جاهای دیدنی ماسال شهر ییلاق‌های زیبا

یکی از شهرهای زیبا و معروف استان گیلان، ماسال است که در بین کوه‌های تالش قرار گرفته و هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. در این منطقه آبشارها، ییلاق‌های زیبا، جنگل‌ها و آب و هوای دلنشین هر گردشگری را شگفت زده میکند. علاوه بر مکان‌های تفریحی مختلف، در این منطقه امکانات رفاهی مختلفی در اختیار مسافران گذاشته شده است که مدت اقامت در ماسال را برای شما راحتتر میکند. در ادامه این مطلب از سلطان سفر جاهای دیدنی ماسال را خدمت شما معرفی میکنیم تا بتوانید برای مسافرت به این بخش از کشورمان برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ماسال از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی دیدنی های ماسال

ییلاق ماسال

ییلاق ماسال

یکی از جاهای دیدنی ماسال که برای بیشتر مسافران و به خصوص طبیعت‌گردها آشناست، ییلاقات ماسال است. برای رسیدن به این ییلاق باید به شهر ماسال رفته و حدود 10 دقیقه به سمت شمال حرکت کنید. البته این نکته مهم را در زمان رفتن به این منطقه باید در نظر داشته باشید که جاده این ییلاق باریک و دو طرفه است، به همین دلیل باید جوانب احتیاط را رعایت کنید. در مسیر این ییلاق شما آبشاری دیدنی پیش روی شما قرار میگیرد که به زیبایی‌های این منطقه افزوده است. در این ییلاق زیبا مراتع سرسبز، درختانی که در کوهستان روییده اند و ارتفاع بالا شما حس و حالی تکرار نشدنی به شما خواهد داد.

روستای اولسبلنگاه

جاهای دیدنی ماسال - اولسبلنگاه

روستای ییلاقی اولسبلنگاه یکی از جاهای دیدنی ماسال می‌باشد که در فاصله ۲۵ کیلومتری از جنوب این شهر واقع شده است. یکی از جالب ترین نکات در خصوص این روستا این است که تمام خانه‌ها در آن قدیمی و چوبی هستند و تنها ساختمان مدرن در این منطقه یک هتل تازه ساز است. در روستای اولسبلنگاه اجازه هیچ گونه ساخت و سازی وجود ندارد و برای حفظ بافت سنتی منطقه، هیچ شبکه برقی در این بخش وجود ندارد. این منطقه زیبا در فصول مختلف سال زیبایی‌های خاص خود را دارد اما باید در نظر داشته باشید که در فصل بهار و پاییز وقتی امواج مه در این روستا به حرکت در می‌آیند، اولسبلنگاه در زیباترین حالت خود قرار دارد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در ماسال از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

آبشار رامینه

آبشار رامینه

آبشار رامینه یکی از جاهای دیدنی ماسال است که دسترسی به آن نسبتا راحت است و برای رسیدن به آن کافیست قسمت بالادست جاده اصلی بروید و یک پیاده روی در دل جنگل داشته باشید. این آبشار بسیار پرآب می‌باشد و ریختن آب از بالای شیب زیاد بی شک یکی از مناظر زیبایی است که می‌توانید ببینید. قرار گرفتن این آبشار در دل جنگل باعث شده که اطراف آن هم دارای زیبایی‌های منحصر به فرد خود باشد. همچنین اگر دوست داشته باشید در همین منطقه اقامت کنید می‌توانید به هتل رامینه بروید و هر روز صبح از درون پنجره اتاقتان این آبشار زیبا را مشاهده کنید.

رودخانه خالکایی

علاوه بر آبشارها، وجود رودخانه در میانه ماسال، زیبایی و صفای آن را دوچندان کرده است. رودخانه خالکایی یکی از رودخانه‌های مشهور ماسال می‌باشد. این رودخانه از قله شکوهمند شاه معلم سرچشمه می‌گیرد و پس از پشت سر گذاشتن مسافت 40 کیلومتر، به شهر ماسال می‌رسد. در این رودخانه تفریحات متعددی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به کایاک سواری یا همان قایقرانی در آب‌های متلاطم و پرخروش اشاره کرد. اگر قصد دارید که چمدان‌های خود را ببندید و عازم سفر به ماسال شوید، از تماشای رودخانه‌های آن و نوشیدن چای در کنار رودخانه غافل نشوید. اگر به نیت دیدن آبشارها و رودخانه‌های ماسال عازم سفر به آن می‌شوید، سعی کنید تا حد امکان سفر خود را به فصل بهار موکول کنید تا شاهد رودخانه‌های خروشنده و پرآب آن باشید.

پارک جنگلی ریزه مندان

پارک جنگلی ریزه مندان ماسال

یکی از جاهای دیدنی ماسال که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند پارک جنگلی ریزه مندان ماسال است. این پارک جنگلی دارای وسعتی بیش از ۲۰۰ هکتار می‌باشد، همین وسعت بالا و موقعیت جغرافیای خاص آن این باعث شده است که مناظر بسیار زیبا و بکر و در آن منطقه دیده شود. در این پارک جنگلی تمام تجهیزات و امکانات رفاهی برای مسافران تدارک دیده شده است. آب و هوای بسیار دلنشین و طبیعت بکر این منطقه بی شک برای شما بسیار خوشایند خواهد بود، همین باعث شده است که بسیاری از مسافران دیدن این پارک جنگلی را به عنوان یکی از بهترین قسمت‌های سفر خود بدانند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل فردین ماسال از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

غار آویشو

غار آویشو

یکی از جاهای دیدنی ماسال که برای افراد ماجراجو بسیار هیجان انگیز می‌باشد غار آویشو است. این غار زیبا در فاصله ۲۲ کیلومتری از شهر ماسال و در دل جنگل‌های بکر استان گیلان واقع شده و با رفتن به آن شما وارد دنیای اسرار آمیزی خواهید شد. درون این آبشار یک رودخانه جاریست و با ادامه مسیر به یک آبشار بسیار زیبا می‌رسید که در اطراف آن قندیل‌های بسیار جالبی از جنس آهک به وجود آمده‌ است. همچنین باید این نکته را در نظر داشته باشید که در این غار جانوران مختلفی مانند آبدزدک، پشه، حلزون و خفاش زندگی میکنند.گفته می‌شود که غار آویشو طولانی ترین غار آبی ایران می‌باشد و همین به ارزش این جاذبه طبیعی ماسال افزوده است. 

باغ پرندگان تمجیدی

باغ پرندگان تمجیدی یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در نزدیکی منطقه اسب ریسه واقع شده و برای افراد علاقه مند به پرندگان مکان بسیار مناسبی خواهد بود. علاوه بر این که در باغ پرندگان تمجیدی از انواع پرندگان مختلف می‌توانید دیدن کنید، در این مکان اقامت گاه‌های وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها بمانید و از طبیعت اطراف منطقه استفاده کنید. برای دسترسی به این مکان شما باید جاده ییلاق ماسال را در پیش گرفته و بعد از متل ییلاقی رامینه که قبلاً به آن اشاره کرده‌ایم، سه راهی اول را به سمت چپ رفته تا به روستای ماسوله خانی برسید.در این منطقه برنامه‌های تفریحی مختلفی مانند طول جنگل گردی و آفرود وجود دارد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آپارتمان مرزبانی شاندرمن ماسال از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

ییلاق دشت النزه

ییلاق دشت النزه ماسال

منطقه ییلاقی دشت النزه ماسال یکی از ییلاق‌های زیبای استان گیلان و جاهای دیدنی ماسال است. در اطراف این ییلاق زیبا شما کوههای زیبا و سرسبزی را می‌بینید که مناظر بسیار جالبی را به وجود آورده اند و از طرفی اگر اهل زیارت کردن باشید می‌توانید با یک پیاده روی کوتاه به امامزاده ابراهیم النزه که درست روبروی این ییلاق است سر بزنید. یکی از نکات بسیار جالب در خصوص این ییلاق این است که تمامی خانه‌های موجود در آن به صورت کاملا سنتی و همچنین افراد ساکن در این منطقه، همگی مردمان بومی هستند که نسل به نسل در این منطقه زندگی کرده‌اند.

منطقه تاریخی اسبه ریسه

منطقه باستانی اسبه ریسه

یکی از جاهای دیدنی ماسال که ارزش تاریخی بسیار زیادی دارد منطقه باستانی اسبه ریسه ماسال است که گفته می‌شود پیشینه آن به هزاره اول قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد. البته باید در نظر داشته باشید که شواهد و مدارک در این منطقه نشان می‌دهد تا چند قرن بعد از ورود اسلام به ایران این منطقه رونق داشته و افرادی در آن زندگی می‌کردند. علاوه بر ارزش تاریخی در این منطقه یک دیواره سنگی بسیار بلند وجود دارد که به عنوان یکی از مکان‌های مناسب برای سنگ نوردی و صخره نوردی در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با رفتن به این منطقه تاریخی شما می‌توانید مناظر بسیار زیبایی را ببینید و از آنها لذت ببرید.

ییلاق خان بند

ییلاق خان بند ماسال

 ییلاق خان بلند یکی دیگر از جاهای دیدنی ماسال و یکی از چندین ییلاق زیبای این شهر است که دشت بسیار وسیع و سرسبزی درون خود جای داده که هر سال به عنوان چراگاه دام‌های مردم روستاهای اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نکات جالب در خصوص این ییلاق این است که اگر در روز‌های ابری به این مکان بیاید می‌توانید حرکت سریع ابرها را ببینید، چرا که گفته می‌شود این منطقه مرز هوایی بین گیلان و اردبیل می‌باشد. یکی از نکات جالب در خصوص این ییلاق این است که گفته می‌شود جسد میرزا کوچک خان جنگلی ابتدا در این ییلاق دفن شده است.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: