چطور یک سفر کم هزینه و ارزان داشته باشیم؟

برنامه ریزی سفر

انتخاب مقصد سفر

همانطور که هر برنامه ریزی در قدم اول نیازمند مشخص شدن هدف است وقتی از سفر صحبت می‌کنیم اولین مساله یافتن و تعیین مقصد سفر است. ایران که به کشور چهار اقلیم معروف است میتواند گزینه هایی متفاوت را پیش روی شما قرار دهد از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این سرزمین پر است از جاذبه های از جنس فرهنگ و تاریخ از جنس طبیعت که هر کدام جلوه ای چشم نواز و منحصر به فرد دارند. قاعدتا انتخاب مقصد سفر در بین مناطق دیدنی ایران ضمن توجه به مدت زمانی که برای سفر در نظر دارید و همچنین بودجه و هزینه ی مدنظر شما انجام می‌گیرد. 

بودجه و هزینه سفر

یکی از عواملی که در انتخاب مقصد و مدت سفر خیلی به آن توجه داریم هزینه لازم برای سفر و بودجه ای است که میخواهیم به آن اختصاص دهیم. با داشتن یک برنامه ریزی خوب و صرفه جویی در هزینه های اضافی می‌توانیم از سفر خود لذت بیشتری ببریم و خاطراتی به یاد ماندنی را در ذهن خود و خانواده مان ثبت کنیم.

عمده هزینه های سفر را میتوان به پنج دسته زیر تقسیم کرد:

هزینه حمل و نقل

می‌توانید از خودرو شخصی، اتوبوس،قطار و یا هواپیما برای رسیدن به مقصد استفاده کنید. که بستگی به فاصله شما تا شهر مقصد، مدت زمان سفر و… باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. گاهی با خرید بلیط هواپیما به صورت چارتر و یا رزرو بلیط قطار در زمان‌های تخفیف می‌توانید به میزان قابل توجهی هزینه های خود را کاهش دهید.

هزینه و بودجه سفر

هزینه رزرو هتل یا اجاره سوییت

اینکه قبل از سفر محل اقامت تان را مشخص کنید باعث می‌شود با خیال آسوده راهی سفر شوید و در هنگام رسیدن به مقصد نگرانی از بابت اینکه آیا اقامتگاهی مناسب با هزینه مورد نظر شما ظرفیت رزرو خواهد داشت یا نه! نخواهید داشت. خیلی ساده می‌توانید از سامانه های رزرو آنلاین  هتل و اقامتگاه استفاده کنید. سلطان سفر اولین سامانه رزرو هتل است که به شما امکان می‌دهد قیمت هتل ها و اقامتگاه ها در سراسر کشور را بر روی چندین سایت مقایسه کنید و در هر لحظه هر هتلی را با کمترین قیمت رزرو کنید. پس به این ترتیب در هزینه های اقامت خود صرفه‌جویی داشته باشید.


بیشتر بخوانید: ۷ هتل خاص و متفاوت در ایران: به رویاهایتان سفر کنید!


هتل ارزان مشهد 
هزینه غذا

اگر پیش از شروع سفر در مورد مقصد راهنماهای گردشگری را مطالعه کنید میتوانید اطلاعاتی در مورد رستوران های شهر مقصد کسب کنید و متناسب با بودجه سفر و علایق خود بهترین گزینه ها را انتخاب کنید.

سفر ارزان

هزینه تفریحات

هنگام سفر در هر شهر و منطقه ای که باشید علاوه بر هزینه هایی که پیش از این ذکر شد هزینه هایی نیز برای تفریحات وجود دارد مثل هزینه بازدید از آثار تاریخی یا هزینه مراکز تفریحی به طور مثال شهربازی رفتن و…
با اطلاع از اماکن تفریحی شهر مقصد هزینه های این بخش از سفر را نیز میتوانید برآورد کنید.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی مشهد 110 مورد از دیدنی های مشهد


مراکز تفریحیهزینه خرید

یکی از جذاب ترین بخش‌های سفر معمولا بازارگردی و خرید است که اگر در مورد آن اطلاع نداشته باشید ممکن است هزینه ‌هایی اضافه را صرف آن کنید. پس بهتر است تا حدودی در مورد مراکز خرید شهری که به آن سفر می‌کنید آگاهی داشته باشید.

مراکز تفریحی

آب و هوای مقصد

در ابتدای سال و ایام تعطیلات نوروز  بخش‌های مختلف ایران از آب و ‌هوای متفاوتی برخوردارند پس دقت داشته باشید که متناسب با آب‌و‌هوای مقصد تجهیزات لازم و لباس مناسب به همراه داشته باشید. بعضی مناطق ایران در طی نوروز برفی و سرد می‌شود باید در نظر داشت که اگر با خودرو شخصی به سفر می‌روید حتما از قبل وضعیت ‌راه‌ها را بررسی نمایید.


کسب اطلاعات ضروری

اطلاعاتی مانند مسافت شما تا شهر مقصد، مدت زمان سفر زمینی با خودرو شخصی و اتوبوس یا با قطار و همچنین مدت زمان پرواز تا شهر مقصد می‌تواند به شما برای داشتن یک برنامه دقیق‌تر و بهتر کمک کند.


بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اصفهان گنجینه تاریخ ایران


به طور کلی توجه که مواردی که پیش از این ذکر کردیم میتواند بخش عمده ای از هزینه های سفرتان را کاهش دهد و همچنین با خیال آسوده تری سفر خود را شروع و  با کمترین دردسر های احتمالی به پایان برسانید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: