هتل عباسی اصفهان کهن ترین هتل جهان

نام اصفهان، شهری که به آن نصف جهان می‌گویند، برای همه ایرانیان و حتی افرادی که در سراسر جهان به ایران علاقه‌مند هستند به بناهای تاریخی با معماری منحصر‌به‌فرد، ساختار شهری زیبا و فرهنگی غنی گره خورده است. کافیست یک بار روی سی‌و‌سه پل قدم بزنید، در میدان امام با درشکه گشتی بزنید و یا یک وعده‌غذایی خود را بریانی اصفهان بخورید تا دلباخته این شهر شوید.

از آنجایی که گردشگران زیادی هر ساله به این شهر می‌آیند، هتل‌های مختلفی به صورت حرفه‌ای مشغول ارایه خدمات به مسافران هستند. ولی تنها یک هتل است که علاوه بر این که در آن اقامت می‌کنید می‌توانید از زیبایی آن به عنوان یک بنای تاریخی لذت ببرید.

هتل عباسی از بهترین مکان‌هایی است که می‌توانید در آن بمانید و علاوه بر استراحت، از جذابیت‌های تاریخی و فرهنگی آن نیز بهره‌مند شوید. موضوع بحث ما در این مطلب هتل عباسی اصفهان، قدیمی‌ترین مهمانسرای جهان است که هنوز هم آماده خدمت‌رسانی به شماست. در ادامه بیشتر در خصوص ویژگی‌های این هتل با هم صحبت می‌کنیم.

abbasi12

هتل عباسی مربوط به کدام دوره تاریخی است؟

تاریخ ساخت هتل عباسی به دوران شاه سلطان حسین صفوی بر می‌گردد، اما از آنجایی که در یک بازه زمانی دوره قاجار شهر اصفهان مورد توجه نبود این هتل بلا استفاده ماند تا این که در سال 1345 این هتل به همان سبک دوران صفویه بازسازی شد. پس میتوان گفت یک شب اقامت در هتل عباسی یعنی یک سفر کوتاه به دوران صفویه! همین موضوع باعث شده است که اقامت در هتل عباسی یکی از جاذبه‌های توریستی اصفهان باشد و از طرفی توریست‌های داخلی و خارجی بتوانند به فرهنگ و تاریخ این شهر نزدیک‌تر شوند و آن را بهتر درک کنند.

abasi

ویژگی‌های نابِ هتل عباسی!

اتاق‌ها و امکانات هتل

این هتل توانسته است با 255 اتاق و سوییت با امکانات رفاهی کامل و امنیت بسیار بالا به عنوان یکی از بهترین هتل‌های ایران شناخته شود. اتاق‌های این هتل به صورت یک تخته و دوتخته هستند و زمانی که شما از اتاق‌های دو‌نفره استفاده می‌کنید منظره ای بسیار زیبا از فضای داخلی هتل را از پنجره‌های خود می‌بینید. همچنین شما می توانید از سوییت‌های پردیس که یادگار دوران صفویه هستند استفاده کنید و اقامتی منحصر‌به‌فرد و دلچسب داشته باشید. همچنین اگر به دنبال یک محل دلباز و بزرگتر می‌گردید می‌توانید از سوییت‌های آپارتمانی با تمام امکانات استفاده کنید.

فضای دوست داشتنی و دلچسب

بعد از اتاق‌ها نوبت به فضای هتل می‌رسد؛ باغ هتل عباسی یکی از چشمگیر‌ترین و بهترین قسمت‌های این هتل است، به طوری که هیچ بازدید‌کننده ای نمی‌تواند از این همه سلیقه و زیبایی در طراحی و ساخت حیرت زده نشود. در بهار و تابستان شما می‌توانید در باغ پر طراوت و با صفای هتل عباسی قدم بزنید و گوش به موسیقی سنتی بسپارید و اگر از عاشقان پاییز و زمستان هستید اصلا نباید قدم زدن و نوشیدن چایی داغ را از دست بدهید.

abbasi

تنوع و کیفیت بالا در رستوران‌ها و چایخانه‌ها

از دیگر قسمت‌های هتل عباسی می‌توان رستوران‌ها و چایخانه ها را نام برد. جالب است که بدانید هتل عباسی لوکس‌ترین رستوران‌های اصفهان را دارد، شما می‌توانید صبحانه خود را در تالار صبحانه نوش جان کنید، برای ناهار سری به چایخانه سنتی هتل بیاندازید و از خودتان با یک غذای سنتی پذیرایی کنید و در پایان شام را در رستوران چشم‌انداز که در بام هتل است نوش جان کنید و از نمای شب پر‌ستاره و شهر گنبد‌های فیروزه‌ای لذت ببرید. همچنین انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها همیشه و در هر ساعتی در دسترس شماست و می‌توانید خستگی خود را از تن به در کنید.

hotel abasi

موقعیت عالی برای گشت و گذار در اصفهان

یکی دیگر از نکات مثبت هتل عباسی برای گردشگران، موقعیت مکانی این هتل در اصفهان است. زمانی که در این هتل اقامت دارید به راحتی می توانید با 5 دقیقه پیاده روی به کاخ معروف هشت بهشت برسید، همچنین با یک پیاده روی 20 دقیقه ای از چهارباغ اصفهان به سمت سی‌و‌سه پل بیایید. همچنین اگر قصد داشته باشید که برای گشت‌و‌گذار در اصفهان از خودرو استفاده کنید می توانید ظرف 20 دقیقه به بنای تاریخی منارجنبان برسید یا از طرف دیگر سری به پل تاریخی خواجو بزنید و از شور حال مردم اصفهان در زیر پل خواجو لذت ببرید.

ولی یکی از کار‌هایی که در زمان اقامت‌تان در این هتل حتما باید انجام دهید این است که یک مسیر ده دقیقه‌ای را تا یکی از شعبه‌های بریانی اعظم طی کنید تا به بریانی اعظم برسید و از بریانی ناب اصفهان لذت ببرید.

 

مطالب مرتبط:

جاهای دیدنی اصفهان گنجینه تاریخ ایران

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: