جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

استانبول ، یکی از شهرهای دیدنی ترکیه با قدمت 2500 سال می باشد که قسمتی از آن در قاره آسیا و قسمت دیگرش در اروپا قرار گرفته است . این شهر تاریخی با 15 میلیون نفر ، پرجمعیت ترین شهر کشور ترکیه محسوب می گردد. احتمالا نام قسطنطنیه به گوشتان خورده است ؛ قسطنطنیه نام قدیمی شهر استانبول ترکیه می باشد که امروزه به عنوان یکی از پر اهمیت ترین شهرهای این کشور از نظر تاریخی ، گردشگری ، فرهنگی و اقتصادی به شمار می رود و افراد زیادی به منظور بازدید از جاذبه ها ، مناطق تاریخی ، خیابانهای دیدنی استانبول و ... با تور استانبول همراه می شوند.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

اگر شما به منظور رفتن به شهرهای دیدنی ترکیه ، استانبول را انتخاب کرده اید ؛ باید گفت که بهترین فصل جهت شرکت در تور استانبول ، فصل بهار می باشد. در این فصل ، روز ها گرم و شب ها دارای آب و هوایی خنک و معتدل می باشد که فرصت مناسبی را برای بهره بردن از تفریحات شبانه استانبول فراهم می آورد. در حقیقت تعدد و تنوع جاهای دیدنی استانبول در شب ، موجب این موضوع می گردد که مشتریان و بازدیدکنندگان فراوانی به منظور شبگردی روانه بوتیک ها ، رستورانها و کافه های این شهر زیبا شوند. بهتر است قبل از بازدید ، آدرس جاهای دیدنی استانبول را به دست آورده و با اطلاعات دقیق رهسپار این اماکن شوید. در ادامه به معرفی و توضیح برخی از جاهای دیدنی استانبول با عکس می پردازیم و  قیمت جاهای دیدنی استانبول را بررسی خواهیم کرد.

دیدنی های استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول

مسجد ایاصوفیه استانبول ترکیه

یکی از جاهای دیدنی استانبول ترکیه، مسجد ایاصوفیه این شهر می باشد که شناخته شده ترین جای دیدنی شهر استانبول و به نوعی نماد اصلی این شهر محسوب می گردد. بهتر است بدانید که این مسجد مقدس در دوره ای ، عنوان عظیم ترین کلیسای جهان را با خود یدک می کشید. این مسجد تاریخی در سال ۵۳۷ میلادی تاسیس گشت و در سال ۱۴۵۳ که مصادف با حکومت عثمانی ها بود ، به واسطه اسلامی بودن این سلسله ، تبدیل به یک مسجد شد. مسجد ایاصوفیه به مانند یک موزه می باشد که بازدیدکنندگان در آن این امکان را خواهند داشت تا با فرهنگ غنی و هنر کم نظیر موجود در کشور ترکیه آشنا شوند. بد نیست بدانید، گنبد این مسجد در همراهی با گنبد سانتاماریا دلفیوره و گنبد سلطانیه، که متعلق به استان زنجان و شهر سلطانیه می باشد ؛ در حکم عظیم ترین گنبد های احداث شده در دنیا می باشند. بنابراین اگر قصد همراهی با تور استانبول را دارید هرگز نباید بازدید از این مسجد را فراموش کنید.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

آب‌انبار سلطنتی استانبول یا باسیلیکا

آب انبار سلطنتی استانبول - باسیلیکا

 تمام جاذبه های دیدنی استانبول محدود به سطح شهر نمی باشند. جالب است بدانید که در زیر این شهر نیز جاهای دیدنی و اماکن گردشگری دیگری قرار دارند که برای بازدید از آنها باید رهسپار زیر سطح زمین شوید! آب انبار معروف شهر استانبول که یادآور صحنه هایی از فیلم سینمایی ارباب حلقه ها می باشد، توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده و توانسته است افراد زیادی را مجذوب خود نماید. از نظر موقعیت مکانی،  این آب انبار دقیقا در زیر مسجد باشکوه ایاصوفیه قرار دارد که به منظور بازدید از آن بایستی مسیری با ۵۲ پله را به سمت پایین طی کنید. آب انبار سلطنتی ترکیه یا باسیلیکا از نظر وسعت ۹۸۰۰ متر مربع می باشد و دارای ۳۳۶ ستون عظیم است. اگر فرصت حضور در تور استانبول را یافته اید ، حتما خود را به این مکان دیدنی برسانید.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

پلکان رنگین کمان

پله رنگین کمان استانبول ترکیه

به منظور بازدید از رنگین کمان استانبول ترکیه ، بایستی خود را به محله آرتی سیهانگیر (the arty Cihangir district) برسانید. ماجرای جذاب ایجاد این پلکان رنگارنگ، دقیقا مثل ماجرای شکل گیری پله های سلارون در شهر ریودوژانیرو برزیل می باشد. حال این ماجرای شگفت انگیز چیست؟ داستان بسیار ساده می باشد! به منظور ایجاد یک فضای دوست داشتنی برای شادی و سرگرم شدن مردم. گفتنی است که در آغاز، رنگ این پلکان ، با واکنش شدید دولت محلی همراه شد که در نهایت منجر به خاکستری شدن رنگ این پلکان جذاب گشت . اما در ادامه به دلیل اعتراضات و خشم مردمی ، مجددا این پلکان به شکل رنگین کمان درآمد. در حال حاضر ، پلکان رنگین کمان استانبول ، تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی استانبول گشته و توانسته است گردشگران فراوانی را به سمت خود بکشاند. بنابراین اگر قصد دارید در تور استانبول ، اوقات شاد و مفرحی را سپری نمایید، راه رفتن بر روی این پلکان را از یاد نبرید!

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

 رستوران های قایقی استانبول

رستوران های روی کشتی  ترکیه

شاید تصاویر این رستوران های معروف را بارها در جاهای مختلف مشاهده کرده باشید. اگر علاقه مند به امتحان کردن غذاهای خوش طعم و معروف ترکیه می باشید ، بایستی به سوی پل گالاتا روانه شوید. در این محل با قایق های فراوانی مواجه خواهید شد که ساندویچ های بسیار مطبوع و دلپذیری را با ماهی تهیه نموده و آنها را به مشتریان خود عرضه می نمایند. فروش ساندویچ های ماهی در این رستوران ها قدمتی طولانی دارد ؛ به طوریکه از حدود یک قرن قبل ماهی گیرانی که در این منطقه مشغول فعالیت بودند ، شروع به آشپزی و طبخ ماهی کردند . از همان زمان تا به امروز این سنت ادامه پیدا کرده و توانسته است مشتریان زیادی را به سمت خود بکشاند.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

برج گالاتا

برج گالاتا استانبول ترکیه

از دیگر نمادهای شهر استانبول ترکیه برج گالاتا می باشد. این برج با کلاه منحصر به فرد خودش که به شکل مخروط است ، یک مکان بسیار مناسب برای مشاهده مناظر شگفت انگیز شهر استانبول به حساب می آید. علاوه بر این ، برج گالاتا شامل یک رستوران و کافه هم می شود که بازدیدکنندگان این امکان را خواهند داشت تا در صورت همراهی با تور استانبول از آنها دیدن نمایند و تصاویر به یادماندنی و جذابی را با دوربین عکاسی خود ثبت نمایند.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

جزیره پرنسس استانبول ترکیه

جزیره پرنسس استانبول ترکیه

یکی از جزایر نزدیک استانبول یا بهتر است بگوییم نزدیک ترین جزیره به استانبول ترکیه ، جزایر توریستی پرنسس می باشد. شاید سوالی که برای گردشگران قبل از بازدید از اماکن توریستی پیش بیاید ، قیمت جاهای دیدنی استانبول باشد که باید اشاره کرد ، جزیره پرنسس از نظر هزینه بسیار مناسب و ارزان بوده و می تواند یک انتخاب عالی از هر نظر باشد. بهتر است بدانید ، ورود ماشین به این جزیره شگفت انگیز ممنوع است و بازدیدکنندگان مجبور به پیاده روی یا کرایه دوچرخه می باشند.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

میدان تکسیم

میدان تکسیم استانبول ترکیه

میدان تکسیم را به نوعی می توان قلب تپنده استانبول ترکیه در نظر گرفت . این میدان معروف که در قسمت اروپایی کشور ترکیه قرار گرفته، در گذشته به عنوان محلی به شمار می رفته که در آن تقسیم آب به دیگر بخش های شهر صورت می گرفته و به همین علت نام تکسیم یا همان تقسیم بر روی آن نهاده شده است. دلیل معروفیت میدان تکسیم در حال حاضر این است که مجموعه ای از بهترین رستوران های شهر ، محبوب ترین مراکز خرید ، دیسکوها ، سینماها و ...  در نزدیکی این میدان گرد هم آمده اند . علاوه بر موارد مذکور، برگزاری مراسمات گوناگون ، جشن ها ، کنسرت ‌ها و عیدها بر محبوبیت این میدان افزوده است. بسیاری از افراد، میدان تکسیم و خیابانهای دیدنی استانبول که در اطراف این میدان قرار گرفته اند را به مانند خیابان شانزلیزه در شهر پاریس در نظر می گیرند. با وجود این توصیفات بازدید از این میدان جذاب را هرگز فراموش نکنید!

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

تنگه بسفر

تنگه بسفر استانبول ترکیه

شاید نام تنگه بسفر به گوشتان خورده باشد. این تنگه از جمله جاهای دیدنی استانبول در عید نوروز می باشد که در زمره جذاب ترین مناطق ساحلی دنیا قرار می گیرد. تنگه بسفر که دارای طولی به اندازه ۱۹ مایل است ، علاوه بر اینکه باعث اتصال دریای سیاه  به دریای مدیترانه می شود، شهر دیدنی استانبول را نیز در میان دو قاره اروپا و آسیا تقسیم می نماید. این تنگه معروف بدون هیچ تردیدی ، از جمله پراهمیت ترین تنگه های موجود در دنیا می باشد که در میان 10 جای دیدنی استانبول از جایگاه ویژه ای برخوردار است. این منطقه توریستی بی نظیر، ساختمان های تاریخی و قلعه های فراوانی را در دل خود جای داده است و علاوه بر اینها دارای خانه های مسکونی و ویلاهای ساحلی جذابی می باشد که می تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. از دیگر تفریحاتی که طرفداران زیادی را در این تنگه شگفت انگیز به خود اختصاص داده است ، باید به  قایق سواری با قایق های بادبانی اشاره کرد که بسیار لذت بخش و مفرح می باشد.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

خیابان استقلال

خیابان استقلال استانبول ترکیه

یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم ، خیابان استقلال می باشد که از میان این میدان معروف منشعب می گردد. استقلال از جمله شناخته شده ترین خیابانهای دیدنی استانبول به شمار می رود. در این خیابان سنگ فرش شده ، مجموعه ای از بهترین برندهای داخلی و خارجی گرد یکدیگر آمده اند و افراد زیادی برای خرید به سراغ این مراکز خرید محبوب می روند. علاوه بر این  مراکز خرید، خیابان استقلال شامل رستوران‌ های مجلل، سینما و کلاب های فراوان می باشد که فرصت مناسبی را برای استفاده از تفریحات شبانه استانبول فراهم می نمایند. می توان گفت که خیابان استقلال ، در تمام ساعات شبانه روز سرحال و شاداب می باشد و زندگی در آن به طور هیجان انگیزی جریان دارد. حتی در آخرین ساعات شب هم صدای ساز و آواز نوازندگان و خوانندگان خیابانی ، بازدیدکنندگان را به وجد می آورد. بنابراین اگر شما هم به دنبال یافتن جاهای دیدنی استانبول در شب هستید ، خیابان استقلال می تواند یک انتخاب بی نقص برایتان باشد!

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

مرکز فرهنگی آتاتورک

مرکز فرهنگی آتاتورک استانبول ترکیه

از دیگر جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم ، می توان به این مرکز اشاره کرد. مرکز فرهنگی آتاتورک که در نزدیکی خودش ساختمان‌ های اپرا را می بیند، همه ساله میزبان کنسرت‌ های فراوان ، ‌برنامه های فرهنگی گوناگون ترکیه و نمایش های جذاب می باشد. علاوه بر این موارد ، جشنواره بین المللی کشور ترکیه به طور سالانه در این مرکز فرهنگی برگزار می‌ گردد.

 هتل الیت ورد استانبول

هتل الیت ورد استانبول ترکیه

اگر در سفر خود به دنبال هتل استانبول هستید ، یکی از بهترین پیشنهاد ها برایتان هتل الیت ورد یا همان  "Elite World Istanbul Hotel" می باشد که در میان هتل های 5 ستاره این شهر توانسته است جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کند ! اتاق های این هتل مجلل ، بسیار جذاب بوده  و به سبک نئوکلاسیک طراحی شده اند. داخل هر اتاق ، حمام شخصی با وان آب گرم در کنار وسایل آرایشی و بهداشتی به چشم میخورد و از نظر دسترسی به اینترنت هم در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد .در هتل الیت ورد استانبول، تجهیزات و خدمات رفاهی گوناگونی برای استفاده ساکنین هتل در نظر گرفته شده است که از جمله این امکانات باید به اینترنت پرسرعت رایگان ، حمام سنتی ، باشگاه بدنسازی ، سونا و ... اشاره نمود. پس چنانچه علاقه مند به اقامت در هتل استانبول می باشید ، نام الیت ورد را به خاطر بسپارید.

پارک Emirgan

پارک امیرگان استانبول ترکیه

یکی از جاهای دیدنی استانبول در پاییز ، پارک Emirgan است که از جمله بزرگ ‌ترین پارک ‌های شهر  استانبول به شمار می رود و آبشارها و فواره‌ های دلربایی را همراه با یک مسیر پیاده روی بسیار زیبا در دل خود جای داده است. گل ‌های رنگارنگ پاییزه ، زیبایی دوچندانی به پارک Emirgan بخشیده است و گزینه بسیار خوبی جهت سپری کردن یک روز پاییزی همراه با خانواده می باشد.

موزه فرش استانبول

موزه فرش استانبول ترکیه

یکی دیگر از جاهایی که باید در تور استانبول خود به آن سر بزنید ، موزه فرش محبوب استانبول می باشد . شاید سر نزدن به این موزه شگفت انگیز ، برای افرادی که علاقه مند به هنر هستند ، به منزله ناتمام ماندن تور استانبول آنها باشد! پس اگر به فرش و آشنایی با میراث و هنر غنی ترکیه علاقه مند می باشید ، این فرصت را از دست ندهید.

در آخر باید اشاره کرد که پس از آشنایی با جاهای دیدنی استانبول ترکیه و یافتن آدرس آنها ، باید یک راه مناسب برای حمل و نقل و رسیدن به محل مورد نظر خود پیدا کنید. به عنوان مثال شما این امکان را خواهید داشت تا برای بازدید از بعضی جاهای دیدنی استانبول با مترو ، به سمت این اماکن رهسپار شوید. از دیگر وسایل نقلیه عمومی می توان به تراموا ، تله کابین و قایق ها اشاره نمود. 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: