جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

یکی از بهترین گزینه‌ها برای مسافرت ایرانیان به خصوص در تابستان کشور ترکیه است، چرا که ترکیه در این فصل دارای آب و هوای بسیار خوب و معتدلی است که دلیل اصلی آن همسایگی با دریای مدیترانه ‌می‌باشد. معمولا مسافرتهای ایرانیان به شهرهای ساحلی ترکیه انجام می‌شود و در این مطلب از سایت سلطان سفر قصد داریم که در مورد یکی از این شهرها صحبت کنیم. بدروم ترکیه یک شهر بسیار زیبا است که هر سال مسافران زیادی را به خود جذب می کند و به خصوص در سالهای گذشته مسافرت تابستانه به بدروم ترکیه بسیار سر زبان‌ها افتاده است.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

بدروم کجاست؟

بدروم ترکیه یکی از شهرهای ساحلی این شهر است که از سه جهت با دریای اژه در همسایگی است و همین باعث شده که هر ساله تور بدروم از ایران و یا سایر کشورها برگزار شود و افراد زیادی برای تفریح به این شهر زیبا بیایند. این شهر زیبا که در قسمت جنوبی کشور ترکیه و استان "موغله" قرار دارد. مساحت این شهر ساحلی کوچک چیزی در حدود 686 کیلومتر مربع است و زمانی که به آن می روید متوجه فضای بسیار جذاب آن که کاملا برای گردشگران مناسب است می شوید. دلیل نامگذاری بدروم ترکیه این است که این شهر در جنوبی ترین قسمت این کشور قرار دارد، به همین دلیل به این شهر بدروم میگویند که در زبان ترکی به معنی پایین است. این شهر که سالانه بیش از 1 میلیون توریست وارد آن میشوند و از آن دیدن میکنند حدود 38 هزار نفر جمعیت دارد.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

زندگی کردن در چنین فضای زیبایی باعث شده که مردم این شهر دارای سلیقه و طبع خوبی شوند، به شکلی که وقتی شما وارد این شهر می شوید شاهد خانه هایی بسیار زیبا با دیوارهای سفید و ناودان های آبی رنگ هستید و این هماهنگی در شهر بدروم ترکیه می تواند برای شما بسیار جالب باشد. با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم بر این منطقه باید این نکته را در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای مسافرت به این شهر از اواسط بهار تا اوایل تابستان باشد، در این زمان است که شما می‌توانید نهایت لذت را از آب و هوای مدیترانه‌ای منطقه ببرید.

مکان‌های دیدنی بدروم

بدروم ترکیه دارای پیشینه غنی بوده و در دوره‌های تاریخی مختلف مانند: دوران بیزانس، پرس، عثمانی، رومی ها، مقدونیه‌ای ها و... بوده است. از آنجایی که این شهر در موقعیت جغرافیایی خوبی برخوردار است، حملاتی که از طریق دریای اژه انجام میشده از بیشتر به این شهر بوده است. البته این شهر از سال 1552 به بعد جزئی از سرزمین‌های تحت سلطه عثمانی بوده و از قوانین این حکومت پیروی می‌کرده است. نکته جالبی که باید در نظر داشته باشید این است بدروم ترکیه در زمان‌های قدیم افراد سرشناس زیادی را در خود جای داده است که معروفترین آنها هرودوت بزرگترین تاریخ نگار جهان و آرتمیسیا اولین ناخدای زن در جهان بوده اند. در ادامه این قسمت مهمترین جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر بدروم ترکیه را برای شما نام میبریم.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

مقبره هالیکارناسوس

این اثر تاریخی در برخی از رده بندی‌ها به عنوان یکی از عجایب هفتگانه نیز معرفی می‌شود و پیشینه ساخت آن به سال 350 میلادی بازمیگردد. طبق اسناد تاریخی این آرامگاه متعلق به فرامروای این منطقه بوده که در آن زمان زیر نظر ایران حکومت می کرده است. زیبایی معماری این اثر تاریخی به قدری بالاست که بی شک باعث شگفتی هر بیننده‌ای خواهد شد.

قلعه بدروم ترکیه

قلعه بدروم ترکیه

این قلعه در قرن 15 میلادی ساخته شده و در واقع متعلق به یکی از شوالیه‌های صلیبیون در جنگهای صلیبی بوده است. این قلعه که با آجر و سنگ ساخته شده در حال حاضر به موزه‌ای بسیار خاص تبدیل شده است که در آن یک موزه زیر آب هم وجود دارد که در آن می‌توانید از کشتی های غرق شده در دریای اژه دیدن کنید. به یاد داشته باشید که دیدن این قلعه تاریخی زیبا را به هیچ وجه از دست ندهید.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

دروازه میندوس

دروازه میندوس بدروم ترکیه

این اثر تاریخی که یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم در بدروم ترکیه به شمار می رود، در قرن 4 قبل از میلاد مسیح ساخته شده و در قسمت غربی شهر بدروم قرار دارد. البته باید در جریان باشید که از این اثر تاریخی امروزه فقط یک دیوار به طول 7 کیلومتر باقی مانده است.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

مراکز خرید بدروم

مراکز خرید بدروم ترکیه همیشه برای گردشگرانی که به این شهر مسافرت میکنند بسیار جالب بوده اند. شاید یکی از دلایل اصلی اینکه بدروم شهر مورد علاقه دوستداران خرید است، تنوع بالای اجناس در شهر است. به طوری که از دستفروش خیابانی تا مغازه‌های لوکس می توانند با اجناس خوب خود و قیمتهای مناسب شما را غافلگیر کنند.  مراکز خرید بزرگ و مدرن بدروم ترکیه باعث میشوند که هر بیننده‌ای دوست داشت باشد از آنها خرید کند و به همین دلیل است که دوست داران خرید عاشق این شهر هستند. یکی دیگر از موارد مهم در مورد مراکز خرید این شهر این است که اتاق کودک، اتاق انتظار، محل بازی کودکان، رستوران، کافه و... که در این فروشگاه ها قرار گرفته باعث می شود که بتوانید اوقات خوشی داشته باشید. مهمترین فروشگاه‌های بدروم ترکیه عبارتند از:

  • میدتاون (midtown Shopping mall): بهترین مکان برای خرید کردن های خانوادگی
  • Oasis center: محل جمع شدن بهترین برندهای غربی و ترک
  • پالمارینا (Palmarina shopping mall): فروشگاهی زیبا، پر از رستوران‌های باکیفیت در کنار دری

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

تور بدروم

استفاده از تور بدروم یکی از بهترین روش‌های سفر به این شهر است که تمامی کارها را برای شما بسیار آسان می‌کند. شرکتها و آژانس‌های هواپیمایی زیادی این تور را برگزار میکنند که شما باید با تحقیق در بین آنها گزینه مورد نظر خود را پیدا کنید. تور بدروم ترکیه معمولا 6 شب و 7 روز است. با توجه به انتظاراتی که دارید می‌توانید از امکانات مختلف مثل هتل‌های 3 ستاره تا 5 ستاره، رستورانهایی با غذای گران‌قیمت، متوسط و ارزان و... استفاده کنید. موردی که در زمینه این تورها باید در نظر داشته باشید این است که پاسپورت شما باید دارای حداقل 6 تا 10 ماه اعتبار باشد.

نکته دیگری که باید در زمینه مسافرت به بدروم ترکیه به یاد داشته باشید این است که این شهر دارای فرودگاه بین المللی ‌است، ولی با این وجود برای رفتن به این شهر باید از کشور خودمان به یکی دیگر از شهرهای ترکیه مثل ازمیر یا استانبول بروید.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

بدروم هتل

بدروم هتل‌‌های مختلفی دارد که در ادامه این قسمت یک لیست از هتل‌های معروف ترکیه خدمت شما معرفی میکنیم و اطلاعاتی ضروری در مورد آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. یکی از مهمترین این هتل‌ها، هتل یاسمین در بدروم ترکیه می‌باشد که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

هتل یاسمین بدروم

هتل یاسمین بدروم

هتل یاسمین بدروم ریزورت که یکی از هتلهای 5 ستاره این شهر است، حدود 1200 متر ساحل اختصاصی در کنار دریای اژه دارد و از طرفی اتاق های آن همگی دارای پنجره‌های بزرگی هستند که به شما اجازه می دهد از مناظر زیبای اطراف لذت ببرید. این هتل دارای رستوران اصلی است که صبحانه، ناهار و شام را سرو میکنند و اگر کسی دوست داشت غذاهای بین المللی این رستوران را امتحان کند، بوفه رستوران در اختیار اوست. علاوه بر این موارد یک بار برای سرو انواع نوشیدنی‌ها و یک رستوران دیگر در این هتل هستند که میتوانید از آنها استفاده کنید.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل یاسمین در بدروم ترکیه دارای امکانات تفریحی بسیار متنوعی است که به شما کمک میکند اوقات فراغت خود را به راحتی بگذرانید، این امکانات عبارتند از: "زمین بازی کودکان، زمین والیبال ساحلی، سرسره‌های آبی، میز بیلیارد، زمین تنیس، سونا، سالن ماساژ، حمام ترکی و آب گرم، استخر روباز و سرپوشیده، اینترنت رایگان و..." این هتل زیبا از فرودگاه میلاس در بدروم ترکیه 38 کیلومتر فاصله دارد و رفت و آمد به این هتل برای شما بی شک آسان خواهد بود.

هتل وگ بدروم

هتل ووگ بدروم

این هتل که فضایی به مساحت  14000 متر مربع دارد یکی از هتلهای 5 ستاره بدروم ترکیه است که امکاناتی مانند سرسره آبی، ساحل اختصاصی و اسپا دارد، اتاق های این هتل دارای امکانات کامل هستند و هر کدام دارای یک بالکن اختصاصی و نمای زیبای رو به دریا هستند. در این رستوران شما می‌توانید غذاهای مورد نظر خود را از بوفه تهیه کنید و یا سراغ رستورانهای بین‌المللی این هتل بروید. در ضمن شما می‌توانید حیوان خانگی خود را نیز به این هتل ببرید.

هتل WOW بدروم ترکیه

هتل WOW بدروم

این هتل نیز یکی از دیگر از هتلهای 5 ستاره بدروم ترکیه است که دارای امکانات کاملی می‌باشد و و سرویس‌های مختلفی به مشتریان خود ارائه میدهد. اتاق های این هتل دارای امکانات بیشتری نسبت به مواردی که معرفی کردیم هستند، همچنین امکانات تفریحی این هتل مانند بازی‌ها و ورزش های مختلف بسیار رونق دارند و میتوان گفت که اگر به ورزشهای آبی، ساحلی و سایر تفریحات مانند بسکتبال، تنیس، دوچرخه سواری و... علاقه مندید این هتل برای شما گزینه بسیار خوبی خواهد بود.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل سامارا بدروم

هتل سامرا بدروم

این هتل در بین سایر هتلهای بدروم ترکیه به عنوان مروارید درخشان دریای اژه شناخته می شود و تقریبا همه مشتریان از وضعیت و خدمات این هتل 5 ستاره راضی هستند. وسعت زمینی که این هتل در آن احداث شده 70 هزار متر است و همین باعث شده است که یکی از بزرگترین و مهمترین هتلهای بدروم ترکیه باشد. این هتل ارزش زیادی برای محیط زیست این منطقه قائل است و زمانی که به آن میروید می توانید متوجه این موضوع شوید، چرا که تقریبا بیشتر قسمتهای طبیعی اطراف این هتل بکر و دست نخورده باقی مانده‌اند.

هتل رویال آسارالیک

این هتل 5 ستاره که در کنار دریا واقع شده و دارای فضای بسیار زیبا، سرسبز و منظره‌های خوبی است، به عنوان یکی از هتلهای خوب در شهر بدروم ترکیه شناخته می شود. امکانات گسترده تفریحی این هتل به شما اجازه می‌دهد که بتوانید اوقات فراغت خود را بگذرانید، سالن بدنسازی، استخر، زمین بازی برای ورزشهای مختلف، آرایشگاه، استخر، مرکز آبگرم، جکوزی، زمان بازی کودکان، سالن ماساژ و سایر امکاناتی که در این هتل است اقامت شما را در بدروم ترکیه بسیار راحت میکند.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

بدروم بهتره یا آنتالیا

یکی از سوالهایی که قبل از سفر به ترکیه ممکن است برای شما مطرح شود این است که "بدروم بهتره یا آنتالیا" در این مورد باید به تجربیات و نظرات مسافران و توریست هایی که این دو شهر را برای مسافرت امتحان کرده‌اند استفاده کرد. طبق نظر مسافران آنتالیا به جاذبه‌های دیدنی اصلی ترکیه مانند "پاموکاله" نزدیک تر است و در صورتی که دوست دارید چنین دیدنی‌هایی را از دست ندهید و راحت به آنها دسترسی داشته باشید، آنتالیا برای شما بهتر است. همچنین از طرفی بدروم ترکیه دارای ساحل کم عمق‌تری از آنتالیا است، به همین دلیل برای شنا کردن بهتر خواهد بود، اما این نکته را نمی‌توان فراموش کرد که طبق نظرسنجی ها ساحل آنتالیا زیباتر است.

بدروم بهتره یا مارماریس

بدروم و مارماریس از دیدگاه کسانی که به این شهرها سفر کرده‌اند تقریبا شبیه به هم هستند. نکته مهمی که در مورد سفر به بدروم ترکیه و مارماریس باید در نظر داشته باشید این است که این دو شهر برای افرادی هستند که میخواهند در یک شهر ساحلی زیبا استراحت کنند و به ورزشهای آبی بپردازند، پس اگر به دنبال آرامش در مسافرت هستید این شهرها برای شما مناسب خواهد بود. البته این نکته را نباید فراموش کرد که اگر به دنبال هتل های لوکس هستید بهتر است که بدروم را انتخاب کنید، چرا که تنوع هتل و تفریحاتی که این هتلها در اختیار شما قرار می دهند در بدروم ترکیه بسیار بیشتر است.

فاصله استانبول تا بدروم

فاصله استانبول تا بدروم ترکیه و همچنین فاصله تا شهر مهم و توریستی دیگری مانند فاصله آنتالیا تا بدروم همیشه برای کسانی به کشور ترکیه سفر می‌کنند بسیار مهم است، چرا که هیچ‌کس دوست ندارد که به یک کشور خارجی سفر کند و تمام مدت در یک شهر در هتل بنشیند و به تفریحاتی که در 10 قدمی‌اش هستند قانع شوند. در ادامه فاصله بدروم ترکیه تا استانبول و تا آنتالیا را در اختیار شما قرار میدهیم تا در زمان مسافرت به ترکیه اطلاعات کافی داشته باشید.

  • فاصله استانبول تا بدروم 696 کیلومتر است و تقریبا 8 ساعت و 13 دقیقه طول میکشد.
  • فاصله آنتالیا تا بدروم 420 کیلومتر است و تقریبا 5 ساعت و 30 دقیقه طول میکشد.
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: