جاهای دیدنی مازندران : معرفی مناطق بکر شمال

مازندران یکی از زیباترین استان‌های ایران است که در شمال کشور واقع ‌شده است. زیبایی بی ‌اندازه‌ی طبیعت این استان باعث شده است که سالانه مسافران و گردشگران بسیاری شهرهای این استان زیبا را به ‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.. مازندران دارای شهرهای زیادی است که پرجمعیت‌ترین شهر آن ساری نام دارد و مردم این استان به زبان مازندرانی صحبت می کنند.  استان‌های گلستان، سمنان، تهران، قزوین و گیلان در مجاورت مازندران قرار گرفته ‌اند. زیبایی‌های طبیعت مازندران آنقدر زیاد است که بیشتر افراد در انتخاب مقصد خود سردرگم میشوند و در جستجوی بهترین جای شمال برای مسافرت هستند، برخی به دنبال بهترین شهر شمال برای تفریح و یا زیباترین شهر شمال ایران در میان مناطق بکر شمال می‌گردند. در ادامه‌ی مطلب با سلطان سفر همراه باشید تا درباره‌ی جاهای دیدنی مازندران این استان سرسبز ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید.


اینجا بخوانید : جاهای دیدنی بابلسر

اینجا بخوانید : جاهای دیدنی شمال


جاذبه های گردشگری مازندران به تفکیک شهرستان

چشمه‌های باداب سورت

چشمه های باداب سورت - جاهای دیدنی مازندران

چشمه‌های باداب سورت ساری در استان مازندران قرار دارد که به جرات می‌توان گفت یکی از خاص ترین جاهای دیدنی ساری و مازندران محسوب می‌شود زیرا چشمه‌های پلکانی به این سبک در دنیا تعداد انگشت شماری وجود دارد که  چشمه‌ آبگرم پاموک کاله ترکیه یکی از آنهاست. واژه‌ی باداب به معنی آب گازدار و سورت به معنی شدت است. چشمه‌ی اول دارای آبی بسیار شور و دارای استخری با قطر 15 متر و عمقی بسیار زیاد است. آب این چشمه به دلیل شوری زیاد در زمستان یخ نمی‌ زند. در اطراف چشمه‌ی دوم شاهد مقداری رسوب آهن خواهیم بود. از خواص آب چشمه‌ی باداب سورت می‌توان به درمان روماتیسم، بیماری‌های کمر و پا و سردرد اشاره کرد. ساختمان‌های زیادی در اطراف چشمه وجود دارد که از آن‌ها به‌عنوان اماکن اقامتی باداب سورت یاد می‌شود. این چشمه در جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، دهستان پشت کوه و در روستای سورت قرار دارد.

روستا و آبگرم لاویج

روستا و آبگرم لاویج - جاهای دیدنی مازندران

روستای لاویج یکی از زیباترین روستای های استان مازندران، در یکی از دهستان‌های شهر نور واقع ‌شده است. این روستا دارای مناظری بی‌بدیل است. لاویج در زمستان نیز طبیعتی زیبا و خیره کننده دارد و اگر از این روستا در فصل زمستان بازدید کنید، پشیمان نخواهید شد. نیمی از شهرت روستا به دلیل وجود آبگرمی سرشار از خاصیت در آن می‌باشد. آبگرم لاویج به عنوان یکی از معروف ترین جاهای دیدنی مازندران در دل کوه‌های شرقی لاویج واقع‌شده است که از خواص زیادی برخوردار بوده و باعث درمان بیماری‌های پوستی و مفصلی می‌شود.


بیشتر بخوانید : جاهای دیدنی نور به زیبایی چمستان و لاویج 

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا در نور

مشاهده و رزرو

دریاچه‌ی چورت

دریاچه چورت - جاهای دیدنی مازندران

دریاچه‌ی چورت که به میانشه نیز معروف است در 10 کیلومتری روستای چورت، بخش چهاردانگه ی ساری و در استان مازندران قرار گرفته است. دریاچه‌ی چورت و باداب سورت از زیباترین دریاچه‌های مازندران به شمار می‌آیند که در هر فصلی از سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. تنه های کوتاه به جا مانده از درختان در سطح دریاچه زیبایی آن را دوچندان کرده و چشم‌اندازی ویژه را به وجود آورده است. اگر از شلوغی و سروصدای محل زندگیتان خسته شده‌اید بهترین پیشنهاد، سفر به این دریاچه است چرا که از مناطق بکر شمال است و فضای اطراف آن از آرامش زیادی برخوردار است.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت در ساری از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دشت نمارستاق

دشت نمارستاق - جاهای دینی مازندران

دشت نمارستاق از مناطق ییلاقی مهم و  پرطرفدار است که در بخش لاریجان، 40 کیلومتری شهرستان آمل و در استان مازندران واقع‌شده است. در واقع نمارستاق نام منطقه‌ای سرسبز در استان مازندران است که دربرگیرنده‌ی دشتی زیبا و ییلاقی و همچنین آبشار دریوک می‌باشد. دشت نمارستاق و دشت دریوک در مجاورت یکدیگر واقع‌شده‌اند که هرکدام زیبایی خاص خود را دارند. در بین جاهای دیدنی مازندران، از جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌توان به دشت سفید، چشمه‌های آب‌معدنی و آبشاری مرتفع اشاره کرد. این مکان علاوه بر جنبه‌ی طبیعی دارای جنبه‌ی مذهبی نیز می‌باشد و دارای تعدادی امامزاده از جمله امامزاده محمد و امامزاده عبدالله است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آمل از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار دریوک

آبشار دریوک - جاهای دیدنی مازندران

آبشار و دشت دریوک از مهم‌ترین جاهای دیدنی مازندران می‌باشد که در منطقه‌ی نمارستاق و در 40 کیلومتری شهرستان آمل واقع‌شده است. آبشار دریوک بلندترین آبشار زمینی ایران است که کوهنوردان زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. این آبشار که حدوداً 100 متر ارتفاع دارد در جنوب روستای نمار و در دل دره‌ی دریوک واقع‌شده است. از دیگر جاذبه‌های طبیعی و دیدنی دشت دریوک می‌توان به چشمه‌های آب‌معدنی، چهل چشمه، دشت سفید و چشمه‌ی لهرا اشاره کرد. برای دسترسی به این طبیعت جذاب و دل‌انگیز بهتر است ابتدا از جاده‌ی هراز 40 کیلومتر به سمت جنوب آمل بروید و سپس از آنجا جاده‌ای آسفالته به طول 18 کیلومتر را طی کنید تا در نهایت به روستای نمار برسید. دشت دریوک، حتی در فصل تابستان دارای آب‌وهوایی خنک و دل‌نشین است، به همین دلیل برای سفر این فصل را پیشنهاد می‌کنیم.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت در آمل از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه سد لار و دشت لار

دشت لار - جاهای دیدنی مازندران

سد لار سدی خاکی است که در پارک ملی لار و در 100 کیلومتری آمل در استان مازندران قرار دارد. دریاچه‌ی سد لار به یکی از تفرجگاه‌ها برای گردشگران تبدیل‌شده است. همچنین این دریاچه در سال‌های اخیر بستر مناسبی را برای پرورش ماهی‌های مختلف فراهم کرده است. پارک ملی لار در 75 کیلومتری شهر تهران با حدود 73500 هکتار وسعت قرار گرفته است. از مهم‌ترین گونه‌های جانوری این دشت می‌توان به عقاب طلایی اشاره کرد که تنها در این منطقه زندگی می‌کند. برای اقامت در دشت لار ساختمان یا خانه‌ای در این منطقه وجود ندارد و تنها به‌عنوان منطقه‌ای ییلاقی از آن استفاده می‌شود که در ماه اردیبهشت سرشار از گل‌های شقایق می‌شود.

جنگل دو هزار

جنگل دوهزار - جاهای دیدنی مازندران

جنگل‌های دو هزار تنکابن که در استان مازندران واقع‌شده‌اند از زیباترین مناطق بکر شمال به شمار می‌آیند که بیشتر اوقات غرق در مه هستند. از تنکابن تا جنگل دوهزار حدود 2 ساعت راه است و فاصله‌ی تهران تا این جنگل 270 کیلومتر می‌باشد. آب‌وهوای این منطقه معتدل و کوهستانی است و شاهد تابستان‌هایی معتدل و زمستان‌هایی نسبتاً سرد خواهیم بود. بهترین زمان سفر به این جنگل‌ها از اواخر شهریور تا اوایل آذر است که بیشتر از هر وقتی آرامش آن را حس خواهید کرد. مسافت رامسر تا جاده‌ی دوهزار حدود 51 می‌باشد که زمانی یک‌ساعته را در بردارد. مردم روستای دو هزار با لهجه‌ی شیرین گیلانی سخن می‌گویند و شغل اصلی آن‌ها زراعت و دامداری است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل تنکابن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار آب پری

آبشار آب پری - جاهای دیدنی مازندران

آبشار آب پری از مناطق سرسبز و خوش آب‌وهوای استان مازندران است و در 17 کیلومتری شهرستان رویان، در مجاورت شهر نور قرار دارد. علت شهرت زیاد این منطقه در استان مازندران، وجود آبشاری زیبا در آن است. این آبشار در راه رویان به گلندرود واقع‌شده و شکل و شمایل منحصربه‌فردی نسبت به سایر آبشارها دارد. فاصله‌ی محمد آباد تا آبشار آب پری 42 کیلومتر است که حدوداً یک ساعت به طول می‌انجامد. اطراف آبشار، امکانات رفاهی نیز وجود دارد و تعدادی آلاچیق برای نشستن و همچنین وسایل بازی کودکان در آنجا قابل‌مشاهده است. جاده‌ای که برای رسیدن به آبشار، باید آن را طی کنید؛ سرشار از مناظر زیبا و سرسبز است که همین، راه را برای شما جذاب می‌کند.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت در رویان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پل ورسک

پل ورسک - جاهای دیدنی مازندران

پل ورسک در 27 کیلومتری شهر پل سفید، شهرستان سوادکوه و در استان مازندران قرار دارد. این پل در سال 1315 مورد بهره‌برداری قرار گرفت که از شاهکارهای مهندسی ایران به‌حساب می‌آید. پل ورسک تنها مخصوص حرکت قطار است و در حال حاضر قطارهای تهران-ساری و تهران-گرگان روزی چند مرتبه از روی آن گذر می‌کنند. ورسک در ارتفاعی بالغ‌بر 110 متر از سطح زمین‌ساخته‌شده که چشم‌اندازی منحصربه‌فرد را ایجاد می‌کند. برای خیلی‌ها این سوال پیش‌آمده که پل ورسک از چه موادی ساخته‌شده است. جالب است بدانید در ساخت این پل از بتن استفاده‌ نشده و در آن موادی مانند سیمان، ملات، شن و آجر به‌کاررفته است. این اثر از قدیمی ترین جاهای دیدنی مازندران است که در کتاب گینس نیز ثبت‌شده است.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا در پل سفید از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای فیلبند

فیلبند - جاهای دیدنی مازندران

روستای فیلبند در دهستان خوشرود، شهرستان بابل و در استان مازندران واقع‌شده است. آسان‌ترین راه دسترسی به این روستا، از سمت جاده‌ی هراز و سنگ‌چال است. چرا که این جاده آسفالت بوده و عبور از آن به‌راحتی صورت می‌گیرد. این روستا مرتفع‌ترین روستای استان مازندران است که 2300 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. چشمه‌های روستای فیلبند کوچک و بزرگ‌اند و سرشار از املاح معدنی می‌باشند که برای درمان درد کلیه بسیار مفید است. اگر می‌خواهید شاهد زیباترین منظره، از این روستا باشید؛ ماه اردیبهشت را برای سفر انتخاب کنید چرا که شاهد آب‌وهوایی بی‌نظیر و طبیعتی سرسبز تر از همیشه خواهید بود. فیلبند در بهار بسیار زیباست که در ماه اردیبهشت این زیبایی به بالاترین حد خود می‌رسد. برای اجاره‌ی ویلا در روستای فیلبند گزینه‌های مختلفی وجود دارد که با توجه به امکانات، قیمت آن‌ها از 100 هزارتومان شروع می‌شود.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت در بابل از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دشت دریاسر

دشت دریاسر - جاهای دیدنی مازندران

دشت دریاسر از زیباترین جاهای دیدنی مازندران است که در جنوب شهر تنکابن در منطقه‌ی دوهزار، استان مازندران قرار گرفته است. این دشت میان 4 کوه واقع‌شده و در فصل بهار سرشار از گل‌های رنگارنگ می‌شود. در فصل پاییز نیز شاهد یکی از جذاب‌ترین مناظر خواهیم بود. برگ‌های خشکیده و زرد که سرتاسر دشت را پوشانده‌اند چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند. فاصله‌ی تهران تا دشت دریاسر 288 کیلومتر است که حتماً ارزش طی کردن را دارد. کوه الموت در قسمت جنوب غربی دشت قرار دارد و بلندترین کوه آن منطقه است. برای رسیدن به این دشت زیبا حدود یک و نیم ساعت کوه‌پیمایی لازم است اما به دلیل پوشش گیاهی متنوع و زیبای این راه، به‌هیچ‌عنوان خسته نخواهید شد.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا در تنکابن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستا و موزه‌ی مردم شناسی کندلوس

روستا و موزه‌ی مردم شناسی کندلوس - جاهای دیدنی مازندران

روستای کندلوس از توابع شهرستان نوشهر و در استان مازندران واقع‌شده است. این روستا دربرگیرنده‌ی موزه‌ی کندلوس می‌باشد؛ که بین سال‌های 1360 تا 1368 ساخته شد. موزه کندلوس دارای اشیای بسیار با ارزشی است که به دوره‌ی پیش از میلاد مسیح و پیش از اسلام بازمی‌گردد. روستای کندلوس خود از زیباترین روستاهای مازندران، با آب‌وهوایی ییلاقی می‌باشد که در منطقه‌ی کجور شهر نوشهر واقع‌شده است. این روستا از محله‌های مختلفی مانند درزی‌کلا، جورسری، جیرسری و ملاکلا تشکیل‌شده است که ساکنین هر محله در حفظ پاکیزگی و زیبایی روستا تلاش‌های زیادی می‌کنند. اگر به شهرستان نوشهر سفر کردید، از دیو چشمه‌ی آن نیز بازدید کنید. دیو چشمه دارای چشم‌اندازی متفاوت نسبت به سایر چشمه‌ها است که در نزدیکی کندلوس واقع‌شده و از بهترین جاهای دیدنی مازندران در نوشهر است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل نوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تله کابین نمک‌آبرود

تله کابین نمک آبرود - جاهای دیدنی مازندران

نمک‌آبرود یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران و و پرطرفدارترین مناطق گردشگری در شمال کشور است که از شهرت زیادی برخوردار است. اگر به دنبال بهترین شهر شمال برای تفریح هستید، نمک آبرود گزینه مناسبی برای شماست. یکی از مهم‌ترین بخش‌های توریستی نمک‌آبرود، تله کابین نمک آبرود است که در جنوب شرقی آن واقع‌شده است. شما با استفاده از این تله کابین به قله‌ی مدوبن صعود می‌کنید و حس تازه‌ای را تجربه خواهید کرد. این تله کابین، از 42 کابین 4 نفره تشکیل‌شده که در هر ثانیه سه متر را طی می‌کند و حدوداً در 15 دقیقه، مسیری 2100 متری را طی می‌کند. این تله کابین دارای دو خط است. خط یک ساخت کشور سوئیس است؛ که قله‌ی 1050 متری مدوبن را فتح کرده و چشم‌انداز زیبایی را به وجود می‌آورد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت درنمک آبرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای جواهرده

روستای جواهر ده - جاهای دیدنی مازندران

روستای جواهرده یکی از زیباترین روستاها و جاهای دیدنی مازندران است که در جنوب غربی شهر رامسر قرار گرفته است. فاصله‌ی رامسر تا جواهرده 29 کیلومتر است که کمتر از یک ساعت پیموده می‌شود. اگر به رامسر سفر کرده باشید قطعا خواهید دانست که علت شهرت جواهرده، تنها طبیعت خود روستا نیست بلکه جاده‌ی زیبا و سرسبز آن از شگفتی های طبیعت به شمار می‌آید. اگر در فصلی مناسب به این روستا سفر کنید؛ دسته ای از ابر ها را زیر پای خود مشاهده خواهید کرد که از زیبایی، نفس را در سینه حبس می‌کنند. جواهرده از تعداد زیادی آبشار و رودخانه ی فصلی بهره مند است که تاثیر مثبتی در جذب گردشگر و کشاورزی داشته است. برای اقامت در جواهرده ویلاهای زیادی وجود دارد که با توجه به بودجه ی خود می‌توانید هریک از آن‌ها را برای اقامت انتخاب کنید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل رامسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پناهگاه حیاط وحش سمسکنده

پناهگاه حیاط وحش سمسکنده - جاهای دیدنی مازندران

پناهگاه حیاط وحش سمسکنده ساری در 10 کیلومتری این شهر و در استان مازندران واقع‌شده است. این منطقه‌ی حفاظت‌شده سرشار از گونه‌های گیاهی و جانوری متنوع می‌باشد؛ که از انواع گیاهی آن می‌توان به ممرز، انجیلی، توسکا و تمشک اشاره کرد. این پناهگاه 1000 هکتار وسعت دارد و دیدن گوزن‌های زیبای این منطقه از نزدیک، حسی غیرقابل‌توصیف را به همراه دارد. پناهگاه حیاط وحش سمسکنده، از جاهای دیدنی مازندران در ساری محسوب می‌شود که هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. هرچند که فنس های کشیده شده در دورتادور این منطقه مانع تماس مستقیم بازدیدکنندگان با گونه‌های گیاهی و جانوری می‌شود. اگر بخواهیم آدرس دقیق پناهگاه حیاط وحش سمسکنده را بیان کنیم باید گفت که این مکان در شهرستان ساری و بعد از پارک جنگلی شهید زارع قرار دارد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ساری از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

قبرستان سفیدچاه

قبرستان سفیدچاه - جاهای دیدنی مازندران

اگر به مکان‌های تاریخی و اسرارآمیز علاقه‌مندید، در لیست جاهای دیدنی مازندران بازدید از قبرستان سفیدچاه مازندران را به‌هیچ‌عنوان از دست ندهید. این گورستان در بخش یانه سر از توابع شهرستان بهشهر و در روستای سفیدچاه واقع‌شده است. تاریخچه‌ی گورستان سفید چاه به 1200 سال پیش بازمی‌گردد و از اولین قبرستان‌های مسلمانان به شمار می‌آید. بومیان قدیمی این منطقه بر این باورند که اجساد دفن شده در این گورستان، به‌هیچ‌عنوان پوسیده نخواهند شد. البته این عقیده خیلی هم اشتباه نیست، چرا که خاک گورستان دارای مقدار زیادی آهک است که در فساد اجساد تأخیر ایجاد می‌کند و رنگ خاک قبرستان را نیز سفیدتر کرده است. این اثر تاریخی و رازآلود در 17 اسفند سال 1381 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل های بهشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه‌ی الیمالات

دریاچه‌ی الیمالات - جاهای دیدنی مازندران

دریاچه‌ی الیمالات از مشهورترین دریاچه‌های مازندران است که در فاصله‌ی 8 کیلومتری شهرستان نور و در جاده‌ی نور به چمستان که یکی از زیباترین جاده‌های ایران است واقع‌شده است. یکی از ویژگی‌های مهم دریاچه این است که در وسط جنگل واقع‌شده و به همین دلیل چشم‌اندازی متفاوت و زیبا را ایجاد کرده است. در اطراف این دریاچه شاهد امکانات رفاهی زیادی مانند رستوران و قایق‌سواری خواهیم بود. همچنین ماهیگیری در دریاچه‌ی الیمالات نیز گردشگران زیادی را مجذوب خودکرده است. فاصله‌ی تهران تا دریاچه‌ی الیمالات حدوداً 214 کیلومتر است که سه ساعت و 48 دقیقه با ماشین شخصی، طول می‌کشد.

پارک جنگلی سی‌سنگان

پارک جنگلی سی‌سنگان - جاهای دیدنی مازندران

پارک جنگلی سی‌سنگان در سال 1344 به همت مهندس سعید آشتیانی ایجاد شد. این پارک در استان مازندران و 27 کیلومتری جاده‌ی نوشهر به نور قرار دارد. پارک جنگلی سیسنگان علاوه بر جاذبه‌ی گردشگری و طبیعتی سرسبز، گونه‌های کمیاب گیاهی و جانوری را نیز در خود پرورش می‌دهد که از اهمیت بالایی برخوردار است. در قسمتی از این پارک شاهد دریاچه‌ی سی‌سنگان خواهیم بود که مهم‌ترین بخش پارک را تشکیل می‌دهد و هر گردشگری را به‌سوی خود جذب می‌کند. فاصله‌ی تهران تا سی‌سنگان 239 کیلومتر است؛ که با ماشین شخصی در 4 ساعت طی می‌شود. در اطراف پارک سی‌سنگان امکانات تفریحی و رفاهی مانند پیست اسب‌سواری، کلوپ قایق‌سواری، پارک کودک، رستوران و کافی‌شاپ قرار دارد. بخش ساحلی پارک حدود 30 هکتار است که درختانی مانند ازگیل، توسکا، بلوط و انار را در خود جای‌داده است. اگر نیاز دارید در منطقه‌ای سرسبز با آب‌وهوایی فوق‌العاده قرار بگیرید پارک جنگلی سی‌سنگان بهترین گزینه است.

آبشار سواسره

آبشار سواسره - جاهای دیدنی مازندران

آبشار سواسره در چالوس و در ناحیه‌ای از توابع بلده در استان مازندران واقع‌شده است. این آبشار زیبا حدود 100 متر ارتفاع دارد و دارای آبی فراوان می‌باشد. معنی لغوی واژه‌ی سواسره به معنی نسیم صبحگاهی است. منطقه‌ی بلده به دلیل داشتن چشمه‌ها و آبشارهای متنوع دارای آب‌وهوایی ملایم و خنک است. این آبشار از جاهای دیدنی چالوس و همچنین از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید؛ که با چشم‌انداز متفاوت و طبیعت بکر اطراف خود، گردشگران زیادی را مجذوب کرده است. آبشار سواره از جاده‌ی هراز 53 کیلومتر و از جاده‌ی چالوس حدود 55 کیلومتر فاصله دارد. بهترین وقت سفر به این جاذبه‌ی طبیعی از اردیبهشت تا اواخر تابستان است چرا که آب‌وهوای این منطقه از هر وقتی بهتر است.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا چالوس از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه‌ی شورمست

دریاچه‌ی شورمست - جاهای دیدنی مازندران

دریاچه شورمست تنها دریاچه‌ی طبیعی شهرستان سوادکوه است که در استان مازندران و در فاصله‌ی 200 کیلومتری تهران قرار گرفته است. پوشش گیاهی اطراف دریاچه، آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی مازندران تبدیل کرده‌ است. این دریاچه 15 هزار مترمربع وسعت و 5 متر عمق دارد. دریاچه‌ی شورمست در 6 کیلومتری غرب شهر پل سفید قرار دارد که همواره میزبانی ماهیگیران و مسافران مختلف را بر عهده دارد. همچنین در اطراف این جاذبه‌ی طبیعی شاهد امکانات تفریحی مانند قایق‌سواری و اسکی روی آب خواهیم بود. وجود گونه‌های مختلف جانوری در آب، ماهیگیری در دریاچه‌ی شورمست را نیز فراهم می‌کند.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا ازسوادکوه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دهکده‌ی مازیچال

دهکده‌ی مازیچال - جاهای دیدنی مازندران

دهکده‌ی مازیچال در کلاردشت و در استان مازندران، 48 کیلومتر با چالوس و 170 کیلومتر با شهر تهران فاصله دارد. این دهکده دارای منظره‌ی بسیار زیبایی است و وقتی وارد آن می‌شوید خود را در میان ابرها می‌بینید. مازیچال در بهار به اعلاترین درجه‌ی زیبایی می‌رسد و در این فصل سرتاسر دهکده پر از گل‌های رنگارنگ می‌شود. بهترین راه برای رسیدن به مازیچال جاده‌ی چالوس است. بهتر است از این جاده به مرزن آباد بروید و از آنجا به سمت کلاردشت حرکت کنید تا در نهایت به مازیچال برسید. اگر به این دهکده‌ی زیبا سفر کردید؛ لبنیات تازه‌ی آن را از دست ندهید. چرا که با اصیل‌ترین لبنیات روبه‌رو هستید. فراموش نکنید در این روستا فروشگاهی وجود ندارد پس بهتر است که وعده‌ی غذایی همراه خود داشته باشید. مازیچال در پاییز نیز منظره‌ی زیبایی پیدا می‌کند. درختان خالی از برگ و برگ‌های خشکیده و رنگارنگ که سرتاسر زمین را پوشانده‌اند جلوه‌ی تازه‌ای به روستا می‌بخشد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال - جاهای دیدنی مازندران

مرداب کندوچال در میان جنگل فین چالوس و از جاهای دیدنی مازندران است. این مرداب حدود یک هکتار وسعت و بیش از 4 متر عمق دارد. این تالاب از سطح دریا 730 متر ارتفاع دارد و روی سطح آن شاهد رویش انواع نی‌ها و گیاهان مردابی خواهیم بود. فاصله‌ی کندوچال تا چالوس تقریباً 10 کیلومتر و تا مرزن آباد حدود 15 کیلومتر است. این تالاب به دلیل قرار گرفتن در وسط جنگل در اطراف خود طبیعتی بسیار زیبا دارد که با تنوع در پوشش نیز همراه است. بهترین وقت سفر به این مرداب، اردیبهشت است چرا که شاهد نیلوفرهای آبی به روی سطح مرداب خواهید بود که منظره‌ی بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند. اگر به چالوس سفر کردید علاوه بر بازدید از مرداب کندوچال از دریاچه‌ی ولشت نیز بازدید کنید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل چالوس از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تالاب میانکاله

تالاب میانکاله - جاهای دیدنی مازندران

تالاب میانکاله در 12 کیلومتری شهرستان بهشهر و در استان مازندران قرار گرفته که بخش جنوب شرقی دریای خزر را تشکیل می‌دهد. این تالاب یکی از مهم‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی مازندران محسوب می‌شود که گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. این تالاب بیش از 100 هکتار وسعت دارد و زیستگاهی برای پرندگان مهاجر نیز محسوب می‌شود. در آب این تالاب، ماهی‌های مختلفی از جمله کپور، کفال، سفید و سوف زندگی می‌کنند که بستر ماهیگیری را نیز فراهم کرده‌اند. اگر می‌خواهید طبیعت میانکاله را به بهترین شکل مشاهده کنید بهتر است در فصل بهار یا تابستان به این تالاب سفر کنید چرا که در اطراف این جاذبه‌ی طبیعی چیزی جز سرسبزی مشاهده نخواهید کرد؛ اما اگر طالب دیدن کوچ پرندگان و چیدن انار و تمشک هستید، پاییز و زمستان بهترین انتخاب هستند.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در بهشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار ونوش

آبشار ونوش - جاهای دیدنی مازندران

روستای زیبای ونوش در 10 کیلومتری غرب شهرستان نور و در استان مازندران، مجموعه آبشارهای ونوش را در خود جای‌داده است. این سه آبشار بیشتر مورداستفاده‌ی گروه‌های کوهنوردی قرار می‌گیرند. آبشار اول حدود 15 متر ارتفاع دارد و حوضچه‌ای به عمق یک متر را نیز در خود جای‌داده است. آبشار دوم بزرگ‌ترین آبشار ونوش است که حدود 40 متر ارتفاع دارد و عمق حوضچه‌ی آن 4 متر می‌باشد. میزان ارتفاع آبشار سوم درست مانند آبشار اول است و حوضچه‌ی آن عمقی یک متری دارد. این آبشارها در جنوب روستای ونوش و در ارتفاعات واقع‌شده‌اند که کمی مسیر رسیدن به آن‌ها را مشکل می‌سازد. اگر به ونوش سفر کردید علاوه بر بازدید از آبشارها از نقاط دیگر این روستا بازدید کنید چرا که دارای آب‌وهوایی معتدل و پوشش گیاهی انبوهی می‌باشد.

پارک ملل ساری

پارک ملل ساری - جاهای دیدنی مازندران

پارک ملل ساری در حاشیه ی رود تجن و در داخل شهر ساری، مرکز استان مازندران واقع‌شده است. این پارک محلی برای گذراندن اوقات فراغت مردم محسوب می‌شود که طبیعت سرسبزی دارد. این مجموعه‌ی تفریحی دارای دریاچه نیز می‌باشد که در زمینی به مساحت 35 هکتار قرار گرفته است. فاز دوم پارک ملل ساری افتتاح شده و 550 هکتار است. این پارک به بزرگترین و زیباترین پارک شمال کشور شهرت دارد که از سراسر ایران پذیرای گردشگران مختلف است. از مزایا و امکانات تفریحی پارک می توان به پیست دوچرخه سواری، جت اسکی، محلی برای ماهیگیری، جزیره ی مصنوعی، پل کابلی معلق و وسایل ورزشی اشاره کرد. علت نام‌گذاری این پارک به ملل وجود پرچم کشورهای مختلف در مجاورت رود تجن است که سمبلی از اتحاد و همبستگی ملت ها است.

پارک نیلوفر آبی

پارک نیلوفر آبی - جاهای دیدنی مازندران

پارک نیلوفر آبی ساری در کیلومتر 2 جاده‌ی ساری به نکا و در روستای آبندانسر استان مازندران واقع‌شده است. دو هکتار از مساحت کل این پارک، پوشیده از نیلوفرهای آبی و صورتی است که منظره ای فوق العاده زیبا را ایجاد کرده‌اند. این پارک به‌طورکلی 45 هکتار وسعت دارد که هر متر آن زیبایی خاص خودش را دارد. جالب است بدانید نیلوفر آبی برای زرتشتیان نماد پاکی و تقدس بوده چرا که نیلوفر آبی با آن همه زیبایی در میان مردابی گل آلود رشد می‌کند. نقش های برجسته ی نیلوفر آبی را می توانید در تخت جمشید نیز مشاهده کنید. از امکانات موجود در این پارک می توان به سفره خانه، اسکله، قایقرانی، اسب سواری و لوازم بازی کودکان اشاره کرد.

سنگ‌چال

سنگ‌چال - جاهای دیدنی مازندران

سنگ‌چال روستایی زیباست که در 47 کیلومتری جنوب شرقی آمل و در استان مازندران واقع‌شده است. روستای سنگ‌چال در دهستان چلاو قرار دارد و یکی از پرجمعیت‌ترین روستاهای شمال کشور به شمار می‌آید. این روستا دارای چشمه‌های متعددی با آب گوارا می‌باشد که رونق کشاورزی را در روستا افزایش داده است. سنگ‌چال در زمستان نیز طبیعت دل‌نشینی دارد هرچند که کمی سرد است اما بازهم ویژگی‌های خاص خودش را دارد. قیمت ویلا در سنگ‌چال برای اجاره ثبات ندارد اما در حال حاضر حدود شبی 250000 تومان است. این روستا از محله‌های مختلفی مانند پیده سر، جورسر، مست قلا، شل کنار و فرنی کلا تشکیل‌شده است که هرکدام از محله‌ها دارای ویژگی‌های خاص خودشان می‌باشند. مثلاً در محله‌ی آقاسر امامزاده‌ای وجود دارد که مردم سنگ‌چال آن را مقدس می‌شمارند و جنبه‌ی مذهبی روستا را افزایش داده است. سنگ‌چال با روستای فیلبند نیز همسایه است. روستای فیلبند از مناطق ییلاقی و معروف ترین جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید.

جنگل هیرکانی

جنگل هیرکانی - جاهای دیدنی مازندران

جنگل‌های هیرکانی به جنگل‌های مهمی گفته می‌شود که با تنوع زیستی بالایی روبه‌رو هستند و گونه‌های مهم و نادر را در خود جای‌داده‌اند. در قسمت شمالی کشور شاهد تعداد زیادی از این جنگل‌ها خواهیم بود. این جنگل از شمال غرب تا حوالی گرگان ادامه دارد. در حال حاضر 296 نوع از پرندگان نادر و همچنین 98 نوع پستاندار در این جنگل زندگی می‌کنند. جنگل‌های هیرکانی با توجه به قدمت بالایشان در میراث جهانی یونسکو نیز ثبت‌شده‌اند. در جنگل‌های هیرکانی حدود 150 نوع گیاه وجود دارد که هرکدام زیبایی خاصی را به جنگل می‌بخشند. از جمله این گیاهان می‌توان به درختان راش، بلوط، نارون، توسکا و افرا اشاره کرد. همچنین درختچه‌های زیادی مانند زغال‌اخته، انار، ازگیل، زالزالک و آلوچه وحشی در این جنگل یافت می‌شوند.

روستای الیمستان

روستای الیمستان - جاهای دیدنی مازندران

روستای الیمستان از زیباترین روستاهای استان مازندران است که در 20 کیلومتری جاده‌ی هراز- آمل واقع‌شده است. این روستا در دهستان چلاو قرار دارد و در آخرین سرشماری تنها 18 نفر جمعیت داشته است. منطقه‌ی الیمستان بیشتر اوقات در مه فرو می‌رود و در فصول بهار و تابستان تعداد زیادی از گردشگران را به سمت خود می‌کشاند. این روستا دارای چشمه‌های زیادی است و آب مردم آن از طریق این چشمه‌ها تأمین می‌شود. آب‌وهوای الیمستان در فصل گرما نیز کمی سرد است و این به دلیل وجود چشمه‌سارهای فراوان در روستا است. قله‌ی الیمستان از دیگر جاهای دیدنی مازندران در این روستای دیدنی است که حدوداً 2510 متر ارتفاع دارد و مورداستفاده‌ی کوهنوردان بسیاری قرار می‌گیرد. نرسیده به قله، جای دو گودال به عمق تقریبی 10 متر دیده می‌شود که مردم بومی معتقدند این گودال‌ها رد زانوان رستم است که خم‌شده و می‌خواسته از آب دریا بنوشد؛ هرچند که این افسانه به نظر دروغ می‌آید اما داستان جالبی است. برای اقامت در الیمستان خود را به‌زحمت نیندازید چرا که در این روستا هیچ ویلا یا خانه‌ی روستایی اجاره داده نمی‌شود و شما می‌توانید برای اقامت از مهمانسراها یا هتل‌های اطراف شهر استفاده کنید.

دریاچه‌ی چشمه‌ی دیو آسیاب

دریاچه‌ی چشمه‌ی دیو آسیاب - جاهای دیدنی مازندران

چشمه‌ی دیو آسیاب در نزدیکی قله‌ی دماوند و در دشتی وسیع واقع‌شده است. دشتی که نیمی از آن در استان مازندران و نیم دیگرش در استان تهران قرار دارد. این دشت در سال 1354 به پارک ملی لار نام‌گذاری شد. در طرفی از دشت شاهد گل‌های شقایق خواهیم بود که در فصل بهار منظره‌ی فوق‌العاده‌ای را به وجود می‌آورند. قطر دهانه‌ی این دریاچه حدود 20 متر و عمق آن دومتر می‌باشد. آب این چشمه از نوع بی کربنات گوگردی است به همین دلیل وقتی نزدیک آن می‌شوید بوی گوگرد را حس خواهید کرد. آب ترش مزه‌ی این چشمه از املاح و مواد معدنی بالایی برخوردار است که برای برخی از بیماری‌ها بسیار مفید است. این مکان به دلیل پوشش گیاهی فوق‌العاده‌ی اطرافش و همچنین دائمی بودن آب آن، در هر فصلی گردشگران خودش را دارد؛ هرچند که در فصل بهار شاهد زیبایی‌های بیشتری از این مکان خواهیم بود.

هفت آبشار

هفت آبشار - جاهای دیدنی مازندران

هفت آبشار در منطقه‌ای به همین نام در همسایگی روستای تیرکن از توابع دهستان درازکلا و در مرز شهرستان‌های سوادکوه و بابل استان مازندران واقع‌شده‌اند. همان طور که از اسم این جاذبه پیداست دارای 7 آبشار کوچک و بزرگ است. آبشار اصلی 9 متر ارتفاع دارد و زیر آن حوضچه ای با عمق کم ایجاد شده است. برای رسیدن به این آبشار باید از روستای تیرکن حدود 2 ساعت تا آبشار پیاده‌روی کنید. در اطراف آبشار درخت های مختلفی از جمله درخت انجیلی، ممرز، کهلو، افرا و توسکا دیده می شوند. اگر در فصل تابستان به این آبشار سفر کنید می توانید از گرمای هوا گریخته و در حوضچه ی آن آب تنی کنید. هفت آبشار از جاهای دیدنی مازندران در سوادکوه به شمار می‌آید و در هر فصلی از سال پذیرای گردشگران می‌باشد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل سوادکوه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه‌ی عباس‌آباد

دریاچه‌ی عباس‌آباد - جاهای دیدنی مازندران

دریاچه‌ی عباس‌آباد در شهرستان بهشهر استان مازندران و در 6 کیلومتری جاده‌ی عباس‌آباد واقع‌شده است. این دریاچه دست‌کمی از بهشت ندارد چرا که در اطراف خود دارای درختان سرسبز و زیبایی می‌باشد که دورتادور دریاچه را احاطه کرده‌اند. در اطراف دریاچه شاهد باقی‌مانده‌ای از یک عمارت تاریخی نیز خواهیم بود که به دوران صفوی مربوط می‌شود. دریاچه و این بنای تاریخی در واقع در باغ عباسی واقع‌شده‌اند که یکی از 9 باغ ایرانی ثبت‌شده در میراث فرهنگی یونسکو است. آب دریاچه عباس‌آباد در کشاورزی کاربرد فراوانی دارد و جهت آبیاری شالیزارها از آن استفاده می‌شود. مجموعه‌ی عباس‌آباد به لطف مسئولین هم‌اکنون دارای امکانات رفاهی زیادی از جمله قایق‌سواری، چایخانه، رستوران و کافی‌شاپ می‌باشد.

مقایسه قیمت ورزرو هتل عباس آباد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جنگل‌های هزارجریب

جنگل‌های هزارجریب - جاهای دیدنی مازندران

هزارجریب منطقه‌ای خوش آب‌وهوا و کوهستانی است که در استان مازندران واقع‌شده و جزو حوزه‌های حفاظت‌شده‌ی شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه و کردکوی می‌باشد. جنگل‌های هزارجریب که حفاظت‌شده هستند مساحتی حدود 49000000 هکتار را دربرمی‌گیرند. این جنگل‌ها درختان مختلفی از جمله راش، انجیلی، ممرز، بلوط و شیردار را در خود جای‌داده‌اند. این منطقه به دلیل وسعت زیادی که دارد از گونه‌های مختلف جانوری نیز برخوردار است که از آن‌ها می‌توان به گوزن، گربه وحشی، پلنگ، گرگ و خوک اشاره کرد. هرچند که بهشهر جاذبه‌های زیادی دارد اما جنگل هزارجریب یکی از بهترین‌ جاهای مازندران است. این جنگل در هر فصلی از سال زیبایی خاص خودش را دارد اما در بهار به زیبایی اعلایی می‌رسد.

دریاچه‌ی الندان

  دریاچه‌ی الندان - جاهای دیدنی مازندران

دریاچه‌ی الندان که به آبندان پله نیز شهرت دارد در 70 کیلومتری شهرستان ساری و در مسیر جاده‌ی ساری به سمنان واقع‌شده است. این دریاچه از جاهای دیدنی مازندران به شمار می‌آید که زیبایی فوق‌العاده‌ای دارد. در فصل بهار اطراف این دریاچه را گل‌های بنفشه فرامی‌گیرند و چشم‌انداز بسیار زیبایی را به وجود می‌آورند. این دریاچه در شهرستان ساری همتا ندارد و زیبایی آن زبانزد خاص و عام است. مساحت دریاچه‌ی الندان 17 هکتار است و تا سمنان حدود 2 ساعت فاصله دارد. در اطراف این دریاچه امکانات مختلفی از جمله سرویس بهداشتی، قایق موتوری و پدالی وجود دارد. الندان در زمستان محل سکونت اردک‌های وحشی است که این اردک‌ها زیبایی دریاچه را دوچندان می‌کنند.

آبشار اوبن (بولا)

آبشار اوبن (بولا) - جاهای دیدنی مازندران

آبشار اوبن یا بولا در نزدیکی شهر قائم‌شهر، در جاده‌ی قائم‌شهر به تهران و در منطقه‌ی حفاظت‌شده بولا واقع‌شده است. این آبشار مرز میان استان مازندران و سمنان را تشکیل می‌دهد. خزه‌های سبزرنگی سرتاسر آبشار را پوشانده‌اند که زیبایی آن را دو برابر کرده است. آب‌وهوای اطراف آبشار کمی سرد است به همین دلیل بهترین وقت سفر به این جاذبه‌ی زیبا فصل تابستان است. آب این آبشار در نهایت به رودخانه‌ی تجن می‌ریزد که آبی شیرین و گوارا است. برای دسترسی به آبشار ابتدا از تهران به سمت قائم‌شهر بروید؛ پس از عبور از جاده‌ی فیروزکوه به شهرستان زیرآب می‌رسید. درست در ابتدای زیر آب پمپ‌بنزینی وجود دارد که از پمپ‌بنزین تا دم آبشار حدود 4 ساعت راه است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل قائمشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جنگل دالخانی

جنگل دالخانی - جاهای دیدنی مازندران

جنگل دالخانی از زیباترین جنگل‌های مازندران به شمار می‌آید که در روستای دالخانی و در فاصله‌ی 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر واقع‌شده است. در بیشتر روزهای سال این جنگل غرق در مه است و چشم‌اندازی بسیار زیبا را به وجود می‌آورد. جنگل دالخانی خالی از هرگونه زباله است چرا که در اطراف این جنگل چند نفر هستند که مسئول پاکیزه نگه‌داشتن جنگل‌اند. برای اقامت در جنگل دالخانی رامسر می‌توانید در آنجا چادر بزنید. این جنگل از سطح دریا حدود 800 متر ارتفاع دارد و دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است. جنگل دالخانی در پاییز نیز طبیعت بکر و ویژه‌ای دارد. برگ‌های خشکیده و رنگارنگ که سرتاسر جنگل را پوشانده‌اند منظره‌ی بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا رامسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

ییلاق گرسماسر

ییلاق گرسماسر - جاهای دیدنی مازندران

روستای گرسماسر از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر است که در 40 کیلومتری جنوب غربی این شهرستان و در استان مازندران قرار گرفته است. این روستا از زیباترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی مازندران است که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی معتدل دارد. از محصولات کشاورزی این روستای ییلاقی می‌توان به گندم، جو، سیب‌زمینی و سبزیجات اشاره کرد. دم‌نوش‌های گیاهی این روستا بسیار مشهورند و از محصولات باغی این روستا می‌توان به سیب و فندق اشاره کرد. هوای روستا در فصل تابستان بسیار خنک است به‌طوری‌که در برخی موارد سرد می‌شود. قلعه‌ای تاریخی نیز در روستا وجود دارد که تعداد گردشگران گرسماسر را افزایش داده است. این قلعه از آثار تاریخی دوره‌ی حسن صباح است.

آبشار پلنگ دره

آبشار پلنگ دره - جاهای دیدنی مازندران

پلنگ دره آبشاری زیباست که در شیرگاه استان مازندران قرار گرفته است. شیرگاه از شهرهای اطراف سوادکوه است که تا تهران حدود 3 ساعت فاصله دارد. برای رسیدن به پلنگ دره باید راهی طولانی را طی کرده و مقداری پیاده‌روی کنید. درراه، شاهد طبیعتی بسیار زیبا خواهید بود. درختان سر به فلک کشیده باعث خنک شدن هوا شده و چشم‌انداز بسیار زیبایی را به وجود آورده‌اند. برای رسیدن به آبشار باید از رودخانه‌ای گذر کنید که در بعضی از قسمت‌ها عمق آن به بیش از نیم متر می‌رسد و برای رد شدن از این رودخانه باید قید لباس‌های خشک تان را بزنید. بهترین فصل سفر به این منطقه از اوایل اردیبهشت تا آخر تابستان است.

مقایسه قیمت و اجاره سوئیت و ویلا در شیرگاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

میدان ساعت ساری

میدان ساعت ساری - جاهای دیدنی مازندران

میدان ساعت ساری که در گویش مازندرانی به آن پاساعت گفته می‌شود در مرکز شهر ساری و در استان مازندران قرار دارد. این برج قدیمی که نمادی از شهرستان ساری است در سال 1309 ساخته شد. در وسط این میدان ساعتی قرار دارد. این ساعت دارای عقربه‌هایی بزرگ و مجهز به صدای زنگ ناقوس است. مثلاً در ساعت 5 این ساعت 5 بار و به‌صورت پی‌درپی به صدا درمی‌آید. برای ساخت این برج در زمان قدیم حدود 250 هزار تومان هزینه شد. برج ساعت در سال 1344 تخریب شد و در سال 1357 برج ساعت دیگری با معماری بهتر ساخته شد که معماری آن بر عهده‌ی محمد علی حمیدی نوا بوده است. این فرد، اکنون 87 سال سن دارد.

پل دوازده چشمه

پل دوازده چشمه - جاهای دیدنی مازندران

پل دوازده چشمه از بناهای تاریخی استان مازندران است که در شهرستان آمل واقع‌شده است. این پل در دوران شاه‌عباس صفوی، روی رود هراز و در ابتدای خیابان سبزه‌میدان آمل احداث شد. به‌طورکلی، این بنای تاریخی دارای 12 طاق و دهنه است که هر کدام از استحکام بالایی برخوردارند. طاق‌های قوسی شکل ارتفاعی 7 متری دارند. دوازده چشمه که دو بخش شرقی و غربی شهر را به هم متصل می‌کند؛ در دوران قاجار به‌طور کامل مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت. در حال حاضر تنها در زیر 3 دهنه‌ی پل آب در جریان است و 9 دهانه‌ی دیگر خشک می‌باشند. این بنا به نام‌های دیگری مانند هراز و دوازده معصوم نیز شهرت دارد.

 تالاب فریدونکنار

تالاب-فریدونکنار

بعد از تالاب میانکاله و زیبایی منحصر به فردش، گزینه دیگری که پیش روی گردشگران مازندران قرار دارد تالاب فریدونکنار است. دیدن پرواز قوها و سایر پرندگان مهاجری که از سیبری به این تالاب مهاجرت کرده‌اند، شما را به وجد خواهد آورد. تالاب فریدونکنار از اواخر پاییز تا اواخر زمستان میزبان پرندگانی زیباست که دیدن آنها برایتان خالی از لطف نخواهد بود.

جالب است بدانید پرنده نگری در این تالاب بسیار مورد علاقه دوستداران طبیعت و پرندگان می‌باشد و افراد زیادی برای مشاهده درنای سیبری با نام امید که آخرین پرنده مهاجر از گونه خود است به تالاب فریدونکنار می‌روند. تالاب فریدونکنار در جنوب شرقی شهر فریدونکنار استان مازندران قرار گرفته است و با سه جاده سرخرود به آمل در شرق، جاده اجاکسر در غرب و جاده گاز در جنوب احاطه شده است.

قلعه مارکوه تنکابن

قلعه مارکوه یکی از قلعههای زیبای استان مازندران و از جاهای دیدنی این استان محسوب میشود. مارکوه در شهر تنکابن واقع شده و به دلیل قرارگیری در کتالم چشماندازی سرسبز و فوقالعاده را به تصویر میکشد. همچنین از بالای این قلعه میتوان منظرهای فوقالعاده از کوههای البرز و دریای خزر را مشاهده کرد. گفتنی است قلعه مارکوه در اسفند ماه سال 1379 با شماره 3484 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. قدمت قلعه ماکوره به قرنهای 6 و 8 هجری قمری برمیگردد. نشانههایی که از معماری این قلعه وجود دارد این احتمال را میدهد که قلعه مارکوه در دوره ساسانی ساخته شده ولی در دوره اسلامی مورد بازسازی قرار گرفته و به همین دلیل در قرون سوم اسلامی برای کارکردهای نظامی مورد استفاده قرار گرفته است. از آن جایی که این قلعه ارزشمند و تاریخی بر روی یک کوه واقع شده است، به آن مارکوه گفته میشود. خوب است بدانید که از دیگر دلایل جذب گردشگران به این منطقه به جز وجود خود قلعه و بازدید از آن، قرارگیری چشمههای آب گرم در اطراف قلعه مارکوه است.

نظرات کاربران
بهشت ایران زمین.همه جای مازندران زیباست