جاهای دیدنی بوشهر سرزمین خورشید

بوشهر یکی از مهم ترین شهرهای جنوبی کشورمان محسوب می شود که جاذبه های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. شهر بوشهر همواره نقش تاثیرگذاری در تاریخ ایران داشته و همین موضوع سبب شده تا آثار تاریخی پرشمار و ارزشمندی در آن وجود داشته باشد. در کنار آثار تاریخی باید به طبیعت جذاب بوشهر از جمله سواحل و نخلستان های آن اشاره داشته باشیم که رنگ و لعاب خاصی را به این شهر جنوبی بخشیده اند. فرهنگ و سنت های مردم بوشهر و غذاهای خاص و خوشمزه آنها از دیگر دلایل محبوبیت آن در بین گردشگران است. در ادامه مهمترین جاهای دیدنی بوشهر معرفی خواهد شد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل بوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دیدنی های بوشهر

عمارت ملک

عمارت ملک بوشهر

عمارت ملک یکی از جاهای دیدنی بوشهر محسوب می شود که قدمت آن به دوران قاجاریه باز می گردد و در حال حاضر در محله بهمنی این شهر واقع شده است. این بنا در زمینی به مساحت 4 هزار متر مربع و توسط معماران فرانسوی ساخته شده و در ساخت آن از مصالح بومی این منطقه استفاده شده است. این بنا به یکی از تاجران ثروتمند بوشهر به نام مهدی ملک التجاره تعلق داشته که در سفر به پاریس شیفته معماری بناهای فرانسوی شد و با استخدام چند معمار فرانسوی اقدام به ساخت عمارت ملک کرد.

عمارت ملک برای مدتی توسط نیروهای انگلیسی به تصرف درآمده و به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. این عمارت بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته و از سال 1377 نیز در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسیده است. 

بازارهای بوشهر

بازار های بوشهر

بوشهر دارای چندین بازار مختلف است که سابقه ای طولانی داشته و در حال حاضر جزو جاهای دیدنی بوشهر به حساب می آیند. از جمله این بازارها می توان به بازار قدیم بوشهر اشاره داشت که از دوران قاجاریه به یادگار مانده است. این بازار که به نام بازار صفا نیز شهرت دارد جزو پررونق ترین مراکز خرید بوشهر بوده و معماری قابل توجهی دارد. بازار قدیم بوشهر در فهرست آثار ملی ایران نیز ثبت شده است.

از دیگر بازارهای شهر بوشهر می توان به بازار ماهی فروشان اشاره کرد که مخصوص محصولات دریایی بوده و در آن می توانید انواع و اقسام ماهی، میگو و... را پیدا کنید. این بازار بیش از 50 سال قدمت داشته و جزو مناطق پرتردد بوشهر محسوب می شود.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در بوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

عمارت گلشن

عمارت گلشن بوشهر

یکی دیگر از عمارت هایی که در لیست جاهای دیدنی بوشهر قرار می گیرد عمارت گلشن است. این عمارت که تاریخ احداث آن به 170 سال پیش و دوران قاجاریه باز می گردد در حال حاضر در محله بهبهانی این شهر قرار گرفته است. این عمارت متعلق به یکی از تجار بوشهری به نام گلشن بوده و برای امور تجاری مورد استفاده قرار می گرفت. این بنای سه طبقه دارای یک حیاط بوده و اتاق ها در دورتادور آن قرار گرفته اند. موقعیت این عمارت و نحوه طراحی آن باعث گردش نسیم خنک ساحلی داخل آن می شود. عمارت گلشن بوشهر در سال 1365 توسط سازمان میراث فرهنگی خریداری شده و در سال 1377 به فهرست آثار ملی ایران اضافه شد.

قبر ژنرال

قبر ژنرال بوشهر

قبر ژنرال از جمله آثار به جامانده از دوران اشغال بوشهر توسط نیروهای انگلیسی در دوران قاجاریه محسوب می شود. قبر ژنرال در واقع آرامگاه یک ژنرال انگلیسی است که با معماری انگلیسی ساخته شد و در حال حاضر تبدیل به یکی از جاهای دیدنی بوشهر شده است. تا سال 1390 محوطه این آرامگاه به شکل یک باغ پر از درخت بود اما در این سال توسط شهرداری تبدیل به یک پارک شد. این آرامگاه که احتمالا قبر ژنرال استاپفورد بوده در حال حاضر جزو آثار ملی ایران نیز به حساب می آید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل پلاس بوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

سواحل بوشهر

سواحل-بوشهر

وقتی صحبت از جاهای دیدنی بوشهر باشد نمی توانیم از سواحل زیبای این شهر به سادگی عبور کنیم. سواحل بوشهر جزو جذاب ترین سواحل موجود در کشورمان است که در تمامی طول سال می توانید از حضور در آن لذت ببرید. یکی از بهترین سواحل بوشهر ساحل ریشهر است که موقعیت بسیار خوبی داشته و 8 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. با رفتن به ساحل ریشهر می توانید چشم اندازی جذاب به آب های نیلگون خلیج فارس داشته باشید و از دیدن منظره دریا به خصوص در هنگام غروب آفتاب لذت ببرید.

پارک های ساحلی بوشهر از دیگر جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شوند که معمولا گردشگران زیادی به تفریح در آنها می پردازند. از جمله پارک های ساحلی معروف بوشهر می توان به پارک ساحلی آب شیرین کن اشاره داشت که ساحلی زیبا داشته و امکانات تفریحی مختلفی در آن تعبیه شده است. پارک ساحلی شغاب دیگر ساحل معروف بوشهر است. پارک ساحلی شغاب نیز طراحی جذاب داشته و شرایط مطلوبی برای افرادی که اهل شنا و آب تنی هستند دارد.

مدرسه سعادت

مدرسه سعادت بوشهر

مدرسه سعادت بوشهر در دوران قاجاریه به عنوان مهم ترین قطب آموزشی جنوب ایران شناخته می شده است. این مدرسه جزو 5 مدرسه ای بوده که پس از مدرسه دارالفنون تهران در کشورمان تاسیس شده اند. این مدرسه تاریخی به عنوان اولین مدرسه نوین جنوب کشور در سال 1278 احداث شده و در حال حاضر جزو جاذبه های گردشگری بوشهر محسوب می شود. جالب است بدانید که روز تاسیس این مدرسه یعنی 18 اسفند به عنوان روز بوشهر نامگذاری شده که حاکی از اهمیت بالای آن می باشد.

مدرسه سعادت به سعادت مظفری نیز شهرت دارد که این موضوع به کمک های مظفرالدین شاه مربوط می شود. حوزه فعالیت و تأثیرگذاری این مدرسه تنها به جنوب کشورمان محدود نبوده و شعاع عملکرد آن حتی به شهرهای کربلا، نجف، سامرا، کاظمین و همچنین کشورهایی مانند بحرین و هند و امارات نیز گسترش یافته بود. بی شک در بازدید از مدرسه سعادت از معماری و محوطه سازی زیبای آن لذت خواهید برد. ضمنا نام این بنا در فهرست آثار ملی کشورمان نیز به چشم می خورد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ناکو بوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

نخلستان های بوشهر

نخلستان های بوشهر

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به طبیعت گردی علاقه دارند گشت و گذار در نخلستان های بوشهر یک گزینه جذاب برای شما خواهد بود. نخلستان های سرسبز بوشهر زیبایی خاصی را به این خطه از کشورمان بخشیده و اکثر مسافران فرصت گشتن و تفریح در این نخلستان ها را از دست نمی دهند. علاوه بر زیبایی خاص و طبیعت جذاب نخلستان های بوشهر باید به انواع خرما در آنها اشاره داشت که با قیمت بسیار مناسب به مسافران فروخته می شود. البته فرآورده های دیگری از خرما از جمله شکلات خرمایی و خامه خرما نیز در این مناطق وجود دارد که طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

بافت تاریخی بوشهر

بافت تاریخی بوشهر

اگر به شهرسازی تاریخی علاقه داشته و اهل گشت و گذار در فضاهای قدیمی هستید توصیه می کنیم گردش در بافت تاریخی بوشهر را از دست ندهید. این بافت تاریخی از 4 محله قدیمی تشکیل پیدا کرده و در قلب بوشهر واقع شده است. طراحی خاص این بافت باعث شده تا به یکی از منحصر به فرد ترین بافت های مسکونی ایران تبدیل شود. قدمت بافت تاریخی بوشهر به دوران افشاریه باز می گردد.

در طراحی بافت تاریخی بوشهر از معماری سنتی این شهر استفاده شده و کمی نیز از معماری ایتالیایی و اسپانیایی نیز الهام گرفته شده است. با قدم زدن در این بافت می توانید بناهای زیبا و خاص نظیر عمارت ها، کلیساها، مساجد و بازارهای قدیمی را ببینید. ضمن این که روزگاری کشورهایی مانند انگلیس و هلند کنسولگری های خود را در این بافت تاسیس کرده بودند و ساختمان آنها هنوز پاربرجاست. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل دلوار بوشهر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کوه نمکی جاشک

کوه نمکی جاشک

کوه نمکی جاشک یکی از خاص ترین جاهای دیدنی بوشهر است که در 144 کیلومتری این شهر واقع شده است. این کوه نمکی در نوع خود منحصر به فرد بوده و از مهم ترین کوه های نمکی فعال در سطح ایران و خاورمیانه محسوب می شود. در این کوه بر اثر حل شدن رسوب های نمکی یک سری غارهای نمکی نیز ایجاد شده که جذابیت زیادی دارد. اگر دنبال ماجراجویی در اماکن خاص هستید پیشنهاد میکنیم حتما از این پدیده طبیعی زیبا بازدید کنید.

موزه رئیس علی دلواری

موزه رئیسعلی دلواری

موزه رئیس علی دلواری در شهرستان تنگستان و بخش دلوار واقع شده و از آثار مربوط به دوران قاجاریه محسوب می شود. این موزه روزگاری محل زندگی رئیس علی دلواری بوده و بعدها توسط بازماندگان او به میراث فرهنگی واگذار شد. این موزه که در فاصله 35 کیلومتری بوشهر قرار دارد مهم ترین موزه بوشهر بوده و فعالیت های فرهنگی مختلفی در آن اجرا می شود. در این موزه می توانید انواع لوازم جنگی و اسناد و اشیای تاریخی را مشاهده کنید.

پارک جنگلی چاهکوتاه

پارک جنگلی چاهکوتاه

پارک جنگلی چاهکوتاه از دیگر جاهای دیدنی بوشهر است که در 50 کیلومتری این شهر قرار گرفته و محلی مناسب برای تفریح و پیک نیک محسوب می شود. علت انتخاب این نام عمق کم چاه های حفر شده در این منطقه بوده است. در این پارک جنگلی بزرگ امکانات رفاهی مختلفی در نظر گرفته شده و تعدادی آلاچیق نیز وجود دارد. ضمن اینکه پارک جنگلی چاهکوتاه در اکثر مواقع آب و هوای مطبوعی دارد

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: