جاهای دیدنی کرمانشاه سفر به سرزمین بیستون

یکی از استان های بسیار زیبا در کشور ما استان کرمانشاه می‌باشد که به عنوان بهشتی برای گردشگران شناخته می‌شود، در این استان آثار تاریخی ارزشمند، مناطق بکر و طبیعت بسیار زیبای این نیز هرساله گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. اما همیشه قبل از رفتن به مسافرت باید در مورد مقصدتان تحقیق کنید تا جاذبه های توریستی را بهتر بشناسید و بتوانید با برنامه ریزی دقیق‌تری پیش بروید و زیبایی‌های مقصد خود دیدن کنید. در این مطلب از سایت سلطان سفر قصد داریم در مورد جاهای دیدنی کرمانشاه صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه با شما در میان بگذاریم تا در فصل بهار به راحتی از جاهای دیدنی کرمانشاه بازدید کنید و به این صورت مسافرتی دلچسب و دوست داشتنی به این منطقه داشته باشید.


بیشتر بخوانید: با بهترین سوغات کرمانشاه آشنا شوید


جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار

جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار بسیار زیاد هستند و می توان گفت در فصل بهار این استان در اوج زیبایی خود به سر می برد و به این صورت مسافرت به این مناطق می تواند بسیار دلچسب و دوست داشتنی باشد، طبیعت بسیار زیبا در کنار آثار باستانی و همچنین آب و هوای بسیار دوست داشتنی کوههای زاگرس بی شک باعث می شود که خاطرات طلایی از مسافرت به این منطقه به همراه داشته باشید. در ادامه این قسمت قصد داریم که مهمترین و بهترین جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار را خدمت شما معرفی کنیم، البته در نظر داشته باشید که در این بخش ما بیشتر تمرکز خود را بر روی آثار تاریخی و جاذبه های توریستی عمومی میگذاریم و در بخش بعدی به سراغ سایر جاهای دیدنی کرمانشاه خواهیم رفت.

نقش برجسته هرکول

نقش برجسته هرکول

یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه که در دل یک منطقه بسیار زیبا قرار گرفته، نقش برجسته هرکول می‌باشد که بر روی  کوه تراشیده شده است. این نقش بسیار زیبا مردی عریان است که زیر سایه یک درخت و روی یک نقش یک شیر دراز کشیده و در دست چپ یک پیاله دارد. همچنین در قسمت پشتی این نگاره کتیبه ها و نقش و نگارهایی وجود دارد که در سال 1337 پیدا شده‌اند. این نقش و نگارها همگی در دوران اشکانیان تراشیده شده‌ و امروز به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار شناخته می شود.

طاق بستان

طاق-بستان

طاق بستان یکی از مکان های دیدنی استان کرمانشاه است که در فاصله 12 کیلومتری از غرب کرمانشاه قرار دارد و یک مجموعه زیبا و بی نظیر از سنگ نوشته و نقش و نگار هایی است روی سنگ حجاری شده‌اند. این سنگ نگاره‌ها صحنه های مربوط به صحنه های تاجگذاری، نواختن چنگ و شکار کردن خسرو پرویز و همچنین تاجگذاری شاپور دوم و سوم و اردشیر دوم را نشان میدهد. این اثر تاریخی ارزشمند در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده، اما بسیار جالب است بدانید که بوی دنده کبابی و کباب که از نزدیکی از اثر تاریخی به مشام میرسد باعث شده است که سازمان جهانی یونسکو این اثر تاریخی زیبا را در فهرست سازمان جهانی ثبت نکند. اما باز هم با این حال طاق بستان یکی از مهمترین جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار است و به هیچ وجه نباید دیدن آن را از دست بدهید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

کاروانسرای بیستون

کاروانسرای شاه عباسی بیستون

این کاروانسرا که در فاصله 30 کیلومتری شمال شهر کرمانشاه قرار گرفته، یکی از آثار تاریخی کرمانشاه می باشد که در دوران صفویه و به دستور شاه عباس صفوی ساخته شده است. این کاروانسرا در نزدیکی روستای بیستون و روبروی نقش برجسته مشهور داریوش بر روی کوه قرار گرفته و به عنوان یکی از آثار تاریخی و جاهای دیدنی کرمانشاه در محوطه تاریخی و فرهنگی بیستون شناخته می شود.

روستای داریان

روستای داریان

این روستا یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در بهار است که در فاصله 8 کیلومتری از شهرستان پاوه قرار گرفته و بیشتر از هزار نفر جمعیت دارد. قرار گیری این روستا در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب باعث شده است که در فصل بهار شما مناظر بسیار زیبا را ببینید و از طبیعت دلنشین این منطقه لذت ببرید.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

ساختمان تاریخی زیج منیژه

ساختمان تاریخی زیج منیژه

این اثر تاریخی که مربوط به دوره ساسانیان می‌باشد در داخل روستای پاتاق قرار گرفته که یکی از توابع سرپل ذهاب در استان کرمانشاه است و در فصل بهار بسیار زیبا و دیدنی می باشد.

روستای دشه

روستای دشه

این روستا که در فاصله 10 کیلومتری از شهرستان پاوه قرار گرفته در شمال غربی استان کرمانشاه قرار گرفته است. این روستا پایین‌تر از جنگل تپه‌ول قرار گرفته و نمای بسیار زیبایی که دارد به شما این امکان را میدهد که منظره‌های بسیار زیبا و دلنشینی ببینید. قرار گیری این روستا در ارتفاعات پایین یک منطقه کوهستانی باعث شده که چشمه‌های طبیعی زیادی در آن وجود داشته باشند و بتوانید از آنها دیدن کنید. آبشار دشه از دیدنی های این منطقه است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل پارسیان کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز

جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز با جاهای دیدنی عمومی که میتوانید از آنها در فصل بهار دیدن کنید متفاوت است و باید در نظر داشته باشید که در زمان عید نوروز مسافران زیادی به استان کرمانشاه می آیند و شما برنامه مسافرت خود را باید به صورتی بچینید که درگیرشلوغی‌های معمول مسافرت‌های نوروزی نشوید. به همین دلیل در ادامه این قسمت ما جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز را که دیدن از آن بسیار راحت بود را خدمت شما معرفی میکنیم.

بیستون

بیستون

بی شک یکی از مهمترین و معروف‌ترین آثار تاریخی جاهای دیدنی کرمانشاه است که حتما در زمان مسافرت به این منطقه باید از آن دیدن کنید. شاید با خود بگویید مجموعه تاریخی بیستون در عید نوروز بسیار شلوغ است و بخواهید از رفتن به آنجا خودداری کنید، اما این موضوع را به یاد داشته باشید که این منطقه در عید نوروز و روزهای اولیه بهار یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه است. کتیبه‌ای که در مجموعه تاریخی بیستون قرار گرفته یکی از بزرگترین کتیبه‌های تاریخی دنیاست که به دستور داریوش بزرگ، پادشاه زمان هخامنشیان ساخته شده است و به آن سنگ نبشته بیستون می گویند.

باغ گل‌ها

باغ گل ها

یکی از زیباترین جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز باغ گلهای کرمانشاه می باشد که بعد از باغ گلهای شهر اصفهان به عنوان دومین باغ گلهای ایران شناخته می‌شود. مساحت این مجموعه بسیار زیبا 5 هکتار است و در آن 4 هزار نوع گل مختلف ایتالیایی، فرانسوی، ژاپنی و ایرانی قرار دارد و برای کاشت تمامی گل‌های موجود در این باغ زیبا از بذرهای درجه 1 هلندی استفاده شده است. این مجموعه بسیار زیبا در عید نوروز حال و هوای خاصی دارد.

پارک کوهستان

پارک کوهستان

پارک کوهستان یکی از مناطق بسیار زیبا درون کرمانشاه است که در ضلع شمالی شهر قرار گرفته و به عنوان زیباترین و بزرگترین پارک توریستی این شهر شناخته می‌شود. آبشارهای مصنوعی با نورپردازی های زیبا، ارتفاع بالا نسبت به شهر و نمای زیبا و دو غار شگفت انگیزی که در این پارک قرار دارند باعث شده است که به عنوان یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز شناخته شود و مسافرن بتوانند یک استراحت دلچسب کوتاه مدت در آن داشته باشند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل جمشید کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

سراب مریم نگار

سراب مریم نگار

یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز که برای مسافرانی که به این منطقه می‌آیند بسیار مناسب است، این سراب و دیدنی های طبیعی اطراف آن است که مناظر بسیار زیبا و خیره کننده‌ای را در اختیار شما می گذارد. این مکان سالهاست مورد توجه طبیعت گردان قرار گرفته، اما مطمئن باشید دیدن از آن در اوایل بهار و عید نوروز بی شک برای همه تجربه‌ای دوست داشتنی و ناب است. این سراب که بین شهرستان های کلیایی، سنقر و صحنه قرار دارد را به عنوان یکی از اصیل ترین جاذبه های طبیعی و مناطق بکر کرمانشاه می شناسند. در این منطقه شما می توانید درختان قدیمی سر به فلک کشیده، چشمه‌های پر آب در فصل بهار و آب و هوایی استثنایی را در اختیار داشته باشید و از آن لذت ببرید. فقط به یاد داشته باشید که حتما کمی لباس گرم با خود به همراه داشته باشید تا به مشکل سرما برنخورید. البته شما می توانید در زمان‌های دیگر سال و به خصوص اواسط بهار تا اواسط پاییز به این منطقه  بسیار زیبا بروید.

غار قوری قلعه

غار قوری قلعه

غار قوری قلعه که در فاصله 25 کیلومتری از شهرستان پاوه و در فاصله 87 کیلومتری از شهر کرمانشاه قرار گرفته است، یکی از مکان‌های گردشگری ناب و یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه در عید نوروز می‌باشد. این غار در ارتفاع 1200 متر از سطح دریا و در رشته کوه شاهو قرار دارد و تحقیقات نشان دهنده این است که این غار درون کانی های آهکی ایجاد شده  و شامل 2 بخش می باشد. بخش اول این غار حدود 500 طول دارد و تالارها و دالانهای زیادی را درون خود جای داده است، از طرفی نورپردازی‌های خلاقانه‌ای که انجام داده‌اند باعث زیبا تر شدن این مکان زیبا شده و هر بیننده‌ای از دیدن آن لذت خواهد برد.

غار دو اشکفت

غار دو اشکفت

غار دو اشکفت که در پارک کوهستان کرمانشاه و در دامنه کوه مبوله قرار گرفته، کاملا مشرف به پارک کوهستان است و از نظر تاریخی دارای ارزش بسیار بالایی است. به گفته باستان شناسان این غار در فاصله زمانی 40 تا 120 هزار سال پیش مورد استفاده انسان های اولیه و به احتمال زیاد نئاندرتال قرار می‌گرفته است

مقایسه قیمت و رزرو هتل داریوش کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

مناطق بکر کرمانشاه

جاهای دیدنی بکر کرمانشاه در کل ایران معروف هستند و در صورتی که دوستدار طبیعت گردی باشید، سفر به استان کرمانشاه برای شما گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. وجود دره‌ها، غارها، آبشارها، تالاب‌ها، دشت‌های وسیع و رودخانه‌های خروشان به شما این امکان را می‌دهد که از دیدن همه این زیبایی ها شگفت زده شوید. در ادامه این قسمت ما برخی از مناطق بکر کرمانشاه را خدمت شما معرفی میکنیم تا با آنها آشنا شوید و برای دیدن آنها برنامه ریزی کنید.

آبشار پیران

آبشار پیران

این آبشار که در فاصله 9 کیلومتری از سرپل ذهاب و نزدیکی روستای شالان است، به عنوان بلندترین آبشار ایران شناخته می شود. این آبشار که دارای ارتفاعی در حدود 100 متر می‌باشد از بالای یک صخره به پایین می‌ریزد و در نزدیکی آن بقایای یک قلعه قدیمی قرار دارد که گفته می شود متعلق به یزدگرد و دوران ساسانی است. طبیعت گردان و کوهنوردان هرساله با تجهیزات کافی به این منطقه می‌آیند و از کنار آبشار پایین می‌آیند. آبشار پیران امروزه به عنوان یکی از آثار ملی طبیعی کشور شناخته می شود.

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر

سراب نیلوفر که در فاصله 14 کیلومتری از شمال غربی شهر کرمانشاه قرار گرفته، در دامنه کوه کماجار و در قسمت ابتدایی منطقه سنجابی قرار دارد. این منطقه بسیار زیبا یک استخر بسیار بزرگ است که با گل های نیلوفر پوشیده شده است. در سالهای گذشته این منطقه طبیعی که مورد علاقه گردشگران بوده است، مجهز به برخی امکانات رفاهی شده است. آب این سراب زیبا از چشمه‌های پر آب اطراف آن تامین می‌شود.

تالاب هشیلان

تالاب هشیلان

تالاب هشیلان یکی از جاهای دیدنی کرمانشاه و مناطق بکر کرمانشاه است که در فاصله 36 کیلومتری از شمال غربی این شهر قرار گرفته و دارای مساحتی 450 هکتاری می‌باشد. این منطقه به دستور سازمان محیط زیست به عنوان منطقه تیراندازی ممنوع در نظر گرفته شده است. در این تالاب جزیره‌های کوچک و بزرگی وجود دارد که در زمانهای بارش باران زیر آب میروند. اطراف این تالاب مناظر بسیار زیبایی وجود دارد و همچنین چشمه‌های پر آبی که در اطراف آن قرار دارند باعث افزایش زیبایی آن شده‌اند.

مقایسه قیمت و رزرو هتل راه کربلا کرمانشاه از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

غار پراو

غار پراو

این غار که بزرگترین غار آهکی در جهان است، در بین افرادی که در زمین غارنوردی فعالیت دارند به عنوان خطرناک‌ترین و دشوارترین غار شناخته می‌شود. این غار دارای 36 چاه با عمق‌های مختلف است و پیمودن مسیر آن به قدری سخت است که تا امروز فقط حدود 70 نفر توانسته‌اند پیمایش این غار را به اتمام برسانند و 3 نفر نیز تا امروز جان خود را در مسیر غارنوردی پرآو از دست داده اند. البته در نظر داشته باشید این ترسناک بودن باعث شده که غار پراو به عنوان یکی از مناطق بکر کرمانشاه و همچنین یکی از خطرناک ترین جاهای دیدنی کرمانشاه شناخته شود

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: