جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

ترکیه یکی از کشوهایی با جذب گردشگری بالاست که سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان برای دیدن این کشور زیبا به ترکیه سفر می کنند. گردشگران ایرانی نیز به دلیل ارزانی نسبی و همین طور عدم نیاز به ویزا ترکیه را به عنوان یکی از کشورها برای سفر به خارج از کشور انتخاب می کنند. بیشتر شهر های ترکیه خود به عنوان یک مقصد گردشگری به شمار می روند. در این میان ترابزون از شهر هایی است که از جذب توریست بالایی برخوردار است. برای سفر به هر قسمت از این کشور و همین طور ترابزون باید لیر به همراه داشت. لیر واحد پول کشور ترکیه است و در ایران به راحتی می توان آن را خریداری کرد. اما در صورتی که نتوانستید لیر تهیه کنید بهتر است با خود دلار به همراه داشته باشید تا بتوانید در ترکیه لیر تهیه کنید.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

برای رسیدن به ترابزون راه های مختلفی وجود دارد. اما اگر به دنبال سفر هوایی به این شهر هستید باید بدانید که پرواز مستقیمی از تهران به ترابزون وجود ندارد. برای سفر هوایی باید برای یکی از شهر های استانبول و یا آنکارا بلیط هواپیما بخرید و از آنجا به ترابزون بروید. برای آن دسته از مسافرانی که به شکل زمینی سفر می کنند سه مرز بازرگان در ماکو، سرو در ارومیه و رازی در خوی  وجود دارد. در این بین مرز سرو به خاطر معطلی کم بسیار مورد توجه مسافرین است. برای این سفر باید بیمه ماشین، تعمیرات ماشین، کاپوتاژ و عوارض خروج را به حساب شهرداری واریز کنید. همچنین باید مدارکی چون: مجوز خارج کردن ماشین از کشور، دفترچه بین المللی ماشین، گواهی نامه بین المللی و نمره بین المللی به همراه داشته باشید. برای گرفتن مجوز گمرکی ماشین باید به گمرک مرکز استان ها یا گمرک مرزها مراجعه کنید.

دیدنی های ترابزون

ترابزون در کنار دریای سیاه واقع شده است و مساحت آن 188 کیلومتر مربع است. این شهر تا سال های سال یکی از مهم ترین مراکز تجاری ترکیه به شمار می رفت. زیرا در مسیر راه ابریشم در مسیر تبریز و استانبول قرار دارد. این شهر در زمان قدیم محلی برای مبادله پارچه های ابریشمی و کتان بود و همین طور دروازه ای برای تجارت ایران و قفقاز محسوب می شد. به خاطر شرایط جغرافیایی خاص در این شهر تنوع نژادی و مذهبی وجود دارد.  باشگاه ورزشی ترابزون اسپور که یکی از پرطرفدار ترین باشگاه های فوتبال ترکیه است نیز متعلق به این شهر است. با توجه به ساحلی بودن ترابزون مسافران انتظار آب و هوای نیمه گرمسیری و مرطوب دارند این در صورتی است که بهترین زمان برای سفر به شهر ترابزون فصل تابستان است که آب و هوایی معتدل تر دارد. در تمام طول سال در ترابزون می توانید شاهد بارش باران باشید.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

یکی دیگر از دلایل سفر به این شهر می تواند اقامت و اسکان یافتن با هر بودجه ای باشد. در این شهر هتل های بسیاری وجود دارد که با توجه به شرایط مالی خود می توانید یک از آن ها را انتخاب کنید اما از هاستل های این شهر نمی توانید انتظار آرامش و امنیت و تمیزی هتل ها را داشته باشید. از آنجا که ذائقه غذایی ایرانی ها و ترک ها بسیار به هم شبیه است شما با خیال راحت می توانید به انواع رستوران های این شهر بروید و از غذاهای متنوع و نسبتا ارزان قیمت آن نوش جان کنید. در سفر به ترابزون خوردن غذاهای دریایی را فراموش نکنید.

برای آشنایی بیشتر شما با ترابزون به چند جاذبه ی گردشگری آن اشاره می کنیم:

صومعه سوملا

صومعه-سوملا

در بالای صخره های پر شیب شهر ترابزون ترکیه قدیمی ترین صومعه های مسحیت ساخته شده است. هیچ نشانی از سال ساخت و یا سازنده ی این بنا وجود ندارد اما شواهد حاکی از آن است که این صومعه قدمتی حدود 1000 سال دارد و برای فرار محلی ها از دست دشمن ساخته شده است. این بنا که به خوبی می توان در آن تاثیر هنر ترکی را دید به گونه ای ساخته شده است که گویی ساختمان به کوه چسبیده و دارای کلیسا، اتاق شاگردان، مهمان خانه ،آشپزخانه، کتابخانه و همین طور فواره ای برای جمع آوری آب کوهستان است. یکی از ویژگی های کلیسا نقاشی های دیواری آن است که داستان هایی از انجیل و حضرت عیسی و حضرت مریم را روایت می کند.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

موزه ایاصوفیه

موزه-ایاصوفیه

یکی از جاذبه های تاریخی و مذهبی شهر ترکیه موزه ایاصوفیه در ترابزون است که در سال 532 میلادی ساخته شد و به مدت 916 سال به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار می گرفت. زمانی که سلطان محمت فاتح استانبول را فتح کرد، در سال 1453 این مکان به مسجد تغییر کاربری داده شد و حدود  482 سال به عنوان مسجد مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1935 کمال آتاتورک دستور داد تا این ساختمان به موزه تبدیل شود. در این بنای بسیار زیبا 30 میلیون کاشی طلا استفاده شده است. موزه ایاصوفیه یکی از پربازدید ترین و معروف ترین بناهای تاریخی در ترکیه است که گردشگران زیادی برای بازدید از آن به ترابزون می روند.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

پارک بوزتپه

پارک-بوزتپه

در کنار دریای سیاه و یکی از نقاط بالایی شهر زیبا و سرسبز ترابزون پارک بوزتپه واقع شده است. این پارک یکی از نقاط زیبای شهر به شمار می رود که برای گردشگران فرصتی را پدید می آورد تا دمی آرامش بگیرند و از طبیعت زیبا لذت ببرند. گردشگران زیادی به این پارک می ایند تا لحظات به یاد ماندنی سفر خود را در دل طبیعت ثبت کنند.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

دریاچه اوزون گول

دریاچه-اوزون-گول

دریاچه ی اوزون گل که در لغت به معنای دریاچه طولانی است در روستایی به همین نام معروف به سوئیس ترکیه قرار دارد. مسافران ترابزون خود را به روستای اوزون گل می رسانند تا دریاچه ی زیبایش را که بین کوه های زیارت و هالیزدن قرار دارد ببینند و از طبیعت بکر این روستا لذت ببرند. اغلب افرادی که به این روستا می آیند تصمیم به اقامت یکی دو شبه در آن می گیرند. چرا که علاوه بر آب و هوای کوهستانی و مطبوع و همین طور طبیعت فوق العاده آن، امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی در آنجا وجود دارد. قایق سواری، دوچرخه سواری، شنا، ماهیگیری، چتربازی بر فراز اوزون گل، کوهنوردی و ... از امکانات تفریحی و همچنین فروشگاه ها، مساجد، هتل ها، رستوران وکافه و ... بخشی از امکانات رفاهی آن را شامل می شود.

قلعه ترابزون

قلعه-ترابزون

یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این شهر قلعه ترابزون است که در مرکز شهر واقع شده است. این بنای تاریخی از قدیمی ترین آثار به جا مانده از دوران امپراطوری روم محسوب می شود. دیوار این قلعه و دیوار پشت ساختمان در گذشته به عنوان ساختمان نظامی استفاده می شده است. قلعه ترابزون درست در کنار پارک زاگنوس قرار دارد.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

قصر آتاتورک در ترابزون

قصر-آتاتورک-در-ترابزون

با اینکه آتاتورک بنیانگذار جنگ استقلال ترکیه که باعث جمهوری ترکیه شد مدت زمان کوتاهی در خانه اش واقع در ترابزون زندگی کرده است، باز هم این خانه بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران است. بازدید از این خانه که وسایل آن به خوبی نگهداری شده است باعث می شود که گردشگران تصور خوبی از تاریخ آن دوره از ترکیه را به دست آورند.

بازار سرپوشیده

بازار سرپوشیده ترابزون

در هر سفری بازار ها یکی از مقاصد گردشگری به شمار می روند. خرید کردن در سفر به خصوص سفرهای خارجی جزئی جدا نشدنی از برنامه های سفر است. خصوصا بازار های سرپوشیده که گویای تاریخ و فرهنگ و سبک زندگی اهالی آن شهر را نمایان می کنند. بازار سرپوشیده ترابزون که در خیابان بِدِستِن قرار دارد یک بنای تاریخی مربوط به قرن 16  میلادی است. این بازار یادگاری از عصر عثمانی است و معماری آن دوران را با تک گنبد موجود زیبایی خاصی را پدید آورده است. در این بازار می توان انواع خوراکی ها و ادویه های محلی را خرید. صنایع دستی هم از پر طرفدار ترین محصولات برای گردشگران محسوب می شود. اجناس و لباس های ترک هم که آوازه ش به خارج از این کشور رسیده و از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. در آخر هم می توانید خود را به استکانی چای یا فنجانی قهوه مهمان کنید.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

مسجد گلبهار خاتون

مسجد-گلبهار-خاتون

در دل یک باغ زیبا در خیابان سِنول گونش، مسجدی زیبا قرار دارد. در این باغ که مسافران برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت و همین طور گرفتن عکس های یادگاری پا می گذارند مسجدی واقع شده است که نامش را از گلبهار خاتون مادر سلطان سلیم اول، از سلاطین حکومت عثمانی گرفته است. گلبهار خاتون زنده نماند تا به سلطنت رسیدن پسرش را ببیند. از همین روی پسرش در سال 1514 مسجدی زیبا با نام مادرش بنا کرد تا برای همیشه نامش زنده بماند.

صومعه نجات دنده

در 3 کیلومتری جنوب شرق مرکز ترابزون واقع در بزتپه کلیسایی به نام کلیسای نجات دهنده  در سال 1424 ساخته شد که عمرش بعد از 17 سال توسط ترکان سلجوقی تمام شد چرا که غارت و ویرانش کردند. این ویرانه تا سال ها به حال خود رها مانده بود تا در اوایل قرن هفده میلادی، این کلیسا به شکل یک صومعه بازسازی شد. هرچند که ورود به این مکان آزاد نیست. اما مسافران زیادی به آن منطقه می روند تا ساختمان تاریخی را از نزدیک ببینند و در نهایت از مناظر زیبای اطراف لذت ببرند.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

بزتپه

بزتپه-ترابزون

یکی از جاذبه های طبیعی شهر ترابزن ترکیه بزتپه است که در 3 کیلومتری جنوب شرقی ترابزن واقع شده است. بز تپه طبیعتی زیبا و دیدنی دارد که مسافران زیادی برای قدم زدن در طبیعت و ثبت لحظات زیبا به آنجا می روند. اما این تنها بخشی از ماجراست. بزتپه تنها جاذبه طبیعی نسیت بلکه جاذبه ای مذهبی نیز هست. چرا که در اطراف آن چندین کلیسا و مسجد قرار دارد که مورد استفاده اهالی و مسافران است. 4 چشمه جوشان در این منطقه وجود دارد که به باور اهالی چشمه های مقدسی هستند. همین امر سبب افزایش ورود گردشگر به این منطقه شده است.

اوزون سوکاک ترابزون

اوزون-سوکاک

در شهر ترابزون خیابانی به غایت طولانی در بخش اورتا حصار قرار دارد. ابتدای این خیابان از میدان مرکزی شهر شروع می شود که به صورت پیاده راه است. در ادامه راه خیابان فضا برای رفت و آمد اتوموبیل ها نیز محیا شده است. این خیابان طولانی در نهایت به بافت تاریخی شهر، بازار سنتی، بازار مسگرها و ... می رسد. این خیابان طولانی دارای فروشگاه های پوشاک، کیف و کفش، برندهای معروف از هر کالایی است که در کنار شیرینی فروشی ها و سوغاتی فروشی ها و همین طور کافه ها و رستوران ها و پاساژ های بزرگ قرار گرفته است. اهالی ترابزون و همین طور گردشگران و مسافران همه روزه به این خیابان طولانی و زیبا می روند تا قدم زنان به خرید و گشت و گذار بپردازند. این پیاده راه پر جنب و جوش و شلوغ شباهت زیادی به خیابان استقلال استانبول  دارد.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

مراکز خرید در ترابزون

مرکز خرید کارفور

مرکز خرید کارفور یکی از فروشگاه های زنجیره ای در سراسر جهان است که مقام اول را از نظر کیفیت مواد در اروپا دارد. این مرکز خرید در کشورهای اروپایی، چین، برزیل، آراژانتین، جمهوری دومینیکن و آرژانتین فعالیت دارد. همین طور در بخش هایی از آفریقای شمالی و آسیا نیز شعبه دارد. این مرکز خرید از محبویب ترین مراکز در ترابزون است.

مرکز خرید فروم

بزرگترین مرکز تجاری در ترابزون مرکز خرید فروم است که برند های جهانی خصوصا از کشور هلند در این پاساژ حضور دارند. مرکز خرید فروم پیست کارتینگ اتومبیل رانی، سینماهای چند منظوره ، اتاق کودک ، شهر بازی، سالن بولینگ ،رستوران های داخلی و خارجی و خیلی از امکانات دیگر را در کنار فروشگاه ها برای رفاه حال مشتریان خود قرار داده است.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

مرکز خرید جواهیر

مرکز-خرید-جواهیر

جواهیر در کنار خط ساحلی ترابزون با منظره ی زیبایی از دریا به عنوان یکی از بزرگترین و محبوب ترین مراکز خرید با برندهای مشهور ترک و خارجی در حال فعالیت است.

مرکز خرید وارلی باش آ وی ام

این مرکز خرید با معماری تلفیقی سنتی و مدرن از زیبا ترین مراکز خرید ترابزون است که تمام امکانات رفاهی را برای مشتریان فروشگاه های خود فراهم آورده است. مرکز خرید وارلی باش آ وی ام که در سال 2010 افتتاح شده است دارای رستوران، سینما، هایپرمارکت و ... است.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: