ییلاقات طرقبه و شاندیز بهشت گردشگری مشهد

طرقبه و شاندیز یکی از ییلاقات اطراف مشهد بوده که به دلیل واقع شدن در منطقه ای کوهستانی دارای آب و هوای بسیار مناسب و دلپذیری هستند.این منطقه ها که در فاصله نزدیکی از شهر مشهد واقع شده اند، همواره یکی از بهترین مقاصد گردشگری و طبیعت گردی بشمار آمده و همه روزه مسافران و گردشگران بسیاری به این مناطق سفر می کنند.

طرقبه و شاندیز طبیعت بکر اطراف مشهد

طرقبه :

شهر طرقبه که از گذشته به عنوان یکی از آبادی های سرسبز و بزرگ توس شناخته می شد، یکی از ییلاق های اطراف کلان شهر مشهد است. این ییلاق با وسعت ۱۶۰۰ کیلومتر، در منطقه‌ای کوهستانی و در دامنه کوه بینالود قرارگرفته است. طرقبه فاصله‌ای ۱۵ کیلومتری از شهر مشهد داشته و به همین منظور یکی از تفرجگاه‌های محبوب ساکنین این شهر نیز به شمار می‌آید.

طرقبه به دلیل واقع شدن در دامنه‌ ارتفاعات بینالود و همچنین قرار داشتن در امتداد دره بسیار با صفا، دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع است. همچنین این منطقه به دلیل قرار داشتن در ارتفاعات بالا، دارای بارندگی فراوانی بوده و سبب شده تا چشمه ها و رودخانه های پر آبی در آن وجود داشته باشد. در این منطقه جاذبه های گردشگری بسیاری مانند بند تاریخی گلستان، روستای کنگ و بازار بعثت طرقبه وجود دارد که در مطالب بعدی هر کدام از اینها به طور کامل معرفی می شوند.

بازار بعثت طرقبه

حتما بخوانید

شاندیز :

ییلاق شاندیز یکی از زیباترین مناطق طبیعی مشهد بوده که در فاصله حدود ۱۸ کیلومتری این شهر واقع شده است. این منطقه که امروزه به یکی از شهرهای استان خراسان رضوی بدل شده، دارای آب و هوای بسیار خنک و روح نوازی است. شاندیز از گذشته به عنوان یکی از ییلاقات دشت توس مورد توجه بوده و در گذشته نیز راه کاروانروی تابستانی مسیر شاندیز به توس از پستی و بلندی‌های همین منطقه عبور می‌کرده است.

طرقبه و شاندیز

وجود باغ‌های انبوه، مناظر متنوع، آب و هوایی دلچسب و رودخانه‌های پر آب، این منطقه را به یکی از محورهای اصلی گردشگری استان بدل ساخته و نه تنها ساکنین مشهد بلکه مسافران و گردشگران بسیاری را همه روزه به سمت خود فرا می خواند. در این شهر جاذبه ها و مکان های دیدنی بسیاری نظیر موزه رباط ویرانی، پارک جنگلی شاندیز، شهر رویایی پدید، پیست موتور کراس و ورزشگاه ثامن وجود داشته و می توان لحظات بسیار شادی را در این منطقه تجربه کرد.


اگر در سفر به مشهد تمایل دارید در هتل یا ویلایی در محدوده طرقبه اقامت داشته باشید  از اجاره سوییت در مشهد تا رزرو هتل مشهد را در سلطان سفر ببینید، سلطان سفر وبسایتی برای مشاهده و مقایسه قیمت تمامی هتل ها و اقامتگاه هاست. قیمت همه ی سایت های رزرو هتل را مقایسه کنید و ارزانترین قیمت را به راحتی رزرو کنید. همین حالا روی دکمه زیر کلیک کنید و همه ی اقامتگاه های مشهد را مشاهده کنید:

رزرو اقامتگاه در مشهد

مشاهده قیمت

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: