جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

شهر ازمیر ترکیه یکی از بزرگترین شهرهای ترکیه بعد از استانبول و آنکارا ست. این شهر در بخش غربی ترکیه قرار دارد. مقاصد گردشگری و تفریحات ازمیر آنقدر زیاد و جذابند که بسیاری از توریست‌ها را در انتخاب بین ازمیر یا استانبول مردد نگه می‌دارد! در تابستان، شبهای ازمیر به قدری زیبا و چشمگیر است که این منطقه را مملوء از توریست‌ها، مسافران و گردشگران بسیار می‌کند. در این مقاله از سلطان سفر قصد داریم به معرفی جاهای دیدنی ازمیر و مناطق دیدنی اطراف ازمیر بپردازیم. شهر ازمیر ترکیه به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی خاص، شهری ممتاز و برجسته در بین شهرهای ترکیه به حساب می‌آید. شهر ازمیر در زمینه صنعت و تجارت دریایی، سابقه طولانی دارد. جنگل‌های زیتون، شهربازی ازمیر، پرتگاه‌های سنگی در ساحل، ساحل زیبا با آب زلال و شفاف دریا، آب‌های معدنی طبیعی، شبهای ازمیر و مراکز خرید ازمیر در کنار هم باعث ایجاد یک وضعیت منحصر بفرد در ازمیر ترکیه شده است.

تاریخچه شهر ازمیر

شهر ازمیر که به زیبایی و سرسبزی شهرت دارد، بازمانده شهری باستانی به نام سمورنا می‌باشد که توسط یونانی‌های مهاجر بنیان گذاری شد. شهر سمورنا تا حدود هزار سال بین سطنت‌های مختلف دست به دست شد؛ ابتدا به دست لیدیا رسید، سپس یونانیان بر آن چیره شدند و پس از آن به دست رومیان افتاد. امپراتوری بیزانس بیشتر تمرکز و بودجه خود را روی شهر قسطنطنیه یا همون استانبول امروزی گذاشت و عملا به شهر سمورنا توجه چندانی نمی‌شد. سال‌ها گذشت تا این که در سال 1415 سمورنا به دست امپراتوری عثمانی افتاد. همان طور که گفتیم در آن زمان شهر سمورنا چندان اهمیتی نداشت تا این که پس از جنگ جهانی اول عثمانی‌ها سقوط کردند و این شهر مجددا اهمیت پیدا کرد. بخش عظیمی از بخش‌های ارمنی نشین و قسمت زیادی از ساخته‌های دست یونانیان در دوران جنگ جهانی اول نابود شد. سر انجام در سال 1922 هنگامی که نیروهای آتاتورک شهر سمورنا را تصرف کردند، ازمیر متولد شد.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

موقعیت شهر ازمیر ترکیه

فاصله تقریبی شهر ازمیر ترکیه تا استانبول، چیزی حدود ۴۷۰ کیلومتر است و به زمانی بین ۵ تا ۶ ساعت جهت طی کردن مسیر بین این دو شهر نیاز داریم. فاصله شهر ازمیر از آنکارا نیز کمتر از ۶۰۰ کیلومتر بوده و حدود ۸ ساعت برای جابجایی بین آنها زمان لازم داریم. نزدیک‌ترین شهر ترکیه به ازمیر، کوش آداسی است که حدود یک ساعت و نیم با این شهر فاصله دارد. راحت‌ترین راه دسترسی به شهر ازمیر ترکیه، استفاده از پرواز به مقصد فرودگاه بین‌المللی عدنان مندرز است که از آنجا تا مرکز استان، تنها ۴۵ دقیقه جابجایی با اتومبیل لازم است. مناطق دیدنی اطراف ازمیر، جزایر اطراف ازمیر و بازارهای این شهر، وضعیت دلنشین شبهای ازمیر و جاهای دیدنی آن باعث شده است که گردشگران بسیاری از بین استانبول یا ازمیر، به انتخاب ازمیر دامن بزنند.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی ازمیر ترکیه و مناطق دیدنی اطراف ازمیر

در همان ابتدای مقاله گفتیم که جاهای دیدنی ازمیر ترکیه بسیارند. جذابیت هر کدام از جاهای دیدنی ازمیر و مناطق دیدنی اطراف ازمیر به قدری است که شاید بد نباشد در مورد هر کدام از آنها مطلب جداگانه‌ای نوشت. بنابراین بهره‌مند شدن از تفریحات ازمیر را در سفری که در تور ازمیر دارید از دست ندهید. برخی از مناطق دیدنی این شهر را به هیچ عنوان نباید از دست داد. مثلاً گردش و لذت در جاهای دیدنی چشمه ازمیر برای هر گردشگری لازم است. در ادامه به معرفی برخی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی ازمیر می‌پردازیم.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

پارک آبی ازمیر ترکیه

پارک های آبی در ازمیر ترکیه

تفریحات ازمیر را می‌توان از پارک آبی بزرگ این شهر آغاز کرد. پارک آبی ازمیر ترکیه که گومولدور یالی کستل نامیده می‌‌شود، حدود ۵۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. این پارک آبی در ۳۵ کیلومتری فرودگاه عدنان مندرس قرار گرفته و می‌تواند در بین بی‌شمار تفریحات ازمیر، گزینه‌ای عالی به شمار رود. بخش‌های مختلف این پارک باعث شده است که گردشگران و توریست‌های بسیاری با سلیقه‌های متفاوت در آن حاضر شوند. بنابراین در تور ازمیر خود، تفریح در پارک آبی و کسب هیجان از ۱۸ وسیله بازی این مجموعه را از دست ندهید. این پارک آبی را حتی شاید بتوان به عنوان شهربازی ازمیر نیز نگاه کرد!
پارک آبی ازمیر ترکیه در منطقه کاظم کارابکیر و محله ارزن واقع شده است.
ساعت کار پارک آبی ازمیر بصورت ۲۴ ساعته در شبانه‌روز می‌باشد.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

باغ وحش ازمیر

باغ وحش ازمیر ترکیه

باغ وحش شهر ازمیر ترکیه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و تلاش سازندگان آن بر این بود که این محل را به باغ وحش اصلی شهر تبدیل کنند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نوع جانور در این باغ وحش زندگی می‌کنند که بیش از ۱۳۰ محوطه برای آنان ساخته شده است. گردشگران علاقمند به تماشای حیوانات و لمس آنان از نزدیک می‌توانند به آسودگی در این پارک قدم زده، از طبیعت و فضای سبز آن لذت برده، از فروشگاه‌های موجود در آن خرید کرده و حتی در محوطه باغ وحش دوچرخه سواری کنند.
باغ وحش ازمیر ترکیه در منطقه احمد پریشتینا، محله ازمیر تی آر قرار دارد.
ساعت کاری باغ وحش ازمیر بصورت ۲۴ ساعته است. (مگر در مواقعی که وضعیت جوی نامناسب باشد)

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

مسجد حصار

مسجد حصار ازمیر ترکیه

ترکیه و شهرهای آن با مساجد بسیار شناخته می‌شوند. همه شهرهای ترکیه دارای مساجد زیبا و جذابی هستند که در نوع خود منحصر به فردند. مسجد حصار ازمیر یکی از کهن‌ترین و عظیم‌ترین مساجد ازمیر و ترکیه است که قدمت ساخت آن به قرن ۱۶ میلادی باز می‌گردد. زیبایی و عظمت این مسجد هر ساله باعث جذب گردشگران بسیاری می‌شود. در این مسجد، آثاری از اسلام عثمانی به نمایش درآمده است. مسجد حصار ازمیر دارای یک گنبد اصلی و بزرگ در مرکز و هشت ستون بزرگ در اطراف آن است. سه گنبد کوچکتر نیز در بخش شمالی گنبد اصلی دیده می‌شوند. مسجد حصار ازمیر در محله کناک این شهر واقع شده است.

شهر باستانی افه‌سوس

شهر افه سوس ازمیر ترکیه

افه‌سوس یا افسوس یکی از جاهای دیدنی مشهور ازمیر ترکیه است. معمولاً بازدیدکنندگان این شهر افرادی هستند که علاقه زیادی به فرهنگ و تاریخ دارند. افه‌سوس در جنوب غربی کشور ترکیه قرار دارد و تمدن آن متعلق به بیش از چهارصد سال پیش از میلاد مسیح و دوران نوسنگی می‌باشد. شهر باستانی افه‌سوس در دوران پیش از میلاد، به عنوان دومین شهر بزرگ جهان شناخته می‌شده است. نیایشگاه آرتمیس که از عجایب هفتگانه جهان می‌باشد در سال ۴۰۱ میلادی از میان رفت. شهر باستانی افه‌سوس از جذاب‌ترین مناطق دیدنی اطراف ازمیر است که لازم است در تور ازمیر خود، جایی برای بازدید از آن در نظر بگیرید.
شهر باستانی افه‌سوس در محله آتاتورک شهر ازمیر ترکیه قرار دارد.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

میدان کناک، مسجد یالی و بازار کمرالتی

میدان کناک

بخش اعظمی از شهرت میدان کناک به دلیل وجود برج ساعتی در کنار آن است. این برج ساعتی در سال ۱۹۰۱ میلادی ساخته شد. علاوه بر این، مسجد یالی و بازار کمرالتی نیز در حوالی همین میدان قرار دارند که هر کدام از اینها از جاهای دیدنی ازمیر به حساب می‌آیند. میدان کناک در اصل، میدان اصلی شهر ازمیر محسوب می‌شود. گردشگرانی که برای بازدید از میدان کناک به این منطقه می‌آیند، می‌توانند به راحتی دسترسی به بازار کمرالتی و مسجد یالی را نیز داشته باشند. میدان کناک به نوعی نماد شهر ازمیر ترکیه نیز به حساب می‌آید. بازار کمرالتی به عنوان یکی از مراکز خرید ازمیر شناخته می‌شود. گردشگرانی که برای خرید از بازار کمرالتی جذب این منطقه می‌شوند، می‌توانند از صنایع دستی و محصولات غذایی موجود در آن خریداری کنند. در بازار کمرالتی، فروشندگان با لباس‌های محلی و رنگارنگ آماده خدمت به گردشگران و مسافران هستند. در صورتی که در تور ازمیر خود به این محل آمدید، خریدن آب‌نبات‌های سنتی رنگی را فراموش نکنید. مسجد یالی و بازار کمرالتی در شهر ازمیر و در نزدیکی میدان کناک قرار دارند.

موزه آتاتورک

موزه آتاتورک ازمیر ترکیه

موزه آتاتورک در شهر ازمیر ترکیه یکی از انتخاب‌های شما در تور ازمیر خواهد بود. در سایر شهرهای ترکیه نیز موزه‌هایی با نام آتاتورک وجود دارد که بسیاری از آنها، مکان زندگی آتاتورک بوده‌اند که پس از مرگ وی به موزه تبدیل شده‌اند. از آنجا که مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار جمهوری ترکیه و چهره‌ای تاثیرگذار در این کشور بوده است، مردم ترکیه احترام و ارزش زیادی برای این نام قائل هستند. اگر از آن دسته افرادی هستید که به سیاست و تاریخ علاقه‌مندید، می‌توانید اطلاعاتی جالب در بازدید از موزه آتاتورک ازمیر کسب کنید.
موزه آتاتورک ازمیر در منطقه گوندوگدو و محله السنکاک واقع شده است.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

جزیره یاسیکا از جزایر اطراف ازمیر

جزیره یاسیکا ازمیر ترکیه

گشت و گذار در جزایر اطراف ازمیر یکی از جذاب‌ترین تفریحات ازمیر هستند. اگر به دنبال لذت بردن از تفریحات ازمیر در طبیعت زیبای آن باشید، بازدید از جزیره یاسیکا را در تور ازمیر خود بگنجانید. این جزیره  واقع در خلیج ازیر است که دسترسی به آن از طریق کشتی و قایق امکان‌پذیر می‌باشد. جزیره یاسیکا با ۴۰۰ متر ساحل و امکانات مناسب، رستوران‌ها و کافه‌های بسیار توانسته است به مکانی منحصربفرد از جاهای دیدنی ازمیر تبدیل شود.

کاروانسرای قیزلار آغاسی

کاروانسرای قیزلار آغاسی ازمیر ترکیه

کاروانسرای قیزلار آغاسی که با عنوان بازار قیزلار آغاسی نیز شناخته می‌گردد، یکی از جاهای دیدنی ازمیر ترکیه است که جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. در این کاروانسرا، مرکزی برای فروش انواع صنایع دستی، سوغات کشور ترکیه و لوازم دیگر ایجاد شده است. قدمت این بنای تاریخی به ۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. بازدید از کاروانسرای قیزلار آغاسی علاوه بر بردن شما به سفری در زمان، سفرتان را همراه با مغازه‌های سوغاتی، فروشگاه‌های عتیقه و انواع خوردنی‌ها خواهد کرد.
کاروانسرای قیزلار آغاسی در منطقه کوناک شهر ازمیر ترکیه قرار دارد.
بازدید از این مکان رایگان بوده و پیشنهاد می‌شود ۲ تا ۳ ساعت را به آن اختصاص دهید.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

کوه سیپیلوس

کوه سیپیلوس ازمیر ترکیه

کوه سیپیلوس را می‌توان سنگ نوشته‌ای تاریخی از جاهای دیدنی ازمیر دانست. کوه سیپیلوس ازمیر، نتیجه تلاش‌های هنرمندانه طبیعت و تاریخ است. این کوه ارتفاعی حدود ۱۵۰۰ متر دارد و صحبت در مورد آن در افسانه‌ها و داستان‌های تخیلی بسیار است. قسمتی از کوه سیپیلوس به شکل زنی گریان است که به آن نیوبه گفته می‌شود. کوه سیپیلوس برای کسانی که علاقه به بودن در طبیعت و مقابله با چالش‌های آن دارند بسیار جالب و هیجان‌انگیز خواهد بود. در این کوه، اقامتگاه‌ها، جان‌پناه‌ها و رستوران‌هایی برای طبیعت‌گردان و گردشگران ایجاد شده است تا تور ازمیر شما را به تجربه‌ای فراموش نشدنی تبدیل کنند.

جاهای دیدنی چشمه ازمیر

شهر چشمه ازمیر ترکیه

شهر چشمه از شهرهای استان ازمیر است که در ۹۳ کیلومتری شهرستان ازمیر واقع می‌باشد. این شهر در انتهای شبه‌جزیره‌ای با همین نام قرار گرفته است. شهر چشمه، سرزمین خورشید تابان، آب‌های گرم شفابخش و سواحل شنی زیباست. نام چشمه، نشات گرفته از چشمه‌های فراوان این شهر است که باعث جلب توجه گردشگران بسیار به آن شده است. در ساحل چشمه ازمیر، همه ساله جشنواره‌های موسیقی بسیاری برگزار می‌شود که باعث جذب توریست‌های زیادی به آن می‌شود. قدم زدن در ساحل چشمه ازمیر، انجام شنا و ورزش‌های آبی در این مکان، خوردن غذاهای ترکی در رستوران‌ها و استفاده از جاهای دیدنی چشمه ازمیر، لذت شما را از تور ازمیر چند برابر خواهد کرد. همچنین این شهر دارای اماکن تاریخی بسیار است که هر کدام جاذبه‌ای متفاوت در نوع خود هستند.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

کلیسای سنت پلی کارپ

کلیسای سنت پلی کارپ ازمیر ترکیه

کلیسای سنت پلی کارپ از برجسته‌ترین و بهترین جاهای دیدنی ازمیر است که دیوارهای آن سرتاسر پوشیده از نفاشی‌های مختلف هستند. این نقاشی‌ها در قرن ۱۹ میلادی، توسط معماری به نام ریموند چارلز پره بازسازی شده‌اند. این کلیسا، کهن‌ترین عبادتگاه مسیحی در شهر ازمیر به حساب می‌آید که در اوایل قرن ۱۷ میلادی ساخته شده است. زمان دقیق ساخت این کلیسا به سل ۱۶۲۰ برمی‌گردد و به عنوان سمبلی از هفت کلیسای مقدس مسیحیان به شمار می‌آید.

موزه باستان شناسی ازمیر

موزه باستان شناسی ازمیر ترکیه

موزه باستان شناسی شهر ازمیر ترکیه یکی از بهترین موزه‌های این شهر به شمار می‌رود. اگر از آن دسته گردشگرانی هستید که در سفرهای خود علاقه به یادگیری درباره تاریخ و فرهنگ دارید، پس در تور ازمیر خود بازدید از موزه باستان شناسی را فراموش نکنید. در این موزه، اشیاء و لوازم قدیمی که در اطراف خلیج ازمیر یافت شده‌اند به نمایش درآمده‌آند. موزه باستان شناسی به عنوان یکی از جاهای دیدنی ازمیر در سال ۱۹۲۴ افتتاح شده است و از آن روز تا کنون توانسته است به خوبی فعالیت کند. بسیاری از گنجینه‌های موجود در این موزه، یادگاری از عصر برونز هستند.
موزه باستان شناسی ازمیر در منطقه کناک، پارک بهاری بابا، محله کناک واقع شده است.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

قلعه کادیفه کاله

قلعه کادیف کاله ازمیر ترکیه

از جاهای دیدنی ازمیر، قلعه کادیفه کاله است که با عنوان قلعه پاگوس نیز شناخته شده است. ارتفاع این قلعه ۱۸۶ متر می‌باشد که از قرن چهارم میلادی تا کنون پا بر جا مانده است. ویرانه‌هایی که از دیوار‌های این قلعه باقی مانده است، به دوره سلطنت اسکندر کبیر باز می‌گردد. قلعه کادیفه کاله در زمان امپراطوری عثمانی‌ها، یونان و رم دستخوش تغییر و تحولات بسیاری شده است. در ایام گذشته، از دژهای قلعه پاگوس برای نگهبانی دائم از شهر ازمیر و دریای اژه استفاده می‌شد. قلعه کادیفه کاله یا پاگوس، در دو کیلومتری خط ساحلی قرار دارد و دارای چشم‌اندازی زیباست.

موزه آگورا

موزه اکورا ازمیر ترکیه

موزه آگورا در اصل محوطه‌ای روباز می‌باشد که آثار باقیمانده از دوران رومی‌ها و یونانیان در آن به چشم می‌خورند. این موزه به بخشی از بافت تاریخی ازمیر تبدیل شده است. در کل، اصطلاح آگورا برای موزه‌هایی که روباز و بدون سقف هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد. در موزه آگورا می‌توان ستون‌هایی معروف و باشکوه از معماری رومیان را دید که در کنار آب و هوای خوب شهر، جذبه‌ای متفاوت به فضا می‌بخشد. سپری کردن شبهای ازمیر در بافت تاریخی آن، ایده‌ای جذاب در سفر به این شهر خواهد بود.
موزه آگورا در منطقه کناک و محله نمازگاه ازمیر واقع شده است.

 

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: