جاهای دیدنی یاسوج سرزمین چهارفصل کهگیلویه

شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، یکی از بهترین مکانها برای افرادی است که به جاذبه‌های طبیعی و به طور کلی طبیعت گردی علاقه دارند. آبشارهای بسیار زیبا، کوهستان‌های سرسبز با مناظری بکر و تکرار نشدنی، پیست‌های اسکی برای تفریحات مختلف در فصل زمستان، مراتع بسیار زیبا و دریاچه‌های طبیعی؛ بخشی از جاهای دیدنی یاسوج و اطراف آن هستند که در ادامه این مطلب از سایت سلطان سفر بیشتر در خصوص آنها صحبت می‌کنیم. البته باید در نظر داشته باشید که استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج دیدنی های بسیاری دارند که معرفی آنها در یک مطلب‌ غیر ممکن است، ولی به هر حال در ادامه سعی میکنیم که چند مورد از دیدنی‌های تاب و متفاوت این قسمت از کشورمان را به شما معرفی کنیم.

مقایسه قیمت و رزرو هتل یاسوج از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی جاهای دیدنی یاسوج

وجود آبشار‌های مختلف در شهر یاسوج و اطراف آن باعث شده است که به این شهر شهر آبشارهای خروشان نیز بگویند، اما باید در نظر داشته باشید که این آبشارها فقط بخش کوچکی از دیدنیهای شهر یاسوج و اطراف آن هستند. هر سال مسافران زیادی برای دیدن قسمت‌‎های مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد به شهر یاسوج می‌آیند و با دیدن مکان‌های دیدنی بیشمار در اطراف این شهر شگفت زده می‌شوند. آب و هوای کوهستانی و بسیار پاکی منطقه بی‌شک میتواند مانند یک آرام بخش برای روح شما عمل کنند و لذت طبیعت گردی در این شهر را برای شما دو چندان سازد. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی یاسوج را با هم بررسی می‌کنیم. 

تنگه گنجه‌ای یاسوج

تنگه گنجه ای جاهای دیدنی یاسوج

این تنگه بسیار زیبا که در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر یاسوج قرار دارد  یکی از جاهای دیدنی یاسوج است که مانند یک الماس در مسیر بین شهر یاسوج و سی سخت میدرخشد. وجود آب و هوایی خنک و مطبوع، درختان بلند و زیبا، چشمه‌های مختلفی که یک رودخانه را تشکیل می‌دهند از بین درختان بلوط و چنار عبور می‌کنند منظره بسیار زیبایی را به وجود آورده است که هر بیننده‌ای را می‌تواند محو تماشای خود سازد. هر ساله افراد زیادی از این تنگه بسیار زیبا دیدن می‌کنند در این مکان خاطرات خوبی برای خود و دوستانشان می‌سازند.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در یاسوج از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

پیست اسکی کاکان 

اسکی روی یخ یکی از تفریحات هیجان انگیز و مورد علاقه بسیاری از افراد، خصوصا جوانان است. پیست اسکی کاکان یکی از بهترین پیست‌های اسکی جنوب کشور می‌باشد که سالانه افراد زیادی برای تجربه اسکی سواری به این منطقه می‌آیند. تقریبا از زمستان تا روزهای پایانی بهار دامنه کوه‌های دنا پوشیده از برف می‌باشد و توصیه می‌کنیم در روزهای پایانی اسفند ماه یا روزهای ابتدایی بهار برای استفاده از این پیست اقدام کنید. برای رسیدن به پیست اسکی کاکان باید حدود 18 کیلومتر از یاسوج به سمت دهستان حرکت کنید که مسیر چندان طولانی نیست. روستای کاکان مابین کوه دنا قرار دارد و همین عامل منظره‌ای زیبا از کوه و برف را برایتان به نمایش می‌گذارد. همان طور که گفتیم این پیست اسکی یکی از مجهزترین‌ترین پیست‌های اسکی جنوب کشور بوده و تجهیزاتی مانند چوب، تخته و کفش مخصوص اسکی را در اختیار شما قرار می‌دهد. 

دریاچه کوه گل یاسوج

دریاچه کوه گل -  جاهای دیدنی یاسوج

دریاچه‌های فصلی مختلفی در اطراف یاسوج وجود دارند که در اواخر زمستان و اوایل بهار (زمانی که برف روی قله های مرتفع این مناطق آب میشوند)  آب می‌شوند مناظر بسیار زیبایی را در اطراف خود می سازند. دریاچه کوه گل که دارای ۱۵ متر عمق و پنج هزار متر مربع وسعت است، یکی از معروف ترین دریاچه‌لهای اطراف یاسوج است که با رفتن به این منطقه شما علاوه بر دیدن زیبایی‌های این دریاچه می‌توانید در اطراف آن یک دشت پر از انواع گل‌های زیبا و گیاهان محلی که در این منطقه میرویند را ببینید. دلیل نامگذاری این دریاچه به نام کوه گل وجود همین دشت پر از گل است که دیدن آن بی شک برای همه تجربه‌ای ناب خواهد بود.

پارک جنگلی یاسوج

پارک جنگلی یاسوج - جاهای دیدنی یاسوج

 پارک جنگلی یاسوج که در ضلع شمال شرقی این شهر قرار گرفته، مساحتی حدود هزار هکتار دارد که باعث شده به آن لقب بزرگترین پارک جنگلی در جنوب ایران را بدهند. ۷۶% پوشش گیاهی این پارک جنگلی درختان بلوط ایرانی و مابقی آن سایر درختان بومی و سازگار با محیطی منطقه هستند. یکی از جالب ترین دیدنیهای این پارک جنگلی غروب زیبای آفتاب است که به شدت پیشنهاد میکنیم که به هیچ عنوان دیدن آن را از دست ندهید. در ضمن به یاد داشته باشید که پارک جنگلی یاسوج را به نام پارک بزرگ کوهستان هم می‌شناسند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین و مهم‌ترین جاهای دیدنی یاسوج به شمار می‌رود.

مقایسه قیمت و رزرو هتل آزادی یاسوج از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

گورستان لما

گورستان لما - جاهای دیدنی یاسوج

یکی از جاهای دیدنی یاسوج که ارزش تاریخی بسیار بالایی دارد، گورستان ۳۵۰۰ ساله لما می‌باشد که در آن بیشتر از ۳۰۰ قبر کشف شده است. این گورستان که در سال ۱۳۷۹ به صورت کاملاً اتفاقی پیدا شد امروزه به عنوان یکی از آثار تاریخی مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته می‌شود. قبرهای موجود در این قبرستان در عمق دو تا ۴ متری از سطح زمین حفر شده‌اند و هر کدام از آنها به صورت طاقدیس‌هایی جداگانه اند که در کنار باقی مانده استخوان‌ها، قطعاتی مانند ظروف سفالی، استخوان حیواناتی مانند اسب و گوسفند و اشیا مختلف دیگری قرار دارد. برای دیدن این گورستان تاریخی شما باید به شهرستان دنا در نزدیکی یاسوج، بخش پاتاوه، دهستان سادات محمودی و روستای لما بروید. 

مقایسه قیمت و رزرو هتل جهانگردی یاسوج از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

چشمه میشی یاسوج

چشمه میشی - جاهای دیدنی یاسوج

یکی از مهمترین جاهای دیدنی یاسوج که در متون اسطوره‌ای ایران نیز از آن اسم برده‌اند چشم میشی یا چشم بشو است. این چشمه در ۵ کیلومتری شهر سی‌ سخت واقع شده و آب شیرین مناطق زیر دست خود را تامین  میکند. زمانی که شما برای دیدن چشمه میشی می‌روید متوجه سردی بیش از اندازه آب آن خواهید شد، به شکلی که در فاصله نزدیک به چشم شما نمی‌توانید دست خود را در آب نگه دارید. این چشمه در تمامی فصول سال پر آب است و آب مصرفی برای نوشیدن و کشت و کار در این منطقه را تامین می‌کند، در ضمن فضای اطراف این چشمه بسیار زیبا و دلنشین است و هر بیننده‌ای از دیدن این منطقه شگفت زده خواهد شد.

مقایسه قیمت و رزرو هتل ارم یاسوج از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

تنگه مهریان یاسوج

تنگه مهریان- جاهای دیدنی یاسوج

تنگه مهریان بسیار زیبا محل به هم رسیدن دورود مهریان و آب نهر است که در فاصله ۵ کیلومتری از شهر یاسوج قرار گرفته و به جرات می‌توان گفت فضای اطراف این تنگه و تمام قسمت‌های آن بخشی از بهشت است. زمانی که به این منطقه می‌روید، می‌توانید زیر سایه درختان چنار تنومندی که در اطراف رودخانه روی دهند استراحت کنید و به صدای دلنشین و آرامش بخش آب گوش بسپارید. در ضمن اگر طرفدار صخره نوردی و کوهنوردی در تنگه‌های بسیار جذاب با صخره های بزرگ هستید بی‌شک تنگ مهریان برای شما گزینه بسیار مناسبی است. در نزدیکی این تنگه امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران و  مسافران تهیه دیده شده است که رفتن و اقامت داشتند در این منطقه را  برای شما بسیار آسان خواهند کرد.

غار ده شیخ دنا یاسوج

غار ده شیخ دنا - جاهای دیدنی یاسوج

گفته می‌شود که قدمت غار ده شیخ ۱۳۵ میلیون سال است و پیشینه آن به دوره دوم زمین شناسی باز می‌گردد، همین باعث شده که افراد زیادی به دیدن غار ده شیخ دنا بیایند و این منطقه به عنوان یکی از جذاب ترین جاهای دیدنی یاسوج شناخته شود. البته باید در نظر داشته باشید که این غار حدود ۴۵ کیلومتر با شهر یاسوج فاصله دارد و برای دیدن آن باید به بخش پاتاوه در شهرستان دنا  و سپس به روستای ده شیخ بروید. این غار در سال ۸۹ به دست یک چوپان از اهالی محلی در آن منطقه پیدا شد و جالب است بدانید جذابیت‌های طبیعی این غار و مناطق اطراف آن به حدی زیبا است که به آن لقب غار علیصدر ۲ را داده اند.

آبشار یاسوج

آبشار یاسوج

یکی از اصلی ترین جاهای دیدنی یاسوج، آبشار بزرگی در شهر یاسوج است که حدود ۱۰ متر ارتفاع دارد و صد البته باید بدانید که یکی از از دلایل محبوبیت بالای این آبشار نزدیک بودن آن به مرکز شهر یاسوج است، پس اگر به دنبال یک آبشار زیبا و نزدیک به شهر یاسوج هستید آبشار یاسوج برای شما گزینه بسیار خوبی است. مسیری که برای رسیدن به این آبشار شما طی می‌کنید پر از مراتع سرسبز و رودهای روان است که فضای بسیار دلنشین را برای شما می‌سازند، همچنین وقتی در فصول بهار و پاییز وارد این منطقه شوید، میتوانید دو چندان شدن همه زیباییها را مشاهده کنید و بی‌شک از دیدن مناظر بسیار فوق‌العاده و آب و هوایی پاکی منطقه لذت ببرید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: