جاهای دیدنی تفلیس گرجستان را بهتر بشناسید

کشور گرجستان در منطقه اوراسیا قرار گرفته و پایتخت آن تفلیس است. خصوصیات آب و هوایی، عبور رودخانه متکواری از مرکز شهر، کوهستان‌های سر‌سبز، بنا‌های تاریخی و … تفلیس را به زیبا‌ترین شهر آسیای میانه و قفقاز تبدیل کرده است. اگر قصد سفر به تفلیس دارید باید لیستی بلند بالا از جا‌های دیدنی تفلیس تهیه کنید تا با یک برنامه‌ریزی دقیق از سفر خود نهایت لذت را ببرید. به دلیل اینکه تفلیس جا‌های دیدنی زیادی دارد و ممکن است برخی از آن‌ها کمتر شناخته شده باشند تعدادی از جاذبه‌های گردشگری مهم در این شهر زیبا را به شما معرفی خواهیم کرد. لطفاً با ما همراه شوید …

جاهای دیدنی تفلیس

تور‌های گردشگری تفلیس شامل برنامه‌های متنوعی هستند که تمام برنامه ریزی‌ها توسط تور لیدر و آژانس مسافرتی تنظیم شده است اما اگر قصد دارید بدون تور و به صورت انفرادی سفر کنید اطلاعاتی درباره جا‌های دیدنی تفلیس برای شما مفید خواهند بود. برخی از این جاذبه‌های گردشگری عبارتند از :

 دریاچه لاکپشت تفلیس

لاکپشت

دریاچه لاکپشت در دامنه رشته کو‌ه‌های متاتسمیندا در نزدیکی تفلیس قرار گرفته است. ارتفاع این دریاچه از سطح دریا تقریباً ۷۰۰ متر می‌باشد و به دلیل پوشش طبیعی زیبا و آب و هوای مطبوع گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت دریاچه لاکپشت فاصله کم آن با تفلیس است. در فصل تابستان برنامه‌های متنوعی مانند جشن‌های تابستانی و کنسرت‌های فضای باز در اطراف دریاچه لاکپشت برگزار می‌شود همچنین تفریحات آبی مختلف در فصل تابستان پر طرفدار هستند. بنابراین اگر به ورزش و جنب و جوش علاقه دارید و در فصل تابستان به تفلیس سفر کرده‌اید به دریاچه لاکپشت هم سری بزنید.

 پل صلح تفلیس

 پل صلح تفلیس

پل صلح یک سازه نسبتاً جدید است که در سال ۲۰۱۰ در تفلیس ساخته شده و منطقه قدیمی شهر را به پارک رایک متصل می‌کند. این پل دارای سقفی کمانی شکل است و به رنگ آبی طراحی شده و حدود ۱۰۰ ال ای دی برای نورپردازی پل به کار رفته است. پل صلح تفلیس سوژه خوبی برای عکاسی است که می‌توانید در این قسمت از شهر عکس‌های زیبای خانوادگی یا دوستانه بگیرید. دقایقی قبل از غروب چراغ‌های پل صلح روشن شده و انعکاس آن در رودخانه بسیار زیبا است. علاوه بر این‌ها وجود پارک رایک در آن سوی پل، محیط مناسبی برای تفریحات خانوادگی است.

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا

مجسمه مادر یا کارتلیس ددا

مجسمه مادر یکی از مهم‌ترین سمبل‌های شهر تفلیس است که بر فراز تپه‌های سولالاکی ساخته شده و ۲۰ متر ارتفاع دارد. تقریباً از هر نقطه از شهر تفلیس می‌توانید مجسمه زیبا را ببینید. در‌ واقع این تندیس، زنی با لباس‌های محلی گرجی است که در یک دست خود شمشیر و در دست دیگر جام را نگاه داشته و به شجاعت و مهمان نوازی اهالی تفلیس اشاره دارد. توصیه می‌کنیم برای بازدید از جا‌های دیدنی تفلیس، بازدید از این مجسمه را هم در برنامه خود قرار دهید.

برج ساعت تفلیس

برج ساعت تفلیس

به نظر می‌رسد که یکی از جذاب‌ترین جا‌های دیدنی تفلیس برج ساعت باشد. این برج در منطقه تفلیس واقع شده و معماری خاص و جالبی دارد. ممکن است در لحظه اول که این برج را می‌بینید احساس کنید برج در حال ریزش است زیرا بدنه برج کج ساخته شده و با یک ستون آهنی نگه داشته می‌شود. یک بار ساعت ۱۲ ظهر یک بار ساعت ۷ عصر، صدای زنگی از برج ساعت تفلیس شنیده می‌شود که به نام چرخه زندگی مشهور شده و بسیاری از توریست‌ها سعی می‌کنند در این ساعت‌ها برای بازدید برج ساعت آنجا باشند.

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث

کلیسای جامع تثلیث از جمله بزرگترین کلیسا‌های گرجستان بوده و بسیاری از پیروان مسیحیت ارتدکس علاقه دارند در این کلیسا به نیایش بپردازند. قدمت کلیسای تثلیث زیاد نیست و در حدود سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۰۴ ساخته شده ولی به دلیل معماری خاص خود حالا یکی از جا‌های دیدنی تفلیس است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. 

مسجد جمعه تفلیس

مسجد جمعه تفلیس

یکی از جا‌های دیدنی تفلیس مسجد جمعه این شهر است. مسجد جمعه از هر نظر دارای جذابیت‌های زیادی می‌باشد برای مثال پیش از حمله اعراب در محل این مسجد کلیسایی قرار داشته که تخریب شده پس از آن چندین بار بازسازی و دوباره تخریب شده است. این اتفاقات به دلایل مختلفی مانند دستور حاکمان یا مهاجمان اتفاق افتاده و  بهرحال در زمان قدرت عثمانیها یک مسجد به جای کلیسا ساخته می‌شود که باز هم تخریب شده و بار‌ها مرمت می‌گردد. این مسجد کوچک دارای ۸ مناره است و آجر‌های آن به رنگ قرمز و آبی هستند که معماری مسجد را متمایز کرده‌اند.

محله حمام های آبگرم تفلیس

محله حمام های آبگرم تفلیس

محله حمام‌های آبگرم تفلیس منطقه‌ای است که جز تاریخی‌ترین قسمت‌های شهر تفلیس به حساب می‌آید در این محله ۶۰ حمام وجود دارد. بسیاری عقیده دارند که چشمه‌های آب گرم که دارای گوگرد بوده‌اند باعث شده اولین سکنه در اطراف آن‌ها ساخته شده و کم کم شهر تفلیس بوجود بیاید. می‌توانید به عنوان یکی از جاهای دیدنی تفلیس از این محله هم دیدن کنید. حمام‌های این منطقه دارای سونا هستند و خدماتی مانند ماساژ هم ارائه می‌دهند. حتی اگر علاقه‌ای به این خدمات ندارید می‌توانید از مشاهده معماری حمام‌های قدیمی و محله اطراف آن لذت ببرید.

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکالا یک قلعه قدیمی است که در ارتفاعات اطراف شهر تفلیس واقع می‌باشد. در حیاط این قلعه کلیسای مشهور نیکلای مقدس قرار دارد. ساختمان اولیه قلعه ناریکالا در قرن ۴ میلادی ساخته شده و اساساً یک قلعه نظامی برای حفاظت شهر بوده که پس از قرن‌های متمادی تخریب گشت. نهایتاً در سال ۱۹۹۶ اقداماتی برای بازسازی آن صورت گرفت. قلعه ناریکالا به طور دقیق بین محله حمام‌های قدیمی و باغ گیاه‌شناسی قرار گرفته است.

یادبود تاریخ گرجستان

یادبود تاریخ گرجستان

بنای یادبود تاریخ گرجستان، بنایی تشکیل شده از ستون‌ها و کتیبه‌های ۳۰ متری سنگی می‌باشد که نقوش ظریفی از تاریخ گرجستان و پادشاهان روی آن‌ها حک شده است. در قسمت‌هایی از کتیبه‌ها نقوشی از داستان زندگی حضرت مسیح نیز وجود دارد. این بنای یادبود یکی از زیباترین جا‌های دیدنی تفلیس است که از سمت دریا منظره با شکوه و زیبایی بوجود آورده است. فاصله این بنا تا تفلیس ۱۰ تا ۲۰ کیلومتر می‌باشد و بر روی ارتفاعات قرار دارد.

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرای پالیاشویلی

خانه اپرای پالیاشویلی در‌ واقع خانه ملی تئاتر و باله گرجستان است که ساختمان آن در اواسط قرن ۱۹ بنا شده و در خیابان روستاولی در شهر تفلیس قرار دارد. این خانه اپرا قدیمی‌ترین سالن اپرا در شرق اروپا است. به عنوان یکی از جا‌های دیدنی تفلیس حتماً از خانه اپرای پالیاشویلی دیدن کنید.

 

امیدواریم مطالبی که درباره جا‌های دیدنی تفلیس در اختیارتان قرار دادیم شما را برای سفر به کشور زیبای گرجستان مشتاق کرده باشد. با جمع آوری اطلاعات بیشتر، برنامه دقیقی برای سفر خود انجام می‌دهید و از همه لحظات آن لذت خواهید برد.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: