گشت و گذار سلطان سفر در آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه افشار که از پادشاهان قدرتمند ایران است و با القابی چون "ناپلیون ایران" یا "آخرین جهانگشای شرق" شناخته می‌شود، یکی از پربازدیدترین مکان های تاریخی مشهد به شمار می رود. در ویدیو زیر ابتدا گزارشی از این موزه را ببینید سپس به معرفی این آرامگاه می‌پردازیم.

آرامگاه نادرشاه افشار و باغ موزه نادری

موزه نادرشاه افشار در مشهد ، بنایی است که به یادبود نادر شاه افشار در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا شهر مشهد قرار دارد. آرامگاه نادرشاه پس از حرم مطهر امام رضا (ع)، جزء مهم ترین اماکن تاریخی و گردشگری مشهد مقدس بشمار می آید. این بنا در میان باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ مترمربع ساخته شده و ساختمان این آرامگاه نیز به شکل خیمه و چادر عشایری احداث گردیده است. علاوه بر این، آرامگاه نادرشاه افشار دارای سکویی دوازده پله ای و محل گور نیز سکویی در کنار قبر بوده که مجسمه نادرشاه افشار را در حالی که بر اسبی سوار است به همراه سه تن دیگر نمایش می دهد. ساعت کار آرامگاه نادرشاه در فصول بهار و تابستان ۳۰: ۷ الی ۲۰ و در فصول پاییز و زمستان ۳۰: ۷ الی ۱۷ می‌باشد. برای سوالات بیشتر می توانید با تلفن آرامگاه نادرشاه ۰۵۱۳۲۲۲۴۸۸۸ – ۰۵۱۳۲۲۱۵۴۶۸ تماس بگیرید.

طراحی آرامگاه نادرشاه و مجسمه نادرشاه

طراحی آرامگاه نادرشاه و مجسمه بسیار زیبا نادرشاه، توسط مجسمه سازی ایرانی به نام استاد ابوالحسن صدیقی صورت گرفته و پایه ریزی آن در کارخانه بروتی در کشور ایتالیا انجام شده است. این بنا در سال ۱۳۳۸ شمسی توسط مهندس هوشنگ سیحون با درآمد حاصل از عوارضی که از زایرین شهر مشهد دریافت شد، طراحی و ساخته شد و سپس در سال ۱۳۴۲ افتتاح گردید. 

مکان های تاریخی مشهد

حتما بخوانید

پلان باغ نادری

پلان باغ نادری ، شامل دو تالار، اتاق آرامگاه، ایوان ها، موزه، پایه مجسمه و نیز دفتر امضای بازدیدکنندگان است. دو تالار این بنا در مجاورت یکدیگر بوده که یکی از این تالارها موزه اسلحه مربوط به دوره های مختلف تاریخ ایران و دیگری موزه اسلحه و آثار مربوط به دوران نادر شاه افشار است. در گوشه شمالی باغ نادری آرامگاه کلنل محمدتقی خان پسیان قرار دارد.وی از نظامیان اواخر دوره قاجاریه و اولین فرد ایرانی بود که توانست دوره آموزش خلبانی را بگذراند که طراحی سنگ مزار محمدتقی خان پسیان را نیز هوشنگ سیحون انجام داده است.


برای رزرو هتل مشهد یا اجاره سوییت در مشهد در سایت سلطان سفر می توانید تمام قیمت ها  و نظرات کاربران را مشاهده و مقایسه کنید.

رزرو هتل مشهد

مشاهده و رزرو
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: