بهترین پیست اسکی های ایران در کجا قرار دارند؟

وجود آب و هوای چهار فصل در ایران باعث شده است که بتوانیم در هر گوشه‌ای از آن، شرایط آب و هوایی خاصی را ببینیم که همین تنوع آب و هوایی بالا باعث شده است تفریحات مختلفی در مناطق مختلف ایران رونق داشته باشند. پیست اسکی های ایران به دلیل وجود رشته کوه‌های مرتفعی مانند زاگرس و البرز، در روزهای برفی سال پذیرایی افرادی است که به ورزش اسکی علاقمند هستند. شاید در نگاه اول به نظر بیاید که ورزش اسکی بیشتر برای طبقه مرفه جامعه است، اما برای این که مخالف این موضوع به شما ثابت شود، کافی است که در فصلی که پیست اسکی های ایران شلوغ هستند از آنها بازدید کنید تا بتوانید قشر های مختلف جامعه را ببینید که برای بازدید از پیست ها مختلف و تجربه کردن این ورزش هیجان انگیز به این مناطق آمده‌اند. در ادامه این مطلب برخی از معتبرترین پیست اسکی های ایران را خدمت شما معرفی میکنیم و اطلاعات مناسبی در خصوص هر کدام در اختیار شما قرار می دهیم.

لیست پیست های اسکی ایران

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین

پیست اسکی دیزین یکی از معروف ترین پیست های اسکی ایران است که برای دسترسی به آن باید کیلومتر 123 جاده چالوس (از سمت تهران) بروید، همچنین می توانید از طرق جاده شمشک بروید که در فاصله 71 کیلومتری تهران قرار دارد. این پیست اولین پیست اسکی ایران است که از طرف فدراسیون جهانی برای برگزاری مسابقات تایید شد و به عنوان پیست بین المللی شناخته شد. بلندترین قسمت این پیست 3600 متر و کم ارتفاع‌ترین قسمت 2650 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و طول این پیست اسکی 7.5 کیلومتر می باشد. مناسب بودن طول مسیر و شیب مسیر اسکی روی این پیست باعث شده است که برای برگزاری مسابقات مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. علاوه بر اسکی بر روی برف، در فصل های دیگر شما می توانید در ایام تعطیل برای اسکی روی چمن نیز به این منطقه بیایید، اما در نظر داشته باشید که در فصل آماده بودن پیست، هر روز هفته می توانید به آن مراجعه کنید. در اطراف این پیست امکانات رفاهی مختلف هست که کار را برای شما ساده می کند و به شما کمک میکند اوقات خوبی را سپری کنید و در پیست اسکی روی چمن این منطقه هر ساله مسابقات بین المللی برگزار می‌شود.
برای ارتباط با پیست دیزین با شماره 02635215041 و برای ارتباط با مدیریت آن با شماره 02123079153  تماس بگیرید.

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال

پیست اسکی توچال که در تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک واقع شده است دارای سه پیست جداگانه می باشد که بلند ترین آن ها در ارتفاع 3750 متر از سطح دریا قرار دارد و یکی از اولین پیست هایی است که برفگیر می شود، به همین دلیل در 8 ماه می توانید از اسکی در این پیست لذت ببرید. همچنین در منطقه توچال دو پیست دیگر، یک دستگاه تله سیژ و یه دستگاه تله اسکی قرار دارد. طول این پیست 1200 متر می باشد. در بین پیست های اسکی ایران، پیست اسکی توچال ان امکان را دارد که مکانی امن برای انجام ورزش هیجان انگیز اسکی، برای افراد با سطح توانایی های مختلف بوجود بیاورد. این پیست دارای امکانات و کیفیت مناسبی است و همین باعث شده است که فدراسیون جهانی آن را به عنوان یکی از پیست های بین المللی تایید کند و جالب است بدانید که تا به حال چند مورد مسابقات اسنوبرد با حضور قهرمانان جهان در آن برگزار شده است. بازدید کنندگان می توانند از اواسط آبان تا اواسط خرداد به این پیست بروند، همچنین امکانات رفاهی این پیست که یک هتل و دو رستوران می باشد به شما کمک میکند که اقامت راحتی داشته باشید.

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک

پیست اسکی شمشک که در فاصله 57 کیلومتری از شمال شرقی شهر تهران قرار گرفته است، یکی از معروف ترین پیست های اسکی ایران می‌باشد که برای دسترسی به آن باید به جاده فشم به میگون بروید و بعد از آن راهی روستای شمشک شوید تا به این صورت به پیست شمشک برسید. مرتفع‌ترین قسمت این پیست دارای 3050 متر و کم ارتفاع‌ترین قسمت آن 2550 متر از سطح  دریا ارتفاع دارند که همین باعث شده این پیست از اوایل آذر ماه تا اواسط فروردین قابل استفاده باشد. این پیست دارای دو دستگاه تله اسکی چکشی، دو دستگاه تله اسکی بشقابی و دو دستگاه تله سیژ است و علاوه بر آن نورپردازی های انجام شده به شما اجازه میدهد که بتوانید تا پاسی از شب به اسکی بپردازید. در مسیر رفتن به این پیست اسکی شما می‌توانید از یخچالهای طبیعی و مناظر زیبای این منطقه دیدن کنید؛ بودن امکاناتی مانند هتل شمشک با 4 سوئیت و 32 اتاق و همچنین 4 رستوران به شما این امکان را می دهد که اقامت خوبی در این محل داشته باشید. در ضمن شما میتوانید در فصول بهار و تابستان نیز به این منطقه بروید و علاوه بر تفریح و ورزش، از سرسبزی این منطقه لذت ببرید.

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان

پیست اسکی کاکان در یاسوج است و آن را با نام پیست اسکی دنا نیز می شناسند و یکی از پیست اسکی های ایران به شمار می رود که فعلا برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست. این پیست در استان کهگیلویه و بویراحمد، فاصله 18 کیلومتری شهر یاسوج، نزدیکی روستای کاکان واقع شده است و برای دسترسی به آن از شمال، مرکز، و شرق کشور باید ابتدا به اراک بروید، سپس از خرم آباد و پل دختر بگذرید و در مسیر اندیمشک و دزفول و شوشتر بروید و از آنجا به سمت یاسوج حرکت کنید. همچنین اگر از اصفهان و قسمت های مرکزی ایران قصد رفتن به این پیست را دارید می توانید به شیراز رفته و سپس مسیر یاسوج را در پیش بگیرید. این پیست در ارتفاع 2600 متر از سطح دریا قرار گرفته و طول موثر آن در حدود 600 متر است و برای بالا بردن اسکی بازان 3 بالابر تدارک دیده شده که میتوانید از آنها استفاده کنید. در ضمن اگر قصد اقامت در این منطقه را دارید باید به هتل ارم، هتل جهانگردی یاسوج یا هتل پارسیان این شهر بروید.

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس

پیست اسکی آلوارس یکی از خاص‌ترین و بزرگترین پیست های اسکی ایران است. محل قرار گیری این پیست در 12 کیلومتری روستای آلوارس و دامنه کوه سبلان می باشد و با شهرستان سرعین 24 کیلومتر فاصله دارد. ارتفاع این پیست اسکی از سطح دریا 3200 متر میباشد و 8 ماه از سال پذیرای طرفداران اسکی و سایر ورزش های کوهستانی است و برای راحتی افرادی که به این منطقه می آیند امکاناتی مانند تله سیژ و بالابر در نظر گرفته اند. برای رسیدن به این پیست اسکی باید ابتدا از اردبیل به سمت سرعین حرکت کنید و بعد از آن وارد مسیر روستای آلوارس شوید و از روستاهای گازیر، اوجور، علیداشین و اوجور بگذرید و 50 متر قبل از روستای آلوارس به سمت روستای "چای گوزی" بروید. در ضمن در نظر داشته باشید که اگر خودروی شخصی مناسب ندارید و میخواهید که در این مسیر از آن استفاده کنید، می توانید تا شهر سرعین بیایید و سپس باقی‌مانده مسیر بوسیله تاکسی به سمت پیست بروید. در ضمن شما می توانید در سایر فصل ها نیز از طبیعت بسیار زیبای این منطقه دیدن کنید، با روستاییان خونگرم هم صحبت شوید و از محصولات محلی این افراد خریداری کنید.

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی

پیست اسکی آبعلی یکی از پیست های اسکی ایران می‌باشد که در استان مازندران واقع شده. برای رفتن به این مکان شما می‌توانید از جاده هراز یا جاده فیروزکوه بروید و بعد از گذشتن از بومهن و قائمشهر بگذرید تا به شهر آبعلی برسید که در واقع در ابتدای مسیر آمل از جاده هراز واقع شده است. این پیست در دامنه کوهی که در کنار جاده هراز قرار دارد واقع شده است و همین موضوع باعث شده که برف های این منطقه دیر از سایر قسمت های اطراف آب شوند و به همین ترتیب طرفداران اسکی و سایر تفریح های زمستانی بتوانند از اوایل دی ماه تا اواخر اسفند به این منطقه بیایند. این مکان که به عنوان قدیمی ترین پیست های ایران شناخته می شود، فعالیت خود را از سال 1332 شروع کرده است و امروزه دارای امکاناتی مانند: 8 تله اسکی، تله سیژ و تله کابین است و علاوه بر آن آن پارکینگ اختصاصی در این مکان وجود دارد که باید در نظر داشته باشید در روزهای تعطیل به سرعت پر میشود. در این پیست کلاس های آموزش اسکی برای رده های سنی مختلف وجود دارد و علاوه بر آن تمامی تجهیزات مورد نیاز خود را می توانید اجاره کرده یا خریداری کنید.

پیست اسکی سپیدان

پیست اسکی سپیدان

پیست اسکی سپیدان که در فاصله 85 کیلومتری شیراز و در 15 کیلومتری جاده سپیدان به آبشار مارگون قرار دارد یکی از پیست های اسکی ایران است که در قسمت جنوبی کشور واقع شده و زمستان هر سال علاقمندان به اسکی و سایر ورزش های زمستانی را به سمت خود می‌کشاند. این پیست که در سال 1381 ساخته شده، با دارا بودن 500 هکتار مساحت، اولین پیست در جنوب ایران و دومین پیست بین المللی کشور است. از اواسط پاییز تا اوایل بهار این منطقه برف گیر می باشد و میتوان از آن استفاده کرد، اما علاوه بر آن در فصل های دیگر سال این منطقه برای اسکی روی چمن مناسب است و میتوانید به آن مراجعه کنید. امکانات این پیست اسکی عبارتند از: "آموزشگاه اسکی، ماشین کوهستان، موتور برفی، تل اسکی، تله کابین، 4 محل غذاخوری، پیست اسکی پولادکف در ارتفاع 3400 متری که در چهارفصل امکان اسکی روی برف را به شما میدهد". هر سال افراد زیادی از سراسر جهان برای اسکی به این منطقه می آیند و در صورتی که قصد هماهنگی با مجموعه پیست سپیدان را دارید با شماره 07116353244 تماس بگیرید.

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور

پیست اسکی خور که در فاصله 30 کیلومتری کرج و در استان البرز واقع شده، در حدود سال 1350 افتتاح شد اما در اوایل انقلاب بدون اینکه به طور رسمی از آن بهره برداری شود ماند تا این که در سال 1388 دوباره شروع به کار کرد. برای دسترسی به این پیست که یکی از زیباترین پیست های اسکی ایران است که برای دسترسی به آن باید از کرج به جاده چالوس بروید، سپس در کیلومتر 23 به سمت روستای خور بروید و از پیست که در نزدیکی این روستا است استفاده کنید. این پیست دارای دو مسیر 350 متری و 1850 متری است و روزانه 1300 اسکی باز را در خود جای میدهد. امکانات پیست اسکی خور عبارتند از: یک رستوران، دستگاه برف کوب، تله اسکی بشقابی و... علاوه بر این شما می توانید از درخت چنار 800 ساله در نزدیکی مسجد جامع خور دیدن کنید و همچنین سایر آثار باستانی مانند برج های قلعه خور که متاسفانه فقط بخشی از آن باقیمانده دیدن کنید یا به قبرستان قدیمی که در مرکز روستا قرار دارد و قدمت آن به 600 تا 700 سال پیش میرسد بروید. برای هماهنگی بیشتر در خصوص این پیست شما می توانید با شماره 0265364242 تماس بگیرید.

پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند

پیست اسکی سهند که در دامنه‌های کوه سهند قرار دارد، یکی از پیست های اسکی ایران است که به دلیل برف گیر بودن و فضای کوهستانی، توجه افراد علاقمند به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی را به خود جلب کرده است. برای دسترسی به این پیست شما باید به بزرگراه تبریز به تهران در آذربایجان شرقی بروید و وارد مسیر بعد از پلیس راه شوید. این پیست اسکی، به عنوان بزرگترین پیست در شمال غربی کشور به شمار می رود و دارای 1200 متر مسیر اسکی است که با وجود اماکن ورزش مختلف، سرویس بهداشتی، هتل ویلایی، دستگاه های بالابر، مدرسه اسکی و تله اسکی؛ ورزشکاران و علاقه مندان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. جالب است بدانید که این پیست دارای تاییدیه از طرف فدراسیون جهانی اسکی است و از امنیت و امکانات خوبی برخوردار می باشد. برای بازدید و استفاده تفریحی و غیر حرفه‌ای از این پیست بین 3 تا 5 ساعت زمان میبرد.

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر

پیست اسکی دربندسر یکی دیگر از پیست های اسکی واقع در استان تهران است که در نزدیکی پیست های اسکی شمشک و دیزین قرار دارد. جالب است بدانید  پیست اسکی دربندسر به عنوان یکی از بهترین پیست های اسکی ایران شناخته می‌شود و در سالهای اخیر همیشه میزبان مسابقات مهم بین المللی بوده است. این پیست در سال 1357 شروع به کار کرده و از آن سال توانسته است مکان خوبی برای ورزشکاران و علاقمندان به ورزش های زمستانی باشد. این پیست در 35 کیلومتری تهران و در محله دربند سر، از توابع لواسانات در شهرستان شمیرانات تهران میباشد و برای دسترسی به آن می‌توانید از مسیر جاده لواسانات و محور لشگرک به فشم استفاده کنید. امکانات این پیست عبارتند از: "دستگاه تله کابین، دستگاه تله اسکی بشقابی، دستگاه تله سیژ 4 نفره و 2 نفره" علاوه بر این شما می توانید در رستوران چوبی احداث شده در این منطقه که بسیار زیبا و منحصر به فرد است یک وعده غذایی دلچسب نوش جان کنید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: