جاهای دیدنی آلانیا تفریح در شهری ساحلی

آلانیا یک شهر تاریخی در کشور ترکیه می باشد که 135 کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد . از نظر موقعیت مکانی شهر آلانیا از شمال به رشته‌کوه‌ های توروس ، از سمت جنوب به دریای مدیترانه و همچنین از طرف شرق به قاضی پاشا ختم می ‌شود. آب و هوای معتدل مدیترانه ای و همچنین وجود جاذبه های تاریخی و طبیعی گوناگون ، شهر آلانیا ترکیه را تبدیل به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی در میان گردشگران نموده است.

جاهای دیدنی ترکیه، معرفی شهر های توریستی

بیشتر بخوانید

علاوه بر جاهای دیدنی آلانیا ، نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این شهر ، مناسب بودن هزینه های زندگی در آلانیا نسبت به سایر شهرهای ترکیه می باشد. قیمت مناسب هتل ‌های آلانیا ترکیه با طراحی های بسیار مدرن و شیک، هزینه های درمانی مناسب ، بیمارستان ‌های خصوصی با تجهیزات کامل و ارزان قیمت ، خانه و آپارتمان های  ارزان ‌قیمت نسبت به دیگر شهرهای ترکیه و ... موجب این موضوع گشته اند که افراد زیادی تمایل به مهاجرت ، اقامت و زندگی در آلانیا پیدا کنند.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آلانیا بهتره یا آنتالیا؟

برای پاسخ به این سوال باید مسائل مختلفی از قبیل آب و هوا  ، موقعیت مکانی ، هزینه های سفر و جاذبه های دیدنی هر کدام از این شهر ها را در نظر گرفته و بررسی نماییم. به عنوان مثال آب و هوای آلانیا به طور معمول معتدل و گرم است و  فصل زمستان از نظر بارندگی ، بسیار پر بارش تر از تابستان می باشد. میانگین دمای آلانیا حدود ۱۹ درجه سانتی‌گراد است و اغلب گردشگرانی که تور آلانیا را به منظور سفر خود انتخاب می‌ نمایند ، در فصل تابستان رهسپار این شهر می شوند. از سوی دیگر آب و هوای شهر آنتالیا در حالت معمول خود ،  مدیترانه ای بوده و دارای تابستانی گرم و خشک و زمستانی معتدل و پربارش است. متوسط دمای آنتالیا در حدود 30 الی 35 درجه سانتیگراد می باشد. همانطور که پیشتر ذکر شد ، مناسب بودن هزینه های زندگی در آلانیا و ارزان تر بودن خدمات درمانی و رفاهی در این شهر ، می تواند به عنوان یک مزیت مهم برای آلانیا محسوب گردد. با وجود تمامی این توضیحات باید گفت که همچنان پاسخ دادن به این سوال که " آلانیا بهتره یا آنتالیا؟ " کار راحتی نیست و نیازمند بررسی های بیشتری می باشد.

جاهای دیدنی استانبول در سفر به ترکیه

بیشتر بخوانید

جاهای دیدنی آلانیا

در ادامه این مطلب قصد داریم تا جاهای دیدنی آلانیا را بررسی نموده و به توضیح هرکدام بپردازیم :

قلعه آلانیا

قلعه آلانیا ترکیه

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی آلانیا همین قلعه است.  قلعه آلانیا یادگاری از دوره سلجوقی می باشد که تا کنون از آن محافظت شده است . این قلعه تماشایی، تعداد فراوانی از ساختمانها و بناهای تاریخی همچون مساجد، کاخ های عظیم و مقبره را در دل خود جای داده است.  قلعه آلانیا به واسطه یک دیوار با طول 6.5 کیلومتر دربرگرفته شده است. قسمت اعظمی از این قلعه در قرن 13 و با نظارت مستقیم سلطان سلجوقی به دنبال پیروزی شهر در منطقه خرابه های قلعه روم ، که مصادف با سال 1220 می شد ، به وسیله علاءالدین کیقباد اول ساخته شد که در حکم قسمتی از ساختمان است که شامل قلعه سرخ نیز می شود . بهتر است بدانید که قلعه آلانیا دارای چندین دروازه هم می باشد که بر روی یکی از بزرگترین دروازه ها  نقاشی زیبایی به چشم می خورد. در حال حاضر این ساختمان، به عنوان یک موزه روباز به شمار می رود که از 3 ردیف حصار تشکیل شده است و در صورت داشتن بلیط ، دسترسی به قسمت رو به ‌دریای قلعه امکان‌پذیر می باشد، اما با این حال بازدید از اغلب قسمت ‌های درون دیوارها مانند زمین قلعه برای عموم آزاد است. قلعه آلانیا کلیسای آیا یورگی ، آرامگاه سلطان آکشابه ، مسجد سلطان سلیمان قانونی ، حمام دیدنی سلجوقی ، اماکن تاریخی گوناگون ، آب انبارهای بزرگ و کوچک ، آرامگاه سیتی زینب کاخ سلطان علاء الدین ،  فانوس دریایی و یک خزانه قدیمی را در دل خود جای داده است. پس اگر شما فرصت حضور در تور آلانیا را به دست آورده اید و در عین حال به اماکن تاریخی علاقه مند هستید ، نباید بازدید از این قلعه که یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی آلانیا به شمار می رود را از دست بدهید.

جاهای دیدنی آنکارا پایتخت ترکیه را از دست ندهید

بیشتر بخوانید

غار داملاتاش

غار داملاتاش آلانیا ترکیه

یکی دیگر از جاهای دیدنی آلانیا ترکیه که از جمله غارهای بسیار پرطرفدار این شهر نیز به شمار می رود ،  غار داملاتاش می باشد. از نظر موقعیت مکانی، این غار در بخش غربی شبه ‌جزیره قرار گرفته است. نکته جالب در مورد غار داملاتاش این موضوع می باشد که این غار محبوب در سال ۱۹۴۸ و به طور کاملا تصادفی به واسطه یک انفجار دینامیت کشف گردید که به منظور باز کردن توده سنگ در زمان احداث بندر آلانیا ترتیب داده شده بود. مردم از طریق دهانه تشکیل شده به داخل راه پیدا کردند و از تماشای چیزی که در مقابل آنها قرار داشت شگفت زده و متعجب شدند و به سرعت دهانه ایجاد شده را بستند و به سراغ محل دیگری جهت انفجار رفتند. با اتفاق افتادن این ماجرا ها ، گلیپ دره که یک فرد آلانیایی بود ، به کارگران دستور داد تا به ادامه کار خود بپردازند و در نهایت با بررسی های فراوان ، مشخص گشت مکان کشف شده یک غار شگفت انگیز می باشد که دارای خواص درمانی برای بیماری هایی مانند آسم است. بعد از این وقایع تعداد فراوانی از گردشگران به سمت شهر آلانیا و این غار رهسپار شدند . بیمارانی که به منظور درمان به غار داملاتاش می‌ روند، ابتدا به طبقه بالا رفته و خودشان را با اتمسفر موجود در غار هماهنگ می‌ نمایند. سپس به طبقه پایین رفته و بر روی نیمکت ‌هایی که برایشان تدارک دیده شده است، می ‌نشینند. بیمارانی که  به مدت بیشتر از ۱۰ سال مبتلا به بیماری آسم باشند، به‌ صورت موقتی احساس بهبودی پیدا می‌کنند ولی آن‌ دسته از بیمارانی که کمتر از 10 سال آسم داشته باشند ممکن است تا حدود زیادی به بهبودی دست پیدا کنند. در هر صورت اگر شما هم در تور آلانیا حضور دارید و قصد بازدید از بهترین جاهای دیدنی آلانیا را دارید ، توصیه می کنیم حتما به این غار سحرآمیز سر بزنید.

جاهای دیدنی آنتالیا (تفریحات+مراکز خرید آنتالیا)

بیشتر بخوانید

پارک آبی آلانیا ترکیه

پارک آبی آلانیا ترکیه

این پارک آبی زیبا که در فاصله 30 کیلومتری آلانیا در ناحیه Okudzalar قرار گرفته است ، از دیگر جاهای دیدنی آلانیا محسوب می گردد که باید به آن سر بزنید. در این مکان تعداد زیادی از کوه های آب در اندازه های متفاوت برای تمامی سنین و متناسب با همه سلیقه ها در نظر گرفته شده است. بنابراین اگر قصد استفاده از تفریحات آلانیا به خصوص در کنار خانواده را دارید ، پیشنهاد ما پارک آبی آلانیا است.

جاهای دیدنی کوش آداسی را بهتر بشناسید!

بیشتر بخوانید

غواصی در تور آلانیا

یکی دیگر از تفریحات آلانیا که می تواند بسیار ویژه و شگفت انگیز باشد ، غواصی در آب های خروشان این شهر می باشد. در فصل تابستان، آلانیا از نظر اقلیمی و آب و هوایی دارای شرایطی است که امکان یک غواصی به یاد ماندنی را  برای مسافران فراهم می آورد.

جاهای دیدنی بدروم و هتل های بدروم

بیشتر بخوانید

رودخانه Dim Çay در آلانیا ترکیه

رود خانه دیم چای آلانیا ترکیه

رودخانه دیم چای که از جمله جاهای دیدنی آلانیا به شمار می رود ، بین دریا و کوه  با طبیعتی بکر به مکانی جهت خوشگذرانی بدل گشته است . در نزدیکی این رودخانه رستوران های فراوانی وجود دارد که در آنها انواع غذاهای سنتی ترکیه سرو می شوند و توانسته است گردشگران زیادی را در تور آلانیا به سمت خود بکشاند.

جاهای دیدنی مارماریس بهشت سواحل مدیترانه

بیشتر بخوانید

دلفین های تور آلانیا

یکی از جالب ترین تفریحات آلانیا که می توانید همراه با خانواده یا دوستانتان از آن بهره مند شوید ، بازدید از دلفین ها ، شنا کردن با آنها و گرفتن عکس های سلفی به یادماندنی می باشد. بنابراین اگر به دلفین ها علاقه مند هستید ، این فرصت را از دست ندهید و به 18 کیلومتری آلانیا رهسپار شوید.

جاهای دیدنی ترابزون شهری توریستی در ترکیه

بیشتر بخوانید

مرکز خرید آلانیوم (Alanyum)

یکی از مراکز خرید آلانیا که در سال 2006 افتتاح گردید ، مرکز خرید آلانیوم می باشد. آلانیوم که دارای 2 طبقه است ، در حال حاضر با تعداد زیادی  از برند های محلی و بین‌المللی همچون کرفور "Carrefour" ، تکنوسا "Teknosa" ، ال سی وایکیکی "LCW " ، دی اند آر "D & R" و ... آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان می باشد . در مرکز خرید آلانیوم این امکان را خواهید داشت تا هر چیزی را که نیاز دارید از جمله خوراکی ، پوشاک و انواع کیف و کفش های با کیفیت را یافته و خریداری نمایید. پس اگر در تور خود ، علاوه بر جاهای دیدنی آلانیا به فکر بازدید از مراکز خرید آلانیا نیز می باشید ، نام آلانیوم را به خاطر بسپارید.

جاهای دیدنی ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

بیشتر بخوانید

هتل  Xafira Deluxe Hotel

هتل زافیرا دلوکس آلانیا

 زافیرا دلوکس یکی از زیباترین هتل های آلانیا ترکیه می باشد که در منطقه آوسالار قرار گرفته و 500 متر ساحل اختصاصی را در این ناحیه تصاحب کرده است. این هتل 5 ستاره که همچون کاخی مجلل ساخته شده است ، امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی مانند استخر سرپوشیده و روباز ، سالن بدنسازی ، زمین تنیس، اینترنت بی سیم پرسرعت و ... را در خود جای داده است. هتل زافیرا دلوکس با وجود طراحی مدرن و منحصر به فردش ، خود می تواند به عنوان یکی از جاهای دیدنی آلانیا ترکیه به شمار رود.

جاهای دیدنی دنیزلی شهر آبگرم های ترکیه

بیشتر بخوانید
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: