جاهای دیدنی ماسوله تجربه روستاگردی و طبیعت بی نظیر

یکی از روستاهای معروف استان گیلان که هر سال افراد زیادی از آن دیدن میکنند روستای ماسوله است که فضایی بسیار رویایی و زیبا دارد. این روستای زیبا از خانه‌های پلکانی تشکیل شده است که به آسمان رسیده اند، به شکلی که وقتی در حال قدم زدن در کوچه‌های پلکانی این روستا هستید در بین ابرها قدم میزنید. خانه‌های این روستا بسیار زیبا و با صفا هستند، به شکلی که هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورند. البته جاهای دیدنی ماسوله به دیدنی‌های درون این روستا ختم نمیشود و به همین دلیل در ادامه این مطلب از سلطان سفر ما جاهای دیدنی ماسوله را خدمت شما معرفی میکنیم تا بتوانید در زمان سفر به این منطقه زیبا، دیدنی‌های بیشتری را ببینید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ماسوله از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی جاهای دیدنی ماسوله

بازار ماسوله

بازار ماسوله - جاهای دیدنی ماسوله

یکی از مهم ترین جاهای دیدنی روستای ماسوله بازار سنتی این شهر است، با دیدن آنها متوجه این موضوع خواهید شد که این بازار با سایر بازارهای ایران تفاوت زیادی دارد. بازار ماسوله یکی از مراکز خرید و پاساژ‌های مدرن طبقاتی این منطقه به حساب می‌آید که از چهار سطح مستقل تشکیل شده است. هر ساله گردشگران زیادی به این بازار زیبا می‌آیند و از محصولاتی مانند ابزار‌های فلزی و لوازم سنتی، گلیم، خوراکی‌های محلی، ترشیجات، مربا و سایر صنایع دستی استان گیلان که توسط مردم این روستا تولید می‌شود، دیدن میکنند. یکی از مزایای رفتن به این بازار برای گردشگران این است که مستقیما با مردم این منطقه در ارتباط خواهند بود و با خلق و خوی آنها آشنا میشوند.

پارک جنگلی ماسوله

پارک چنگلی جاهای دیدنی ماسوله

یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسوله پارک جنگلی ماسوله می‌باشد که بدون شک می‌توان گفت که یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی در شمال کشور و حتی منطقه خاورمیانه است. در این پارک جنگلی شما درختان بسیار متنوعی مانند فندق، درخت آزاد، ممرز، توسکا و راش می‌بینید و علاوه بر آنها انواع بوته‌ها و گیاهان دارویی نیز در این منطقه می‌رویند. آب و هوای بسیار دلنشین پارک جنگلی همیشه  برای گردشگران جذاب و دوست داشتنی بوده است و از طرفی وجود امکانات رفاهی مانند دکه، رستوران و آلاچیق به شما کمک می‌کند که اقامت راحت تری در این پارک جنگلی زیبا داشته باشید.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در ماسوله از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

موزه مردم شناسی ماسوله

موزه مردم شناسی ماسوله

موزه مردم شناسی ماسوله که در سال ۱۳۸۱ تاسیس شده، توانسته است که تاریخ روستای ماسوله و مردمان این منطقه را در خود جای دهد. این موزه دارای سه بخش مختلف است که در آن وسایلی مانند گهواره، انواع داس، کتیبه، پول‌های قدیمی، کفش‌های سنتی، جام‌ها و کوزه‌ها و…  در آن دیده می‌شود. بخش اول این موزه مربوط به ۱۰۰ سال اخیر و دوره معاصر، بخش دوم مربوط به ۲۰۰ سال گذشته و بخش سوم مربوط به قرن چهارم هجری می‌باشد. جالب است بدانید این موزه تنها موزه خصوصی ایران است که توسط یکی از افراد دوستدار فرهنگ منطقه ماسوله احداث شده است.

امامزاده عون بن علی ماسوله

امازاده عون بن محمد ماسوله

یکی از جاهای دیدنی ماسوله که جنبه زیارتی دارد، امامزاده عون بن علی است. اسناد کمی در خصوص هویت این امام زاده وجود دارد که میگویند این شخص فرزند محمد حنیف پسر امام علی علیه السلام بوده و به همین دلیل سالانه افرادی که به این امامزاده اعتقاد دارند برای دیدن آن به این منطقه می‌آیند. ساختمان این امامزاده متعلق به قرن دوم و سوم هجری است. معماری ساختمان به شکلی می‌باشد که درون یک ساختمان هشت ضلعی، یک مقبره با سنگی کتیبه‌ای که روی آن کنده کاری شده  قرار گرفته که نشان میدهد این قبر متعلق به سال ۹۶۹ هجری می‌باشد و همین موضوع باعث شده که نتوان به طور دقیق گفت این امامزاده مربوط به کیست.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آرام ماسوله از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار کوشم

ابشار کوشم ماسوله

یکی از جاهای دیدنی ماسوله که بی شک برای دوستداران طبیعت بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود، آبشار کوشم است که دارای ارتفاع حدود ۳۰ متر می‌باشد و در ارتفاعات بخش پایانی دره جنگلی ماسوله قرار گرفته است. وجود این آبشار زیبا در منطقه بسیار زیبا و سرسبز کوهستانی باعث شده است که مناظر بسیار زیبایی شما قرار گیرد و از طرفی وجود آب و خاک مناسب باعث به وجود آمدن پوشش گیاهی بسیار متنوعی در این قسمت شده است. مسیر دسترسی به آبشار را شما می‌توانید با یک پرس و جوی ساده از از اهالی این منطقه به دست بیاورید و به راحتی آن را پیدا کنید.

آبشار لارچشمه

آبشار لار چشمه - جاهای دیدنی ماسوله

یکی از جاهای دیدنی ماسوله که در اصل نزدیک این روستا می‌باشد و در جاده فومن به ماسوله قرار گرفته، آبشار لارچشمه میباشد. در کنار این آبشار امکانات رفاهی مانند استراحتگاه، قهوه خانه، رستوران و… احداث شده است. ارتفاع این آبشار در حدود ۶ متر می‌باشد و در پایین آن یک حوضچه آب کوچک زیبایی ایجاد شده که دیدن آن خالی از لطف نیست. قرار گرفتن این آبشار در کنار جاده و در مسیر ماسوله باعث شده که شما بتوانید به راحتی از آن دیدن کنید، همچنین وجود جنگل‌های انبوه اطراف این منطقه بسیار زیباست و بهتر است که آن را از دست ندهید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل مهران ماسوله از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار خرم بو (خربو)

آبشار خربو ماسوله

 آبشار خرم بو که آن را با نام خربو نیز می‌شناسند یکی از جاهای دیدنی ماسوله است. برای دیدن این آبشار شما باید یک مسیر دو کیلومتری را در کوه‌های ماسوله پیاده روی کنید و در پایان به آبشاری برسید که از ارتفاع ۲۰ متری به پایین می‌ریزد. بهترین روش برای رسیدن به این آبشار استفاده از راهنماهای محلی روستای ماسوله است، شما می‌توانید از آنها بخواهید که مسیر دسترسی به آبشار را به شما نشان دهند و شما را  در این مسیر همراهی کنند. در زمان رفتن به این آبشار شما می‌توانید از سایت سنگ نوردی و بقعه امامزاده هاشم نیز دیدن کنید.

آبشار تریشوم

آبشار تریشوم ماسوله

یکی از ابشار‌های پرآب استان گیلان آبشار تریشوم است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی ماسوله شناخته میشود. این آبشار که در مسیر قله تریشوم قرار گرفته داری آبی سرد و دو حوضچه می‌باشد که یکی در بخش بالایی و یکی در بخش پایینی قرار گرفته است. حوضچه بالایی دارای عمق بیشتری است و به همین دلیل میتوانید در آن به راحتی آبتنی کنید. برای دسترسی به این آبشار شما باید از طریق جاده فومن به ماسوله به یک جاده فرعی نرسیده به شهر ماسوله بروید.  فاصله این آبشار تا ماسوله حدود  ۱.۵ ساعت می‌باشد و در کنار شهرک تاریخی ماسوله قرار گرفته است.

ییلاق کوربار ماسوله

ییلاق کوربار ماسوله

یکی از جاهای دیدنی ماسوله که بسیار مورد علاقه طبیعت‌گردان است، ییلاق کوربار میباشد که در شش ماه اول سال دارای آب و هوایی بسیار دوست داشتنی در شش ماه دوم مناظر بسیار زیبا برای کوهنوردان  به وجود می‌آورد. این ییلاق که در نزدیکی ماسوله و در محدوده شهرستان فومن استان گیلان قرار دارد، در میان یک جنگل سرسبز است که به زیبایی منطقه افزوده و هر گردشگری را محو تماشای خود میکند. برای دسترسی به ییلاق کوربار شما باید از بخشهای میلرزان، خجهه خونی، تاریکش، سه ربار و ویزه خونی عبور کنید. برای رسیدن به این منطقه شما نیاز به راه پیمایی ۳ تا ۴ ساعته نیاز دارید.

قله شاه معلم

قله شاه معلم جاهای دیدنی ماسوله

قله شاه معلم چه برخی آن را به نام قله شاه گیلان نیز می‌شناسند، یکی از قلل پر ارتفاع استان گیلان است که حتی در زمستان هم افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. برای رفتن به این قله شما ابتدا باید به ماسوله بروید و به همین دلیل است که اسم این منطقه را در لیست جاهای دیدنی ماسوله آورده‌ایم. زمانی که به  ماسوله وارد شدید باید مسیر جاده آسفالت را در پیش گرفته تا به انتهایی آن برسید. در ادامه مسیر شما یک جاده خاکی و تابلوهای راهنما برای رسیدن به این قله مسیرتان را مشخص میکند. این مسیر زیاد سخت نیست و قطعاً در فصول گرم سال بسیار لذت بخش و دوست داشتنی می‌باشد.

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: