گرفته اند، پیرامون و سطح مرداب نیز پر از نی و گیاهان مردابی است و همچنین اگر در فصل اردیبهشت به این تالاب زیبا سفر کنید، سطح تالاب را گل های نیلوفر زیبا پوشانده اند.

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل چالوس

مرداب هسل مردابی است که در مجاورت روستای طلاجو از توابع شهرستان چالوس در منطقه‌ای جنگلی به نام مشعل واقع شده که از جنوب به جنگل‌های سوته‌لار و منطقه کردشت می‌رسد. در زمان‌های قبل حجم آب این مرداب بیشتر بوده و در بعضی از نقاط عمق آن از 15 متر نیز بیشتر برآورد می‌شده است، حدود ۵۰ سال قبل تعداد ۱۰ الی ۱۵ خانوار جهت دامداری در مجاورت هسل زندگی می‌کردند و یکی از نکات بسیار مهم در مورد این دریاچه رنگ آن می‌باشد که در فصول مختلف سال تغییر میکند برای مثال گاهی  حاشیه آن به رنگ سبز است و هر چقدر به سمت مرکز این مرداب نزدیک شوید، رنگ آن به سمت قرمز می‌رود.

ساحل رادیو دریا چالوس

ساحل رادیو دریا که نزدیکترین ساحل به شهر تهران می باشد یکی از سواحل زیبایی است که می توانید با خیال راحت با خانواده خود به آن محل بروید. این ساحل دارای تمام امکانات رفاهی است که شما و خانواده خود به  آنها نیاز پیدا خواهید کرد. از امکانات این ساحل می‌توان موارد زیر را نام برد:
پارک جنگلی، پارک بازی کودکان، فروشگاه‌های مختلف، منطقه شنا برای آقایان و بانوان، رستوران، هتل آپارتمان و...

موزه خودروهای تاریخی چالوس

این نمایشگاه در نمک آبرود چالوس برپا شده و 25 خودروی تاریخی در آن وجود دارد که 10 عدد از این خودروها را فقط در این موزه خواهید دید. پس اگر طرفدار ماشین‌های کلاسیک هستید بدون معطلی به سراغ این نمایشگاه بروید. قدیمی ترین خودروی موجود در این موزه مربوط به دوره احمد شاه است، رولز رویس سیلور گوست از قدیمی‌ترین اتومبیل‌های سلطنتی بود که احمدشاه آن را خریداری کرد، یکی از نکات ویژه این خودرو این بوده است که هم دارای هندل بوده و هم با سوییچ روشن می‌شود و مجهز به شش سیلندر خطی به ظرفیت 7 هزار و 36 سی سی و 50 اسب بخار بوده و حداکثر سرعت آن ۸۰ کیلومتر در ساعت است، این ماشین در سال 1906 تولید شده است و یکی از خودروهای تاریخی ایران می‌باشد. یکی دیگر از خودروهای قدیمی فانتوم چهار است که از سال ۱۹۵۰ میلادی تا سال ۱۹۵۶ میلادی فقط ۱۸ دستگاه از آن ساخته شد که فقط یک دستگاه آن ضد گلوله بود که در موزه خودروهای ایران قرار دارد. همچنین خودروی کورسی کوچکی که سه آرم بزرگ را دارد نیز به چشم می‌خورد، پورشه، بنز، فولکس واگن و لین خودروی کورسی جزو معدود خودروهایی است که سه کمپانی بزرگ با هم تولید کردند و به سفارش صدراعظم آلمان ساخته و به ولیعهد ایران هدیه داده شد. در پایان بنز ۵۰۰K یکی از ارزشمندترین خودروهای موزه است که گذشته‌های دور و پرفراز و نشیب خودروسازی جهان و دوران شروع ساخت خودروهای سریع امروزی را برای ما یادآوری می‌کند.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: