جاهای دیدنی لاهیجان عروس گیلان

لاهیجان یکی از زیباترین شهرهای شمال کشور است که در استان گیلان قرار دارد. این شهر به عروس گیلان نیز شهرت دارد و در خود جاهای دیدنی زیادی را جای‌داده است. از مکان‌های تاریخی گرفته تا پدیده‌های سرسبز و طبیعی. در ادامه‌ی این مطلب سعی داریم شمارا بیشتر با جاهای دیدنی لاهیجان آشنا کنیم تا در سفر بعدی خود به لاهیجان، حتماً از آن‌ها بازدید کرده و لذت ببرید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

زیباترین جاهای لاهیجان

مسجد اکبریه

مسجد اکبریه

مسجد اکبریه، یکی از جاهای دیدنی لاهیجان است که دارای جنبه‌ی تاریخی نیز می‌باشد. این مسجد از بناهای مهم شهرستان لاهیجان به شمار می‌آید که در دوره‌ی فتحعلی شاه قاجار ساخته‌شده است. مسجد اکبریه لاهیجان، در دوطبقه ساخته‌شده و دارای دو وضوخانه نیز می‌باشد. دیواره‌های شبستان مسجد به آیات قرآن مزین شده و بر زیبایی مسجد اکبریه افزوده است. در قسمت شمالی مسجد، مناره‌ای زیبا قرارگرفته است. بدنه‌ی این مناره آجری است و دارای ارتفاعی حدود 18 متر می‌باشد. درب ورودی مسجد اکبریه، با آجر قرمز تزئین شده و بسیار زیباست. مسجد اکبریه در محله‌ی گابنه شهرستان لاهیجان واقع‌شده و یکی از مشهورترین مسجدهای لاهیجان است.

پل خشتی

پل خشتی

پل خشتی لاهیجان، از جاهای تاریخی لاهیجان محسوب می‌شود که در میدان چهار پادشاه و در محله پردسر این شهر قرارگرفته است. قدمت این پل خشتی به دوره‌ی کیاییان بازمی‌گردد اما در سال 1271 هجری قمری، مورد مرمت و بازسازی قرارگرفته است. طول پل خشتی لاهیجان، حدود 50 متر و عرض آن بیش از 4 متر است. از مصالح به‌کاررفته در ساخت این سازه‌ی قدیمی می‌توان به آهک و ساروج اشاره کرد. پل خشتی لاهیجان یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان است که بر روی رودخانه‌ی سیم رود یا سیم جو قرارگرفته است.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مسجد جامع لاهیجان

مسجد جامع لاهیجان

مسجد جامع لاهیجان، در دوره‌ی کیاییان و در زمان سلطان محمد کیا ساخته شد. این مسجد تاریخی در ضلع غربی میدان سردار جنگل یا همان چهار پادشاه قرارگرفته است. مسجد جامع لاهیجان در طول تاریخ، بارها و بارها مرمت‌شده است. شبستان بزرگ این مسجد، بسیار زیباست و دیواره‌های آن با کاشی‌های مختلفی تزئین شده است. مسجد جامع لاهیجان، در زلزله‌ی استان گیلان، دچار آسیب‌های فراوانی شد و مناره‌های آن به‌طور کامل تخریب شدند. این بنای تاریخی یکی از مهم‌ترین، مساجد شهرستان لاهیجان است که علاوه بر ارزش مذهبی از ارزش تاریخی بالایی نیز برخوردار است.

تالاب سوستان

تالاب سوستان

تالاب سوستان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی لاهیجان است که به یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری شمال کشور تبدیل‌شده. در اطراف این تالاب، به دلیل آب‌وهوای مناسب، گیاهان و درختان بسیار زیبایی نیز قرارگرفته‌اند. بهترین راه رسیدن به تالاب سوستان، طی کردن مسیر دانشگاه آزاد لاهیجان به سمت روستای سوستان است. این مسیر دارای منظره‌ها و گیاهان بسیار زیبایی است. تالاب سوستان در پاییز و زمستان یکی از پرآب‌ترین تالاب‌های لاهیجان محسوب می‌شود و آب آن شیرین است. اگر بخواهیم آدرس دقیق تالاب سوستان را بیان کنیم می‌توان گفت این تالاب در 5 کیلومتری لاهیجان و در 45/5 کیلومتری شهر رشت واقع‌شده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل شهرزاد لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان

استخر لاهیجان یکی از زیباترین مناطق گردشگری این شهرستان است که در دامنه‌ی شیطان کوه و در قسمت شرقی شهر لاهیجان قرارگرفته است. عمق استخر لاهیجان حدود 4 متر و وسعت آن 17 هکتار است. چیزی که این استخر زیبا را نسبت به سایر استخرهای ایران متمایز می‌کند، وجود جزیره‌ای سرسبز در وسط آن است. استخر بزرگ لاهیجان، در دوران صفویان و به دستور شاه‌عباس صفوی ساخته‌شده است. دورتادور این استخر را مراکز خرید و مراکز تفریحی لاهیجان احاطه کرده‌اند. استخر لاهیجان در شب، زیباتر از هر وقت دیگری است. چراکه چراغ‌های اطراف استخر روشن‌شده و آن را به منبع عظیمی از نور تبدیل می‌کنند.

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه

آبشار شیطان کوه، آبشاری مصنوعی است؛ که در شرق شهرستان لاهیجان واقع‌شده و از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود. اگر به کوهنوردی علاقه‌مندید، فتح کوه این آبشار برای شما کار آسانی است. برای رسیدن به بام سبز لاهیجان یا همان قله‌ی کوه، باید بیش از 750 پله را پشت سر بگذارید. درختان سرسبز و متنوع اطراف آبشار شیطان کوه، جلوه و زیبایی آن را افزایش داده‌اند و قله‌ی کوه، به دلیل سرسبزی زیادی که دارد به بام سبز لاهیجان شهرت پیداکرده است. اگر از پله‌های آبشار بالا بروید و قله را فتح کنید؛ نمایی بسیار زیبا از شهر لاهیجان مشاهده خواهید کرد که برای عکاسی بسیار مناسب است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ابریشمی لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

حمام گلشن لاهیجان

حمام گلشن

حمام گلشن یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی لاهیجان است. این بنا در دوره‌ی قاجار و در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته‌شده و در شمال شرقی میدان وحدت لاهیجان قرار دارد. حمام گلشن، در طول تاریخ دچار آسیب‌های فراوانی شده است و به همین دلیل در حال حاضر، اثری از حوضچه‌ها و خزینه‌های آن نیست. در ساخت حمام گلشن لاهیجان، از ساروج، آهک و آجرهای قرمز استفاده‌شده است. در سال‌های گذشته، حمام گلشن دارای دو سربینه بوده که سربینه ی کوچک‌تر برای استفاده‌ی افراد معمولی و سربینه ی بزرگ‌تر برای استفاده‌ی افراد مهم‌تر بوده است.

تله کابین لاهیجان

تله کابین لاهیجان

اگر اهل ماجراجویی و هیجان هستید؛ تله کابین احرار لاهیجان یکی از بهترین انتخاب هاست. تله کابین لاهیجان، در سال 1384 با 2 ایستگاه، 5 دکل و 33 کابین احداث شد. این تله کابین مدرن، در 20 دقیقه مسافتی حدود 1500 متر را می پیماید و از بام سبز به قله تاج خروس در رفت و برگشت است. قیمت بلیط های تله کابین احرار در هر سال متغیر است و برای کودکان 2 تا 7 سال نیم بها حساب می شود. هر دو ایستگاه این تله کابین، دارای منظره ای سرسبز و چشم اندازی زیبا می باشند که انسان را به وجد می آورند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل رسپینا لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آرامگاه کاشف السلطنه

آرمگاه کاشف السلطنه

محمد میرزا قوانلو ملقب به کاشف السلطنه، از مردان عالی‌رتبه و تحصیل‌کرده دوره‌ی قاجار بود. آرامگاه وی یکی از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود که در خیابان کاشف شرقی شهر این شهر قرارگرفته است. آرامگاه کاشف السلطنه در سال 1375 به موزه‌ی چای ایران تبدیل شد. این بنای دوطبقه دارای یک برج و دو فضای شمالی و جنوبی است. در طبقه‌ی همکف موزه‌ی چای، وسایل مرتبط با چای و همچنین مدارک مربوط به کاشف السلطنه قرارگرفته‌اند. موزه‌ی چای ایران در دوره‌ی معاصر ساخته‌شده است. این مجموعه با جای دادن وسایل سنتی و مخصوص چای، همواره بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی

بقعه شیخ زاهد گیلانی، از بناهای تاریخی و جاهای دیدنی لاهیجان است. این بنای تاریخی بر دامنه‌ی کوه و در جاده‌ی لاهیجان به لنگرود قرارگرفته است. عمارت بقعه شیخ زاهد گیلانی، با معماری بسیار زیبایی ساخته‌شده و دارای دو اتاق مستطیل شکل می‌باشد. گنبد این عمارت، هرمی شکل است و با شیب‌های تندی ساخته‌شده. نمای بیرونی این گنبد زیبا را با کاشی‌های زرد و آبی تزئین کرده‌اند. وجود این گنبد بر روی عمارت بقعه، ما را به یاد بناهای ساخته‌شده در چین می‌اندازد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل دهدار لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

بازار سنتی لاهیجان

بازار سنتی لاهیجان

بازار سنتی، یکی از محبوب‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای لاهیجان است که در خیابان کاشف غربی این شهر قرارگرفته است. در این بازار زیبا، انواع مواد غذایی، ازجمله سبزی‌های خوش عطر، تخم‌مرغ‌های محلی، ماهی‌های تازه و انواع مختلف زیتون به فروش می‌رسند. در این بازار سنتی ماهی‌های زیادی به فروش می‌رسند به همین دلیل بسیاری از مردم لاهیجان به این بازار، بازار ماهی لاهیجان نیز می‌گویند. شور و شوق و انرژی که در این مکان وجود دارد، همه‌ی خریداران را به وجد می‌آورد به همین دلیل بازار سنتی لاهیجان در میان مردم این شهر و حتی گردشگران، از محبوبیت خاصی برخوردار است.

تالاب بین المللی امیر کلایه

تالاب بین المللی امیر کلایه

تالاب امیرکلایه، یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان به شمار می‌آید که در قسمت شمالی این شهر قرارگرفته است. این جاذبه‌ی طبیعی، دارای مساحتی حدود 1230 هکتار است و متوسط عمق آن 85/1 متر می‌باشد. تالاب امیرکلایه یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌های ایران محسوب می‌شود که دارای آب شیرین است. این تالاب زیبا، یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و ماهی‌هاست که در اطراف خود گیاهان کمیابی را نیز جای‌داده است. تالاب بین‌المللی امیرکلایه در 28 کیلومتری شمال لنگرود و در نزدیکی مسیر کیاشهر به لنگرود قرارگرفته است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل جهانگردی لاهیجان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

شیخانبر

شیخانبر

منطقه ی شیخانبر، یکی دیگر از جاهای دیدنی لاهیجان است که بر دامنه ی کوهی سرسبز قرار گرفته است. این منطقه ی زیبا در دوره ی صفویه برای زیارت مقبره ی شیخ زاهد، بسیار مورد توجه قرار می گرفت و از آن به عنوان مکانی مقدس نیز یاد می شد. جالب است بدانید امروزه، خرابه هایی از مرقد شیخ زاهد در منطقه شیخانبر لاهیجان به چشم می خورد. در منطقه ی سرسبز شیخانبر، درختان زیادی قرار گرفته اند و این منطقه را به مکان مناسبی برای تعطیلات آخر هفته تبدیل کرده اند. شیخانبر در شهر لاهیجان استان گیلان و در فاصله ی 3 کیلومتری جاده ی لاهیجان به لنگرود قرار گرفته است.

شیطان کوه

شیطان کوه

شیطان کوه از نقاط تفریحی و گردشگری لاهیجان است. این منطقه‌ی سرسبز و زیبا در خود امکانات تفریحی متعددی را جای‌داده است که از آن‌ها می‌توان به تله کابین، شهربازی و رستوران اشاره کرد. شیطان کوه در گذشته به منطقه‌ی شاه‌نشین شهرت داشته و از آن به‌عنوان منبعی برای تأمین آب مزارع کشاورزی استفاده می‌شده است. منطقه‌ی شیطان کوه از جاهای دیدنی لاهیجان محسوب می‌شود و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری این شهر است.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: