جاهای دیدنی زاهدان سفر به خطه هامون

زاهدان به عنوان مرکز استان سیستان و بلوچستان مکان‌های تفریحی و توریستی زیادی را در اطراف خود جای داده که با مسافرت به این منطقه می‌توانید از آنها دیدن کنید. جاهای دیدنی زاهدان به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی خاصی منطقه حال و هوای متفاوت از سایر مکان‌های دیدنی ایران دارند و این باعث می‌شود که افرادی با سلایق خاص این استان زیبا با فرهنگ غنی و دلنشین را برای مسافرت انتخاب کنند. در این مطلب از سلطان سفر قصد داریم که جاهای دیدنی زاهدان را به شما معرفی کنیم و توضیحات مختصری در مورد آنها ارائه دهیم که در زمان سفر به این شهر با آگاهی بیشتری به گشت و گذار بپردازید.

مقایسه قیمت و رزرو هتل زاهدان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

معرفی جاهای دیدنی زاهدان

تالاب هامون

دریاچه هامون - جاهای دیدنی زاهدان

تالاب هامون یا دریاچه هامون به عنوان سومین دریاچه بزرگ ایران شناخته می‌شود و لقب هفتمین تالاب بین‌المللی جهان را به خود داده است. این تالاب یکی از جاهای دیدنی زاهدان است از سه دریاچه کوچک به نام هامون هیرمند، هامون سابوری و هامون پوزک تشکیل شده است. آب موجود در این دریاچه از رودخانه‌های دائمی و فصلی مختلفی مانند فراه، خاش رود و رودخانه هیرمند تامین می‌شود. این تالاب وسیع در حدود ۵۶۶۰ کیلومتر مربع وسعت دارد که ۳۸۲۰ کیلومتر مربع آن متعلق به ایران و قسمت‌های دیگر را متعلق به کشور افغانستان است. 

خانه ابویی

خانه ابویی - جاهای دیدنی زاهدان

خانه‌ ابویی یکی از خانه‌های تاریخی و جاهای دیدنی زاهدان است که در ۸۶ سال قبل به دست استاد محمودی، یکی از معماران معروف شهر یزد ساخته شده است. شرایط اقلیمی منطقه باعث شده است که ساختار معماری این خانه به گونه‌ای باشد که در فصول گرم سال، هوا در قسمت‌های مختلف این عمارت جریان پیدا کند. این خانه که در زمان ساخت به شخصی به نام زعیم ابویی تعلق داشته است و بعد از مرگ زعیم ابویی این خانه به وارثان او رسید و تا مدتی به عنوان محل سکونت آنها شناخته می‌شد، ولی کم کم با گذر زمان این خانه به یک متروکه تبدیل شد. در نهایت سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری دست به مرمت این ساختمان زد.

مقایسه قیمت و اجاره ویلا و سوئیت در زاهدان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

روستای تمین و چشمه آب معدنی

روستای تمین - جاهای دیدنی زاهدان

روستای تامین و چشمه آب معدنی یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که هر ساله گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. ساختار بسیار زیبا و طبیعت بکر اطراف این روستا باعث شده است که این مکان طرفداران زیادی داشته باشد‌. برای دیدن این روستا شما باید به فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب غربی شهر میرجاوه بروید تا از طبیعت زیبا و همچنین چشمه آب معدنی که در اطراف این روستا وجود دارد دیدن کنید. آب و هوای این روستا در فصول سرد سال خنک و زمستانی است و از سوی دیگر در فصل‌های گرم سال شاهد آب و هوای معتدل و دلنشین در این منطقه هستیم.آب و هوا و طبیعت این منطقه باعث شده است که در آن کشاورزی و دامپروری رونق بیشتری داشته باشد.

آرامگاه هفتاد ملا

آرامگاه هفتاد ملا - جاهای دیدنی زاهدان

آرامگاه هفتاد ملا که در در فاصله ۱۵۰ متری از جنوب روستای روپس قرار گرفته، یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که پیشینه آن به ۸۰۰ سال پیش باز می‌گردد. قرار گیری این قبرستان تاریخی در قسمت کوهستانی دامنه‌های شمالی تفتان و درمیان یک کوه کوچک ماسه‌ای، باعث شده است که فضایی بسیار جذاب و دیدنی داشته باشد. همچنین قرارگیری آن در کنار رودخانه روپس باعث شده است که در این منطقه شاهد طبیعتی بسیار زیبا و پوشیده از بوته‌های مختلف و درختچه‌های جنگلی ببینیم. همچنین در اطراف رودخانه باغ‌های میوه مانند باغ گردو دیده می‌شود که به زیبایی این منطقه افزوده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل استقلال زاهدان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

دوشنبه بازار زاهدان

دوشنبه بازار - جاهای دیدنی زاهدان

دوشنبه بازار یکی از جالب ترین جاهای دیدنی زاهدان است که از زمان‌های قدیم تا به امروز به فعالیت خود ادامه داده و در روز‌های دوشنبه افراد زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در این بازار کالاهای مختلفی مانند پارچه، سبزی، میوه، کیف و کفش، لوازم الکترونیکی و انواع لوازم خانگی را میتوانید بخرید. این بازار قدیمی علاوه بر محصولاتی که در آن به فروش می‌رسد به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از نزدیک با مردم این منطقه آشنا شوید. به همین دلیل بسیاری از گردشگران اعتقاد دارند که این بازار مانند یک موزه مردم شناسی است.

مسجد مکی زاهدان

مسجد مکی - جاهای دیدنی زاهدان

مسجد مکی که به عنوان یکی از بزرگترین مساجد دنیای اسلام و به خصوص اهل سنت شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. این مسجد دارای ۵۲ گنبد است که بزرگ‌ترین آن گنبد مرکزی با ارتفاعی در حدود ۴۶ متر می‌باشد. همچنین در اطراف این مسجد چهار مناره زیبا بلند دیده می‌شود که نمای جالبی به این این مسجد تاریخی داده است. گفته می‌شود که برای طراحی نمای بیرونی مسجد مکی از مسجد سلطان احمد در ترکیه و برای طراحی فضای داخلی آن از مسجد النبی در مدینه الهام گرفته شده است. قدمت این مسجد بیش از ۵۰ سال میباشد و در طول سال‌های مختلف بخش‌های زیادی به این مکان اضافه شده است.

مقایسه قیمت و رزرو هتل امین زاهدان از سایت های معتبر

مشاهده و رزرو

خانه شمس

یکی از جاهای دیدنی زاهدان و آثار تاریخی به جا مانده از زمان پهلوی اول در استان سیستان و بلوچستان، خانه شمس می‌باشد که در سال ۱۳۱۵ ساخته شده و در حال حاضر در اختیار سازمان میراث فرهنگی است.این خانه تاریخی در خیابان شریعتی شهر زاهدان و روبروی خانه زعیم قرار دارد بر ساله گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند. در حیاط این عمارت چند باغچه سرسبز و زیبا وجود دارد که باعث زیباتر شدن فضای این خانه شده و اتاق هایی و درب‌های قدیمی و زیبا در اطراف این حیاط قرار گرفته‌اند. این خانه تاریخی در اردیبهشت ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

موزه پست و ارتباطات

موزه پست وارتباطات - جاهای دیدنی زاهدان

موزه پست و ارتباطات یکی از جاهای دیدنی زاهدان است که در سال ۱۳۱۱ احداث شده و در طول این سال‌ها کاربردهای مختلفی داشته است. برای دیدن این موزه شما باید به خیابان طالقانی و بین طالقانی ۹ و ۱۱ در در شهر زاهدان بروید. سبک معماری این ساختمان به شکل معماری بومی مناطق کویری است و متاسفانه بخش‌های زیادی از آن تخریب شده و در آن ساختمان‌های دیگری ساخته اند. این مکان در سال ۱۳۳۸ به عنوان اولین فرستنده رادیویی برای تهیه و ارسال برنامه‌های رادیویی به زبان سیستانی و بلوچی شناخته می‌شود، همچنین در سال ۱۳۴۲ با ارتقاء تجهیزات استفاده شده در آن امکان دسترسی به برنامه‌های مختلف از قاره‌های افغانستان پاکستان و هندوستان فراهم شده است.

آبشار و غار لادیز

غار لادیز - جاهای دیدنی زاهدان

یکی از جاهای دیدنی زاهدان که در شهر میرجاوه قرار دارد، آبشار و غار لادیز است که حتی در فصول گرم سال هم آب و هوای معتدل دارد و می‌توانید از زیبایی آن لذت ببرید. این غار بسیار زیبا در یک منطقه کویری واقع شده است که وقتی وارد آن می‌شوید صدای قطرات آب و هوای خنک باعث تازه شدن روح شما خواهد شد.در این منطقه شما می‌توانید با یک پیاده روی کوتاه آبشار زیبایی برسید که در تمامی فصول سال پر آب است. اگر دوستدار طبیعت باشید بی شک این منطقه برای شما بسیار جذاب خواهد بود بود.

بازار رسولی

بازار رسولی - جاهای دیدنی زاهدان

خرید کردن بدون شک یکی از بخش‌های مهیج سفر است و همین باعث شده که بازار رسولی به عنوان یکی از جاهای دیدنی زاهدان شناخته شود. در این بازار شام می‌توانید کالاهای مختلفی مانند لباس شب، کفش اسکیت، انواع لباس مارک دار و… را به صورت خرده فروشی عمده فروشی پیدا کنید. دیدن لباس‌های رنگارنگ و شور و حال مشتریان و فروشندگان فضای بسیار دوست داشتنی در این بازار ایجاد کرده است که دیدن آن برای گردشگران خالی از لطف نیست. اگر به دنبال خرید لباس هایی با کیفیت با قیمت مناسب هستید بدون شک می‌توانید در بازار رسولی محصولات مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنید.

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: