جاهای دیدنی شهرکرد سفر به بام ایران

اگه دوست دارید در فصل بهار و تابستان به جایی خوش آب و هوا بروید و بتوانید همزمان از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی یک منطقه نهایت لذت را ببرید، پس به هیچ عنوان نباید جاهای دیدنی شهرکرد را از دست بدهید. شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری است که پیشینه آن به دوران اشکانیان و ساسانیان می‌رسد، همچنین گفته می‌شود که آب و هوای خوب این منطقه باعث شده بود که در فصل تابستان چادر نشینان به این منطقه مهاجرت کنند به عنوان یکی از بهترین ییلاق‌های ایران شناخته شود. زیباییهای اطراف شهرکرد و به طور کلی استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند برای شما بسیار اعجاب انگیز باشد، به حدی که می‌توانیم به شما اطمینان میدهم تا کنون نظیر این مناطق را در هیچ کجای ایران ندیده‌اید. جاهای دیدنی شهرکرد به دو دسته مناطق طبیعی و جاذبه‌های تاریخی تقسیم می‌شوند که در این مطلب قصد داریم جاهای دیدنی شهر کرد را خدمت شما معرفی کنیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

طبیعت شهرکرد

بی شک بهترین جاهای دیدنی شهرکرد، جاذبه های طبیعی آن است و در صورتی که استان چهارمحال و بختیاری سفر کنید ولی از جاذبه‌های طبیعی آن دیدن نکنید، قطعا مسافرت شما کامل نشده است. در ادامه این قسمت ما دیدنی‌های طبیعی مختلف در اطراف شهرکرد را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید در زمان سفر به این استان برنامه ریزی درستی برای بازدید از آنها داشته باشید.

آبشار تونل کوهرنگ

آبشار تونل کوهرنگ

 آبشار تونل کوهرنگ یکی از زیباترین جاهای دیدنی شهرکرد محسوب می شود.در سال ۱۳۲۲ برای اینکه بتوانند بخشی از آب چشمه‌های کوهرنگ و سایر چشمه‌های اطراف آن را به سمت رودخانه زاینده رود هدایت کنند، در منطقه چلگرد ساختند. همچنین شما وقتی به این منطقه می‌روید آثار تلاش مردمان دوران صفویه را می‌بینید که قصد داشتند شکافی در کوه ایجاد کنند و به این صورت آب را به زاینده رود انتقال دهند، اما این تصمیم عملی نشد.

 آبشار آتشگاه لردگان

آبشار آتشگاه شهرکرد

برای دیدن آبشار آتشگاه لردگان باید ۱۹ کیلومتر از شهرکرد دور شوید و سمت شهر لردگان روستای سردشت و میلاس بروید. این آبشار در دره‌ای بسیار زیبا واقع شده است و طول آن به دو کیلومتر می رسد که در بالای روستای آتشگاه واقع قرار دارد. گفته می‌شود که روستای آتشگاه یادگاری از سربازان ایلامی است که به این منطقه آمده و در آنجا ساکن شدند. زمانی که شما به منطقه می‌روید و زیبایی‌ها و منازل به طوری که در این منطقه دیده می شود شما را شگفت زده خواهند کرد. در ضمن فضای اطراف این آبشار و کوهستانهای مجاور از درختان زبان گنجشک، بلوط، چنار و گردو پوشیده شده است که زیبایی این منطقه را دو چندان کرده است.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار دره عشق اردل

آبشار دره عشق شهرکرد

آبشار دره عشق اردل که در فاصله ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده، ر مجاورت شهرستان اردل و در منطقه مشایخ قرار دارد. سرعت بالای پاشش آب از دل کوه باعث می‌شود هر بیننده‌ای با بازدید از این آبشار شگفت زده شود. ارتفاع این آبشار در حدود صد متر است و آب آن به رود کارون میریزد، در ضمن فضای اطراف این آبشار نیز بسیار با صفا و دوست داشتنی است و بازدید از آن می‌تواند یکی از بخشهای جالب مسافرت به شهرکرد باشد.

غارهای استان چهارمحال و بختیاری بی شک از جذابترین جاهای دیدنی شهرکرد هستند که در ادامه مهمترین انها را خدمت شما معرفی میکنیم:

غار خراجی شهرکرد

غار خراجی شهرکرد

یکی از غارهای نزدیک به شهر کرد که مربوط به دوران پالئولتیک می باشد، غار خراجی است که بین روستای خراجی و شمس آباد قرار دارد و می‌توانید در آن تعدادی پناهگاه سنگی و غار ببینید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آزادی شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پیرغار شهرکرد

پیرغار شهرکرد

 در فاصله ۳۸ کیلومتری از جنوب غربی شهرکرد یک مکان تفریحی بسیار باصفا و آرام وجود دارد که در جنوب روستای ده چشمه واقع شده است. منطقه یک تپه سنگی وجود دارد که در آن به دستور خسروخان سردار ظفر بختیاری کتیبه‌های مختلفی به خط نستعلیق تراشیده شده است. در ضمن در کوه‌های اطراف این منطقه غار‌های بسیار زیبا، مناظر بکر، کوههای بلند و… باعث شدند که هر ساله افراد زیادی از آن دیدن کنند.

قلعه جونقان 

قلعه جونقان یکی از زیباترین جاهای اطراف دیدنی شهر کرد می‌باشد که در فاصله 45 کیلومتری آن واقع شده است. به طور دقیق‌تر قلعه جونقان که نام دیگر آن سردار اسعد می‌باشد، در چهارمحال و بختیاری قرار دارد. علت نامگذاری این قلعه با نام سردار اسعد این است که این قلعه در سال 1318 برای سکونت علی قلی خان سردار اسعد بختیاری بنا شده است. مساحت این قلعه حدود 14 هزار متر مربع است و برخی از مورخان معتقدند که نقشه‌های اولیه انقلاب مشروطه از این قلعه آغاز شده است. معماری قلعه جونقان تا حد زیادی از معماری فرانسه الهام گرفته است و نمای آجری آن توجه هر کسی را به سمت خود جلب می‌کند. در این قلعه آثار تاریخی با ارزشی مانند طاق‌های سنگی تنگه که متعلق به عصر ساسانیان بوده و سنگ نوشته عصر اتابکان  را مشاهده خواهید کرد.

غار سراب شهرکرد

غار سراب شهرکرد

 در فاصله ۶۵ کیلومتری از جنوب غربی شهرکرد و در کنار روستای امید آباد یک غار بسیار زیبا قرار گرفته است که دو دهانه دارد. از یکی از دهانه‌ها آب خروشان و خنک بیرون می آید و فضای بسیار جذابی را در این منطقه درست کرده است، البته شما می‌توانید از دهانه دیگر غار وارد آن شوید و تا فاصله ۶۰۰ متر درون غار را ببینید و از زیبایی‌های آن مانند قندیل‌های آهکی زیبا لذت ببرید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل جهانگردی شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

غار یخی شیخ علی خان

غار یخی شیخ علی خان

غار یخی چما در نزدیکی روستای شیخ علی خان واقع شده و به عنوان یکی از عجیب ترین و جالب ترین غارهای این منطقه به شمار می‌رود. جمع شدن برف های چندین سال در این دره باعث شده که توده‌های عظیم برف و یخ در تمام طول سال آنجا وجود داشته باشند و از زیر آن آب بسیار سرد بیرون می‌آید که حتی در گرمترین اوقات سال نمی‌توان دست را در این آب فرو کرد. 

 

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهرکرد تالاب‌های استان چهارمحال و بختیاری هستند که با رفتن به این مکان‌ها شما می توانید مناظره بسیار زیبا و دلنشینی ببینید. ادامه بیشتر در این خصوص با هم صحبت می‌کنیم:

تالاب سولقان

تالاب سولقان شهرکرد

 این تالاب در فاصله ۷۰ کیلومتری شهرکرد واقع شده و برای دیدن آن باید به مسیر شهرکرد به ایذه بروید. حضور عشایر، پرندگان مهاجر و منظره گلهای رنگارنگ در این منطقه باعث شده است که هر ساله مسافران زیادی برای دیدن این همه زیبایی به تالاب سولقان بیایند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آپارتمان دامون شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تالاب گندمان

تالاب گندمان شهرکرد

 این تالاب در نزدیکی شهر گندمان قرار گرفته و حدود ۷۰۰ هکتار مساحت دارد. در اطراف شما می‌توانید پوشش گیاهی و جانوری بسیار غنی ببینید و در صورتی که به دنبال یک مکان زیبا برای گذراندن اوقات فراغت خود می گردید بی شک تالاب گندمان می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شما باشد.

تالاب چغاخور

تالاب چغاخور شهرکرد

مساحت این تالاب بیشتر از ۲۳۰۰ هکتار در ارتفاعات کلار و برآفتاب واقع شده است. در اطراف تالاب چغاخور شما می توانید انواع پرندگان مهاجر مانند لک‌لک سفید، خروس کاکلی، حواصیل و… را ببینید و از طرفی اگر دوست دار ماهیگیری هستید بی شک این مکان برای شما بسیار مناسب خواهد بود. این تالاب در ۶۰ کیلومتری شهرکرد قرار گرفته است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل دیبا شهرکرد از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

بناهای تاریخی شهرکرد 

مکان ها و سایر دیدنی‌های تاریخی بخش دیگری از جاهای دیدنی شهرکرد را تشکیل میدهند، در ادامه برخی از دیدنی‌های تاریخی شهرکرد را به شما معرفی خواهیم کرد:

قلعه شمس آباد

قلعه شمس آباد شهرکرد

قلعه شمس آباد که در فاصله ۱۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده، در اوایل دوره حکومت پهلوی به دستور یوسف خان امیر مجاهد، یکی از خان‌های معروف ایل بختیاری در آن زمان ساخته شده است. این ساختمان دو طبقه دارای ستون‌های مکعبی شکل است که با آن نقش‌های بسیار زیبایی از تصاویر انسان و گیاهان تزئیین شده و بی شک دیدن آن می‌تواند برای همه جالب باشد. 

خانه ستوده چالشتری

خانه ستوده چالشتری

خانه ستوده چالشتری که در فاصله ۸ کیلومتری از شمال شرق شهرکرد و در خیابان بهار قرار گرفته است، در دوران صفویه و قاجاریه ساخته شده و هر ساله افراد زیادی برای دیدن تزئینات و معماری زیبا به این ساختمان می‌آیند. یکی دیگر از جاذبه‌های جالب در خصوص این خانه وجود موزه های مردم شناسی، کار و زندگی و مجموعه آثار سنگی است که برای بازدیدکنندگان بسیار جذاب و جالب می‌باشند. 

مسجد اتابکان

مسجد-اتابکان

 پیشینه ساخت این مسجد به ۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد و امروزه در خیابان ولیعصر شهر شهرکرد واقع شده است. این مسجد که تا امروز بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم شهرکرد به شمار می رود.

حمام خان

حمام خان شهرکرد

حمام خان در سال ۱۲۷۰ هجری قمری ساخته شده و در ضلع جنوب غربی مسجد جامع شهرکرد قرار دارد. معماری بسیار زیبا، استحکام بالا و فضای جذاب از ویژگی‌های اصلی این مکان تاریخی می‌باشند.

مسجد جامع شهرکرد

مسجد جامع شهرکرد

 این مسجد در قرن ۱۳ هجری و به دستور حاج محمدرضا خان ساخته شده است و در مرکز محله اولیای شهرکرد قرار دارد. مسجد جامع شهر کرد به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی شهرکرد شناخته می‌شود و هر بیننده‌ای با مشاهده کاشی‌های هفت رنگ و تزئیناتی که در قسمت‌های مختلف این مسجد مانند ایوان، شبستان، مناره و… انجام شده، شگفت زده خواهد شد. 

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: