جاهای دیدنی فومن شهر کلوچه های خوشمزه

یکی از شهرهای زیبای خطه شمالی کشور ما، فومن است که مناظر طبیعی بسیار زیبا، درختان چنار، شالیزار و باغ های زیبایی در آن قرار دارد. از سوی دیگر وجود مکانهای تاریخی مختلف در آن  پیشینه‌ای بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ سال دارند باعث شده که از نظر تاریخی این منطقه ارزش زیادی داشته باشد و در کنار دیدنی ‌های طبیعی باعث جذب گردشگران زیادی به این شخص شود. با سفر به این منطقه علاوه بر دیدن جاهای دیدنی فومن، می‌توانید از غذاهای لذیذ محلی مردم این منطقه لذت ببرید. در ضمن صنایع‌دستی مختلفی که در این شهر وجود دارد که شما امکان خرید سوغاتی برای عزیزانتان را میدهد. در ادامه مطلب از سلطان سفر برخی از مهم ترین جا ‌های دیدنی فومن را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل فومن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی جاهای دیدنی فومن

قلعه رودخان

قلعه رودخان فومن

قلعه رودخان فومن یکی از جاهای دیدنی فومن است که در ۲۰ کیلومتری این شهر واقع شده طبق نظر باستان شناسان که این مکان را بررسی کرده‌اند گفته می‌شود که این بنای تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است. این بنای تاریخی در زمان ‌های قدیم به نام در ارگان شناخته می‌شده و به مرور زمان نام آن به قلعه‌رودخان تغییر یافته است. ویژگی خاص قلعه رودخان در طول تاریخ این بوده است که هیچگاه هیچ دشمنی نتوانسته آن را فتح کند. بخش‌های مختلف این رژه قدیمی عبارتند از دو ارگ و یک قورخانه، در ارگ حاکمان وقت و خانواده او زندگی می‌کردند و بخش قورخانه مربوط به سکونت سرباز‌‌ها و انجام فعالیت ‌های نظامی بوده است.

پارک فومن

پارک فومن

یکی از تفریحگاه‌‌ها و جاهای دیدنی فومن، پارک فومن می‌باشدکه در بین گردشگران از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این پارک مجسمه ‌های مختلفی قرار دارد که باعث زیباتر شدن بخش‌های مختلف آن شده، به عنوان مثال مجسمه ‌های چهار دختران که نشان دهنده سخت‌ کوشی و تلاش بی دریغ زنان و دخترانی منطقه است یکی از بخش ‌های دیدن این پارک می‌باشد. همچنین مجسمه ‌های کودکان خندانی که در حال بازی هستند در محوطه کودکان با عکس ایجاد حس خوبی در افرادی شده است که به این پارک می‌آیند. در ذهن باید فراموش کرد که وسیله ‌های بازی در این پارک امکانات رفاهی و متنوع باعث می‌شود زمانی که در این مکان می‌گذرانید برای شما لذت بخش تر باشد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در فومن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای فوشه و غار خون فوشه

روستای فوشه و غار خون فوشه

روستای فوشه و غار خون فوشه که در این روستا واقع شده است یکی از جاهای دیدنی فومن می‌باشد که در فاصله ۲۲ کیلومتری از جنوب غربی این شهر واقع شده است. یکی از دلایل محبوبیت این پارک وجود مناظر کوهستانی و جنگل ‌های بسیار زیبا است که بی شک برای گردشگرانی که به این منطقه وارد می‌شوند بسیار جذاب خواهد بود. در این منطقه درختانی مانند راش، لرگ، خرمندی، افرا، توسکا و راش پوشش گیاهی متنوعی را به وجود آورده است که در فصول مختلف سال بسیار دیدنی خواهد بود. یکی دیگر از دیدنی ‌های روستای فوشه غار خون فوشه است که قدمت آن به سه هزار سال پیش باز می‌گردد و به عنوان یکی از مناطق گردشگری ارزشمند در استان گیلان شناخته می‌شود.

ییلاق زودل سر فومن

ییلاق زودل سر جاهای دیدنی فومن

ییلاق زودل سر فومن یکی دیگر از جاهای دیدنی فومن است که در نزدیکی روستای خانوانه و در مسیر قله‌ تراشو قرار دارد. ییلاق زودل سر مناظر بسیار زیبا و آب و هوایی بی نظیر دارد که باعث محبوبیت این منطقه در بین گردشگران شده است. دلیل نامگذاری ییلاق وجود روستای زودل در مس ایران است و از آنجایی که این ییلاق در ارتفاعی بالاتر از روستای زودل واقع شده، پسوند سر را به نام آن اضافه کرده اند. مناظر بکر و دیدنی منطقه همیشه برای گردشگران جذابیت خاصی داشته و اگر به دنبال این هستید که در مناطق شمالی ایران یک دشت پهناور سرسبز زیبا ببینید به هیچ وجه ییلاق زودل سر فومن را از دست ندهید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل معین فومن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی

گشت رودخان فومن

منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی یکی دیگر از جاهای دیدنی فومن و استان گیلان است. باغ‌های چای زیبا، رود‌های پرآب و خروشان، جلگه‌‌ها و مناطق ییلاقی، جنگل‌های بی‌نظیر هیرکانی، پوشش گیاهی خاص و متنوع و در پایان با آب و هوای معتدل و مرطوب برای هر مسافری که به این منطقه می‌آید بسیار دلنشین و لذت بخش خواهد بود. این منطقه که در سال ۱۳۷۸ به عنوان یک منطقه حفاظت شده شناخته می‌شود زیستگاه گونه‌های جانوری مختلفی است که عبارتند از: «شغال و پلنگ، مرال شوکا، خرس قهوه ای، گراز، گربه جنگلی، روباه، سیاه گوش، گورکن، تشی، آبیا و قرقاول» علاوه بر این موارد آبشار دوقلو گشت رودخان در این منطقه یکی از جاذبه‌های طبیعی است که با رفتن به منطقه حفاظت شده گشت رودخان و نباید آن را از دست بدهید.

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه

چشمه آب معدنی علی زاخونی و زمزمه از مهم ترین جاهای دیدنی فومن و جاذبه ‌های طبیعی این منطقه است. چشمه علی زاخونی دارای آبی گوارا و سرشار از از خواص درمانی است که برای درمان بسیاری از بیماری‌‌ها مانند بیماری ‌های گوارشی مفید می‌باشد. همچنین چشمه زمزمه که در منطقه ماسوله از توابع شهرستان فومن واقع شده یکی از دیدنی ‌های جالب این شهر می‌باشد که به دلیل وجود سنگ ‌های آهن در این منطقه به رنگ نارنجی در آمده است. البته لازم به ذکر است که شما نمی‌توانید آب چشمه زمزم را بنویسید چرا که وجود مواد معدنی مختلف در آن باعث شده این آب کمی تلخ باشد. البته لازم به ذکر است که مردم محلی این منطقه بر این عقیده‌اند آب چشمه زمزمه دارای خواص درمانی است و برای بهبود بیماری‌های گوارشی و ریوی این آب را با کمی شکر بازی کرده و می‌نوشند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل سندی فومن از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

ماسوله

ماسوله

ماسوله یکی از معروف ترین مناطق دیدنی شمال کشور و از محبوب ترین جاهای دیدنی فومن است. وجود جاذبه ‌های طبیعی مختلف در این شهر باعث شده که هر ساله گردشگران زیادی به این منطقه بیایند و به دلیل بسیاری از آنها گل سرسبد منطقه ماسوله ییلاق ‌های بسیار زیبای آن است. این منطقه گردشگری همواره مورد توجه افرادی بوده است که به طبیعت مناظر زیبا و بکر علاقه‌مندند. نکته‌ای چه قبل از رفتن به ماسوله باید در نظر داشته باشید این است که حتماً برنامه ریزی ‌های خود را به گونه ای انجام دهید که زمان کافی برای دیدن این منطقه زیبا و جاذبه ‌های گردشگری اطراف آن اختصاص دهید.

جاده سراوان به فومن

جاده سراوان فومن

قطعه شمالی کشور ما پر از جاده ‌های پر پیچ و خم و زیبا که در دل کوه و جنگل واقع شده اند. یکی از این جاده ‌های زیبا جاده سراوان به فومن است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی فومن شناخته می‌شود. این جاده سرسبز و زیبا در میان جنگلهای انبوه شمال کشور قرار دارد و در صورتی که شما در ساعات اولیه صبح این جاده بروید منظره بسیار زیبای درختان قهوه ای رنگ که با مه غلیظی پوشیده شده‌اند بی شک شما را به وجد خواهد آورد. در ضمن با رفتن به اینجا شما میتوانید از موزه روستایی گیلان که در آن انواع خانه ‌های روستایی و بومی قرار دارد دیدن کنید.

بقعه سبز قبا

بقعه سبز قبا

یکی از اماکن مذهبی بقعه سبز قبا فومن می‌باشد که در روستای شنبه بازار این شهرستان واقع شده و یکی از جاهای دیدنی فومن به حساب می‌آید. در اطراف بقعه سبزقبا چندین تن از شهدای جنگ تحمیلی ایران و عراق به خاک سپرده شده‌اند و مردمی منطقه هرساله برای زیارت امامزاده و و دیدن آرامگاه شهدا به این منطقه می‌آیند. نزدیک این امامزاده یک درخت تنومند و کهنسال وجود دارد که در گذشته مردمان را درخت مزار یا درخت آقادار می‌نامیدند و حتی این روزها هم بسیاری از مردم برای برآورده شدن حاجات خود پارچه ‌های سبز رنگی را به شاخه ‌های این درخت می‌بندند.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: