جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

آنکارا یکی از استان‌های مهم کشور ترکیه محسوب می‌شود، استانی که پایتخت ترکیه را در خود جای داده و مقصد محبوبی برای افرادی است که قصد دارند با سنت و فرهنگ این کشور آشنا شوند. شهر آنکارا به عنوان پایتخت و مرکز اجرایی و سیاسی ترکیه، برای مردم این کشور سمبلی از استقلال و مدرنیته محسوب می‌شود. درواقع آنکارا ترکیه به صورت همزمان ترکیبی از عوامل تاریخی و مدرن را به نمایش می‌گذارد، بنابراین سفر به آنکارا شانس خوبی برای تجربه‌ی فرهنگ ترکیه و بازدید از معماری بی‌نظیر بناهای تاریخی موجود در این کشور است. از این رو در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در مورد دیدنی‌های آنکارا در اختیار شما قرار دهیم. می‌توانید این مقاله را به عنوان راهنمای سفر به آنکارا در نظر بگیرید.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

توضیحاتی مختصر در مورد آنکارا

آنکارا ترکیه در قسمت شمال غربی این کشور و در 200 کیلومتری دریای سیاه واقع شده است. آنکارا بیش از 4 میلیون نفر جمعیت دارد و سالانه توریست‌های زیادی از این شهر تاریخی بازدید می‌کنند. آنکارا هم مانند بسیاری از شهرهای ایران، آب و هوایی چهار فصل دارد. از این رو تعجبی ندارد که تور آنکارا یکی از تورهای محبوب بین ایرانی‌هایی که قصد سفر به ترکیه را دارند محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد خرید تور آنکارا را دارید و به دنبال راهنمای سفر به آنکارا می‌گردید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با جاذبه‌های طبیعی، تفریحی، تاریخی و بسیاری از دیدنی‌های این شهر زیبا آشنا شوید.

دیدنی‌های آنکارا

معمولا تور آنکارا شامل بازدید از طبیعت زیبای این شهر باستانی هم می‌شود. یکی از بهترین دیدنی‌های طبیعت آنکارا، دریاچه‌های این شهر هستند. معروف‌ترین دریاچه‌های آنکارا دریاچه ازمیر و دریاچه موگان هستند.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

دریاچه ازمیر

دریاچه-ازمیر

طبیعت آنکارا سرشار از مناظر بکری است که با دنبال کردن راهنمای سفر به آنکارا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید. یکی از این جاذبه‌های طبیعی دریاچه‌ی ازمیر است که تنها حدود 20 کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. با وجود این‌که دریاچه ازمیر معمولا در برنامه تور آنکارا قرار می‌گیرد و برای گردشگران محلی شناخته شده است، می‌توانید روی سکوت و آرامش این محل حساب کنید. این دریاچه به دور از ترافیک و آلودگی شهر و در یک پارک جنگلی واقع شده است و محیطی حدود 10 کیلومتر را دربرمی‌گیرد. معمولا گردشگران هنگام بازدید از این محل تمایل دارند در اطراف دریاچه پیاده‌روی و یا دوچرخه سواری کنند و افراد زیادی برای پیک نیک به دریاچه ازمیر می‌آیند. همچنین گردشگران هنگام بازدید از مناظر زیبای دریاچه، می‌توانند از رستوران کنار دریاچه که درواقع یک بنای تاریخی است هم دیدن کنند. در زمستان‌ها آتش بازی‌هایی که در این رستوران انجام می‌شود، افراد زیادی را جذب می‌کند. علاوه بر این‌ها در کنار دریاچه ازمیر یک پارک زیبا پر از نیمکت قرار دارد که گردشگران می‌توانند برای لذت بردن از روزهای آفتابی به آن‌جا سر بزنند.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

دریاچه موگان

دریاچه-موگان

دریاچه‎‌ موگان یک منطقه حفاظت شده در آنکارا ترکیه است که علاقه‌مندان به پرنده‌ها می‌توانند در آن‌جا این موجودات زیبا را از نزدیک تماشا کنند. دریاچه موگان خانه‌ی بیش از 200 گونه از پرندگان در تمام فصول سال است. این دریاچه یکی از محبوب‌ترین مقاصد پایتخت برای افرادی است که تمایل دارند آخر هفته‌ی خود را در طبیعت آنکارا بگذرانند. آب تازه‌ی دریاچه موگان تا حدود 25 کیلومتری آنکارا وسعت دارد و مناظر بکری را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. همچنین در اطراف این دریاچه پارکی به نام پارک موگان قرار دارد که گردشگران می‌توانند برای صرف غذا و استراحت از رستوران‌ها و چای‌خانه‌های آن پارک استفاده کنند.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

باغ وحش آنکارا

باغ-وحش-آنکارا

از دیگر مناظر دیدنی طبیعت آنکارا که معمولا گردشگران در تور آنکارا از آن‌جا بازدید می‌کنند، مزارع جنگلی و باغ وحش آتاتورک آنکارا ترکیه است. به دلیل محبوبیت باغ وحش آنکارا این مورد را هم در راهنمای سفر به آنکارا گنجانده‌ایم. در این منطقه طبیعی علاوه بر باغ وحش آنکارا، چندین زمین زراعی کوچک، تعدادی رستوران و یک کارخانه آبجو سازی قرار دارد. با همراه شدن با تور آنکارا شما می‌توانید از باغ وحش آنکارا و حیوانات مختلفی که آن‌جا نگه‌داری می‌شوند، مانند انواع پرندگان، میمون‌ها، بوزینه‌ها، حیوانات وحشی، مارها و... دیدن کنید. همچنین امکان بازدید از مزارع و کارخانه آبجوسازی هم برای گردشگران وجود دارد.

پارک گنچلیک آنکارا

پارک-گنچلیک-آنکارا

اگر با قطار به آنکارا سفر کنید، اولین چیزی که هنگام رسیدن به ایستگاه قطار آنکارا ترکیه به چشمتان می‌خورد، چرخ و فلک پارک گنچلیک است. پارک گنچلیک آنکارا یک پارک عمومی است که شامل بخش‌های مختلفی مانند فضای سبز و دریاچه‌ها، استخر شنا، شهربازی، سالن تئاتر روباز و دو قطار مینیاتوری می‌شود. همچنین بیش از 40 کیوسک در سراسر پارک وجود دارد که اجناس مختلفی را می‌فروشند. اگر شب‌ها به این پارک سری بزنید، می‌توانید نمایش ویژه‌ی رقص نور را در حوض اصلی پارک تماشا کنید.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

شهربازی آنکارا

شهربازی-آنکارا

اگر با یک تور آنکارا همراه شده‌اید، مطمئن شوید به شهربازی واندرلند آنکارا هم سری می‌زنید. این شهربازی محبوب‌ترین و پربازدیدترین شهربازی آنکارا ترکیه و سه برابر بزرگ‌تر از پارک تفریحی معروف دیزنی کینگدام است. شهربازی واندرلند آنکارا ترکیه دارای سواری‌های جذابی است که با سواری‌های با کیفیت جهانی برابری می‌کنند. برای مثال 26 سواری جذاب، 14 چرخ و فلک و یک فواره‌ی عظیم در این شهربازی وجود دارد که دومین فواره‌ی مرتفع جهان است. ساخت این شهربازی بیش از 5 سال طول کشیده است و هزینه‌ای نزدیک به 250 میلیون دلار باری ساخت و تجهیز آن صرف شده است. شهربازی آنکارا سالانه تعداد زیادی گردشگر را جذب می‌کند و یکی از محبوب‌ترین محل‌های دیدنی است که در برنامه تور آنکارا قرار می‌گیرد.

برج آتاکول

برج-آتاکول

برج آتاکول با 125 متر ارتفاع یکی از پربازدیدترین مناطق آنکارا ترکیه است. این برج در مرکز شهر آنکارا ترکیه واقع شده و یکی از شناخته شده‌ترین دیدنی‌های آنکارا محسوب می‌شود. در تراس این برج یک رستوران چرخان به نام سویلا قرار گرفته است، گردشگران می‌توانند در این رستوران در عرض یک ساعت چشم انداز کاملی از شهر آنکارا را ببینند. از دیگر مراکز محبوب موجود در این برج مرکز خرید بزرگی است که اجناس متنوعی از برندهای مختلف دنیا را به مشتریان ارائه می‌دهد.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

بازار سنتی آنکارا

بازار-سنتی-آنکارا

اگر با تور آنکارا به ترکیه سفر کرده‌اید، بعد از بازدید از طبیعت آنکارا و مراکز تفریحی این شهر، ممکن است تمایل داشته باشید برای عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید. بهترین محل برای خرید سوغاتی از ترکیه، بازارهای سنتی آنکارا هستند. فرقی ندارد دنبال سوغاتی‌های دست ساز باشید یا فرش‌ و جواهرات، بازار سنتی آنکارا تمام نیازهای شما را برطرف خواهد کرد.

بازار چیکریچیلر یوکشو و سامان پازاری

یکی از محبوب‌ترین بازارهای سنتی و روباز آنکارا چیکریچیلر یوکشو است. در این بازار هر کالایی که تصورش را بکنید خرید و فروش می‌شود، مانند کالاهای مسی سنتی ترکیه، عتیقه، انوع پارچه، فرش و جواهرات. این بازار  از دو خیابان اصلی تشکیل شده است و گردشگران می‌توانند بهترین مغازه‌ها را برای خرید سوغاتی در این دو خیابان پیدا کنند. می‌توانید در خیابان‌های قدیمی این بازار و در میان مغازه‌هایی که پر از اجناس دیدنی و جالب هستند قدم بزنید و تفاوت فضای تاریخ و مدرن آنکارا ترکیه را از نزدیک لمس کنید.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

خیابان تونالی آنکارا

خیابان-تونالی-آنکارا

تور آنکارا فقط به بازدید از جاذبه‌های طبیعی محدود نمی‌شود و شما می‌توانید علاوه بر طبیعت آنکارا از مناطق دیدنی داخل شهر آنکارا ترکیه هم بازدید کنید. یکی از این مناطق زیبا، خیابان تونالی آنکارا است. این خیابان یکی از دوست داشتنی‌ترین مناطق آنکارا ترکیه است. در این خیابان می‌توانید فروشگاه‌ها، بوتیک‌ها و مغازه‌های سوغات فروشی زیادی پیدا کنید. با وجود بالاتر بودن قیمت‌ها نسبت به مناطق دیگر، خیابان تونالی آنکارا همواره پر از افردی ست که از خرید در فضای باز لذت می‌برند. برای رفتن به خیابان تونالی آنکارا کافی است نام این خیابان را در GPS گوشی خود وارد کنید، سپس از هر محلی که هستید می‌توانید نزدیک‌ترین مسیر رسیدن به این خیابان را پیدا کنید.

قلعه‌ی آنکارا

قلعه-آنکارا

همانطور که ذکر شد، جاذبه‌های تاریخی زیادی در آنکارا ترکیه وجود دارد. معمولا بازدید از مراکز تاریخی معروف مانند قلعه آنکارا در برنامه تور آنکارا گنجانده می‌شود و شما می‌توانید از این جاذبه‌ی باستانی دیدن کنید. در قلعه‌ی آنکارا می‌توانید نمایی 360 درجه‌ای از شهر آنکارا ترکیه را ببینید. این قلعه که در ابتدا به عنوان یک پایگاه دفاعی نظامی ساخته شده بود، امروزه یکی از جذاب‌ترین مناطق تاریخی آنکارا ترکیه برای گردشگران است. قلعه‌ی آنکارا از چهار دیوار عظیم ساخته شده است و 42 برج پنج وجهی بر روی آن قرار گرفته است. البته رفتن به بالاترین نقطه این قلعه به هیچ وجه کار آسانی نیست، با این حال برای دیدن منظره‌ای بی‌نظیر از شهر باستانی آنکارا پیشنهاد می‌کنیم این مسیر را طی کنید.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

آنیت کبیر

آنیت-کبیر

از دیگر جذبه‌های تاریخی آنکارا ترکیه، موزه‌ی آنیت کبیر است. این مرکز که حالا به عنوان یک موزه فعالیت می‌کند، مقبره‌ی اولین و دومین رئیس جمهور جمهوری ترکیه است. موزه‌ی زیبای این مرکز سالانه نه تنها گردشگران، بلکه تاریخ دانان زیادی را هم جذب می‌کند. این موزه دستاوردهای آتاتورک و جنگ استقلال را به نمایش می‌گذارد. گردشگران می‌توانند نقاشی‌ها و نمایشگاه‌های زیادی را در این موزه ببینند. این موزه از چهار بخش تشکیل شده است. یک بخش به نام «جاده‌ی شیرها» راهرویی است که گردشگران می‌توانند در آن رژه سربازهای ترکی را تماشا کنند، بخش دیگر «پارک صلح» نام دارد و فضای سبز گسترده‌ای را در بر می‌گیرد؛ در این بخش می‌توانید یک پرچم ترکیه را که به طور کامل با گل ساخته شده است نیز ببینید. هنگام بازدید بهتر است از راهنمای صوتی که به زبان‌های زیادی یافت می‌شود، استفاده کنید.

مسجد حاجی بایرام آنکارا

مسجد حاجی بایرام آنکارا

در آنکارا ترکیه جاذبه‎‌های مذهبی مختلفی مانند مسجد حاجی بایرام وجود دارد. این مسجد توسط شخصی مشهور که بعدها فرقه‌ی بایرامیه را پایه‌گذاری کرد و توسط معماری به نام سینان احداث شده است. طراحی داخلی این مسجد، از جمله سقف‌های چوبی و آجرکاری سبز رنگ آن، گردشگران زیادی را جذب می‌کند. آرامگاه احداث کننده این مسجد، یعنی حاجی بایرام نیز در سال 1429 در مجاورت این مسجد ساخته شد. این مسجد به دلیل قدمت تاریخی که دارد حتی افرادی را که به بناهای باستانی علاقه‌مند هستند هم جذب می‌کند.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

مراکز خرید آنکارا

حتی اگر همراه با خانواده خود به تور آنکارا می‌روید، باز هم ممکن است بخواهید برای کسی سوغاتی تهیه کنید و یا قصد خرید اجناس لوکس‌ و مدرن را داشته باشید. در این صورت می‎توانید به یکی از مراکز خرید معروف و مجهز آنکارا ترکیه سر بزنید. در زیر نام تعدادی از این مراکز خرید را همراه با توضیحاتی مختصر آورده‌ایم.

مرکز خرید Panora آنکارا

مرکز-خرید-Panora

به گفته‌ی بسیاری از گردشگران، این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید آنکارا ترکیه است. پانورا یک مرکز خرید با وسعت زیاد و مغازه‌های بزرگ است و شما می‌توانید زمان زیادی را صرف گشت و گذار در میان فروشگاه‌های لوکس این مرکز خرید کنید. در پانورا دو آسانسور وجود دارد که مشتریان و بازدیدکنندگان می‌توانند به راحتی و با استفاده از آن‌ها بین طبقات مختلف پانورا جابجا شوند.

مرکز خرید kentpark آنکارا

این مورد یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در آنکارا است و حدود 20 تا 25 دقیقه از شهر فاصله دارد. افرادی که با تور آنکارا همراه هستند می‌توانند با تاکسی به این مرکز خرید بروند، ولی در صورتی که قصد دارید با ماشین شخصی به این مرکز بروید ممکن است جای پارک مناسبی برای اتومبیل خود پیدا نکنید. با این حال مغازه‌های متعدد و اجناس متنوع این مرکز خرید ارزش یک بار رفتن به آن‌جا را دارد.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

مرکز خرید Armada آنکارا

مرکز-خرید-آرمادا

این مرکز خرید دارای دو ساختمان مجزا است که در کنار یکدیگر واقع شده‌اند. Armada دارای مغازه‌های متعددی است و اجناس مختلفی در فروشگاه‌های این مرکز به فروش می‌رسد. برای رسیدن به این مرکز خرید کافی است بعد از بزرگراه asti حدود 5 دقیقه پیاده‌روی کنید، همچنین به دلیل نزدیکی این مرکز خرید به مرکز شهر آنکارا ترکیه، به راحتی می‌توانید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

همانطور که در این راهنمای سفر به آنکارا ذکر شد، آنکارا یکی از شهرهای بسایر زیبای ترکیه است که به صورت همزمان تلفیقی از تاریخ و مدرنیته را برای بازدیدکنندگان به نمایش می‌گذارد. گردشگران با هر سلیقه‌ای و به قصد بازدید از هر نوع بنای تاریخی، مذهبی، مراکز تفریحی و یا مراکز خرید به این شهر سفر کرده باشند، گزینه‌های متعدد و جذابی را پیش روی خود می‌بینند. در آنکارا ترکیه می‌توانید در عمق تاریخ قدم بزنید و همزمان از معروف‌ترین و به‌روزترین فروشگاه‌ها و تفریح‎های دنیا هم بهره‌مند شوید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: