جاهای دیدنی کلاردشت بهشت ییلاقی شمال ایران

کلاردشت یکی از گردشگرپذیرترین، زیباترین و خوش‌آب‌وهواترین مناطق مازندران به‌شمار می‌رود که در ۴۸ کیلومتری شهرستان چالوس واقع شده است. از مهم‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت می‌توان به جاذبه‌های طبیعی زیبای آن اشاره کرد. مناظر طبیعی، جنگلی و کوهستانی فراوانی در کلاردشت وجود دارد که بسیار بکر و بی‌نظیرند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، وجود انواع جاذبه‌های تفریحی نیز، با فراهم آوردن امکانات رفاهی متعدد، شرایط میزبانی از مسافران را به میزان قابل توجهی بهبود بخشیده است. تعداد فراوان جاذبه‌ها، تنوع آن‌ها و نیز مناظر طبیعی تماشایی کلاردشت اهمیت این منطقه را  به‌عنوان یک مرکز مهم و پررونق گردشگری به‌خوبی روشن می‌سازد.

 در این مقاله، قصد داریم که شماری از برجسته‌ترین جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و تفریحی کلاردشت را برای مخاطبان ایرانگرد سایت سلطان سفر معرفی نماییم. پس اگرقصد سفر به شمال را دارید و می‌خواهید درباره‌ی این شهر زیبا و جاهای دیدنی آن بیشتر بدانید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دیدنی های کلاردشت

کاخ اجابیت

کاخ اجابیت کلاردشت

کاخ اجابیت در دو کیلومتری شهر کلاردشت در روستای اجابیت واقع شده است و قدمت آن به دوره‌ی پهلوی بازمی‌گردد. این کاخ از جمله‌ زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت است که به ‌واسطه‌ی معماری خاص و اهمیت تاریخی‌ آن، هر ساله توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند. معماری خاص این بنا یک ویژگی مهم آن به‌شمار می‌رود. کاخ اجابیت از ساختمانی دوطبقه تشکیل شده است که هر دو طبقه‌ی آن به سبک اروپایی ساخته و تزیین شده‌اند. 

علاوه بر معماری و تزیین اروپایی، لوسترهای خیره‌کننده‌ و گران‌قیمتی نیر از سقف‌های کاخ اجابیت آویزان شده‌اند که دیگر مشخصه‌ی حائز اهمیت آن به‌شمار می‌روند؛ به‌طوری که بسیاری از افراد، پیش از هر چیز، این کاخ را با لوسترهای آن می‌شناسند. همچنین، علاوه بر خود بنا، حیاط کاخ نیز جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ که از آن جمله می‌توان به سروهای کهنسالی که تا آسمان قد برافراشته‌اند، اشاره کرد. این درختان مناظر طبیعی بسیار زیبایی را در اطراف کاخ به‌وجود آورده‌اند.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

علم‌کوه

علم کوه

علم‌کوه یکی از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت به‌شمار می‌رود. در میان جاذبه‌های کوهستانی کلاردشت، علم‌کوه بی‌تردید شاخص‌ترین آن‌ها است. اهمیت علم‌کوه در کلاردشت به ‌قدری است که به آلپ ایران مشهور شده است. این کوه که در بیست کیلومتری جنوب‌غربی کلاردشت واقع شده است، پس از دماوند دومین قله‌ی مرتفع کشورمان محسوب می‌شود.

یکی از دلایل اهمیت علم‌کوه، قابلیت‌های مناسب آن برای کوهنوردی است. همین مسئله باعث شده تا در میان گردشگران، توجه بسیاری از کوه‌نوردان و صخره‌نوردان نیز به علم‌کوه جلب شود. چشم‌اندازهای بی‌نظیر کوهستانی علم کوه، مناظر بکری را پدید آورده که هر گردشگری را مسحور می‌کند. علاوه بر نکات ذکرشده، تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی در مسیر رسیدن به قله نیز، آن را شاخص می‌سازد. از جمله مهم‌ترین گونه‌های جانوری علم‌کوه می‌توان به بز، خرس قهوه‌ای، شغال، گرگ، روباه، کبک دری، روباه و پلنگ اشاره کرد. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل توکل کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دریاچه‌ی ولشت

دریاچه ولشت کلاردشت

دریاچه‌ی ولشت از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی کلاردشت به‌شمار می‌آید. این دریاچه در شمال شرقی کلاردشت واقع شده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های دریاچه‌ی ولشت، می‌توان به این اشاره کرد که این دریاچه، به ‌عنوان یکی از ده دریاچه‌ی آب شیرین در ایران شناخته می‌شود. این دریاچه همچنین یکی از نه دریاچه‌ی کشورمان است که در نتیجه‌ی احداث سد ایجاد شده است.

دریاچه‌ی ولشت علاوه بر آن‌که به عنوان یک جاذبه‌ی طبیعی شناخته می‌شود، از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی کلاردشت نیز به‌شمار می‌رود. ماهی‌گیری، قایق‌سواری و... از جمله تفریحاتی هستند که در این دریاچه انجام شده و توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌سازند. همچنین مناظر بکر طبیعی اطراف دریاچه‌ی ولشت باعث شده تا این دریاچه یکی از بهترین جاهای دیدنی کلاردشت در بهار باشد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل پانیذ کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای هریجان

روستای هریجان

روستای هریجان بی‌تردید یکی از زیباترین جاهای دیدنی کلاردشت است که در دهستان کوهستان واقع شده است. این روستا، علاوه بر برخورداری از جاذبه‌های فراوان طبیعی، به خوش‌آب‌وهوا بودن نیز شهره است و آب و هوای خوب این روستا باعث شده تا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نقاط ییلاقی کلاردشت شناخته شود. همچنین وجود علفزارهای وسیع در روستای هریجان، مخصوصا در فصل بهار، آن را به یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت در بهار تبدیل کرده است. علاوه بر این علفزارها، آبشارهای بلند و تماشایی روستای هریجان نیز بر زیبایی‌های چشم‌نواز آن افزوده‌‌اند.

به‌طور کلی، اردیبهشت‌ماه بهترین زمان برای بازدید از روستای هریجان به‌شمار می‌رود. در این ماه آبشارهای روستای هریجان در پرآب‌ترین وضعیت خود به‌سر می‌برند. همچنین انواع مختلف گیاهان بهاری نیز تا اردیبهشت ماه می‌رویند که علاوه بر جلوه‌های فراوان طبیعی، خواص دارویی شماری از گیاهان، آن‌ها را به یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص روستای هریجان تبدیل کرده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل مارال کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای کردیچال

روستای کردیچال

روستای کردیچال از جمله زیباترین جاهای دیدنی است که در سفر به کلاردشت می توانید از آن بازدید نمایید. آب و هوای پاک و تمیز این روستا از مهم‌ترین مشخصه‌های آن به‌شمار می‌رود. جلوه‌های طبیعی و مناظر سرسبز این روستا نیز مخصوصاً در ایام آغازین سال تماشایی است که همین امر، روستای کردیچال را به یکی از دلپذیرترین جاهای دیدنی کلاردشت در بهار تبدیل کرده است. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به رودخانه و جنگل سرسبز آن اشاره داشت. 

از دیگر ویژگی‌های روستای کردیچال شرایط دمایی آن است که از طبیعت کوهستانی این روستا نشأت می‌گیرد. بالاترین دمای این روستا در تابستان به سی درجه و پایین‌ترین دمای آن در زمستان به منفی ده درجه می‌رسد. روستای کردیچال به‌قدری در میان جاذبه‌های گردشگری کلاردشت شاخص است که به «مروارید کلاردشت» نیز معروف شده است.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، انواع امکانات رفاهی و تفریحی نیز در این روستا تعبیه شده است. از جمله امکانات تفریحی می‌توان به زمین فوتبال و والیبال این روستا اشاره کرد. همچنین وجود چند سوپرمارکت، چند نانوایی، چند لباس‌فروشی، دو مسجد، فروشگاه‌های خدمات کامپیوتری و... باعث شده تا این روستا به ‌لحاظ رفاهی از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. با توجه به طبیعت بکر، جلوه‌های تماشایی و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی، روستای کلاردشت هرساله میزبان شمار درخور توجهی از گردشگران است.

مقایسه قیمت و رزرو متل پارسیان کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای سیاه‌بیشه

روستای سیاه‌بیشه

این روستا، بیش از هر چیز، با مناظر مه‌آلود بکر و تماشایی خود شناخته می‌شود. اسم روستا، یعنی سیاه‌بیشه، خود نیز به‌نوعی بیانگر مه و ابر سیاه و غلیظی است که همواره در این روستا به چشم می‌آید. روستای سیاه‌بیشه در مسیر جاده ‌چالوس واقع شده است.

مناظر و چشم‌اندازهای کوهستانی روستای سیاه‌بیشه دیگر ویژگی شاخص آن به‌شمار می‌روند. همچنین آب و هوای این روستا در بهار و تابستان فوق‌العاده است و از همین رو، روستای سیاه‌بیشه یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت در بهار شناخته می‌شود. وجود آبشارها و تنگه‌های فراوان نیز بر زیبایی این روستا افزوده‌اند.  

مقایسه قیمت و رزرو متل باران سبز کلاردشت از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای مازیچال

روستای مازیچال

روستای مازیچال یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی کلاردشت است که در ۲۰ کیلومتری کلاردشت واقع شده است. یکی از مشخصه‌های روستای مازیچال وجود درختان بلوط فراوان در این روستا است. این ویژگی به‌خوبی در اسم این روستا نیز نمایان شده است؛ چرا که، مازی در زبان مازنی به ‌معنای بلوط و چال نیز به ‌معنای گودال است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های روستای مازیچال می‌توان به چشم‌اندازهای بی‌نظیر کوهستانی آن اشاره کرد. ابرها نیز بر زیبایی مناظر کوهستانی مازیچال می‌افزایند. پوشش‌های گیاهی این روستا، دیگر ویژگی شاخص آن به‌ شمار می‌رود. این روستا در فصل بهار از گل‌های بنفشه و گل‌های پامچال پر می‌شود و مناظری که از رویش این گل‌ها پدیدار می‌شود، روستای مازیچال را به بهشتی بی‌مانند بدل می‌کند.

علاوه بر گل‌های بنفشه و پامچال، جنگل‌های هیرکانی نیز، در به‌وجود آمدن مناظر طبیعی زیبا و بکر در روستای مازیچال سهیم هستند. در هنگام بازدید از این روستا، اگر قصد اقامت دارید، بهتر است که وسایل کمپینگ را به‌طور کامل به همراه داشته باشند. علاوه بر تمام ویژگی‌های ذکرشده، نان تنوری پخته‌شده توسط زنان این روستا چنان خوشمزه است که اگر در سفر به مازیچال، آن را امتحان نکنید، قطعاً ضرر کرده‌اید.

جنگل مجل

یکی از زبیاترین جاهای دیدنی کلاردشت، جنگل مجل می‌باشد که در نزدیکی روستایی با همین نام قرار گرفته است. برای رسیدن به روستای مجل باید ابتدا خود را روستای رودبارک برسانید. روستای مجل کمی بعد از روستای رودبارک قرار داشته و شما می‌توانید و پس از طی کردن مسیر بین این دو، روستای مجل را مشاهده کنید. پس از عبور از میان روستا، به جنگلی زیبا و سرسبز برمی‌خورید که به جنگل مجل معروف است. متاسفانه این منطقه به خصوص در فصل تابستان نسبت به منطقه رودبارک کم آب‌تر است. با وجود این کم آبی، تماشای دره‌های خالی از آب به خصوص در فصول گرما خالی از لطف نیست. توصیه می‌کنیم که اگر قصد سفر به روستا و جنگل مجل را دارید، بهتر است در فصل بهار برای آن اقدام کنید. در این فصل سرسبزی و نشاط جنگل چند برابر دیگر فصول بوده و می‌توانید نهایت زیبایی طبیعت را به چشم ببینید.

مجتمع تفریحی باغ چمن

مجتمع تفریحی باغ چمن

مجتمع تفریحی باغ چمن  را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین و گردشگرپذیرترین جاهای دیدنی کلاردشت به‌شمار آورد. این مجتمع در جنب پارک شهرداری در رودبارک واقع شده است. رودخانه‌ی خروشان سردآبرود به این مجتمع تفریحی جلوه‌ی متفاوتی بخشیده و بر زیبایی‌های آن افزوده است. مجتمع باغ چمن علاوه بر آن‌که مناظر طبیعی مختلفی را شامل می‌شود، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تفریحی کلاردشت نیز به‌شمار می‌رود. علاوه بر امکانات تفریحی، امکانات اقامتی مجتمع تفریحی باغ چمن نیز درخور توجه است. این مجتمع انواع اتاق‌ها و ویلاها را داراست و همین امر باعث شده تا مجتمع باغ چمن یکی از  بهترین جاهای دیدنی کلاردشت در شب باشد.

از انواع و اقسام امکانات تفریحی و رفاهی متعدد مجتمع تفریحی باغ چمن می‌توان به کافی‌شاپ، پارکینگ وسیع، دریاچه‌ی ماهی‌گیری، هتل، پیست دوچرخه‌سواری، زمین اسب‌سواری، محوطه‌ی پیاده‌روی، آلاچیق و پینت‌بال اشاره کرد. هچنین امکان بازدید از مجموعه‌ی شیلات و پرورش ماهی نیز در این مجموعه وجود دارد. امکانات تفریحی پرشمار مجتمع باغ چمن باعث شده تا استقبال مسافران از این مجموعه تفریحی اقامتی همواره چشمگیر باشد.

همان‌طور که مشاهده فرمودید، کلاردشت را می‌توان یکی از غنی‌ترین نقاط مازندران از نظر داشتن جاذبه‌های طبیعی به‌شمار آورد. جاهای دیدنی کلاردشت، مخصوصاً جاذبه‌های طبیعی آن، در نوع خود بی‌نظیرند. از دریاچه گرفته، تا مناظر جنگلی و زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی را می توان به راحتی در کلاردشت یافت. در کنار همه این جاذبه‌ی طبیعی، خوشبختانه امکانات رفاهی مناسبی نیز در این شهر فراهم شده است تا کلاردشت بتواند میزبان خوبی برای مسافرانش باشد. امیدواریم که این امکانات در آینده بیشتر نیز شوند و این شهر بتواند میزبان گردشگران بی‌شماری از سرتاسر دنیا باشد.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تفریحی را نیز می‌توان از جاهای دیدنی کلاردشت به‌شمار آورد. این جاذبه‌ها نیز از تنوع خوبی برخوردار هستند و طرفداران بسیاری به‌خصوص در بین جوانان دارند. در این میان، نباید از سایر جاذبه‌ها نظیر جاذبه‌های تاریخی کلاردشت نیز غافل شد. این بناها نیز به‌نوبه‌ی خود تماشایی‌ بوده و قطعا ارزش بازدید دارند. با توجه به ویژگی‌هایی که ذکر شد، کلاردشت هرساله میزبان شمار بسیاری از مسافران است و از گردشگرپذیرترین مناطق استان مازندران به‌شمار می‌رود. اگر قصد سفر به شمال و استان مازندران را دارید، توصیه می‌کنیم که حتما به کلاردشت زیبا و بی بدیل نیز سر زده و با حضور در مناظر طبیعی فوق‌العاده آن، نشاط فراوانی را برای خود و خانواده‌یتان به ارمغان آورید

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: