تفریحات دریایی قشم | لیست کامل تفریحات پر هیجان

تفریحات قشم (لیست کامل)

شاید در ابتدا تفریحات آبی جزیره قشم به گستردگی جزیره کیش نباشد، ولی موردی که در این میان باعث می شود جزیره  قشم چیزی از کیش کم نداشته باشد، موقعیت بسیار مناسب آن برای تفریح‌های آبی است. این موقعیت توانسته است که تفریح‌های بسیار جالب و منحصر به فردی را برای شما بوجود بیاورد. به عنوان مثال یکی از این تفریح‌ها که مخصوص جزیره قشم است، قایق سواری در بین جزیره‌های اطراف قشم می باشد که شما به دیدن مناطقی مانند جنگل حرا می‌روید که یکی از جاذبه های طبیعی قشم است.

 در این میان از خیر تفریح‌ها و بازی‌های هیجان‌انگیز آبی این جزیره نمی‌توان گذشت، تفریحات قشم مانند اسکی روی آب، بنانا سواری، شاتل سواری، غواصی و تفریحات آبی دیگری که در قشم می‌تواند برای شما خاطره‌ای بسیار به یاد ماندنی و جذاب باشد. شاید با خود بگویید که جزیره کیش امکانات تفریحی بسیار بیشتری دارد؛ اما نکته ای که در این میان بهتر است بدانید قیمت‌های مناسب تر جزیره قشم و همچنین مناطق بکر این جزیره به شما این امکان را می دهد که با هزینه ای کمتر، اوقاتی به یاد ماندنی از انجام دادن تفریحات آبی در این جزیره بسازید.

در ادامه این مطلب تفریح‌های آبی که می‌توانید در قشم انجام دهید را به شما معرفی می‌کنیم و همچنین نکات و موارد مربوط به آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بتوانید مسافرتی به یاد ماندنی به جزیره زیبای قشم برنامه ریزی کنید.

پارک آبی جزیره قشم

شاید این سوال برای شما بوجود آمده باشد که آیا قشم پارک آبی دارد و اگر پارک آبی دارد کیفیت آن چطور است؟ آیا ارزش امتحان کردن دارد؟
در پاسخ باید بگوییم که اگر به دنبال یک پارک آبی با کیفیت بالا و حرفه‌ای می‌گردید، پارک آبی قشم می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. بودجه‌ای که برای ساخت این پارک آبی صرف شده 23 میلیارد ریال بوده و در زمینی به مساحت 2000 متر مربع، در کنار خلیج فارس واقع شده است. این پارک آبی دارای استخر با کیفیت به ابعاد 12 در 25 متر، سالن بیلیارد، چاله فضایی، شیب مستقیم، سرسره‌های منحنی، کافی شاپ، حمام سونا و جکوزی است که می‌توانید به محض رسیدن به قشم سری به این مجموعه بزنید و خستگی خود را از تن به در کنید و وارد دنیای زیبای خوشگذرانی های این جزیره شوید.

پاراسل در قشم

پاراسل در جزیره قشماول از همه بگذارید تا برای شما توضیح بدهیم که پاراسل چیست؟
پاراسل یکی از تفریحات آبی بسیار هیجان انگیز است که در آن به صورت تکی، دو نفره و سه نفره انجام می‌شود و روی نوعی چتر به نام پاراسل سوار می‌شوید که به یک قایق موتوری متصل شده و با حرکت این قایق چتر شما به پرواز در می‌آید و در ارتفاع بالایی از سطح دریا قرار می‌گیرید که گاهی این ارتفاع به بیش از 200 متر می‌رسد. همانطور که می‌توان حدس زد این یکی از تفریحات آبی بسیار منحصر به فرد برای شما خواهد بود. به خصوص اگر روی آب‌های نیلگون خلیج فارس باشید و بتوانید از آن ارتفاع بالا خط افق، رنگ آبی دریا، گرد بودن زمین را ببینید و احساس کنید که آزادترین فرد جهان هستید.
پرواز در آسمان خلیج فارس با پاراسل قشم یکی از تفریح‌های بسیار لذت بخش جزیره قشم می‌باشد. در قشم شما در خلیج فارس به وسیله قایق موتوری و پاراسل تا ارتفاع حدود 150 تا 300 متر بالا می‌روید و از آن ارتفاع منظره بسیار جالبی از جزیره قشم، خط افق خلیج فارس و دریا می‌بینید و از چنین تجربه جدیدی بدون شک لذت خواهید برد. نکته بسیار جالب این است که شما می‌توانید این کار را با دوستان یا خانواده خود انجام دهید و این لذت را با آن‌ها شریک شوید. این تفریح با شرایط خاصی برای کودکان 5 تا 10 سال شما هم امکان پذیر است و می‌توانید یک خاطره خوش در ذهن فرزند خود ثبت کنید؛ البته این کار شرایط خاصی هم دارد که عبارتند از:

  • زمان استاندارد برای کودکان 6 دقیقه است.
  • ارتفاع مجازی که برای کودک شما در نظر گرفته شده 70 تا 90 متری از سطح آب است.
  • در طول زمان انجام این تفریح باید جلیقه نجات به تن داشته باشند.
  • در زمان‌هایی که شرایط آب و هوایی مناسب نیست، نوبت پاراسل سواری به زمانی دیگری موکول می شود یا این که هزینه‌ای که پرداخت کرده اید به شما بازگردانده می‌شود.

شاتل سواری در قشم

شاتل سواری در جزیره قشمشاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که شاتل سواری چیست؟ شاتل سواری یکی از پرطرفدارترین تفریحات قشم است که در آن شما سوار بر تیوپ‌های مخصوص می شوید به وسیله یک قایق با سرعت زیاد روی آب کشیده می شوید. راننده قایقی که در حال کشیدن شاتل است، سرعت را لحظه به لحظه بیشتر میکند تا شاتل بر روی موجها بالا و پایین شود و به دنبال آن شما نیز حس هیجانی منحصر به فرد را حس کنید. در حین سوار شدن بر روی شاتل تنها کاری که باید انجام دهید سفت نگه داشتن طناب بر روی شاتل است زیرا راننده قایق تمام تلاشش را در جهت این که فرد نشسته بر روی شاتل به سمت هوا و یا به سمت دریا پرت شود میکند تا فرد نهایت هیجان را در هنگام شاتل سواری تجربه کنید.
شاتل سواری در قشم علاوه بر هیجان انگیز بودن و داشتن جذابیت بالا، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر نقاط ایران دارد. مدت استفاده از شاتل 15 دقیقه می باشد و به صورت 4 نفره انجام می‌شود. همچنین شما برای رعایت نکات ایمنی باید از کلاه ایمنی ضربه گیر و جلیقه نجات استفاده کنید. گفتنی است به دلیل پوشیدن این لوازم ایمنی در صورتی که به داخل آب پرت شوید نگرانی نخواهید داشت زیرا بر روی سطح آب باقی خواهید ماند و هیچ آسیبی مانند غرق شدن در دریا به شما نخواهد رسید. از طرفی در صورتی که شرایط آب و هوایی مناسب نبود برنامه رزرو شده شما کنسل می شود و مبلغی که بابت آب پرداخت کرده‌اید به شما بازگردانده خواهد شد.


بیشتر بخوانید: قشم | سفر به سرزمین عجایب


بناناسواری

بنانا سواری در قشم
اگر از طرفداران تفریحات آبی پرهیجان باشید حتما با بنانا سواری آشنا هستید و باید این خبر خوب را به  شما بدهیم که بازار بنانا سواری در قشم بسیار داغ است. بنانا سواری تقریبا مانند شاتل سواری است، با این تفاوت که شما می‌توانید این کار را به صورت تک نفره هم انجام دهید. تفاوت این ورزش آبی با شاتل این است که سرعت شما بسیار بیشتر خواهد بود؛ تا حدی که حرکت آدرنالین را در خون خود احساس می کنید و در زمانی سوار آن هستید فقط در لحظه هستید و نمی‌توانید به هیچ چیز دیگری فکر کنید.

فلای بورد در قشم

فلای بورد در قشم
فلای بورد یک تفریح دریایی است که علاوه بر داشتن شجاعت زیاد، باید یک جیب پر از پول هم داشته باشید. اما اگر بودجه کافی دارید و دل و جرأت خود را در جایگاه خوبی می‌بینید پس حتما فلای بورد را امتحان کنید و خود را به چالش بکشید. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که فلای بورد چیست؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم:
فلای بورد به این صورت است که شما ابتدا به یک جت اسکی متصل می شود و با حرکت جت اسکی و فشار آب، از روی سطح دریا بلند می‌شوید و این فشار آب است که شما را بالا می‌برد. برای این کار شما ابتدا آموزش‌هایی می‌بینید و آمادگی لازم برای انجام این تفریح را به دست می‌آورید و سپس بازی شما شروع می‌شود و در تمام مدت باید بتوانید تعادل خود را بالای دریا حفظ کنید.
اگر به  دنبال تجربه‌ای جدید هستید و به نظرتان انسان شجاعی هستید، فلای بورد از متفاوت ترین تفریحات قشم منتظر است تا شما را به چالش بکشد!

غواصی در قشم

دیدن دنیای زیر آب، دیدن آبزیان مختلف در آب‌های خلیج فارس و شنا کردن با ماهی ها یکی از تجربه‌های نابی است که می‌توانید در طول زندگی خود داشته باشید؛ زمانی که زیر آب هستید از کنار مرجان‌ها رد می‌شوید، از کنار ماهی‌های بزرگ رد می شوید و انگار به یک مهمانی در دنیای جدیدی رفته‌اید. یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی در این جزیره قشم است.

جزیره قشم همانطور که در ابتدای مطلب گفتیم بزرگترین جزیره ایران است و طبیعت بسیار خیره کننده و منحصر به فردی دارد. این زیبایی در اطراف این جزیره هم بسیار مشاهده می شود، به صورتی که به قشم جزیره عجایب هفتگانه می‌گویند. شما در زمان غواصی انواع شقایق‌ها، حلزون‌ها اسفنج‌ها و عروس‌های دریایی، نرم‌تنان، صدف‌ها، مرجان‌ها، ماهی‌های تزیینی و انواع اقسام آبزیان را می‌بینید که در آب های خلیج  فارس زندگی می‌کنند. دیدن این همه زیبایی و تجربه های جدید در زندگی بی روح و روزمره ما انسان‌های به اصطلاح امروزی می‌تواند تاثیرات خوبی داشته باشد.

غواصی در قشم

شما می‌‌توانید برای غواصی در قشم به مکان‌های مختلفی بروید و در این زمینه خوشبختانه دستتان باز خواهد بود. یکی از انتخاب‌هایی که پیش روی شماست، مدرسه غواصی قشم است که به شما امکان غواصی را می‌دهد و در صورتی که مهارت لازم برای این کار را ندارید آموزش های لازم را به شما می‌دهند. به طوری که بعد از 20 دقیقه آموزش می‌توانید در عمق 2 تا 5 متری غواصی کنید.

این مدرسه غواصی که در پارک زیتون قرار دارد به  شما این امکان را می‌دهد که علاوه بر غواصی به مکان‌های تفریحی دیگری نیز نزدیک باشید و حتی بتوانید سایر اعضای خانواده را سرگرم کنید تا به غواصی خود برسید (البته امکانات غواصی برای همه سنین وجود دارد و می‌توانید با خانواده خود آموزش غواصی ببینید و به دنیای زیر آب سفر کنید). زمین بازی، سینما چهار بعدی، آلاچیق‌های ساحلی و... از امکانات دیگر پارک زیتون در قشم می‌باشد.

در ضمن تا فراموش نکرده‌ایم این موضوع را بگوییم که این مرکز غواصی و آموزش غواصی به عنوان مرکز آموزش SII آلمان انتخاب شده است و در صورتی که به غواصی علاقه دارید می‌توانید آموزش‌های لازم، از مبتدی تا حرفه ای را از مربیان با تجربه بگیرید و در پایان نیز به  مدرک غواصی خود برسید. همچنین به عنوان یک محل مناسب دیگر برای غواصی شما می‌توانید به همین پارک زیتون که گفتیم، دلفین مرجان قشم، جنب سینما 4 بعدی و مجتمع تفریحی ماسه طلایی مراجعه کنید.

اسکوتر زیردریایی در قشم

اسکوتر زیردریایی در قشمیکی از تفریح‌های بسیار جذاب و جالب برای افرادی که شنا یا غواصی بلد نیستند یا از آن ترس دارند، استفاده از اسکوتر زیر دریایی می‌باشد، همانطور که از اسم آن پیداست شما بوسیله اسکوتر که یک وسیله شبیه به موتور است به زیر دریا می‌‌روید و ماهیان و آبزیان رنگارنگ، عروس‌های دریایی، مرجان‌ها و سایر زیبایی‌های زیر آب را می‌بینید و به این صورت خاطراتی بسیار ماندگار و دلنشین برای خودتان خلق می کنید. اسکوتر دریایی که به یک کپسول اکسیژن متصل است به شما کمک می‌کند که به راحتی زیر آب تنفس داشته باشید و بتوانید زمان بیشتری را با طبیعت بکر و زیبای کف دریا باشید.

امیدواریم اطلاعاتی که در خصوص تفریحات قشم و سایر جاذبه‌های در اختیار شما قرار دادیم بتوانند به شما کمک کنند که مسافرت خوبی پیش رو داشته باشید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: