جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

در سال های اخیر ترکیه مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی شده است. این سرزمین زیبا با توجه به جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی بسیار زیبا و آب و هوایی مطبوع به مقصد گردشی منحصر به فردی تبدیل شده است. واحد پولی این کشور لیر است که در ایران به راحتی می توان آن را خریداری کرد. برای سفر به کشور همسایه پیشنهاد های زیادی وجود دارد که کدام شهر برای سفر مناسب تر است. در این مطلب می خواهیم کمی از دنیزلی بخوانیم تا برای سفر به آن اطلاعات بیشتری داشته باشیم.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

دنیزلی کجاست؟

دنیزلی یکی از شهر های ترکیه است که در استانی به همین نام واقع شده است. این شهر در 360 کیلومتری استانبول قرار دارد. همین طور پرواز هایی که از تهران به آنتالیا از طریق فرودگاه دنیزلی انجام میشود فاصله ای حدود 174 کیلومتر با آن شهر دارد. به لحاظ اقتصادی از شهر های مهم این کشور محسوب می شود. این شهر صنعتی در جنوب غربی ترکیه واقع شده است و با حدود 65000 دانشجو شهری علمی نیز به شمار می رود. آب و هوای آن معتدل است در تابستان ها به 55 درجه سانتی گراد و در زمستان به منفی5 نیز می رسد. فرودگاهی که در فاصله 45 دقیقه ای از شهر قرار دارد و روزانه پرواز های زیادی از شهر های استانبول و آنکارا در آن فرود می آید. دنیزلی و پاموکاله از شهر های مهم این استان است. در ادامه شما را با برخی از جاذبه های گردشگری دنیزلی آشنا می کنیم.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

پاموکاله

پاموکاله ترکیه

پاموکاله که به معنی قلعه پنبه ای است 17 چشمه آب گرم دارد. به دلیل ته نشین شدن املاح موجود در آب ظاهر آن یک دست سفید و به شکل پنبه در آمده است. اهالی بر این باورند که آب روان این چشمه ها خاصیت درمانی دارد. اگر سفر شما در فصل بهار باشد میتوانید بچه قورباغه ها را در این حوضچه ها ببینید و از دیدن این جاذبه ی طبیعی لذت ببرید. در این منطقه نمی توانید شنا کنید چرا که قابلیت آن را ندارد اما از گذشته حمام کردن در این حوضچه ها رایج بوده است. اما امروزه این کار را نیز انجام نمی دهند و برای ورود به آب هم باید کفش ها را از پا در آورد.
سالانه بیش از یک ملیون نفر به پاموک کاله که در نزدیکی دریای اژه قرار دارد سفر می کنند و جالب است بدانید که ماه های تابستان و اوایل بهار بهترین زمان سفر به این منطقه است.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

قلعه پاموکاله

قلعه پاموکاله ترکیه

برای رهایی از شلوغی مکان های توریستی شلوغ می توانید به قلعه پاموکاله بروید چرا که اکثر گردشگران علاقه ای به پیمودن چشمه های پاموک کاله ندارند بنابراین می توانید به راحتی به این منطقه بروید و اگر این کار را در غروب آفتاب انجام دهید می توانید لحظات زیبا و نابی را ثبت کنید.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

کاروانسراهای پاموکاله

کاروانسراهای پاموکاله ترکیه

این کاروانسراها اقامت گاه هایی در یکی از مسیرهای بازرگانی اصلی ترکیه که به آناتولیا می رسید، بودند. در جاده ی دنیزلی به دینار، آخان که یک کاروانسرای سلجوقی بود قرار دارد. نمای آن سنگ مرمری است و دارای حیاط فرعی و سالن زمستانی سه گانه است. این کاروانسرا که دارای دو برج عظیم و کتیبه ای است و دو شیر در بالای دروازه آن قرار دارد در 55 کیلومتری شرق دنیزلی، در نزدیکی شهر کارداک قرار دارد.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

کوه هوناز 

کوه هوناز یکی دیگر جاذبه های طبیعی در دنیزلی به شمار می رود این کوه با ارتفاع 2571 متر بالاترین ارتفاع در منطقه اژه ترکیه را دارد. این کوه در پارک ملی ای به همین نام قرار دارد که از سال 1995 به عنوان منطقه ای حفاظت شده به ثبت رسیده است. جنگل های پوشیده از دار و درخت در بخشی از آن و در بخشی دیگر مناطقی پوشیده از برف و یخ قرار دارد. مسافران و اهالی منطقه برای گذراندن روزهای تعطیل خود به همراه خانواده و دوستان به این منطقه می آیند چرا که مکان مناسبی برای برگزاری پیک نیک و ورزش های زمستانی است.


شهر باستانی هیراپولیس

شهر باستانی هیراپولیس

هیراپولیس یا همان شهر مقدس در جنوب غربی آناتولی و استان دنیزلی یک شهر باستانی است. این شهر که مملو از چشمه های آب گرم است سرزمینی سفیدر رنگ در نزدیکی پاموک کاله است. در این منطقه نیز شاهد سنگ های تراورتن بسیاری خواهید بود. 
این شهر باستانی که خیابان اصلی آن به طول 500 متر و 13.5 متر عرض آن است از شمال به جنوب تا نزدیک صخره های تراورتن قرار گرفته است. در هر دو طرف خیابان اصلی این شهر یک دروازه با برج‌های مربعی شکل واقع شده است. 
یکی از بزرگترین ساختمان‌های آن حمام رومی است که از سال 1984 به عنوان موزه باستان شناسی فعال است. این جاذبه ی گردشگری به ثبت جهانی یونسکو نیز رسیده است. این منطقه دارای یک استخر باستانی نیز هست که مسافران می توانند در آن لحظات شادی را سپری کنند. یک قبرستان بزرگی نیز در این شهر وجود دارد که سنگ قبرهایی حجاری شده و زیبا در آن دیده می شود که مسافران زیادی برای بازدید از آن به این قبرستان می روند.  اگر مایل هستید که یک نمونه برجسته معماری باستانی را از نزدیک ببینید باید به ساختمان تئاتر آن مراجعه کنید. ساختمانی زیبا که ظرفیتی بالغ بر 10 هزار نفر دارد. شهر باستانی هیراپولیس جاذبه ای تاریخی است که سالانه گردشگران زیادی به این منطقه سفر می کنند.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

لااودیکیا

لااودیکیا دنیزلی ترکیه

این قسمت تجاری شهر روزی از مراکز صنعتی و پزشکی و شلوغ بوده است و روزی خانه سیسرون خطیب معروف رومی بود. این فضا با اینکه مخروب شده است اما نمای زیبایی از تئاترهای روستای رومی باستان و بقایای عبادت گاه ها را به شما نشان می دهد. 

تله کابین دنیزلی

یکی از اقدامات مهم شهرداری دنیزلی افتتاح تله کابین این شهر است که سبب شهرت هر چه بیشتر آن نیز شده است. چرا که علاوه بر آن امکانات رفاهی و تفریحی مثل کافه، کمپ، محل بازی کودکان و خانه های ییلاقی و ... برای مسافران فراهم شده است. این تله کابین که در جنوب شرقی شهر قرار دارد و با آن می توان به بالای قله های زیبای شهر صعود کرد و نمایی فوق العاده از این شهر را دید. طول این تله کابین 1400 متر است که در تمام فصول قابل استفاده است اما در زمستان از آن استقبال بیشتری میشود. 

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

آفرودیسیاس

آفرودیسیاس

این منطقه در هزاره چهارم پیش از میلاد به وجود آمده بود که از یافته های عصرمس سنگی در این منطقه به آن رسیده اند و یک منطقه تجاری آشوری نیز بوده است. حدود ۱۰۰ سال قبل از میلاد بنای آفرودیت ساخته شده است و همچنان 14 ستون ایستاده ی آن باقی مانده است. 
بیزانس ها در قرن پنجم این بنا را به یک کلیسای سه گانه تبدیل کردند. 

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

مراکز خرید در دنیزلی

مرکز خرید فروم چاملیک

یک مرکز تجاری عظیم در این شهر وجود دارد به نام فروم چاملیک که در سه طبقه ساخته شده است. در فروم چاملیک می توانید تمام کالاهای مورد نیاز نظیر کیف و کفش، پوشاک و لباس محلی، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... را خریداری کنید و در طبقه ی دیگر آن می توانید به رستوران های آن مراجعه کنید و طعم لذیذ غذاهای ترکی را بچشید. برند های بین المللی و ترک در این مرکز خرید در حال فعالیت هستند.

 تراس پارک آلیسوریس مرکزی

این پاساژ از مراکز خرید معروف در دنیزلی به شمار می رود که بسیار شیک و مدرن است. خریداران محصولات ترکی و بین المللی می توانند با رفتن به این مرکز خرید معروف تمام نیاز های خود به کالاهای ضروری و لوکس را برطرف کنند. 
 Aquamall AVM ،Babadaglilar Ishani، Oz Ra Tekstil Ihracat  ،Sumer Joypark ، از دیگر مراکز خرید این شهر هستند.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل های دنیزلی

هتل سیمن اوغلو

این هتل سه ستاره بسیار شیک و زیبا است که در یکی از بهترین نقاط شهر قرار گرفته است. شهرت آن به دلیل داشتن کارکنانی مجرب و خوش برخورد است. هتل سیمین اوغلو با داشتن 75 واحد اقامتی دارای امکاناتی نظیر اسپا، سالن آرایشی و .... است و مسافران اقامتی خوب و دلنشینی می توانند در آن داشته باشند. 

هتل ددمان پارک

هتل 4 ستاره ای که با 120 اتاق امکاناتی چون سالن ورزشی، حیاط و باغ و ... داراست. این مکان اقامتی آسایش و رفاه مشتریان خود را در الویت قرار داده است و شما با خیال راحت می توانید اقامتی خوش را در آن تجربه کنید.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل آنمون

هتل آتمون دنیزلی ترکیه

اگر به دنبال هتلی لوکس و 5 ستاره هستید، پیشنهاد ما به شما هتل آنمون است. این هتل 126 واحد اقامتی دارد و با استانداردهای بین المللی و خدماتی ویژه پذیرای مهمانان و مسافران است. 

هتل ییلدیریم

این هتل 68 اتاقه دارای سیستم تهویه مطبوع، صرافی و ترانسفر فرودگاه است و می تواند یکی از گزینه های اقامتی شما باشد. 
با توجه به جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوان و همین طور مراکز خرید و هتل های مدرن، شهر دنیزلی می تواند مقصد خوبی برای گردشگرانی باشد که به کشور ترکیه سفر می کنند و به دنبال گذراندن لحظاتی ناب و زیبا به همراه آرامش و هیجان هستند.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: