جاهای دیدنی دبی گران ترین شهر خاورمیانه

گران‌قیمت‌ترین شهر خاور میانه دبی است که جز امارات متحده عربی محسوب می‌شود. این شهر زیبا پر از آسمان‌خراش‌ها و برج‌های عظیم می‌باشد و از نظر تعداد ساختمان‌های بلند، دبی در رده سوم در سطح جهان قرار می گیرد. آب و هوای دبی گرم است و به طور کلی بخش بزرگی از امارات متحده را بیابان‌ها و کویر‌های خشک تشکیل می‌دهند با این حال در چند دهه گذشته دبی توسعه پیدا کرد و با ایجاد نقاط گردشگری جذاب، توریست‌های زیادی را به خود جذب می‌کند. جا‌های دیدنی دبی غالبا ساخته دسته بشر هستند مثلاً برج‌ها، جزیره‌های مصنوعی، اسکی سرپوشیده و … با این حال بنا‌های تاریخی و تور‌های کویر گردی نیز در این شهر و اطراف آن وجود دارند که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشند.

با ادامه مطلب همراه شوید تا تعدادی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی را معرفی کنیم …

لیست جاهای دیدنی دبی

برج خلیفه

برج خلیفه

بدون شک برج خلیفه مهم‌ترین سمبل دبی است. این ساختمان بلند‌ترین آسمان‌خراش در جهان می‌باشد که رکورد‌های دیگری را هم به نام خود ثبت کرده است. برای مثال بلند ترین ساختمان مسکونی جهان، بلند‌ترین سازه بشری که بدون سیم بر سر جای خود ثابت است، بلند‌ترین کلاب جهان درون آن قرار دارد، سریع‌ترین آسانسور جهان با بیشترین مسافت در برج خلیفه قرار گرفته و … برج خلیفه دارای چند سکوی مشاهده است که در آن می‌توانید نمای کامل و زیبایی از دبی ببینید. علاوه بر این‌ها در این برج لوکس امکانات زیر وجود دارند:

  • هتل (طراحی داخلی از طراح ایتالیایی جورجیو آرمانی)
  • رستوران اتمسفر در طبقه ۱۲۲
  • نایت کلاب
  • ۴ استخر به اندازه استخر المپیک
  • باشگاه های ورزشی
  • بزرگترین مال جهان (مرکز خرید)

اگر به امارات متحده سفر کردید و می‌خواهید جا‌های دیدنی دبی را بازدید کنید حتماً برج خلیفه را در لیست خود قرار بدهید.

دبی مال

دبی مال

یکی از جا‌های دیدنی دبی مراکز خرید آن است. دبی مال هم بزرگترین مرکز خرید جهان می‌باشد که در برج خلیفه قرار گرفته است. دبی مال فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸ با تعداد ۱۰۰۰ فروشگاه آغاز کرد ولی هر سال تعداد این فروشگاه‌ها بیشتر می‌شود. در دبی مال انواع برند‌های مشهور و لوکس را می‌توانید مشاهده کنید. علاوه بر این‌ها بزرگترین قنادی جهان هم در دبی مال قرار گرفته است. چندین فوت کورت متنوع با غذا‌های بین‌المللی از سراسر جهان در دبی مال وجود دارند. این مرکز تجاری و تفریحی ۲۲ سینِما دارد همچنین یک آکواریوم بزرگ در طبقه زیرین آن قرار گرفته است. 

وقتی قرار است از بزرگترین مرکز خرید جهان بازدید کنید سرگرمی‌ها و امکانات متنوع و هیجان‌انگیز بسیاری در انتظار شما هستند.

آب نمای دبی

آب نمای دبی

یکی دیگر از جا‌های دیدنی دبی که رکورد جهانی به نام خود ثبت کرده است آب نمای دبی می‌باشد. این آب نما از چندین فواره تشکیل شده که در دریاچه مصنوعی در نزدیکی برج خلیفه قرار گرفته‌اند. طول آب نما ۲۷۵ متر است و هر کدام از فواره‌ها می‌توانند تا ارتفاع ۱۵۰ متر آب را بالا ببرند. همچنین آب نما دارای ۶۶۰۰ لامپ ال ای دی در ۲۵ رنگ مختلف است. نور و حرکت فواره‌ها با موزیک هماهنگ است و چنین به نظر می‌رسد که آب با صدای موسیقی می‌رقصد. ۲۵ موزیک مختلف هم در این آب نما پخش می‌شود.

به گفته سازندگان این آب نما، آب نمای دبی بزرگترین آب نمای جهان است و بهترین حرکات و نورپردازی‌ها متعلق به آن می‌باشد.

پالم جمیرا

پالم جمیرا

پالم جمیرا از جمله جزیره‌های مصنوعی دبی است که با الهام از درخت نخل ساخته شده و جز سمبل‌های مهم شهر دبی به حساب می‌آید. پالم جمیرا یکی از جا‌های دیدنی دبی است که بسیاری از سلبریتی‌ها برای بازدید از آن وارد دبی می‌شوند چرا که هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی در این جزیره مجلل و لوکس هستند و در نوع خود بی‌نظیر می‌باشند. این جزیره مصنوعی دارای مساحت ۵ کیلومتر مربع است و از ۱۷ شاخه و یک تنه ساخته شده و یک منحنی ۱۲ کیلومتری آن را احاطه کرده است (تصاویر هوایی این جزیره را ببینید).

موزه دبی

موزه دبی

موزه دبی یک قلعه نظامی بسیار قدیمی است که باستان شناسان قدمت آن را هزاره‌های قبل از میلاد مسیح تخمین زده‌اند. این قلعه مستحکم محل زندگی امیران و حاکمان دبی بوده که در دهه‌های قبلی تغییر کاربری داده و به یک موزه مهم تبدیل شده است. می‌توان گفت این موزه یک موزه مردم شناسی نیز هست چرا که زندگی اهالی دبی را پیش از کشف نفت به خوبی نشان می‌دهد. جالب است بدانید که در این موزه از جلوه‌های ویژه و موسیقی برای ایجاد فضای گذشته‌های دور استفاده می‌کنند. موزه دبی یکی از معدود جا‌های دیدنی دبی است که جنبه فرهنگی دارد.

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

وقتی صحبت از دبی باشد باید شهر عجایب را تصور کنیم. حتماً برای شما هم عجیب است که در یکی از کویری‌ترین و خشک‌ترین شهر‌های دنیا امکان اسکی وجود داشته باشد. دبی این ایده را ممکن کرده است و حالا می‌توانید در مجموعه اسکی سر پوشیده در این شهر، اسکی کنید. با تکنولوژی پیشرفته دمای هوای این مجموعه دقیقاً مانند کوهستان‌های پوشیده از برف است و حتی سیستم بارش برف نیز دارد. می‌توان گفت یکی از بهترین جا‌های دیدنی دبی، مجموعه اسکی آن می‌باشد.

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس

هتل آتلانتیس در مجموعه ساختمان‌های جزیره نخل جمیرا قرار گرفته است. این هتل ۵ ستاره یکی از لوکس‌ترین هتل‌های جهان به حساب می‌آید که دارای ساحل شنی اختصاصی، رستوران‌های بین‌المللی مانند ژاپنی، لبنانی و هندی، اسپا، استخر، اتاق اکواریوم، امکان شنا با دلفین‌ها و … است. هتل آتنلاتیس یکی از لوکس‌ترین جا‌های دیدنی دبی می‌باشد.

مسجد باستاکیا

مسجد باستاکیا

همان‌ طور که می‌دانید بسیاری از جا‌های دیدنی دبی شامل مراکز خرید، برج‌های عظیم و به طور کلی چیز‌هایی است که در آن‌ها تکنولوژی دخالت داشته و در طی یک یا دو دهه گذشته ساخته شده‌اند. در این میان اشاره‌ای داریم به مسجد باستاکیا که در قرن نوزدهم ساخته شده و معماری آن عربی-اسلامی است. تمام دیواره‌های داخلی و خارجی این مسجد زیبا به رنگ سفید یا کرم هستند و حس بی‌نظیری القاء می‌کنند. ورود به این مسجد برای عموم آزاد است با اینکه بسیاری از مسلمانان مشغول عبادت هستند ولی حتی غیر مسلمانان هم می‌توانند وارد این مسجد شوند.

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا

مسجد جمیرا یک مسجد مشهور در دبی است که در منطقه جمیرا قرار گرفته علاوه بر مسلمانانی که برای نماز و نیایش وارد مسجد می‌شوند بسیاری از گردشگران نیز به این مسجد علاقه دارند. مسجد جمیرا چند دهه پیش از این در محله پر رفت و آمد دبی ساخته شد تا دسترسی مسلمانان برای نماز و نیایش آسان باشد. در حال حاضر به دلیل معماری خاص عربی و نورپردازی زیبا، مسجد جمیرا یکی از جا‌های دیدنی دبی به شمار می‌آید.

کلام آخر

امیدواریم در سفر خود به امارات متحده از دبی دیدن کنید و از نزدیک، عروس شهر‌های خاورمیانه را ببینید. در نظر داشته باشید که هوای این منطقه در تمام فصل‌های سال گرم است با این حال ممکن است در زمستان به ۲۴ درجه برسد و سفر لذت بخش‌تری را تجربه کنید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: