جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

آنتالیا شهری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است که در غرب کشور ترکیه قرار دارد. آنتالیا از شمال با شهر بوردور، از جنوب با دریای مدیترانه، از غرب با شهر کوکالی، از جنوب غرب با شهر کمرا و از شرق با شهر سریک همسایه است. جاهای دیدنی آنتالیا فراوانند و هرساله مقصد تعداد درخور توجهی از گردشگران از نقاط مختلف جهان به‌شمار می‌روند.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، تفریحی و طبیعی متعدد آنتالیا آن را به مرکز گردشگری ترکیه بدل ساخته است. بلوارهای زیبای شهر، درختان و لنگرگاه‌ها توجه هر مسافری را به خود جلب می‌کند. در بخش قدیمی شهر منطقه‌ی کالیچی آنتالیا قرار دارد. بافت قدیمی این بخش از شهر از دیگر ویژگی‌های شاخص آن به‌شمار می‌رود. خیابان‌های کم‌عرض و پر پیچ و خم و نیز خانه‌های قدیمی در کالیچی آنتالیا بر اهمیت گردشگری آنتالیا افزوده است. در ادامه، شماری از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌اختصار معرفی خواهند شد.

راهنمای گردشگری آنتالیا

تور کشتی آنتالیا

کشتی های تفریحی در آنتالیا ترکیه

تور کشتی آنتالیا بی‌تردید یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی آنتالیا کمر است. گردشگران با این تور می‌توانند گشت دریایی در آ‌ب‌های گرم مدیترانه را تجربه کنند، از آب‌وهوای معتدل آن استفاده کنند و از تماشای مناظر بکر دریایی لذت ببرند. علاوه بر تماشای مناظر دیدنی، مسافران می‌‌توانند در توقف‌های کوتاه از پیش تعیین‌شده در تور کشتی آنتالیا، در دریا شنا کنند و تنی به آب بزنند. همچنین ناهار نیز بر عرشه‌ی کشتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. علاقه‌مندان به این تور، باید برای سوار شدن در کشتی خود را به بندر کمر برسند. کمر از زیباترین شهرهای بندری ترکیه و جاهای دیدنی اطراف آنتالیا به‌شمار می‌رود. بندر کمر در ۴۵ کیلومتری آنتالیا واقع شده است. تور کشتی آنتالیا از بندر کمر، به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا، آغاز می‌شود. کشتی پس از پایان گشت دریایی کشتی دوباره به بندر کمر بازمی‌گردد. این تور از جاهای دیدنی آنتالیا با قیمت مناسب به‌شمار می‌رود.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

آبشارهای ماناوگات آنتالیا

ابشارهای ماناوگات آنتالیا ترکیه

آبشارهای ماناوگات از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه به‌شمار می‌رود. مناظر بکر سرسبز اطراف آبشار به آن جلوه‌ی دیگری بخشیده است. همچنین خروشان بودن آبشار و برخورد آن با صخره‌های سنگی بر زیبایی‌های آن افزوده است. امکانات رفاهی گوناگونی نظیر رستوران نیز‌ در اطراف این آبشارها تعبیه شده است. مسافران می‌توانند از باغات چای اطراف آبشارهای ماناوگات نیز بازدید کنند. هوای خنک آبشار و نیز مناطق اطراف آن، آبشارهای ماناوگات را به یکی از آرامش‌بخش‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا تبدیل کرده است؛ از این حیث این منطقه می‌تواند استراحتگاهی کم‌نظیر برای گردشگران باشد.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

پارک ملی کاراتپه آنتالیا

پارک ملی کاراتپه از جمله جاذبه‌های ارزشمند تاریخی و جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه به‌شمار می‌رود. در این پارک کتیبه‌های فنیقی‌ها، هیت‌هیت‌ها و بقایای اقامتگاه باستانی پادشاه آسیتاوادا وجود دارد. این منطقه در طی جنگ‌های صلیبی عموماً محل رزم و پیکار جنگجویان بوده است. برجسته‌کاری‌های سنگ‌ها که در موزه‌ی فضای باز این پارک قرار گرفته، نشان از ظرافت‌های معماری به‌کاررفته در اقامتگاه باستانی آسیتاوادا دارد. دو مجسمه‌ی گاو و نیز مجسمه‌ای از موجودی با بدن انسان و سر شیر از جمله جاذبه‌های دیگر پارک ملی کاراتپه به‌شمار می‌روند. پارک ملی کاراتپه هرساله میزبان شمار درخور توجهی از بازدیدکنندگان و گردشگران آنتالیا است.

حمام رومی‌ها آنتالیا

حمام رومی ها آنتالیا ترکیه

حمام رومی‌ها از جمله زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌شمار می‌رود. اماکن رفاهی متعددی در اطراف حمام رومی‌ها تعبیه شده تا مسافران از این حیث کوچک‌ترین مشکلی نداشته باشند. حمام رومی‌ها امروزه کاربرد خود را به‌عنوان یک حمام از دست داده و به‌عنوان یک موزه به‌کار گرفته می‌شود. آثار باستان‌شناسی درخور توجهی جمع‌آوری و در این موزه قرار گرفته است. این امر باعث جذب شمار فراوانی از گردشگران با دغدغه‌های تاریخی شده است. همچنین جلوه‌های طبیعی گوناگونی در اطراف حمام رومی‌ها وجود دارد تا زیبایی‌های آن را دوچندان سازد و بر جذابیت‌های آن بیفزاید؛ از آن جمله می‌توان به جنگل‌های درختان کاج اشاره کرد. در این جنگل‌ها گل‌های لرزان موسم به تیتریین نیز می‌رویند. همچنین نزدیکی حمام رومی‌ها به سواحل ماسه‌ای نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا آنتالیا

ساحل لارا از بکرترین جاذبه‌های طبیعی ترکیه و جاهای دیدنی اطراف آنتالیا است. این ساحل در شرق شهر آنتالیا واقع شده است. شمار درخور توجهی از بهترین هتل‌های آنتالیا ترکیه نیز در شرق آنتالیا و در نزدیکی ساحل لارا قرار دارند. این ویژگی بر اهمیت ساحل لارا به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا افزوده است. تمیز بودن آب و نیز امن بودن آن در جوار ساحل لارا دو ویژگی مهمی است که این منطقه را برای شنا مناسب ساخته است و به‌مثابه. انواع و اقسام امکانات رفاهی در ساحل لارا تعبیه شده تا گردشگران بی‌دغدغه به استراحت و تفریح بپردازند، از آن جمله می‌توان به زمین‌های والیبال ساحلی، صندلی‌های مخصوص آفتا‌ب گرفتن، غرفه‌های فروش خوراکی‌های مختلف، پلاژهای اجاره‌ای باکیفیت و... اشاره کرد. ساحل لارا هرساله با استقبال فراوان گردشگران روبه‌رو می‌شود و از این حیث به‌عناون یکی از پربازدیدترین جاهای تفریحی آنتالیا شناخته شده است.

مسجد مراد پاشا آنتالیا

مسجد مراد پاشا آنتالیا ترکیه

مسجد مراد پاشا از جمله زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است. این مسجد در سال ۱۵۰۷ به‌دستور مرادپاشا ساخته شد. مسجد مراد پاشا خارج از محدوده‌ی کاخ‌ها در خیابان کاظم اوزآلپ قرار دارد.‌ معماری چشمگیر این مسجد از بارزترین ویژگی‌های آن به‌شمار می‌رود. ستون‌های باریک و سه‌گنبدی واقع در بخش انتهایی مسجد بر زیبایی‌های معماری آن افزوده‌اند، این ستون‌ها با سنگ‌های رنگی چشم‌نوازی تزیین شده‌اند. همچنین نمونه‌ها‌ی بسیار زیبایی از خطاطی ترک سلجوق بر دیوارهای مسجد مراد پاشا حک شده است. بازدید از این این مسجد همواره در هر راهنمای گردشگری آنتالیا قویاً توصیه شده و هرساله به‌عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا با استقبال فراوان مسافران روبه‌رو می‌شود.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

شهر فینیکه آنتالیا

 شهر فینیکه آنتالیا ترکیه

شهر فینیکه از جمله جاهای دیدنی آنتالیا می‌باشد. فینیکه در غرب آنتالیا واقع شده و حدود ۱۱۷ کیلومتر با مرکز شهر آنتالیا فاصله دارد. آب‌وهوای مدیترانه‌ای فینیکه باعث شده تا این شهر تابستان‌هایی گرم و زمستان‌هایی بارانی داشته باشد. فینیکه چه به‌لحاظ تاریخی و چه به‌لحاظ طبیعی حائز اهمیت است. مناظر دریایی بکر و نیز طبیعت دیدنی شهر، در کنار بقایای به‌جامانده از شهرهای قدیمی لیمیرا و آریکاندا فینیکه را به شهری کم‌نظیر بدل ساخته‌اند. مردم در فینیکه اکثراً عشایرند و در کوه‌ها زندگی می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی فینیکه پرتقال‌هایش است. فینیکه به‌عنوان مراکز مهم تولید مرکبات در ترکیه شناخته شده است.و فستیوال میوه های رنگی فینیکه زمان مناسبی برای بازدید از این شهر زیبا است، چرا که همین فستیوال هر ساله با استقبال چشمگیر گردشگران مواجه همراه است.

 شهر باستانی میرا آنتالیا

شهر باستانی میرا آنتالیا ترکیه

شهر باستانی میرا یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌شمار می‌رود. میرا در ۲۵ کیلومتری غرب فینیکه قرار گرفته است. تاریخ غنی این شهر نقش برجسته‌ای در اهمیت یافتن آن به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری آنتالیا دارد. مقبره‌های سنگی فراوان در میرا و نیز حکاکی‌های چشم‌نواز روی آن‌ها از ویژگی‌های برجسته‌ی این شهر باستانی به‌شمار می‌روند. میرا حدوداً در سال‌های ۵۰۰ قبل از میلاد بنا شد و بنابراین قدمت چشمگیری دارد. چشم‌انداز طبیعی مشرف به تئاتر سنت نیکولاس بر جذابیت‌های بصری شهر باستانی میرا افزوده است. میرا به‌واسطه‌ی جاذبه‌های طبیعی و اهمیت تاریخی درخور ملاحظه هرساله میزبان گردشگران و مسافران بسیاری از نقاط مختلف جهان است.

جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

بیشتر بخوانید

آبشار دودن آنتالیا

آبشار دودن آنتالیا ترکیه

آبشار دودن از جمله زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است. این آبشار در ۲۸ کیلومتری جاده‌ی قدیم آنتالیا – بوردور قرار دارد. آبشار دودن در پشت غار دلیک مارسی واقع شده است. بازدید از این غار نیز می‌تواند جذابیت‌های خود را داشته باشد. چشم‌اندازهای بکری از آبشار دودن از طریق این غار قابل مشاهده است. غار دلیک مارسی ۴۰ متر طول دارد. از دیگر ویژگی‌های این آبشار مناظر سرسبز و جلوه‌های طبیعی کم‌نظیر در اطراف آن است که زیبایی آن را دوچندان کرده است. امکانات رفاهی متعددی در نزدیکی آبشار دودن تعبیه شده تا گردشگران از این حیث نیز مشکلی نداشته باشند. هرساله مسافران پرشماری از این آبشار بازدید می‌کنند.

رودخانه‌ی کوپرو چای آنتالیا

رودخانه‌ی کوپرو چای بی‌تردید یکی از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌شمار می‌رود. به‌طور کلی، فضای سبز در اطراف رودخانه‌ها در آنتالیا باعث به‌وجود آمدن مناظر بکری شده است. آب و هوای مدیترانه‌ای این شهر نیز در این مسئله بی‌تأثیر نیست. رودخانه‌ی کوپرو چای از کوه‌های توروس سرچشمه می‌گیرد، آن‌گاه بعد از گذر از تنگه‌های پیچاپیچ به دریای مدیترانه می‌ریزد. همچنین شهر تاریخی زرک نیز در غرب این رودخانه واقع شده و بر اهمیت این جاذبه‌ی گردشگری افزوده است. حضور جاذبه‌های تاریخی مختلفی نظیر راه‌های قدیمی، قلعه‌ها، پل‌های به‌جامانده از دوران روم باستان و... در کنار رودخانه‌ی کوپرو چای از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی آن به‌شمار می‌روند.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

مرکز خرید شی‌مال آنتالیا

مرکز خرید شی مال آنتالیا ترکیه

مجتمع تجاری شی‌مال یکی از مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا به‌شمار می‌رود. مراکز خرید نقش به‌سزایی در جذب گردشگر ایفا می‌کنند. آنتالیا از این لحاظ شهری غنی و با پشتوانه‌ی مناسب است. قرار داشتن شی‌مال در نزدیکی ساحل لارا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا لارا به سهولت دسترسی گردشگران به این مرکز تجاری انجامیده است. ۷۰ فروشگاه مختلف در این مرکز خرید تعبیه شده‌اند تا امکان خرید انواع مارک‌های معتبر ترکی برای گردشگران فراهم باشد. از دیگر ویژگی‌های درخور توجه این مجتمع تجاری انواع امکانات رفاهی و تفریحی تعبیه‌شده در آن است. مراجعه‌کنندگان می‌توانند از رستوران‌ها، سینما، تئاتر، سالن‌های ورزشی، کافه تریا و... که در مجتمع شی‌مال قرار دارند بازدید و استفاده کنند.

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا

مرکز خرید تراسیتی آنتالیا ترکیه

مرکز خرید تراسیتی یکی از زیباترین مراکز خرید آنتالیا به‌شمار می‌رود. انواع و اقسام اجناس داخلی و خارجی در فروشگاه‌های این مرکز خرید عرضه می‌شوند. در این مرکز خرید ۱۵۰ فروشگاه مختلف قرار دارد. مرکز خرید تراسیتی در منطقه‌ی لارا واقع شده و از این حیث دسترسی به آن برای گردشگران آسان است. نکته‌ی درخور توجه دیگر درباره‌ی این مرکز خرید، امکانات رفاهی متعدد تعبیه‌شده در آن است. فقط ۳۰ رستوران گوناگون در این مرکز خرید وجود دارد. کافه‌های مختلف این مرکز خرید نیز فرصت مناسبی برای استراحت و استفاده‌ی گردشگران به‌شمار می‌رود. با توجه به گستردگی و تنوع امکانات این مرکز خرید، می‌توان تراسیتی را بزرگ‌ترین مرکز خرید در شهر آنتالیا دانست.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

مرکز خرید تانساش آنتالیا

مرکز خرید تانساش آنتالیا ترکیه

مرکز خرید تانساش یکی از مهم‌ترین مراکز خرید آنتالیا به‌شمار می‌رود. انواع مواد غذایی در این مرکز خرید عرضه می‌شوند. در طبقه‌ی اول مرکز خرید تانساش، انواع و اقسام غذاهای محلی و نیز غذاهای خارجی با بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند. در طبقه‌ی دوم این فروشگاه نیز محصولات متنوعی نظیر پوشاک، ادوات تزیینی، وسایل الکترونیکی و... به فروش می‌رسد. پله‌ی برقی عریض تعبیه‌شده در این فروشگاه نیز به مراجعه‌کنندگان کمک شایانی می‌کند تا بدون بروز مشکلی اجناس خریداری‌شده‌ی خود را جابه‌جا نمایند. در این فروشگاه، خریداران در صورت نیاز همچنین امکان استفاده ماشین مخصوص خرید را نیز دارند. مرکز خرید تانساش به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی آنتالیا و با توجه به امکانات متعدد تعبیه‌شده در آن همواره با استقبال فراوان مسافران و گردشگران مواجه شده است.

پارک آبی آکوا آنتالیا

پارک آبی آکوالند آنتالیا ترکیه

یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های گردشگری آنتالیا پارک‌های آبی این شهر می‌باشد. مراجعه به پارک‌های آبی یکی از بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات آنتالیا به‌شمار می‌رود. هر ساله شمار زیادی از گردشگران به‌منظور استفاده از تفریحات آنتالیا به پارک‌های آبی آنتالیا مراجعه می‌کنند. در بین پارک‌های آبی مختلف، پارک آبی آکوا بزرگ‌ترین پارک آبی آنتالیا است. پارک آبی آکوا در جنوب غربی آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. انواع امکانات رفاهی و تفریحی نیز در این پارک تعبیه شده است که کافی‌شاپ‌ها، اجرای موسیقی، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها، استخرها، مسابقات تفریحی مختلف و... از آن جمله‌اند.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

شهرک ساکلی کنت آنتالیا

شهرک ساکلی کنت آنتالیا ترکیه

شهرک ساکلی کنت از زیباترین جاهای دیدنی آنتالیا است.  این شهرک ساحلی در ۵۰ کیلومتری آنتالیا و در شمال منطقه‌ی باتلاق‌های کوهستانی باکیرلی قرار گرفته است. ارتفاع این شهرک از سطح دریا در حدود ۱۷۵۰ تا ۱۹۰۰ متر ارزیابی شده است. شهرک ساکلی کنت از جاهای دیدنی آنتالیا در زمستان است؛ ورزش مفرح اسکی در ماه‌های مارس و آوریل در این منطقه رونق می‌گیرد. همچنین امکان پرداختن به ورزش‌های دیگری نظیر موج‌سواری و شنا نیز در ارتفاعات پایین‌تر این شهرک وجود دارد. حیات وحش این منطقه به‌لحاظ حضور آهو و بز کوهی نیز حائز اهمیت فراوانی است و مشاهده‌ی این حیوانات از نزدیک می‌تواند جذابیت فراوانی داشته باشد. این شهرک هر ساله با استقبال درخور توجه گردشگران روبه‌رو می‌شود.

منطقه‌ی گردشگری سیده آنتالیا

منطقه گردشگری سیده آنتالیا ترکیه

منطقه‌ی گردشگری سیده یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی آنتالیا به‌شمار می‌رود. انواع و اقسام امکانات رفاهی و تفریحی برای استفاده‌ی گردشگران در این منطقه تعبیه شده است. مغازه‌های فراوان، کافه‌های پرتعداد، رستوران‌های پرشمار و... بر اهمیت توریستی سیده افزوده‌اند. این منطقه از مهم‌ترین مراکز تفریحات آنتالیا است. مناظر دریایی بکری که در رستوران‌ها و کافه‌های این منطقه در چشم‌انداز مراجعه‌کنندگان قرار می‌گیرد از دیگر ویژگی‌های درخور توجه سیده است. تالار تئاتر سیده نیز یکی از وسیع‌ترین تالارها و نیز زیباترین ساختمان‌های آنتالیا به‌لحاظ معماری است. همچنین بازار معبد آپولو و گورستان که در نزدیکی دریا قرار دارند، از دیگر جلوه‌های بصری سیده به‌شمار می‌روند که به‌لحاظ تاریخی نیز حائز اهمیتند. ویرانه‌های باستانی منطقه‌ی گردشگری سیده از دیگر بخش‌های این منطقه است که بر اهمیت آن به‌عنوان یک جاذبه‌ی تاریخی می‌افزاید.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید

همان‌طور که مشاهده شد، آنتالیا به‌لحاظ در اختیار داشتن جاذبه‌های گردشگری متنوع از مهم‌ترین شهرها در ترکیه به‌شمار می‌رود. آب‌وهوای مدیترانه‌ی آنتالیا در هرچه زیباتر به‌نظر آمدن جاذبه‌های طبیعی این شهر نقش به‌سزایی دارد. انواع جاذبه‌های تاریخی و تفریحی نیز بر اهمیت آنتالیا به‌عنوان یک شهر گردشگرپذیر افزوده است. از دیگر ویژگی‌های آنتالیا مراکز خرید متنوع تعبیه‌شده در آن است. مراکز خرید می‌توانند در کنار جاهای دیدنی آنتالیا نقش مهمی در جذب گردشگر داشته باشند. انواع و اقسام امکانات رفاهی در نقاط مختلف شهر، مراکز خرید و نیز در نزدیکی جاهای دیدنی آنتالیا تعبیه شده است. این ویژگی به مسافران اجازه می‌دهد تا در صورت نیاز هر وقت که بخواهند از این امکانات رفاهی برای استراحت استفاده کنند. تمام امکانات تعبیه‌شده و ویژگی‌های ذکرشده درباره‌ی جاهای دیدنی آنتالیا باعث شده‌ تا این شهر هر ساله یکی از مقاصد توریستی گردشگران مختلف به‌شمار بیاید و میزبان تعداد پرشماری از مسافران باشد.

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: