جاهای دیدنی شاهرود از جنگل ابر تا چشمه هفت رنگ

جاهای دیدنی شاهرود بی شک برای افراد علاقمند به مسافرت و به خصوص طبیعت گردی بی شک مکان بسیار جالب و دوست داشتنی خواهد بود. شرایط جغرافیایی این شهر باعث شده است که در آن انواع جاذبه‌های طبیعی مانند آبشار، چشمه، رودخانه، جنگل، کوهستان و حتی کویر؛ در کنار هم وجود داشته باشند و به هر سال افراد زیادی را به این منطقه زیبا جذب کنند. از طرفی در این منطقه آثار باستانی زیادی وجود دارد که قطعا برای افراد علاقمند جالب و دلنشین خواهد بود. در ادامه این مطلب از سایت سلطان سفر قصد داریم که 10 مورد از جاهای دیدنی شاهرود که در زمان سفر به این شهر حتما باید از آنها دیدن کنید را خدمت شما معرفی کنیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل شاهرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی جاهای دیدنی شاهرود

جنگل اولنگ

جنگل اولنگ

جنگل اولنگ یکی از جاهای دیدنی شاهرود به شمار می‌رود که در بین مردم استان سمنان بسیار معروف است و بیشتر در فصل‌های بهار و تابستان افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. کلمه اولنگ در زبان ترکی به معنی مرتعی بلند و بادخیز است، قطعا با رفتن به این جنگل معنی این نام را بهتر درک خواهید کرد. در زمان سفر به این جنگل بهتر است به یاد داشته باشید که لباس گرم و مناسب با خود به همراه ببرید، چرا که در ارتفاعات این جنگل ممکن است هوا کمی سرد باشد. این جنگل در فاصله 50 کیلومتری جاده شاهرود به آزادشهر قرار دارد.

مسجد جامع شاهرود

مسجد جامع شاهرود

یکی از قدیمی ترین مساجد شاهرود که پیشینه ساخت آن به دوران ایلخانی میرسد، مسجد جامع شاهرود است که این روزها به عنوان یکی از جاهای دیدنی شاهرود شناخته میشود. این مسجد در طول سالهای مختلف بارها تعمیر و مرمت شده است تا این که در تعمیرات سال 1375 در آن کتیبه‌ای پیدا شد که نشان می داد این مسجد در دوران ایلخانی ساخته شده است. مصالحی که برای ساخت این مسجد استفاده شده عبارتند از "خشت خام و سنگ" و شکل این مسجد مستطیلی است و در آن 9 گنبد مشاهده میشود که با استفاده از خشت به زیبایی ساخته شده‌اند. برای دیدن این مسجد تاریخی باید به خیابان شهید صدوقی یا آبشار در شاهرود بروید.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در شاهرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

خانه یغمایی‌ها 

خانه یغمایی‌ها 

یکی از خانه‌های تاریخی و جاهای دیدنی شاهرود که در طول سال افراد زیادی از آن دیدن میکنند، خانه یغمایی‌ها در شاهرود است که در 100 سال پیش، توسط معمار معروف یزدی استاد مهدی حیدریان ساخته شده است. از همین رو در ساختار این خانه قدیمی شما برخی از عناصر استفاده شده در خانه‌های قدیمی یزدی مانند بادگیر و… را مشاهده میکنید. در این ساختمان یک حیاط مرکزی وجود دارد که کل بنا در اطراف آن ساخته شده است و مطمئن باشید دیدن آن برای همه لذت بخش خواهد بود. برای دیدن این خانه تاریخی زیبا شما باید به شهر شاهرود، خیابان تهران، خیابان 8 شهریور بروید.

موزه آب شاهرود

خانه یغمایی‌ها 

موزه آب شاهرود که اولین موزه خصوصی آب در ایران است، از سال 1391 و در یکی از ساختمان‌های قدیمی شاهرود که "تکیه برنجی" نام دارد برگزار شده و در آن بیش از 300 قطعه لوازم مختلف مربوط به مقوله انتقال آب از زمان‌های قرار دارد. در این موزه وسایلی مانند جهت یاب قنات، تاس اندازه گیری آب، شیرهای آب قدیمی و… دیده می‌شود که در یک خانه تاریخی مربوط به دوران قاجار قرار گرفته‌اند. در موزه آب شاهرود شما می‌توانید بیشتر با بخشی از فرهنگ ایران که با موضوع آب گره خورده نگاهی بیاندازید. برای دیدن این موزه باید به میدان جمهوری، خیابان مصلی و پلاک 43 بروید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارامیدا شاهرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

موزه بزرگ شاهرود

موزه بزرگ شاهرود

یکی دیگر از موزه‌های مهم و جاهای دیدنی شاهرود، موزه بزرگ شاهرود است که در ساختمانی به قدمت 100 سال احداث شده و در آن شما می‌توانید مجموعه‌ای با ارزش از وسایل مربوط به باستان شناسی و مردم شناسی را در کنار هم ببینید. وسایلی مانند زیور آلات، لباس‌های سنتی قدیمی و… باعث شده‌اند که این موزه حال و هوایی بسیار دلنشین داشته باشد. در ضمن در این موزه بخش باستان شناسی وجود دارد که در آن به راحتی می‌توانید از تپه‌های تاریخی شاهرود که مربوط به هزاران سال قبل از میلاد مسیح هستند را ببینید. این موزه در خیابان فردوسی شاهرود قرار دارد.

چشمه هفت رنگ مجن

چشمه هفت رنگ مجن

یکی دیگر از جاهای دیدنی شاهرود که می‌تواند برای دوستداران طبیعت بسیار جالب باشد، چشمه هفت رنگ مجن است که در دامنه کوه شاهوار قرار دارد. آب بسیار شفاف این چشمه باعث شده است که شما رنگ سنگ‌ها و سایر قسمتهای زیر آب را با وضوح بسیار بیشتری ببینید. وجود مواد معدنی مختلف در اطراف این چشمه یک جشنواره از رنگهای مختلف را به وجود آورده است که قطعا هر بیننده‌ای از دیدن آن‌ها شگفت زده خواهد شد. از طرفی طبیعت بسیار زیبای این منطقه که پوشش گیاهی و جانوری منحصر به فردی دارد، همیشه مورد توجه طبیعت گردان بوده است. برای دیدن این چشمه شما باید به فاصله 25 کیلومتری از شمال شاهرود بروید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل رویال شاهرود از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جنگل ابر

جنگل ابر

جنگل ابر یکی از مهمترین جاهای دیدنی شاهرود است که هر ساله افراد زیادی برای دیدن آن به این شهر می‌روند. جالب است بدانید که این جنگل یکی از قدیمی ترین جنگل‌های جهان است و به عنوان بخشی از جنگهای هیرکانی شناخته میشود. قدمت این جنگل‌ها به دوران ژوراسیک و میلیون‌ها سال قبل باز میگردد و دانستن این موضوع در زمان بازدید از این جنگل‌ها قطعا برای شما بسیار جالب توجه خواهد بود. در بیشتر روزهای سال این جنگل زیبا با ابر پوشانده شده است و به همین دلیل آن را جنگل ابر مینامند. برای دیدن آن شما باید به فاصله 45 کیلومتری شمال شاهرود و روستای ابر بروید.

روستای قلعه نوخرقان

روستای قلعه نوخرقان

روستای قلعه‌ نوخرقان یکی از جاهای دیدنی شاهرود است که دیدن آن می‌تواند برای شما بسیار دلنشین و لذت بخش باشد. این روستا زادگاه عارف بزرگ این منطقه، شیخ ابوالحسن خرقانی بوده است.در این روستاتپه‌های تاریخی زیادی دیده میشود و هنوز هم باستان شناسان زیادی در این منطقه به حفاری می پردازند. این روستای قدیمی دقیقا در دامنه چند کوه بسیار بلند و زیبا قرار دارد که همین موضوع فضایی بسیار زیبا و دوست داشتنی به این منطقه داده است. برای دیدن این روستا شما باید به 18 کیلومتری شرق بسطام، در دشت‌های اطراف شاهرود بروید. 

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش

یکی از خاص ترین جاهای دیدنی شاهرود دشت شقایق و آفتابگردان کالپوش است که در شهریور هر سال منظره بسیار زیبایی که از یک دشت مخملی، میلیون‌ها گل آفتابگردان و شقایق پوشیده شده است تشکیل می‌شود که بی شک هر بیننده‌ای با دیدن آن انگشت به دهان خواهد ماند. این دشت بسیار زیبا که در فاصله 220 کیلومتری از شمال شرق شهر شاهرود قرار دارد، یک منطقه بسیار سرسبز با خاکی حاصلخیز است که باعث شده کشاورزی در این منطقه رونق بسیاری داشته باشد. در ضمن این دشت زیبا در کنار پارک ملی گلستان واقع شده و معمولا در فصول گرم سال و به خصوص در اوایل بهار و اواخر تابستان دارای آب و هوایی معتدل است.

ریگزار چاه جام طرود

ریگزار چاه جام طرود

ریگزار چاه جام طرود یکی دیگر از جاهای دیدنی شاهرود است که بی شک طبیعت گردان را غافلگیر خواهد کرد. این کویر بسیار زیبا در فاصله 70 کیلومتری از جنوب شهر شاهرود قرار گرفته و دارای آب و هوای گرم و خشک می‌باشد. البته وجود رشته کوه البرز در شمال آن باعث شده است که کمی از گرما و خشکی این منطقه کم شود. این کویر نسبتا کوچک است و ابعاد آن به این صورت است که 5 کیلومتر طول و 8 کیلومتر عرض دارد. در این منطقه مناظر بسیار زیبایی وجود دارد که بی شک برای شما بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: