جاهای دیدنی اهواز، شهری شب زنده دار در کناره کارون

شاید اولین چیزهایی که با شنیدن نام اهواز به یاد آنها می افتیم هوای گرم و رودخانه کارون باشد اما کافیست یک بار به این شهر جنوبی کشورمان سفر کنید تا تصویری جدید از آن در ذهن شما نقش ببندد. جاهای دیدنی اهواز آنقدر زیاد است که برای بازدید از تمام آنها باید یک سفر چند روزه را برنامه ریزی کنید. در ادامه قصد داریم تا جاذبه های گردشگری اهواز را مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی اهواز : جاذبه های طبیعی

با توجه به عبور رودخانه بزرگ کارون از میان اهواز در ابتدا به سراغ معرفی جاذبه های طبیعی این شهر خواهیم رفت.

رودخانه کارون

 رودخانه کارون - جاهای دیدنی اهواز

به هر سایت مرجع گردشگری که مراجعه کنید قطعا رودخانه کارون پای ثابت لیست جاهای دیدنی اهواز است. رودخانه کارون به عنوان طولانی ترین رودخانه ایران شناخته می شود و زمانی پرآب ترین رودخانه کشورمان نیز بود. اما در حال حاضر این رودخانه در معرض خطر بوده و از میزان آب آن کاسته شده است. این رودخانه که از زردکوه استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد تامین کننده آب آشامیدنی شهر اهواز است. وجود پل های زیبا روی رودخانه و محوطه سازی اطراف آن باعث شده تا این رودخانه تبدیل به مکانی جذاب و خاطره ساز در شهر اهواز شود. با توجه به امکانات تفریحی اطراف رودخانه بسیاری از گردشگران اوقات فراغت خود را به ویژه شب ها در کنار کارون سپری می کنند. رودخانه کارون در فهرست میراث طبیعی ایران نیز ثبت شده است.

تالاب بامدژ

تالاب بامدژ - جاهای دیدنی اهواز

تالاب بامدژ از جمله جاهای دیدنی اهواز بوده و جزو بزرگترین تالاب های استان خوزستان نیز به شمار می رود. این تالاب با توجه به ویژگی هایی که دارد مورد توجه علاقه مندان به اکوتوریسم قرار گرفته است. یکی از مهم ترین و خاص ترین خصوصیات تالاب بامدژ اهواز این است که به عنوان توقفگاه پرنده های مهاجر شرق آفریقا و منطقه سیبری شناخته می شود. در صورتی که به طبیعت علاقه دارید توصیه می کنیم در سفر به اهواز حتما از تالاب بامدژ دیدن کرده و از تنوع گیاهی و جانوری و همچنین مناظر زیبای آن لذت ببرید.
آدرس تالاب بامدژ اهواز: خوزستان- 40 کیلومتری اهواز

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی اهواز : جاذبه های تاریخی

کاروانسرای معین ‌التجار

کاروانسرای معین تجار - جاهای دیدنی  اهواز

کاروانسرای معین التجار اهواز یکی از جاهای دیدنی اهواز است که با تاریخ این شهر پیوند خورده است. این بنای زیبا که قدمت آن به دوران قاجار بازمی گردد متعلق به بازرگان معروف بوشهری، محمد تقی معین التجار، بوده است. در واقع این بازرگان معروف از این کاروانسرا به عنوان دفتر کار خود و همچنین بازار استفاده می کرده است. در دوران اخیر نیز از این سرای تاریخی به عنوان غرفه های بازار و همچنین انبار استفاده شده است. متاسفانه قسمت بزرگی از این بنا در اثر آتش سوزی از بین رفته اما هنوز هم ارزش بازدید را دارد.
ساعت بازدید از سرای معین التجار اهواز: 09:00 الی 17:00
آدرس سرای معین التجار اهواز: خیابان کیوان

موزه هنرهای معاصر

موزه هنر های معاصر - جاهای دیدنی اهواز

موزه هنرهای معاصر اهواز در سال 1388 افتتاح شده و در آن تعداد زیادی آثار ارزشمند وجود دارد. در این موزه محل برگزاری جشنواره و گالری های هنری بوده و در آن می توان چیزی در حدود 300 اثر را نمایش داد. این موزه زیبا و مدرن دارای امکانات مختلفی از جمله کتابخانه، سالن VIP، سالن همایش، کافه گالری، کارگاه های مختلف و یک رستوران بین المللی می باشد.
ساعت بازدید از موزه هنرهای معاصر اهواز: 09:00 الی 20:00
آدرس موزه هنرهای معاصر اهواز: جاده ساحلی اهواز

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارس اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

موزه خراطی اهواز

موزه خراطی - جاهای دیدنی اهواز

موزه خراطی اهواز محلی برای نمایش آثار ساخته شده از چوب با استفاده از هنر خراطی است. این موزه را می توان اولین موزه در زمینه هنر خراطی در ایران محسوب کرد که در حال حاضر در حدود 400 اثر گوناگون را در خود جای داده است. در صورتی که به چوب و هنرهای به کار رفته روی آن علاقه دارید پیشنهاد می کنیم در سفر به اهواز از موزه خراطی این شهر نیز بازدید کنید.
ساعت بازدید از موزه خراطی اهواز: 09:00 - 20:00
آدرس موزه خراطی اهواز: بین پل هشتم و چهارم

خانه ماپار اهواز

خانه ماپار - جاهای دیدنی اهواز

خانه ماپار اهواز را می توان جزو باصفاترین جاهای دیدنی اهواز به حساب آورد. زمانی که وارد این خانه تاریخی متعلق به دوران پهلوی می شوید سادگی و در عین حال زیبایی آن شما را مجذوب خود می کند. تمام عناصر این خانه قدیمی از جمله شیشه های رنگی، حوض وسط حیاط، گلدان های سفالی در گوشه کنار آن و حتی درخت نخل کهنسال آن حسی نوستالژیک را در شما زنده می کند. در حال حاضر از خانه ماپار برای برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و غیره استفاده می شود.
ساعت بازدید از خانه ماپار اهواز: از 8 صبح تا ۲۴ شب
آدرس خانه ماپار اهواز: خیابان نادری، خیابان خوانساری، بعد از چهارراه اول، پلاک ۵۵۱

مقایسه قیمت و رزرو هتل نادری اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پل سیاه

پل سیاه - جاهای دیدنی اهواز

پل سیاه اهواز اولین پلی است که روی رودخانه کارون احداث شده و احداث آن در سال 1308 هم زمان با ساخت راه آهن سراسری ایران بوده است. به دلیل پایه های سیاه رنگ این پل به آن نام پل سیاه را داده اند. این پل دارای 1050 متر طول بوده و عرض آن شش متر است. جالب است بدانید که پل سیاه در جنگ جهانی دوم نقش مهمی را بازی کرده و از آن برای عبور دادن آذوقه و مهمات استفاده می شده است. روی این پل خطوط رفت و برگشت قطار و همچنین پیاده روهایی نیز وجود دارد. این پل تاریخی در فهرست آثار ملی ایران نیز به ثبت رسیده است.

پل سفید

پل سفید - جاهای دیدنی اهواز

پل سفید اهواز یکی از پل های قرار گرفته روی رودخانه کارون می باشد که ساخت آن از سال 1312 شمسی شروع شده است. در آن زمان پل سیاه تنها پلی بود که روی این رودخانه احداث شده بود. جالب است بدانید که پل سفید به عنوان چهارمین پل معلق دنیا و اولین پل معلق ساخته شده در ایران شناخته می شود. در زمان قدیم از این پل برای عبور عابر پیاده و ماشین و درشکه استفاده می شده است و در حال حاضر نیز ماشین ها و مردم به صورت یک طرفه از روی این پل زیبا عبور می کنند. هنگام عبور از این پل تاریخی دوست دارید که چند دقیقه ای را توقف کرده و از روی پل نظاره گر شکوه و زیبایی کارون باشید. پل سفید اهواز در فهرست آثار ملی کشورمان نیز ثبت شده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل اکسین اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دانشگاه سه گوش

دانشگاه سه گوش - جاهای دیدنی اهواز

دانشگاه سه گوش یکی از جاهای دیدنی اهواز محسوب می شود که دارای طراحی خاص و جالب توجهی است. این دانشگاه در سال 1308 و در دوره پهلوی اول ساخته شده و در ابتدا به عنوان ساختمان بانک ملی مورد استفاده قرار می گرفت. این بنا بعدها تبدیل به ساختمان استانداری شد و در طول جنگ جهانی مقر ارتش متفقین بود. ستاد استانداری خوزستان، اداره کل دارایی اهواز و ستاد فرماندهی اهواز از دیگر کاربری هایی بوده که این ساختمان تاریخی داشته است. در سال 1336 ساختمان سه گوش از بانک ملی خریداری شده و به دانشگاه جندی شاپور اهواز اختصاص پیدا کرد. در سال 1350 این ساختمان زیبا تبدیل به دانشکده ادبیات دانشگاه جندی شاپور شد. در حال حاضر دانشگاه سه گوش در حال مرمت می باشد.
معماری دانشگاه سه گوش توسط معماری معروف فرانسوی آندره گدار انجام شده است. در معماری این بنا از اصول معماری ایرانی استفاده شده است. عناصر معماری ساسانی و سبک کاشی کاری و آجرکاری دوره اسلامی در ساخت این بنا مشاهده می شود. در صورت سفر به اهواز پیشنهاد می کنیم از این ساختمان تاریخی نیز بازدید کنید.
آدرس دانشگاه سه گوش اهواز: خیابان امام موسی صدر

جاهای دیدنی اهواز : جاذبه های تفریحی

آبشار مصنوعی پل هفتم

آبشار مصنوعی پل هفتم - جاهای دیدنی اهواز

آبشار مصنوعی پل هفتم جزو بهترین جاهای دیدنی اهواز است که در صورت سفر به اهواز حتما باید از آن دیدن کنید. این آبشار مصنوعی که به عنوان طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه شناخته می شود در سال 1390 ساخته شده است. این آبشار زیبا و منحصر به فرد روی هفتمین پل رودخانه کارون احداث شده است. فواره هایی که از دو سمت این پل جریان پیدا کرده اند باعث ایجاد یک آبشار مصنوعی زیبا روی این پل شده اند. شب ها نیز استفاده از نورهای رنگی باعث شده تا جلوه ای فوق العاده برای این آبشار مصنوعی ایجاد شود. تماشای این آبشار با فواره های رنگارنگش در شب ها می تواند تجربه ای فوق العاده در سفر به اهواز باشد.
آدرس پل هفتم اهواز: بلوار شهید چمران

مقایسه قیمت و رزرو هتل باغ معین اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک آبی اهواز

پارک آبی- جاهای دیدنی اهواز

به نظر شما در شهرهای گرم چه نوع تفریحی می تواند بسیار جذاب باشد؟ بله! تفریحات آبی در شهرهای گرم می تواند یک انتخاب بسیار عالی محسوب شود. پارک آبی اهواز یکی از تفریحاتی است که در هنگام سفر به این شهر می توانید به آن مراجعه کرده و اوقات خوشی را در آن سپری کنید. این پارک بزرگ که در سال 1391 احداث شده دارای چندین استخر، رودخانه خروشان و 9 سرسره آبی می باشد. مارپیچ های تیوبی این مجموعه آبی می تواند انتخاب جذابی باشد و البته باید به امکاناتی که برای آب بازی بچه ها در نظر گرفته شده نیز اشاره داشته باشیم.
آدرس پارک آبی اهواز :بزرگراه مدرس، رو به روی کیانشهر، ورودی ورزشگاه الغدیر، موج‌های آبی (پارک آبی)

پل طبیعت کیانپارس

پل طبیعت - جاهای دیدنی اهواز

پل طبیعت کیانپارس اهواز روی رودخانه کارون قرار گرفته و دو پارک مهم این شهر به نام های پارک لاله و پارک ساحلی اهواز را به یکدیگر متصل کرده است. این پل زیبا تبدیل به محلی برای پیاده روی عمومی شده و بسیاری از مردم در آنجا به ورزش می پردازند. ضمن این که تماشای کارون از روی این پل نیز بسیار جذاب خواهد بود. این پل که در سال 1392 احداث شده دارای 5 متر عرض بوده و طول آن 500 متر است. اگر به دنبال جایی هستید که بتوانید بهترین عکس ها را از خودتان همراه با رودخانه کارون بگیرید پیشنهاد ما پل طبیعت کیانپارس است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل تختی اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک جزیره

پارک جزیره- جاهای دیدنی اهواز

پارک جزیره اهواز یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز است که برای گذران اوقات فراغت شهروندان اهواز و مسافران ساخته شده است. در این پارک تفریحی امکانات تفریحی و رفاهی زیادی وجود دارد و بهترین مکان برای گذراندن یک روز هیجان انگیز و مفرح است. این پارک زیبا در میانه رود کارون ساخته شده و فضای سبز اطراف این پارک زیبایی آن را دو چندان نموده است. پارک جزیره در شب بسیار جذاب بوده و هوای آن کاملا مطبوع است. در این پارک وسایل بازی برای کودکان وجود داشته و دوچرخه هایی نیز کرایه داده می شود. توصیه می کنیم در صورت سفر به اهواز حضور در این پارک جذاب را نیز در برنامه های خود قرار دهید.
آدرس پارک جزیره اهواز: جنب پل سفید رودخانه کارون

راپل در پارک سنگی اهواز

راپل پارک سنگی - جاهای دیدنی اهواز

در صورتی که در سفر به اهواز به پارک سنگی این شهر مراجعه کنید وجود راپل در این پارک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. پارک سنگی دارای فضای جذاب و خانوادگی بوده و با برخورداری از طبیعت زیبا تبدیل به یکی از پاتوق های مهم شهر اهواز شده است. اما وجود راپل باعث جذاب تر شدن این پارک شده است. اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید هیجان را تجربه کنید پیشنهاد می کنیم تا راپل پارک سنگی اهواز را امتحان کنید تا ضمن یک تجربه هیجان انگیز از تماشای طبیعت این پارک زیبا نیز لذت ببرید. از دیگر امکانات پارک سنگی اهواز باید به رستوران های مختلف آن، هتل، آلاچیق، مرکز خرید و... اشاره داشت. استخر بزرگی که در وسط این پارک قرار گرفته باعث زیباتر شدن آن شده است.
آدرس پارک سنگی اهواز: خیابان حجت

مقایسه قیمت و رزرو هتل سومیا اهواز از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پارک ساحلی

پارک ساحلی - جاهای دیدنی اهواز

پارک ساحلی اهواز یکی از مهم ترین پارک های استان خوزستان بوده که امکانات مختلفی را در خود جای داده است. از جمله این امکانات می توان به پارکینگ، زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، نورپردازی، زمین فوتبال و... اشاره داشت. همجواری با کارون و فضای سبز گسترده این پارک باعث شده تا این پارک تبدیل به یکی از محبوب ترین پارک های اهواز شود. همچنین پارک ساحلی اهواز یکی از محل های اتراق مسافران و گردشگران شهر اهواز می باشد.

جاهای دیدنی اهواز : مکان های مذهبی

آرامگاه علی ابن مهزیار

آرامگاه علی بن مهزیار  - جاهای دیدنی اهواز

آرامگاه علی ابن مهزیار جزو مهمترین اماکن مذهبی در استان خوزستان محسوب می شود. علی ابن مهزیار یکی از فقها و دانشمندان شیعه بود که بعد از ورود امام هشتم به مشهد به ایران آمد تا به این امام بزرگوار ملحق شود. هنگامی که مهزیار به اهواز رسید، امام رضا (ع) از اهواز خارج شده بود، اما مهزیار در این شهر ماند. علی ابن مهزیار در مکان اقامت امام هشتم در شهر اهواز مسجدی را احداث کرد که مسجد الرضا نام داشت و پس از مرگش وی را در همین جا به خاک سپردند.
این محل از سال 201 هجری قمری که این مسجد ساخته شده محل زیارت و عبادت مردم بوده است. آرامگاه علی ابن مهزیار فضایی باصفا و عرفانی داشته و به ویژه شب ها با نمای نورانی خود رنگ زیبایی را به شهر اهواز می بخشد. از نکات خاص مربوط به این بنا باید به بقعه فیروزه ای رنگ آن اشاره کرد که با کاشی های آبی رنگ زینت داده شده است.
آدرس آرامگاه علی ابن مهزیار اهواز: خیابان نهج البلاغه

کلیسای سورت مسروپ

کلیسا سورت مسروپ - جاهای دیدنی اهواز

یکی دیگر از آثار تاریخی و جاهای دیدنی اهواز کلیسای سورت مسروپ اهواز است. این کلیسا که بنای آن به دوران پهلوی تعلق دارد توسط ترداد داویدیان ساخته شده است. نکته خاص این کلیسا مربوط به سنگ های سفید رنگ استفاده شده در ساخت آن می شود که جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. با توجه به نزدیک بودن این کلیسا به سایر جاهای دیدنی اهواز می توانید بعد از بازدید از آن به جاهای دیگری نظیر بازار نیز بروید. این کلیسا در حال حاضر مورد استفاده ارامنه شهر اهواز است.
آدرس کلیسای سورپ مسروپ اهواز: محدوده سرای دادرس در بازار عبدالحمید

بازارها و مراکز خرید

لشکرآباد (بازار فلافل اهواز)

خیابان لشگرآباد - جاهای دیدنی اهواز

بازار لشکرآباد یا بازار فلافل یکی از جاهای دیدنی اهواز است که حتما باید در سفر به اهواز به آن سر بزنید. دلیل نامگذاری این بازار به نام بازار فلافل این است که در هر دو سمت راسته بازار چیزی جز فلافل فروشی به چشم نمی خورد. ظاهر این بازار و بویی که از آن به مشام می رسد باعث می شود حتی اگر گرسنه هم نباشید دلتان بخواهد که در این بازار چیزی بخورید. فروش فلافل در این بازار به صورت سلف سرویس بوده و البته در کنار فلافل چیزهای دیگری مثل سمبوسه و انواع ترشی های خوشمزه نیز وجود دارد. در حال حاضر بازار فلافل اهواز به یک مکان توریستی تبدیل شده که نه تنها برای گردشگران داخلی بلکه برای گردشگران خارجی نیز بسیار جذاب است. پیشنهاد می کنیم در برنامه سفر به اهواز یک شب را به غذا خوردن در این بازار لشکرآباد اختصاص دهید و طعم بی نظیر فلافل اهوازی را بچشید.
آدرس لشکر آباد اهواز: ساحل غربی رود کارون، روبه روی دانشگاه شهید چمران

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید - جاهای دیدنی اهواز

بازار عبدالحمید اهواز یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر اهواز است که قدمت آن به دوران قاجار باز می گردد. با قدم زدن در این بازار می توانید هویت و فرهنگ مردم این دیار را به خوبی حس کنید. در این بازار انواع اجناس مختلف از جمله طلا، پوشاک، ظروف و... موجود است. بازار عبدالحمید که در سال 382 به ثبت آثار ملی ایران رسیده در حال حاضر جزو راسته های پر رفت و آمد اهواز محسوب می شود.
آدرس بازار عبدالحمید اهواز: خیابان نظامی، بین نادری و امام خمینی

بازار کاوه اهواز

بازار کاوه

بازار کاوه اهواز از دیگر بازارهای قدیمی شهر اهواز محسوب می شود و متعلق به دوران پهلوی است. در این بازار انواع میوه و سبزی تازه به فروش می رسد. ضمنا اگر قصد خرید سوغاتی از اهواز را داشته باشید یکی از بهترین جاهایی که می توانید به آن مراجعه کنید بازار کاوه است. علاوه بر میوه و سوغاتی محصولات دیگری نیز در این بازار فروخته می شود که از مهم ترین آنها باید به ماهی و میگوی تازه اشاره داشته باشیم. خرما، ارده، رطب، ادویه و... از دیگر خوراکی هایی است که در این بازار عرضه می شود.
آدرس بازار کاوه اهواز: بین خیابان طالقانی و امام خمینی، خیابان کاوه

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون اهواز یکی از بزرگترین مراکز خرید این شهر محسوب می شود. این مجتمع تجاری در شش طبقه ساخته شده و دارای 172 واحد تجاری نیز می باشد. تقریبا اکثر لوازمی که مورد نیازتان باشد از جمله پوشاک، کیف، کفش، لوازم آرایشی و... را در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد. هر یک از طبقه های این مرکز خرید به کالای خاصی اختصاص پیدا کرده است. یکی از دلایلی که میزان خرید از این مرکز را بالا برده قیمت های مناسب تر آن نسبت به سایر مراکز است. همچنین این مرکز خرید دارای کافی شاپ و رستوران نیز بوده و فاقد پارکینگ می باشد.
آدرس مرکز خرید زیتون اهواز: خیابان خاقانی

سیتی سنتر مهزیار

سیتی سنتر مهزیار

سیتی سنتر مهزیار را می توان مدرن ترین و بزرگترین مجتمع تجاری شهر اهواز و استان خوزستان دانست. این سیتی سنتر بزرگ دارای 11 طبقه بوده که 6 طبقه از آن به واحدهای تجاری اختصاص داشته، 2 طبقه از آن متعلق به هایپرمارکت بوده، 2 طبقه از آن مخصوص شهربازی و 1 طبقه نیز فودکورت است. در پشت بام این مجموعه نیز یک سفره خانه عربی جذاب ایجاد شده است.
طبقات مختلف این مجتمع تجاری به کالاها و برندهای خاص تعلق دارد و به عنوان مثال طبقه اول این مرکز خرید به پوشاک زنانه و طبقه سوم به ساعت و عینک و بدلیجات تعلق دارد. جالب است بدانید که برای رفاه حال مشتریان در هر کدام از طبقات این مرکز خرید یک فست فود تعبیه شده است. بنابراین در صورتی که قصد خرید از شهر اهواز را داشته باشید سیتی سنتر مهزیار ضمن ارائه انواع کالاها می تواند گزینه های تفریح و سرگرمی را نیز در اختیار شما قرار دهد.
آدرس سیتی سنتر مهزیار اهواز: زیتون کارمندی، تقاطع خیابان حجت و خیابان زمزم

سیتی سنتر هیراد

یکی دیگر از جاهای دیدنی اهواز سیتی سنتر هیراد می باشد. سیتی سنتر هیراد شامل واحدهای تجاری و اداری بوده و در 7 طبقه ساخته شده است. این مرکز خرید معروف در حال حاضر تبدیل به بورس لوازم الکترونیکی و تجهیزات IT مختلف شده است. بعد از گشت زدن در این مرکز خرید این امکان را دارید تا از خدمات کافی شاپ و رستوران سنتی آن نیز استفاده کنید.
آدرس سیتی سنتر هیراد اهواز: پادادشهر، خیابان ۱۰

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: