جاهای دیدنی نور زادگاه نیما یوشیج

یکی از زیباترین شهر‌های خطه شمالی کشور ما شهر‌ نور است که پر از جاذبه‌های طبیعی و دیدنی‌های بی نظیر می‌باشد. شهر نور که یکی از قدیمی ترین مناطق مازندران می‌باشد یک مجموعه کامل از انواع جاذبه‌های گردشگری طبیعی را در اطراف خود جای داده است و همین باعث شده که هر ساله افراد زیادی برای دیدن این جاذبه‌ها به این منطقه سفر کنند. در ادامه این مطلب از سلطان سفر قصد داریم که جاهای دیدنی نور را خدمت شما معرفی کنیم تا در زمان مسافرت به این شهر بتوانید از تمامی جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا لذت ببرید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل نور از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی نور

آبشار آب پری

آبشار آب پری جاهای دیدنی نور

آبشار آب پری یکی از جاهای دیدنی نور است که در فاصله پنج کیلومتری از شهر نور واقع شده و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در این منطقه درختان بسیار زیبا با فاصله کمی از یکدیگر مناظره بسیار زیبایی را پدید آورده اند و از طرفی هوای لذت‌ بخش منطقه برای شما بسیار دلنشین خواهد بود. آبشار آب پری در منطقه به عقیده بسیاری شباهت زیادی به آبشار ندارد، اما آبی فراوان از روی بخشی از کوه که دچار رانش شده رو به پایین سرازیر شده بود منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده است. در بخش بلندترین منطقه درختان کاج و در قسمت‌های کم ارتفاع کرد درختان جنگلی مختلف زیبایی دیده می‌شود.

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

یکی دیگر از جاهای دیدنی نور دریاچه الیمالات می‌باشد که در فاصله ۸ کیلومتری از شهر نور و در جاده چمستان به نور واقع شده است. از درون جاده اصلی شما باید حدود ۳ کیلومتر به سمت این دریاچه حرکت کنید تا به یک منطقه جنگلی باصفا برسید که به عنوان یکی از مناطق توریستی این منطقه شناخته می‌شود. قرارگیری این دریاچه در کنار درختان جنگل منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده که قطعاً به دل هر گردشگری خواهد نشست. این دریاچه در اصل آب جمع شده پشت سد خاکی الیمالات می‌باشد و مناطق اطراف آن در تمامی فصول سال دارای زیبایی و جلوه هستند. اما به گفته گردشگران بهترین فصل برای سفر به این منطقه پاییز یا اواخر بهار می‌باشد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در نور از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جنگل نور مازندران

جنگل نور مازندران

جنگل نور مازندران یکی از جاهای دیدنی نور است که در میانه راه نور به محمود آباد قرار دارد. در این جاده یک تابلو وجود دارد که شما را به سمت پارک سعیدی آشتیانی یا پارک جنگل نور مازندران هدایت می‌کند. این پارک جنگلی با مساحتی در حدود ۳۶۰۰ هکتار به عنوان بزرگ‌ترین پارک جنگلی طبیعی خاورمیانه شناخته می‌شود. وسعت بالای این جنگل باعث شده است که مناظر زیبای متنوع و مناطق بکری پیش روی شما باشند. شما می‌توانید از شهر محمودآباد و یا عامل نیز به سمت این پارک جنگلی زیبا حرکت کنید و از دیدن مناظر زیبا در این منطقه لذت ببرید.

آبشار حرام او

آبشار حرام او - جاهای دیدنی نور

در فاصله ۲۵ کیلومتری از شهر نور جاده فرعی به نام آب‌پری وجود دارد که شما از طریق آن می‌توانید به آبشار حرام او که یکی از جاهای دیدنی نور است برسید. این آبشار زیبا که در کنار جاده قرار گرفته حدود ۱۵ متر ارتفاع دارد. این آبشار آب زیادی ندارد ولی روییدن خزه‌های زیبا بر اطراف دیواره آن و همچنین مناظری که در قسمت‌های مختلف این منطقه می‌بینید باعث می‌شود هر ساله افراد زیادی برای دیدن آن به آبشار حرام او بیایند. نکته جالبی که در خصوص این آبشار وجود دارد، باور مردم مناطق اطراف در مورد آبان است که اعتقاد دارند جنبه درمانی دارد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل نگین نور از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای یوش و آرامگاه نیما یوشیج

روستای یوش

روستای یوش و آرامگاه نیما یوشیج در شهرستان بلده که یکی از توابع نور است قرار دارند و یکی از جاهای دیدنی نور به حساب می‌آیند. این روستا که در دره ای زیبا میان رشته کوه البرز قرار دارد مناظر بسیار زیبایی را در فصل بهار و پاییز پیشروی چشم شما می‌گذارد که دیدن آن بی شک برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود. یکی از دیدنی‌های مهم روستای یوش، خانه نیما یوشیج شاعر معاصر کشورمان است. این روزها این خانه تبدیل به یک موزه شده است که کتاب‌های مختلف و وسایل شخصی این شاعر در آن نگهداری می‌شود البته علاوه بر آن آثار تاریخی مختلفی که در این روستای زیبا وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند.

کاخ تمیشان

کاخ تمیشان نور

یکی از جاهای دیدنی نور کاخ تمیشان است که در فاصله پنج کیلومتری از این شهر قرار دارد. پیشینه ساخت این کاخ به دوران پهلوی دوم باز می‌گردد و طبق مدارک به جا مانده این عمارت به دستور اشرف که خواهر محمدرضا شاه پهلوی بوده ساخته شده است. این کاخ امروزه به عنوان یک گردشگاه توریستی در اختیار بنیاد جانبازان قرار گرفته و هر سال افراد زیادی را به سوی خود جذب می‌کند، به خصوص اگر دوست داشته باشید که یک کاخ بسیار بزرگ با محوطه‌های مختلفی مانند اسطبل، استخر و محل استقرار نگهبانان ببینید. در محوطه این کاخ یک ساختمان دیگر در ساحل دریای خزر ساخته شده که در زمان قدیم به عنوان یک پلاژ سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آپارتمان آریان نور از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای لاویج

روستای لاویج نور

به جرات می‌توان گفت که لاویج معروف‌ترین و زیبا‌ترین جاذبه گردشگری در شهرستان نور است. روستای لاویج در فاصله کمی نسبت به شهر نور و در دل جنگل‌های کوه‌های البرز قرار گرفته است و آبگرم‌های آن اصلی‌ترین دلیل معروفیت آن است. این آبگرم‌ها از خاصیت درمانی بالایی برخوردار بوده و برای درمان بیماری‌های استخوانی و مفاصل مانند روماتیسم و بیماری‌های پوستی بسیار مفید می‌باشند. خواص درمانی آبگرم در کنار زیبایی این روستا باعث شده تا گردشگران زیادی در تمام فصول سال به روستای لاویج بیایند و از طبیعت بکر آن و دیگر‌ مکان‌های دیدنی نور که در نزدیکی این روستا قرار دارند، بهره ببرند. 

 همچنین روستای لاویج دارای آب و هوای بسیار مطبوع و خنکی نیز می‌باشد. جنگل‌های انبوه و متراکم که پوشیده از درختان راش هستند نیز جلوه زیبایی به این منطقه داده‌اند. اگر به روستای لاویج می‌روید حتما عسل خوش طعم و بی‌نظیر این منطقه را نیز به عنوان سوغات تهیه کنید.

پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی شهرستان نور، پارک جنگلی کشپل است. کشپل شبیه به جنگلی پر رمز و راز است که ورود به آن شما را به دل یک ماجراجویی بسیار جذاب هدایت می‌کند. پوشش گیاهی موجود در این  منطقه نیز زیبایی و تنوع خاص خود را دارد و شامل شش نوع جنگلی توسکا، لرک، بلوط، افرا، ممرز و انجیلی می‌شود. البته گفتنی است که طبیعت بکر این پارک جنگلی به درختان و پوشش گیاهی آن محدود نمی‌شود. یکی از جالب‌ترین هنرنمایی‌های طبیعت در این پارک وجود 10 چشمه آب گوارا و طبیعی است. همچنین رود لاویج نیز از کنار این پارک جنگلی عبور کرده و زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

گفتنی است که پارک جنگلی کشپل علاوه بر طبیعت بکر و زیبای خود، امکانات رفاهی و گردشگری کاملی نیز درون خود دارد که وجود آن‌ها باعث شده است تا گردشگران بیشتری از این پارک بازدید و استقبال کنند. امکاناتی نظیر آلاچیق، رستوران، قهوه‌ خانه سنتی، فروشگاه مواد غذایی، چشمه‌های آب معدنی، راه پلکانی برای پیاده‌روی، سکو برای استقرار چادر، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تلفن عمومی، زمین بازی کودکان و...

کلیسای آنتوان مقدس

کلیسای آنتوان مقدس جاهای دیدنی نور

کلیسای زیبای آنتوان مقدس در شهرک ساحلی هایکاشن واقع در حدفاصل بین شهرهای نور و علمده استان مازندران، قرار دارد. این کلیسا توسط ارامنه کاتولیک مذهب ایران ساخته شده و کار ساختمان نیز نهایتا در سال 1974 میلادی به اتمام رسیده است.

از لحاظ معماری، دیوارهای خارجی کلیسا با سیما و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده‌اند. کلیسا دارای پلانی به شکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض قرار داده شده است. ساختمان کلیسا بر روی صفحه‌ای به ارتفاع 5 متر قرار داده شده است و برای ورود به آن باید از پلکان‌هایی که در مقابل ناقوس‌خانه ساخته شده‌اند، استفاده کنید. سقف کلیسا که شکلی گنبدی دارد در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچک‌تری با ساقی هشت ضلعی و به ارتفاع 5.1 متر با هشت نورگیر می‌باشد. ناقوس‌خانه نیز در جلوی درب ورودی کلیسا بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون می‌باشد.

ساحل نور

ساحل نور مازندران

یکی از اصلی‌ترین مکان‌های گردشگری در شهرستان نور که به هیچ وجه نباید فرصت رفتن به آن را از دست بدهید، ساحل نور است. ساحل نور با وسعت زیاد و نوع ماسه‌ای، از پرطرفدارترین سواحل شمالی کشور است که مورد توجه مسافران زیادی قرار دارد. طول خط این ساحل حدودا 23 کیلومتر بوده و ساحلی ماسه‌ای دارد. این ساحل زیبا، با تصاویر زیبا و فراموش‌نشدنی از دریا مکانی مناسب را برای استراحت و لذت‌بردن از صدای آرامش‌بخش آب فراهم کرده است. همچنین در ساحل امکانات رفاهی فراوانی برای گردشگران فراهم شده است که از جمله این امکانات می‌توان به محل شنای امن آقایان و بانوان، بادبادک بازی و انواع تفریحات آبی اشاره کرد. بنابراین در سفر خود به شهر نور این ساحل زیبا را فراموش نکنید و از آرامش آن و دریای نیلگون مازندران لذت ببرید.

مجموعه تفریحی توریستی دشت نور

جاهای دیدنی نور - مجموعه تفریحی دشت نور

مجموعه تفریحی توریستی دشت نور هم یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شهر نور است که به زیبایی هرچه تمام‌تر در قسمت غربی پارک جنگلی نور و در فاصله شش کیلومتری از دریا واقع شده است.

این مجموعه تفریحی توریستی به دلیل قرارگیری در میان پارک جنگلی، مجاورت با شالیزارهای سبز و چشم‌نواز مازندران و سایر جاذبه‌های نور، بسیار محبوب و مشهور است. منظره خاص و وصف‌ناپذیری که از این منظره مشاهده خواهید کرد به قدری زیباست که این سفر را برای شما تبدیل به سفری فراموش‌نشدنی خواهد کرد. مجتمع تفریحی توریستی دشت نور، امکانات تفریحی، رفاهی و اقامتی فراوانی نیز برای گردشگران دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به مجتمع اقامتی با معماری منحصر‌به‌فرد و لوکس، دریاچه زیبای چهار هکتاری در مجاورت اقامتگاه، باشگاه سوارکاری، سالن اسپا و ماساژ، باشگاه بدنسازی، زمین مینی گلف، قایق سواری، کافی شاپ، زمین‌های تنیس، زمین فوتبال چمن، زمین بسکتبال، زمین فوتبال کوچک و زمین والیبال اشاره کرد.

آبشار ونوش نور

آبشار ونوش یکی از زیباترین جاهای دیدنی نور بوده و شامل چند آبشار کوچک و بزرگ می‌باشد. در میان این آبشارهای کوچک و بزرگ، سه آبشار از شهرت بیشتری برخوردار هستند و معمولا برای فرود گروه‌های کوهنوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آبشار اول دارای 15 متر ارتفاع بوده و عمق حوضچه آن حدود 1 متر می‌باشد. آبشار سوم نیز مشابه آبشار اول بوده و دارای ارتفاع 15 متر و عمق حوضچه 1 متر است. آبشار سوم که از دو آبشار دیگر بزرگ‌تر و مرتفع‌تر است، حدود 40 متر ارتفاع داشته و از عمق حوضچه 4 متر برخوردار است. آبشار ونوش نور  در جنوب روستایی به نام روستای ونوش واقع شده است که در فاصله 10 کیلومتری غرب نور قرار داشته و سرشار از درختان تنومند و پوشش گیاهی انبوه است. وجود درختان زیاد در تراکم نسبتا بالا در کنار جوش و خروش آبشار منظره زیبایی را ایجاد کرده است.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: