جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

مارماریس کجاست؟

در جنوب غربی ترکیه، در استان موغله شهری بندری وجود دارد به نام مارماریس. این شهر درمیان رشته‌کوه‌های کنار دریا واقع‌شده است. به همین دلیل بندرگاه‌ها و کشتی‌های زیادی در این شهر وجود دارد. این منطقه آب و هوایی مدیترانه‌ای دارد و به همین دلیل در فصل زمستان نیز معتدل است. هم‌چنین در این وصل به دلیل معتدل بودن آب و هوا می‌توان در آب‌های زیبای آن شنا کرد که این امر بر جاذبه‌ی گردشگری آن می‌افزاید. مارماریس به دلیل بندرگاه‌های و شرایط جغرافیایی خاصش یک مرکز و بندرگاه بسیار مهم در ترکیه است. قدمت این شهر زیبا به 6 قرن پیش از میلاد می‌رسد. یکی از دلایل معروفیت این شهر سواحل دریای اژه و مدیترانه است. جاهای دیدنی مارماریس بسیار زیاد هستند.جاذبه‌های توریستی و جاهای دیدنی شهر مارماریس شامل آبشار تور گورت، لوریما، قلعه مارماریس هست. هزینه اقامت در شهر مارماریس با توجه به سلیقه و میزان انتظار شما متفاوت است، ازاین‌رو برای اقامت اگر می‌خواهید نزدیکی مراکز خرید باشید و یا به سواحل و مناطق توریستی مارماریس نزدیک باشید هرکدام شرایط هزینه مختلفی دارد.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی مارماریس

مارماریس جاهای دیدنی بسیار زیبایی دارد. این مناطق عبارت‌اند از:

  • مارینا
  • فواره‌های رقصان
  • کوه‌های مارماریس
  • آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان
  • پارک آبی مارماریس
  • دالیان
  • ساحل ایچملر
  • غواصی اسکوبا
  • جیپ سافاری مارماریس
  • میدان جوانان 19 می
  • موزه

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

مارینا

اگر به دنبال مرکزی برای خریدهای متنوع هستید مارینای مارماریس منطقه‌ی بسیار جذابی است. در این منطقه انواع مراکز خرید وجود دارد. هم‌چنین در مارینا انواع بسیاری از رستوران‌های زیبا و مجلل وجود دارد. از دیگر مزیت‌های این منطقه آوازخوانی و رقص در کنار سواحل زیبای آن است.

فواره های رقصان

فواره‌های رقصان

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مارماریس فواره های رقصان هستند. این فواره‌ها هم در شب و هم در روزبه رقص درمی‌آیند و به همراه موسیقی زیبایی که با آن‌ها پخش می‌شود منظره‌ای زیبا برای بینندگان به ارمغان می‌آورند. تماشای این فواره‌ها رایگان است. این فواره‌ها در شب‌ها به کمک چراغ‌های رنگی بسیار دیدنی هستند. چراغ‌های رنگی باعث خودنمایی مجسمه‌ای که در این قسمت تعبیه‌شده می‌شود. همگی آرزو می‌کنند و در این مجسمه سکه می‌اندازند.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

کوه‌های مارماریس

کوه های مارماریس

از دیگر جاهای دیدنی مارماریس کوه های مارماریس است.مارماریس به دلیل قرار گرفتن درمیان کوه‌ها، کوه‌های دیدنی و صخره‌های جذابی دارد که بسیار دیدنی است. در میان این کوه‌ها آبشارهای بسیاری وجود دارد. اگر به این شهر سفر کردید حتماً به کوه‌های دیدنی آن بروید و غروب خورشید را در ارتفاعات آن تماشا کنید ولذت ببرید.

آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان

آرامگاه‌های صخره‌ای ساریان

این آرامگاه‌ها قدمتی دیرینه دارند. بنای آن‌ها بسیار جذاب و دیدنی است که آدمی را به وجد می‌آورد. این آرامگاه‌های تاریخی به دلیل اینکه جز آثار باستانی بوده و حساس هستند تنها از دور اجازه دیدن آن‌ها راداریم. برای تماشای آن‌ها باید با قایق به تماشای این آثار رفته و لذت آرامش قایق‌رانی را در این آب‌ها تجربه کنیم.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

پارک آبی مارماریس

پارک آبی مارماریس

یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی مارماریس است. این پارک منطقه‌ای جذاب هیجان‌انگیز برای تفریحات خانوادگی است. در این پارک تجهیزات بسیاری وجود دارد که برای همه سنین قابل‌استفاده است.

دالیان

دالیان مارماریس

دالیان از زیباترین و دل انگیز ترین جاهای دیدنی مارماریس است. برای دیدن دالیان باید با قایق میان آب‌های این منطقه زیبا سفر کنید. از جمله جاذبه‌های آن سواحل لاک‌پشت‌ها و کنده‌کاری‌های مناطق تاریخی این منطقه است.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

ساحل ایچملر

ساحل ایچملر

این ساحل کم‌عمق و شفاف ای و دارای شن‌های نرم است. ساحل ایچلرم منطقه‌ای بسیار جذاب برای تفریحات خانواده و دیدن غروب آفتاب است. سرتاسر این منطقه با کوه‌های زیبا پوشیده شده و بر جذابیت این منطقه می‌افزاید.

غواصی اسکوبا

یکی از جاهای دیدنی مارماریس غواصی در دریا و دیدن آبزیان است. شما در این شهر می‌توانید با توجه به مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید از این جاذبه لذت برده و خاطره‌ای خوش برای خودتان بسازید.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

جیپ سافاری مارماریس

یکی از هیجان‌انگیزترین جاذبه‌های این شهر جیپ سواری و دیدن طبیعت‌های این شهر است. در این ماجراجویی بسیار جذاب ممکن است کثیف شوید، اما یک لذت بی‌نظیر را تجربه می‌کنید.

میدان جوانان 19 می

این میدان یک مرکز اجتماعی این‌که فواره‌های رقصان نیز در آنجا وجود دارد. بسیاری از رستوران‌های زیبا و مجلل و مراکز خرید در این منطقه وجود دارد. هم‌چنین موسیقی زنده و رقص هم نیز در آنجا وجود دارد.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

موزه مارماریس

موزه مارماریس

رفتن به این موزه کمی سخت است ولی ارزش دیدن را دارد. این موزه از جاهای دیدنی مارماریس و جاذبه های گردشگری زیبای آن است.این موزه دارای انواع آثار تاریخی و فرهنگی عثمانی است. برای دیدن این موزه باید چیزی حدود 3 ساعت وقت بگذارید. هم‌چنین در این موزه می‌توانید مناطق اطراف و جاهای دیدنی مارماریس را به‌راحتی مشاهده کرده و لذت ببرید.

تور مارماریس

مارماریس شهری معتدل است که در فصل زمستان آب و هوای معتدل و خنکی دارد و در فصل‌های بهار و تابستان هوای آن رو به گرمی می‌رود طوری که تا 40 درجه‌ی سانتی گراد هم می‌رسد. تورهای مختلفی برای رفتن به این شهر زیبا وجود دارد. این تورها هزینه‌های متفاوتی دارند و بسته به این دارند که شما چه امکاناتی را از آن‌ها انتظار داشته و چقدر می‌خواهید برای رفتن به این شهر هزینه کنید. این تور ها بسیاری از جاهای دیدنی مارماریس را در برنامه های خود دارند. اکثر تورها در فصل زمستان توریست‌ها را به جاذبه‌های این شهر می‌برند. در فصل بهار این تورها بسیار شلوغ هستند چرا که فصل بهار یکی از فصل‌های پرطرفدار این شهر زیبا است؛ اما در فصل‌های تابستان به‌تدریج از تعداد توریست‌ها کاسته شده و تا فصل زمستان نسبتاً خلوت هستند. این خلوتی باعث کاهش هزینه‌های سفر و اقامت در این فصل‌ها می‌شود. شرکت‌ها و سازمان‌هایی بسیاری وجود دارند که هر سال برگزار کننده انواع تورهای تفریحی هستند. برای سفر به این شهر پر جاذبه کافی است متناسب با هزینه‌ای که می‌خواهیم  برای جاهای دیدن مارماریس خرج کنیم یکی از آن ها را انتخاب کرده و همراه آن ها سفر کنیم.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل‌ های مارماریس

یکی از ویژگی های مهم هتل های این شهر نزدیکی آن ها به جاهای دیدنی مارماریس است.هتل‌های بسیاری در این شهر با امکانات و هزینه‌های متفاوتی وجود دارند که میزبان مهمانان هستند. هتل‌های لوکس و مجلل این شهر عبارت‌اند از: هتل بلو بی پلاتینیوم، هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس، هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا ،هتل گرند پاشا، هتل آکوا، هتل گرین نیچر دایموند، هتل سنتیدو اورکا لوتوس بیچ، هتل سنتیدو اورکا لوتوس بیچ ،هتل سنتیدو اورکا لوتوس، هتل ایده آل پرایم بیچ اولترا آل اینکلوسیو بیچ ،هتل کازا د ماریس اسپا اند ریزورت، هتل الگانس اینترناسیونال مارماریس، هتل گرند یازیچی کلاب مارماریس پالاس.

هتل بلو بی پلاتینیوم

هتل بلو بی پلاتینیوم

این هتل 150 متر با سواحل مارماریس فاصله دارد. این هتل 5 ستاره است و نمای آن و بنای آن به رنگ آبی است و بسیار آرام‌بخش است. دارای 440 اتاق است. هتل بلو بی پلاتینیوم دارای یک رستوران بین‌المللی است که غذاهای بسیار خوشمزه‌ای دارد هم‌چنین در این هتل موسیقی زنده پخش می‌شود. این مکان دارای یک استخر مجلل نیز است.این هتل به جاهای دیدنی مارماریس و جاذبه های آن بسیار نزدیک است. امکانات هتل: استخر، حمام، ماساژ، سونا، مرکز تناسب‌اندام، مرکز اسپا و سلامت، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ،‌ بار، ساحل اختصاصی، باغ، دارت، میز تنیس، بیلیارد، اتاق بازی، رستوران، بار، صبحانه در اتاق، نگهداری چمدان، تبادل ارز، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات شستشو و خشک‌شویی، دورنگار فتوکپی، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی، کرایه خودرو، صندوق امانات، اتاق خانوادگی، سالن آرایشی، سرویس روزانه اتاق، کارمندان چند زبانه (ترکی، روسی، فرانسوی، انگلیسی، یونانی، آلمانی، عربی)

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس

هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس

این هتل 5 ستاره دارای امکانات زیادی است.330 اتاق دارد که به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که حس راحتی را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند. از این هتل تا سواحل مارماریس 3 دقیقه فاصله است. این هتل دارای رستوران‌های متنوع با طبع مهمانان است.این هتل فاصله ی بسیار کمی با جاهای دیدنی مارماریس دارد. امکانات این هتل: شاتل هواپیمایی، استخر، استخر کودکان، حمام، ماساژ، سونا، مرکز تناسب‌اندام، مرکز اسپا و سلامت، سولاریوم، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ،‌ بار، ساحل اختصاصی، باغ، بهارخواب، دارت، میز تنیس، بیلیارد، اتاق بازی، غواصی، زمین تنیس، کرایه خودرو، کتابخانه، رستوران، بار، صبحانه در اتاق، منوی ویژه کودکان، نگهداری چمدان، تبادل ارز، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات شستشو و خشک‌شویی، دورنگار/فتوکپی، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی، کرایه خودرو، صندوق امانات، اتاق خانوادگی، سالن آرایشی، سرویس روزانه اتاق، کارمندان چند زبانه ترکی، روسی، انگلیسی، آلمانی، بلغاری

هتل ایده آل پرایم بیچ اولترا آل اینکلوسیو

هتل ایده آل پرایم بیچ اولترا آل اینکلوسیو

این هتل 5 ستاره بوده و یکی از بهترین هتل‌های مارماریس است. دارای منظره‌ای بسیار جذاب است. هم‌چنین رستوران‌های مجلل و متنوع با غذاهای بسیاری دارد. در این هتل امکان تجربه غذاهای ترکی وجود دارد. از این هتل تا سواحل و جاهای دیدنی مارماریس فاصله کمی وجود دارد. این هتل دارای 632 اتاق است. از جمله امکانات این هتل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: شاتل هواپیمایی، استخر، حمام، ماساژ، سونا، مرکز تناسب‌اندام، مرکز اسپا و سلامت، خدمات حرفه‌ای آرایشی، اینترنت بی‌سیم، پارکینگ،‌ بار، ساحل اختصاصی، باغ، بهارخواب، دارت، کلوپ شبانه، میز تنیس، بیلیارد، اتاق بازی، غواصی، زمین تنیس، کرایه خودرو، رستوران، بار، صبحانه در اتاق، منوی ویژه کودکان، نگهداری چمدان، تبادل ارز، نگهداری کودک، پذیرش ۲۴ ساعته، خدمات شستشو و خشک‌شویی، دورنگار/فتوکپی، سیستم تهویه، سیستم گرمایشی، کرایه خودرو، صندوق امانات، اتاق خانوادگی، سالن آرایشی، سرویس روزانه اتاق، کارمندان چند زبانه (ترکی، روسی، انگلیسی، آلمانی)

سایر هتل‌ها نیز 5 ستاره هستند و امکاناتی مشابه این دو هتل دارند. هریک از این هتل‌ها به یک منطقه توریستی گردشگری و جاهای دیدنی مارماریس نزدیک هستند. قیمت‌های آن‌ها متفاوت است. پیش از رزرو کردن آنها از امکانات آن‌ها اطلاع کسب کرده و سپس این کار را انجام دهید.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

مارماریس یا بدروم؟

این دو شهر هر دو در ترکیه واقع‌شده‌اند و هر دو جز جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی هستند. در اینجا می‌خواهیم بررسی کنیم که اگر خواستیم به یکی از ای دو شهر را برای تفریح انتخاب کنیم کدام‌یک مناسب‌تر است.

هنگامی‌که در شهر مارماریس قصد گردش داریم و می‌خواهیم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنیم، اتوبوس‌ها و وسایل زادی برای این کار وجود دارد؛ که قیمت آن‌ها مناسب است؛ اما در شهر بدروم برای حمل‌ونقل شهری اتوبوس‌های کمی وجود دارد که این باعث ایجاد گرانی حمل‌ونقل در این شهر است.جاهای دیدنی مارماریس به مراتب بیشتر از بدروم است. مارماریس دارای سواحل و بندر های زیادی است و مناطق تفریحی زیادی دارد؛ اما شهر بدروم سواحل محدودی داشته که فاصله زیادی از هم دارند.تنها جاذبه‌ی آبی در بدروم شنا کردن در آب‌های آن است اما در مارماریس علاوه بر شنا می‌توان موج‌سواری و اسکی هم‌بازی کرد.در هر دوی این شهر کافه‌ها و رستوران‌های بسیاری وجود دارند که بسیاری از آن‌ها مناسب شب‌گردی هم هستند؛ اما رستوران‌های مارماریس به‌مراتب ارزان‌تر و مهیج‌تر هستند و اکثراً دارای موسیقی زنده هستند .هم‌چنین جاذبه‌های توریستی و گردشگری مارماریس به‌مراتب بیش‌تر از بدروم است. پس اگر بخواهیم از این دو یک را انتخاب کنیم مارماریس گزینه‌ی مناسب‌تری است؛ و هم‌چنین در این شهر شرایط زندگی مناسب‌تر است.

مارماریس یا کوشی آداسی؟

مارماریس و کوشی آداسی هر دو از شهرهای ترکیه هستند که همه‌ساله توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کنند. هردو شر دارای آب و هوای نسبتاً یکسان و جاذبه‌های یکسانی هستند. اگرچه از نظر تاریخی جاذبه‌های متفاوتی دارند اما از نظر تفریحی تقریباً یکسان هستند؛ اما مارماریس به دلیل سواحل و بندرگاه‌های بیشتری که دارد هم از اقتصاد و هم از طبیعت و تفریحات بیش‌تری برخوردار است. جاذبه‌های گردشگری این شهر عبارت‌اند از: جزیره کبوتر، لیدی بیچ یا ساحل بانوان (که برخلاف نامش محدودیتی ندارد)، آبگرم‌های متعدد، تورهای تفریحی کوش آداسی، پارک آبی، ورزش‌های آبی، حمام ترکی، غواصی، پارک دلفین و پینت بال. شهر مارماریس سرسبزتر بوده و توریست‌های بیشتری به خود جذب می‌کند. پس اگر از بین این شهر می‌خواستید یکی را انتخاب کنید مارماریس گزینه‌ی مناسب‌تری است،چراکه جاهای دیدنی و گردشگری بیشتری دارد.

مارماریس یا استانبول؟

استانبول شهری است که تابستان‌های گرم و زمستان ای سردی دارد. پس بهترین فصل سفر به این شهر در تابستان و بهار است. در این شهر کنسرت‌های جهانی برگزار می‌شود و توریست‌های بسیاری را به خود جذب می‌کند. این شهر از اقتصاد ویژه‌ای برخوردار است. استانبول از مارماریس بزرگ‌تر بوده و از جاذبه‌های بیشتری برخوردار است.جاهای دیدنی مارماریس و جاذبه های گردشگری نسبتا از استانبول کمتر است. اگرچه هر دو شهر آب و هوای نسبتاً یکسانی دارند اما استانبول توریست‌های بیشتری به خود جذب می‌کند. از جمله جاهای دیدنی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، بازار بزرگ، قصر توپکاپی، خیابان استقلال، موزه باستان شناسی، برج دختر، جزایر پرنسس، برج گالاتا، تپه پیر لوتی و... انتخاب هر یک از این دو شهر برای گردش و تفریح و مسافرت بسته به سلیقه افراد و این دارد که می‌خواهند چه تفریحی را تجربه کنند.

مارماریس یکی از شهرهای ترکیه است که دارای ابو هوای معتدل مدیترانه است. این شهر دارای جاذبه‌های توریستی و جاهای دیدنی بسیاری است که هم تفریحی و هم تاریخی هستند. این شهر به دلیل طبیعت زیبایی که دارد مورد توجه بسیاری از گردشگران است. دارای هتل‌های مجلل و بسیار متنوعی است که امکانات بسیار متنوعی داشته و نزدیک به مناطق گردشگری است. تورهای بسیاری برای سفر به این شهر وجود دارد که با توجه به امکاناتی که دارند قیمت‌های متنوعی هم دارند. اگر به ترکیه رفتید و از بین شهرهای کوشی آداسی، بدروم، استانبول و مارماریس می‌خواستید یکی را انتخاب کنید به ترتیب به استانبول، مارماریس، کوشی آداسی و بدروم سفر کنید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: