جاهای دیدنی باتومی معرفی جاذبه‌های بهشت گرجستان

یک مقصد نزدیک برای سفر که در آن آب و هوا معتدل بوده تفریحات آبی، مناظر زیبا، کافه و رستوران‌های دنج و … در دسترس قرار بگیرند و چندان هم از ایران دور نباشد ... ما یک پیشنهاد هیجان انگیز برای شما داریم. باتومی! این شهر بندری زیبا در قسمت غربی گرجستان و در سواحل دریای سیاه قرار گرفته است. به راحتی و بدون روادید می‌توانید به گرجستان سفر کنید و از زیبایی‌های شهر باتومی لذت ببرید. به خاطر اینکه باتومی مقصد محبوبی برای گردشگران ایرانی است تصمیم گرفتیم در این مطلب جا‌های دیدنی باتومی گرجستان را نام ببریم و مختصر درباره هر کدام صحبت کنیم.

معرفی جاهای دیدنی باتومی

شهر زیبای باتومی مرطوب‌ترین شهر گرجستان است و بیشترین تاثیرات آب و هوایی را از دریای سیاه می‌گیرد برای همین در تمام فصل‌های سال بارندگی اتفاق می افتد. بارندگی‌های مکرر و موقعیت جغرافیایی باتومی باعث شده است که پوشش گیاهی مناسبی در شهر و مناطق اطراف آن وجود داشته باشد. ادامه مطلب را بخوانید تا با مهم‌ترین جا‌های دیدنی باتومی آشنا شوید.

باغ گیاه شناسی باتومی

باغ گیاه شناسی جاهای دیدنی باتومی

باغ گیاه شناسی باتومی در شمال غربی شهر قرار گرفته و ۱۱۰ متر مربع مساحت دارد. بخش بزرگی از این باغ، ساحلی می‌باشد که با پوشش گیاهی انبوه و منظره ساحلی واقعاً در منطقه بی‌نظیر است. این باغ گیاه شناسی در سال ۱۸۸۰ توسط یک گیاه شناسی روسی احداث شد و از آن زمان تا کنون به مساحت باغ و گونه‌های گیاهی آن افزوده شده است. بر اساس اطلاعاتی که ارائه شده است می‌توان گفت بیش از ۵۰۰۰ گونه گیاهی در باغ گیاه شناسی باتومی وجود دارد که تنها حدود ۱۰۰ گونه گیاه، بومی منطقه هستند و بقیه از کشور‌های دور و نزدیک به این مکان آورده شده‌اند. گیاهانی مانند درختان میوه گرمسیری، بامبو، ساکورای ژاپنی، انواع گیاهانی که گل و شکوفه دارند و … در هر فصلی از سال می‌توانید به بازدید از این باغ گیاه شناسی بروید و همچنان باغ را پوشیده از گل‌های رنگارنگ ببینید. ویژگی‌های جذاب و خاص این باغ، آن را به یکی از بهترین جا‌های دیدنی باتومی تبدیل کرده است.  برای بازدید باید بلیط تهیه کنید و برای کودکان زیر ۱۲ سال رایگان می‌باشد.

دلفیناریم باتومی

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریم باتومی در سال ۱۹۷۵ یعنی زمانی که گرجستان جز اتحاد جماهیر شوروی بود ساخته شد.  این مجموعه دقیقاً در ساحل دریای سیاه قرار گرفته و در آن نمایش‌هایی از بازی دلفین‌ها اجرا می‌شود. شاید برای شما بازدید از دلفیناریوم جالب باشد ولی به یاد داشته باشید که وضعیت هیچ حیوانی در اسارت مساعد نیست. در صورت عدم استقبال مردم از جا‌هایی مانند دلفیناریوم و باغ وحش، حیوانات از اسارت آزاد می‌شوند یا حداقل این مراکز تعطیل می‌گردند.

بلوار باتومی

بلوار باتومی

بلوار باتومی احتمالاً از جمله محبوب‌ترین جا‌های دیدنی باتومی است. این بلوار زیبا در سال ۱۸۸۵ ساخته شد تا فضای مناسبی بین شهر و ساحل بوجود بیاید به نظر می‌رسد که طول این بلوار در ابتدا ۱/۵ کیلومتر بوده و در دهه‌های اخیر به آن افزوده شده به شکلی که طول آن در حال حاضر به ۷ کیلومتر می‌رسد. امکانات و جاذبه‌های زیادی در اطراف این بلوار وجود دارند. اگر در روز برای پیاده روی به این بلوار بروید می‌توانید از مناظر ساحلی و زیبای دریای سیاه لذت ببرید. در شب هم این بلوار زیبا‌های خاص خود را دارد که نورپردازی‌های خیابانی و ساختمان‌های اطراف یکی از آن‌ها است. قطعاً می‌توانید عکس‌های زیبایی در بلوار باتومی بگیرید و خاطرات سفر خود را از گرجستان ماندگار کنید.

امکانات دیگری که در نزدیکی این بلوار قرار دارند عبارتند از شهربازی، دوچرخه سواری در لاین مخصوص، کافه‌ها و رستوران‌های فضای باز و بسته، مناظر زیبا از برج‌های باتومی، فواره‌های موزیکال همراه با نورپردازی و … برای دسترسی به بلوار باتومی بهتر است از دوچرخه یا اتوبوس استفاده کنید.

میدان اروپا

میدان اروپا جاهای دیدنی باتومی

میدان اروپا یکی از میدان‌های ورودی شهر باتومی است. این میدان در سال‌های دور ساخته شد تا به نوعی سمبل باتومی باشد و از آنجایی که سازندگان سعی داشتند این میدان را شبیه به میدان‌های شهر‌های اروپایی بسازند نام میدان اروپا برای آن انتخاب شد. فواره‌ها، ساختمان‌ها و فروشگاه‌ها در میدان اروپا شبیه به شهر‌های اروپایی در قرون گذشته هستند و برای همین فضای مناسبی برای عکاسی است. همچنین بسیاری از هنرمندان خیابانی مانند موزیسین‌ها در اطراف میدان اروپا مشغول هنرنمایی هستند که جذابیت میدان اروپا را بیشتر می‌کنند. اگر قرار است از جا‌های دیدنی باتومی دیدن کنید حتماً به این میدان هم سری بزنید.

مجسمه علی و نینو

مجسمه علی و نینو جاهای دیدنی باتومی

در این بخش می‌خواهیم در مورد یکی از مهم‌ترین جا‌های دیدنی باتومی صحبت کنیم. مجسمه علی و نینو که به نام مجسمه عاشقان هم شناخته می‌شوند. این مجسمه‌های عظیم بر اساس شخصیت‌های رمانی به نام علی و نینو ساخته شده‌اند که احتمالاً یک داستان واقعی است. علی یک مسلمان اهل آذربایجان و نینو دختری گرجستانی با مذهب مسیحیت است. بدیهی است که مشکلات زیادی بین راه این دو عاشق قرار می‌گیرد. هر چند که مدتی به وصال می‌گذرد ولی همواره مشکلات اجتماعی، تفاوت‌های مذهبی و جنگ جهانی آن‌ها را برای مدت‌های طولانی از هم دور نگه می‌دارد. تمام این داستان در مجسمه علی و نینو هم انعکاس پیدا کرده است. این مجسمه‌ها در ساحل دریا ساخته شده‌اند و مانند عشق، فضای بیکران را روبروی شما به نمایش می‌گذارند. علی و نینو حرکت می‌کنند از هم دور می‌شوند و نورپردازی آن‌ها به رنگ آبی سرد است که با نزدیک شدن مجسمه‌ها به هم به رنگ قرمز تغییر می‌کند. این مجسمه‌ها دارای شیار هستند و برای ۱۵ دقیقه هر دو تندیس یکی می‌شوند.

حرکت و نورپردازی علی و نینو از ساعت ۷ عصر شروع می‌شود پس حتماً برای بازدید بعد از این ساعت به محل بروید.

ساعت نجومی باتومی

ساعت نجومی باتومی

ساعت نجومی باتومی بر ساختمان ملی گرجستان ساخته شده است. این ساعت با نورپردازی خاص خود یکی از سمبل‌های شهر باتومی می‌باشد که علاوه بر زمان، موقعیت نصف‌النهار، زمان طلوع و غروب خورشید و … را هم نمایش می‌دهد. ساعت نجومی باتومی هر ۶۰ دقیقه یکبار یک ملودی و هر ۳۰ دقیقه یکبار یک تک ملودی می‌نوازد.

تعدادی دیگر از جا‌های دیدنی باتومی که می‌توانند در لیست بازدید شما قرار بگیرند عبارتند از:

  •  پارک میراکل
  • پارک ۶ می
  •  چرخ و فلک بزرگ باتومی
  • موزه باستان شناسی
  •  برج الفبا
  •  آبنمای ایلیا چاوادزه
  •  آبنمای نپتون
  • و …

امیدواریم این مطلب که درباره جا‌های دیدنی باتومی جمع آوری کردیم برای شما جذاب باشند و برای برنامه‌ریزی در سفر به گرجستان مفید واقع شوند.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: