جاهای دیدنی بابلسر توریستی‌ترین شهر مازندران

شمال ایران با توجه به آب و هوای مطبوع و سرسبزی زیبا و دلچسب به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم ایران مطرح است. سالانه مسافران زیادی به این خطه سرسبز سفر می کنند و در این بین شهرهایی هستند که در میان مسافران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در بین رشته کوه البرز و دریای مازندران شهر ساحلی بابلسر در استان مازندران قرار دارد. این شهر که در گذشته مشهد سر نام داشته، دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که در ادامه برخی از جاهای دیدنی بابلسر را معرفی  می‌کنیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی بابلسر همراه با عکس

بقعه امامزاده ابراهیم

امامزاده ابراهیم / جاهای دیدنی بابلسر

آرامگاه یکی از فرزندان امام موسی (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) که به ابوجواد معروف است در این شهر قرار دارد. ساختمان این بقعه بنایی هشت ضلعی است. در داخل بنای اصلی گنبدی کلاه درویشی و گچبری های ظریفی بر جرز مسجد خلق شده که زیبایی چشم نوازی را به وجود آورده است. بقعه امامزاده ابراهیم در قرن نهم هجری ساخته شده است. در روی درهای این بنا می توانید سه تاریخ 841/857/858 هجری قمری حک شده را ببینید. وجود این درهای نفیس و همچنین کتیبه های متعدد و صندوق چوبی از تاریخچه طولانی شهر بابلسر خبر می دهد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

رودخانه بابلرود و اسکله قایقرانی

بابلرود

از دلایل مهم زیبایی بابلسر رودخانه ی بابلرود است که از مرکز این شهر می گذرد. این رودخانه که از اصلی ترین جاهای دیدنی بابلسر به شمار می رود زیبایی خاص و  جریان آبی آرام دارد. مسافرانی که به این منطقه سفر می کنند می توانند از امکاناتی نظیر پارک و فضای سبز اطراف رودخانه، اسکله‌های قایق رانی، رستوران، کافی شاپ، سفره خانه و قلیان سرا که برای رفاه حال گردشگران ایجاد شده است استفاده کنند. 

این رودخانه که توسط دو پل به یکدیگر وصل شده است شهر بابلسر را به دو نیمه تقسیم کرده است و انتهای آن به سواحل زیبای این شهر می رسد. اسکله های قایق سواری بابلرود که در دو طرف آن قرار دارد محل تفریحات محبوب گردشگران است. در کنار قایق های تندرو که طرفداران زیادی دارد ورزش های آبی نظیر اسکی روی آب و قایقرانی نیز وجود دارد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل میزبان بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

منطقه ساحلی میرود بابلسر (بهنمیر) 

میرود / جاهای دیدنی بابلسر

منطقه گردشگری میرود در فاصله دو کیلومتری یکی از توابع شهرستان بابلسر به نام بهنمیر قرار دارد. این منطقه با چشم انداز زیبا بسیار سرسبز و بکر است. منطقه جنگلی میرود به چهارراهی بدل شده است که به بابل، قائمشهر، کیاکلا و بابلسر متصل است. وجود آلاچیق ها، رستوران ها، سکوهای نصب چادر پارک مخصوص کودکان، سرویس های بهداشتی، نمازخانه و در ایام تابستان دو طرح دریا برای خانم ها وآقایان با وجود غریق نجات  از مهم ترین ویژگی های تفریحی این منطقه گردشگری محبوب است که سبب شده عنوان منطقه‌ی نمونه‌ی گردشگری را در بین جاهای دیدنی بابلسر از آن خود کند.

مقایسه قیمت و رزرو مجتمع مرضیه بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

منطقه توریستی کرفون بابلسر

کرفون / جاهای دیدنی بابلسر

در فاصله 13 کیلومتری از جاده ساحلی بابلسر به ساری، منطقه ای بکر با چشم اندازی بسیار زیبا به نام منطقه توریستی کرفون بابلسر قرار دارد. ساحل ماسه ای و دریای بی خطر در کنار دیگر زیبایی های چشم نواز طی مصوبه دولت ۱۳۸۷ یکی از مناطق نمونه گردشگری شناخته شد.  هر ساله مسافران زیادی به این نقطه جنگلی دریایی سفر می کنند. در این منطقه توریستی، مسافران می توانند تازه ترین، سالم ترین و خوشمزه‌ترین ماهی های دریای خزر را با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنند. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل سه کاج بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

شهرک ساحلی خزرشهر

خزرشهر بابلسر

در مسیر بابلسر به فریدونکنار شهرک ساحلی خزر‌شهر قرار دارد. پس از دریاکنار، خزرشهر جزو اولین شهرک های ویلایی ایران است که قبل از انقلاب اسلامی در حاشیه دریای خزر ساخته شده است. گردشگرانی که به دنبال  سفرهای لوکس در شمال ایران هستند می توانند  خزر شهر را به لیست انتخابی خود اضافه کنند و باید بدانند برای ورود به این شهرک باید از قبل کارت ورود تهیه کنند تا بتوانند از ویلاهای مجلل ، آب و هوای مطبوع و طبیعت کم نظیر آن استفاده کنند و لذت ببرند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل میچکا بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تالاب عزیزک

تالاب عزیرک بابلسر

در بخش بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر که در استان مازندران قرار دارد تالاب عزیزک (آب بندان عزیزک) با وسعت 550 هکتار که از چهار آب بندان کوچک و بزرگ در دهستان عزیزک تشکیل شده، واقع شده است.

به گونه ‌ای از تالاب که به دست انسان برای ذخیره آب در فصول بارانی، آب شرب، کشت برنج و پرورش ماهیان و ‌آبزیان ساخته می شود آب بندان می گویند. 

 در این تالاب زیبا پرندگانی چون درنا، قو، خوتکا، اردک مرمری، ویلو، چنگر و عروس غاز زندگی می کنند. از مهم ترین پستانداران تالاب عزیزک هم شنگ است. آمور، سس ماهی، کپور ماهی و اردک ماهی از ماهیان این آب بندان است و از خزندگان هم میتوان از لاک پشت برکه ای خزری، مار چلیپر و مار آبی‌ نام برد. 

این طبیعت زیبا هرساله پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف ایران است. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل شوکا بابلسر از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

بازارچه سنتی بابلسر

بازارچه سنتی بابلسر

از جذابیت های هر سفر رفتن به بازار های قدیمی و محلی آن منطقه است. خرید سوغاتی و مایحتاج روزانه و حتی گشت و گذار در این بازار ها از لذت بخش ترین های گردشگری به شمار می رود. بازار سنتی نیز یکی از جاهای دیدنی بابلسر است که گشت و گذار در آن خالی از لطف نخواهد بود.

مغازه های میوه فروشی  و ترشیجات سنتی، نساجی و صنایع دستی و همینطور صنایع دستی هندوستان، وسایل سنتی ترکمن، لباس های محلی سیستان و بلوچستان و لباس فروشی های دیگر در این بازار به وفور یافت می شود.

مسافران علاوه بر موارد ذکر شده می توانند  محصولاتی چون، ماهی، زیتون رب انار ترش و شیرین محلی، کره محلی، آب نارنج، سیر ترشی هفت ساله، برنج، عسل طبیعی و لوازم خانگی را بیابند و خریداری کنند. 

روستای گالشکلا

روستای گالش کلا بابلسر

در توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران روستایی قرار دارد که بهشت دامداران معروف است. روستای گالشکلا که بالغ بر 1400 نفر در آن ساکن هستند، یکی از حوزه های آبریز سد البرز است و در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور قرار دارد. سرسبزی، آب و هوای مطبوع، مناظر چشم نواز و مهمان نوازی اهالی این منطقه گالشکلا را به یکی از جاذبه های گردشگری در بابلسر تبدیل کرده است.

روستای سر حمام

روستای سرحمام ۱۰کیلومتر با شهرستان بابلسر فاصله دارد و در گذشته های دور آهنگرکلا نام داشت. این تغییر نام به دلیل احداث اولین حمام عمومی در منطقه ی پازوار رخ داد. این روستا که چهار مسجد دارد، یک فاطمیه با قدمتی 100 ساله در آن واقع شده است که مزار 12 شهید این روستا را در کنار خود جای داده است. که از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می رود.

کوهی خیل

کوهی خیل بابلسر

کوهی خیل با توجه به نزدیکی به شهر جویبار از مناطق اقتصادی آن مناطق به شمار می رود. این شهر قدمتی هزار ساله دارد و در دل خود خاطراتی چون پناه آوردن امیر عباس سامانی  به این منطقه پس از شکست از روم باستان در جنگ‌های صلیبی دارد. شمال کوهی خیل جاده مواصلاتی ساری –بابلسر قرار دارد که به عنوان مهم ترین جاده های استان مازندران از آن یاد می شود. 

کوهی خیل که در شرق خود شهرک صنعتی با دهها صنایع کوچک و بزرگی که در آن قرار دارد در سال 1383 به خاطر برخورداری از موقعیت جغرافیایی مناسب از روستا به شهر ارتقا یافت و دارای شهرداری شد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده، پل معلق فلزی بابلسر، باغ وحش، بقعه بی بی رقیه، سد لاستیکی، ساختمان بیمارستان شهید رجایی و تپه های باستانی از دیگر جاذبه های این شهر سرسبز و خوش آب و هوا است. 

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: