جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

در سال های اخیر کشور ترکیه مقصد گردشگران بسیاری از سراسر دنیا شده است. در این میان گردشگران ایرانی به خاطر نزدیکی به این کشور و عدم نیاز به صدور ویزا ترکیه را در صدر فهرست مسافرت خود قرار داده اند. در میان شهرهای بزرگ و مدرن ترکیه کوش آداسی از محبوبیت فراوانی در بین گردشگران برخوردار است.

کوش آداسی یک شهر کوچک ساحلی زیبا است که در 90 کیلومتری جنوب شهر ازمیر قرار دارد. نزدیک ترین فرودگاه به این شهر در ازمیر قرار دارد. مسافران برای رسیدن به کوش آداسی از ازمیر باید با تاکسی ها و ون های فرودگاهی راهی شوند. ون ها به لحاظ اقتصادی به صرفه تر هستند چرا که با دیگر مسافران به صورت اشتراکی استفاده می شود. حتما به خاطر داشته باشید که برای سفر به این کشور لیر (واحد پول ترکیه) به همراه داشته باشید. چرا که به راحتی می توانید آن را در ایران به دست آورید. کوش آداسی به جزیره یونانی ساموس بسیار نزدیک است و مسافران زیادی در فصل های بهار و تابستان با قایق به سمت این جزیره می روند.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری کوش آداسی

در سفر به کوش آداسی دیدن جاذبه های طبیعی و تاریخی آن خالی از لطف نیست. در این قسمت شما را با این جاذبه ها آشنا می کنیم:

پارک ملی دلتای آیدین

پارک-ملی-دلتای-آیدین

این پارک یکی از زیباترین پارک ها در سراسر ترکیه است. پارک ملی دلتای آیدین در بین دو منطقه ی سکه و کوش آداسی واقع شده است. قدمت این پارک به قرن های 8 و 9 میلادی بر می گردد. پارک ملی دلتای آیدین برای مردم ترکیه اهمیت خاصی دارد و آن را به نوعی مقدس می دانند. برای کسانی که در سفر به گشت و گذار در طبیعت علاقه دارند این پارک می تواند انتخاب خوبی باشد چرا که زیبایی منحصر به فرد آن در کنار ساحل زیبا و آرام و گیاهان تیره شاه بلوط و دفنه و لاک پشت هایی که در این منطقه زندگی و زاد و ولد می مکنند جاذبه ی طبیعی محسوب می شود.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

پارک ملی پنینشولا

پارک-ملی-پنینشولا

پارک ملی پنینشولا از دیگر جاذبه های طبیعی کوش آداسی به شمار می رود. طبیعت زیبای ترکیه خصوصا در منطقه کوش آداسی همواره مورد توجه گردشگران بوده است. این پارک در تپه دیلک در روستایی زیبا و خوش آب و هوا به نام گوزل چاملی قرار دارد. پارک ملی پنینشولا که تاریخ غنی ای دارد به قرن های 8 و 9 میلادی مربوط است و با حیاط وحش کمیابی که دارد یکی از مقاصد اصلی گردشگران در کوش آداسی است. در این پارک چیتای آناتولی و اسب وحشی نگهداری و محافظت می شود.  این نوع از اسب وحشی تنها بازمانده از این نژاد در کل جهان است. از دیگر جاذبه های این پارک، ساحل و تفریحات دریایی آن است. همین طور قهوه خانه هایی که می توانید در آن خود را به یک چای دلچسب مهمان کنید و یا از چادرها و کاروانسراهای موجود در پارک استفاده کنید.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

گوورجین آداسی

گوورجین-آداسی

یکی از جاذبه های تاریخی در کوش آداسی قلعه ی قدیمی گوورجین آداسی نام دارد. این قلعه در قرن 19 در زمان قیام مورا برای مقابله با حمله احتمالی از جزایر یونانی توسط عثمانی ها ساخته شده است. سازنده اصلی این قلعه دریاسالار عثمانی بارباروس خیرالدین پاشا بود و دیوار گوروجین آداسی را الیاس آقا ساخت. این قلعه زیبا مورد بازدید اکثر گردشگران در کوش آداسی قرار می گیرد.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

پاموک کاله کوش آداسی

پاموک-کاله-کوش-آداسی

پاموک کاله یا پاموق قلعه در شرق کوش آداسی واقع شده است. در این منطقه که نام آن به معنی قلعه پنبه ای است حوضچه هایی پلکانی قرار دارد که به خاطر وجود آهک فراوان در آب و رسوباتش باعث شده تمام آن حوضچه ها سفید رنگ و زیبا شوند. آب های پاموک کاله خاصیت درمانی نیز دارد. این منطقه در سال 1988 به ثبت یونسکو رسیده و به عنوان یک اثر جهانی مورد توجه است. سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا از این منطقه بازدید می کنند.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

آدالند

آدالند

یکی از لذت های سفر به مناطق ساحلی تفریحات و ورزش های آبی است. پارک آبی آدالند یکی از پارک های آبی کوش آداسی است که به بزرگی دو پارک آبی دیگر نیست اما محبوبیت زیادی بین اهالی و گردشگران دارد.به این پارک آبی که 30 مدل سرسره و بازی های مختلف دارد سری بزنید چرا که می توانید ساعات خوشی را بگذرانید. پارک آبی آدالند در 6 کیلومتری پارک آکوا فانتزی و کوش آداسی قرار دارد.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

پرینه

پرینه-ترکیه

برای آن دسته از گردشگرانی که به دنبال جاذبه های تاریخی در کوش آداسی هستند پرینه بهترین گزینه ی پیشنهادی است. پرینه یک منطقه مسکونی مربوط به دوران یونان باستان است تقریبا جایی مثل تخت جمشید در ایران. با این تفاوت که معماری آن الهام گرفته از یونان است. این منطقه که قدمت آن به قبل از میلاد باز می گردد به خاطر سیل رودخانه میندر در قرن دوم میلادی  و گل و لایی که از خود به جای گذاشت دیگر قابل سکونت نبود. اما تا قبل از این اتفاق در این منطقه کسب و کار و تجارت رونق فراوان داشت. معبد آتن و آمفی تئاتر از جذابیت های اصلی پرینه برای گردشگران است. معبد آتن بسیار باشکوه است و آمفی تئاتر با 6500 صندلی از دیدنی های خاص کوش آداسی به شمار می رود.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

غار کاراجا

غار-کاراجا

غار کاراجا 105 متر طول دارد و در طول 30000 سال به وجود آمده است. این غار شگفت انگیز محل سکونت انسان های نخستین بوده است و سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این غار باشکوه به کوش آداسی سفر می کنند. غار کاراجا در سال به مدت چند ماه بسته است چرا که برای ایمن سازی راه ها و مسیریابی جدید تر و همین طور ساختن امکانات رفاهی و اقامتی در اطراف غار نیاز به بسته بودن دارد. در کنار زیبایی و شگفت انگیزی سنگ های غار وجود استخر های آبی که عمقی بیش از یک متر ندارد بسیار جالب است. این استخر ها از قطره های آبی که از سقف می چکد پر می شود و هیچ رودخانه ای در غار وجود ندارد تا استخر ها را پر کند.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

افه ‌سوس

افه-سوس

یکی از جاذبه های تاریخی ترکیه که در ازمیر قرار دارد و مسافران کوش آداسی به راحتی می توانند به آنجا بروند شهر افه سوس است. این شهر به خاطر یکی از عجایب هفتگانه دنیا یعنی معبد آرتمیس که قدمت آن به 550 سال قبل از میلاد باز می گردد مشهور است. همچنین این شهر کتابخانه سلسوس و یک سالن تئاتر 25000 نفری در خود جای داده است که از ویژگی های برجسته آن به شمار می رود.

از انجایی که افه سوس یکی از هفت کلیسای آسیایی است که نامش در کتاب مکاشفه آورده شده است به نظر می رسد که انجیل یو حنا در این شهر به نگارش در آمده است. درباره این شهر گفته می شود که محل اصحاب کهف بوده است.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

شبه جزیره دیلک

شبه-جزیره-دیلک

این پارک ملی یکی از زیباترین و خاص ترین طبیعت های دنیا و ترکیه را داراست. پارک ملی شبه جزیره دیلک مساحتی برابر با 28 هزار هکتار با طول 20 کیلومتر و عرضی 6 کیلومتری بهترین مکان برای اهالی گشت و گذار در طبیعت و عاشقان مسیرهای کوه پیمایی است. پوشش گیاهی و سواحل زیبا این محل را برای ریلکس کردن و استراحت نیز مهیا کرده است. بنابراین پارک ملی شبه جزیره دیلک به همه ی گردشگران کوش آداسی توصیه می شود. مسافران می توانند از امکانات رفاهی همچون دوش و آلاچیق و ...  استفاده کنند. همین طور امکان شنا کردن و ماهیگیری و دوچرخه سواری برای گردشگران فراهم شده است و برای آن دسته از علاقمندان به جاذبه های طبیعی و تاریخی غار زئوس می تواند جالب باشد چرا که عده ی زیادی برای شنا به این غار می روند و باور بر این است که حضرت مریم نیز به این غار رفته است.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

شهر افسوس و خانه مریم

شهر-افسوس-و-خانه-مریم

کوش آداسی شهری است که در کنار جاذبه های طبیعی و تفریحی جاذبه های تاریخی بسیاری نیز دارد. یکی از این جاذبه های تاریخی که مذهبی نیز هست خانه حضرت مریم در نزدیکی شهر افسوس است.درباره این خانه می گویند که بعد از مرگ و قیام حضرت عیسی، حضرت مریم در این خانه زندگی می کرده است. این خانه که تا حدود سال 1892 ناشناخته بود توسط یک راهب آلمانی  پیدا و شناخته می شود و در سال 1950 به شکل یک زیارتگاه و کلیسای کوچک بازسازی شد. در این محل چشمه آبی وجود دارد که مردم اعتقاد دارند خاصیت شفا بخشی دارد و از آن به سر و صورت خود می زنند و می نوشند و به عنوان تبرک بطری  کوچکی از آن را با خود می برند. این مکان برای مسیحیان و مسلمانان مقدس است و سالانه مسافران زیادی برای زیارت به شهر افسوس سفر می کنند و آرزو های خود را بر تکه کاغذی می نویسند و در شکاف میان دیوار های خانه حضرت مریم قرار می دهند به امید برآورده شدن.

پلاژهای کوش آداسی

پلاژهای-کوش-آداسی

کوش آداسی به عنوان یک شهر ساحلی بیشتر مسافرانی را به خود جذب میکند که دوست دارند از سواحل و دریا استفاده کنند و لذت ببرند و در ساعات آفتابی روز حمام آفتاب بگیرند. بسیاری از این پلاژها به مراکز خرید نزدیک هستند و برای رفاه حال مسافران کافه ها و رستوران های زیادی در اطراف آن ساخته شده است. همچنین برای علاقه مندان به تفریحات و ورزش های دریایی در برخی از پلاژها جت اسکی و قایق موتوری و ... وجود دارد. پلاژهای معروف کوش آداسی عبارتند از : پلاژ ییلانچی بورنو، پلاژدریای خانمها، پلاژ یاوان سو، پلاژ گوورچین آداسی، پلاژ گوزل چاملی، پلاژ کالاماکی، پلاژ کوشتور، پلاژ سوگی، پلاژ کارا اوا. همین طور آب گرم های مهم در این شهر، آب گرم گوزل چاملی، آب گرم یاوان سو (چیبان) و آب گرم ونوس هستند.

میلتوس

میلتوس

برای علاقمندان به آثار تاریخی پیشنهاد می شود که در سفر کوش آداسی خود به میلتوس که یک مکان تاریخی است بروند و در آن  آمفی تئاتر 25000 نفری که زمان رومیان بازسازی شده است را ببینند. این شهر از 700 سال پیش از میلاد تا 700 سال پس از میلاد چیزی در حدود 1400 سال شهر مهم یونیان بوده است. از یک قلعه نظامی کوچک در بالای آمفی تئاتر خرابه هایی به جا مانده که با صعود به آن می توان به چشم انداز زیبایی از آمفی تئاتر، دشت های سیلابی و میدان های مهم در شهر یونان باستان که به آن ها آگورا می گفتند و نقش مرکزیت شهر را ایفا می کردند، حمام ها و فواره ها و خیلی دیگر از آثار باستانی دیگر دست یافت.

روستای کیرازلی

روستای-کیرازلی-در-کوش-آداسی

یکی از زیبا ترین و جذاب ترین روستاهای کوش آداسی روستای کیرازلی است. این روستای زیبا و بکر با مردمانی خونگرم میتواند لحظاتی به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. این روستا که مردمانش به کشاورزی مشغولند و بازار های محلی برپا کرده اند بیشترین محصولش انگور است. شما می توانید با قدم زدن در این روستا از زیبایی های آن و تاکستان ها لذت ببرید و شب ها در کنار روستاییان به رقص و آواز محلی بپردازید که به خاطر گردشگران انجام می دهند. 

در سفر به کوش آداسی می توانید از یک سفر پر از تفریحات هیجان انگیز و شاد در آب و هوایی بسیار عالی با وجود سواحل زیبا لذت ببرید. همین طور اماکن تاریخی می تواند توجه آن دسته از علاقه مندان به تاریخ را جلب کند. در کوش آداسی چیزی که تمام نمی شود دینی های طبیعی و طبیعت زیبا است. غیر از اماکنی که در این مطلب با آن ها آشنا شدید مکان های دیگری برای علاقمندان به تاریخ و طبیعت و گشت و گذار وجود دارد. برای مثال می توان از دیدایما جزیره کبوتر و منطقه ی بندرگاه به عنوان جاذبه های تاریخی و از روستای گوزل چاملی هم به عنوان جاذبه ی طبیعی برای آن دسته از گردشگران که به دنبال آرامش و ریلکس کردن هستند نام برد.

شاید برایتان جالب توجه باشد که در کوش آداسی روزانه تور سفرهای دریایی برگزار می شود تا مسافران را با یک کشتی به وسط  آب ها می برند و در نهایت غروب آفتاب را بر روی عرشه کشتی تماشا کنند. مسافران اهل خورد و خوراک باید بدانند که بهترین غذاهای دریایی کشور ترکیه را می توانند در کوش آداسی نوش جان کنند.

در سفر به کوش آداسی یکی از مهم ترین فاکتور ها اقامت است. در این شهر هتل های بسیاری با قیمت های متفاوت وجود دارد که اکثرا کیفیت بالایی از خدمات را به مسافران ارائه می دهند. پس با خیال راحت چمدان ها را ببندید و کوش آداسی را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید.  

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: