معرفی بازار رضا مشهد / فیلم

بازار رضا مشهد یکی از بازارهای قدیمی و شناخته شده مشهد بوده که در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است. این بازار در سال 1355 توسط داریوش بوربور طراحی و ظرف مدت یازده ماه ساخته شده است. بازار رضا مشهد که یکی از مهمترین و پر رفت و آمد ترین بازار های این شهر نیز بشمار می آید، طولی برابر با 960 متر و عرض 33 متر دارد. این بازار در دو طبقه با زیر بنای 2368 متر احداث شده و تعداد 1711 باب مغازه دارد.
مجتمع بازار رضا در ضلع شرقی خیابان امام رضا واقع شده و با ساختار سنتی و مغازه‌های متعدد، محل خرید و فروش و تجارت زایران، مسافران و مجاوران است. بازار رضا دارای دو ورودی و خروجی اصلی در میدان بیت المقدس و میدان ۱۷ شهریور بوده و طول بازار در دو دالان و دو طبقه جمعاً حدود ۳ کیلومتر و درازای هر بازار ۷۵۰ متر است.
برای آشنایی بیشتر گزارش سلطان سفر از بازار رضا را حتما ببینید:

خرید سوغاتی از مشهد یکی از همان کارهایی است که حتما به فکر انجامش هستید. اما کجا بهتر از بازار رضا برای خرید هرچیزی که نیاز دارید. بازار رضا از نظر فاصله به حرم امام رضا (ع) بسیار نزدیک است. بنابراین نگران فاصله نباشید. همچنین سرویس حمل و نقل عمومی همیشه در این بخش قابل دسترس است. همه این دلایل سبب شده تا این بازار به محبوب‌ترین بازار مشهد برای زائران حرم تبدیل شود.

نکته عالی که در مورد این بازار وجود دارد، سرپوشیده بودن آن است. با این امکان در هر هوایی چه برفی و بارانی و چه آفتابی به راحتی خریدهای خود را انجام دهید.

در این بازار می توان انواع اجناس و سوغات، از قبیل انگشترهای عقیق و فیروزه و طلا و نقره وهمچنین انواع عطریات، زعفران، نبات، پوستین، مهر و سجاده و تسبیح، لباس و بدلیجات را یافت و خریداری کرد. خرید و فروش زعفران یکی از کسب و کارهای اصلی در بازار رضا مشهد می‌باشد. در طبقه دوم بازار رضا کارگاه‌های صنایع دستی مانند فیروزه تراشی، طلا سازی و گلدوزی هستند، که می‌توانید هر نوع سفارش ساخت را به آن ها بدهید.
از جمله جاذبه‌هایی که در فاصله 1 تا 2 کیلومتری بازار رضا قرار دارند میتوان به حرم مطهر امام رضا(ع)، مسجد گوهرشاد، مسجد هفتاد و دو تن و باغ نادری اشاره کرد.


بیشتر بخوانید : 
راهنمای سفر به مشهد گردشگری مذهبی
مکان های تاریخی مشهد | لیست کامل آثار تاریخی همراه با عکس و آدرس


اگر قصد اقامت در اطراف حرم امام رضا (ع) را دارید، از نظر دسترسی هتل اترک مشهد ، هتل الماس مشهد ، هتل جواد مشهد ، هتل اطلس مشهد و هتل ابریشم مشهد نزدیکترین هتل‌ها به بازار رضا هستند و هتل قصر مشهد و هتل درویشی مشهد که از بهترین هتل مشهد می باشند در فاصله هایی کمتر از 1 کیلومتر با بازار رضا قرار دارند.

رزرو هتل مشهد با ارزانترین قیمت

مشاهده و رزرو


آدرس دقیق بازار رضا مشهد : بازار در ضلع جنوب شرقی میدان بیت المقدس (فلکه آب) واقع شده است.
بازار رضای مشهد جمعه‌ها باز است (بازه) ؟  خیر بازار رضا جمعه ها تعطیل می‌باشد.
شماره تلفن بازار رضا مشهد : 33644483 کد مشهد 051
ساعت کار بازار رضا مشهد : 8 صبح تا 22 می‌باشد.

 

 

 

نظرات کاربران
اولین نفری باشید که در مورد این مطلب نظر می دهد: